Hvilken ville i vælge
Fra : Holten

Dato : 06-03-04 18:18

Min mor skal have ny brugt bil. jeg har udvalgt to forskellige.

Toyota Corolla 1,6 linea LUNA L/B
1998, 72000, BLÅ, 4 airbags, Aircondition, Servicebog OK,
Kr. 99800.-

Toyota Corolla 1,3 Linea Terra
1998, 72000, Gråmetal, C.LÅS, fin Toyota skal ses. Finansier, IKKE
RYGER, Lev. nysynet, servo, startspærre, tonede ruder, træk, udv. temp.
måler, undervognsbeh.,
Kr. 93800

Begge kan købes for ca. kr. 90.000. Min far vil forfærdelig gerne have
matallak, og det har den øverste ikke.
Personlig synes jeg modellen i denne årgang er grim, men nu er det jo ikke
mig som skal køre i den.

Hun kører ca 10 km hver vej på job, og biler siger hende intet, så det
bliver mig og min far som skal træffe beslutningen.
Min far mener L/B udgaven har en grim bagende, jeg mener de er lige grimme.

Hvad synes i ??

MVH

Holten

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:27

On Sat, 6 Mar 2004 18:18:22 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

> [...]
>1998, 72000, Gråmetal, C.LÅS, fin Toyota skal ses. Finansier, IKKE
>RYGER, Lev. nysynet, servo, startspærre, tonede ruder, træk, udv. temp.

Helt ærligt, mand - I er begge MB-fans om en hals, og så tilbyder I
gud hjælpe mig madammen en Toyota. Søg i www.bilbasen.dk under
privatsalg, MB <100.000 kr, og du finder noget yderst interessant !

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 18:37

> Helt ærligt, mand - I er begge MB-fans om en hals, og så tilbyder I
> gud hjælpe mig madammen en Toyota. Søg i www.bilbasen.dk under
> privatsalg, MB <100.000 kr, og du finder noget yderst interessant !

Hvilket...?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:43
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 18:53

> Dénne ville jég foreslå hende:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=376031&page=1

Jeg kikkede også på det pågældende eksemplar.

Men det kan være, hun ikke gider køre rundt i en snart 15 år gammel
mujaffa-skøjte, men hellere vil have en lille kvik og moderne bil med
aircon.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:58

On Sat, 6 Mar 2004 18:53:18 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>Men det kan være, hun ikke gider køre rundt i en snart 15 år gammel
>mujaffa-skøjte, men hellere vil have en lille kvik og moderne bil med

Jeg synes nu, den ser meget godt ud. Personligt ville aut. og
klimaanlæg være nogle af de betingelser, jeg ville sætte.
Aircon ka' være lige meget.....

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 19:02

> Jeg synes nu, den ser meget godt ud. Personligt ville aut. og
> klimaanlæg være nogle af de betingelser, jeg ville sætte.
> Aircon ka' være lige meget.....

Ha-ha...

/Jan W Nielsen

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 18:58

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dénne ville jég foreslå hende:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=376031&page=1
>
> Diesel med 5-cylindret maskine:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=369183&page=1
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=369183&page=1
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=388857&page=1
>
> Matchende resten af beholdningen:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=378791&page=6

Jo det er fine biler, selv om jeg aldrig rigtig har regnet 190´ern for en
rigtig MB.

Corollaen er jo utrolig driftsikker i forhold til en 10-15 år gl. MB.

MVH

Holten

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:59

On Sat, 6 Mar 2004 18:57:34 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>Corollaen er jo utrolig driftsikker i forhold til en 10-15 år gl. MB.

Guuud - ka' de gå i stykker?

/Mogens

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 19:32

> Guuud - ka' de gå i stykker?

Jo jo, MB er en god bil, men lige så driftsikker som Japserne det er de sgu
ette.

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 18:44

> Helt ærligt, mand - I er begge MB-fans om en hals, og så tilbyder I
> gud hjælpe mig madammen en Toyota. Søg i www.bilbasen.dk under
> privatsalg, MB <100.000 kr, og du finder noget yderst interessant !

Hun har en Corolla og VIL have en Corolla igen.
Vi har prøvet med diverse, men uden held.

Som sagt kommer hverken min far eller jeg til at køre i bilen (vi har jo
vores på det tørre), så det rager mig faktisk en papand om hun så kørte i en
Lada eller Alfa )

MVH

Holten

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:55

On Sat, 6 Mar 2004 18:44:16 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

> [...]
>vores på det tørre), så det rager mig faktisk en papand om hun så kørte i en

Toyota Corolla 1,3i Linea Terra
2000, 75000, Vinrødmetalic, 1 ejersbil, 1.reg. 25.7.2000 - 6 mdr.
100%, ABS, Alle service overholdt. Centra, bagrude visker/vasker,
Digital ur, DOBL.AIRBAG, El-just.forlygter, el-ruder, el-spejle,
fjernbetj.bagklap, fjernbetj.benzindæksel, hækspoiler, instill.Rat,
katalysator, kørelys, NAKKESTØTTER BAG, Radio/kassette m/2 højtalere,
SERVOSTYRING, startspærre, Stoplys i bagrude, Stålprofil i dørene.,
Tågelys bag, Kr. 99990.-

Egentligt er hun jo nok bedre hjulpet med en Yaris....
Toyota Yaris 1,0 Linea Terra
1999, 75000, Blåmetal, ABS, airbag, pavabeh, servo, startspærre,
tonede ruder,
Kr. 94900.-

/Mogens

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 19:04

> [...]
> katalysator, kørelys, NAKKESTØTTER BAG, Radio/kassette m/2 højtalere,
> SERVOSTYRING, startspærre, Stoplys i bagrude, Stålprofil i dørene.,

Mon ikke det er en H/B med 3 døre.
Hun vil have en 4 dørs, da hun engang i mellem har sine børnebørn med.

> [...]
> Toyota Yaris 1,0 Linea Terra
> 1999, 75000, Blåmetal, ABS, airbag, pavabeh, servo, startspærre,

Ja du har ret, men fornuften taler ikke rigtigt her )

MVH

Holten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 18:45

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Søg i www.bilbasen.dk under
>privatsalg, MB <100.000 kr, og du finder noget yderst interessant !

En dynge 190'ere - for hulen mand, de ville jo ha' en bil ;)

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 18:44

On Sat, 06 Mar 2004 18:45:12 +0100, jan@stevns.net wrote:

>En dynge 190'ere - for hulen mand, de ville jo ha' en bil ;)

Du mener, den er for lille?

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 18:56

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Du mener, den er for lille?

der _er_ set mere rummelige biler ;)

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 19:01

On Sat, 06 Mar 2004 18:55:53 +0100, jan@stevns.net wrote:

>der _er_ set mere rummelige biler ;)

Jep - jeg blev sgu noget overrasket, 1. gang jeg entrede sådan en karl
(MB 190 E 2.5-16). Bilen er jo godkendt som taxa, men pladsen er trang
(kræver andre dørbeklædninger, bagi)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-03-04 19:03

Mogens... wrote:

> Jep - jeg blev sgu noget overrasket, 1. gang jeg entrede sådan en karl
> (MB 190 E 2.5-16). Bilen er jo godkendt som taxa, men pladsen er trang
> (kræver andre dørbeklædninger, bagi)

Fik den ikke også dispensation for at kunne køre som Taxa, netop på grund af
størrelsen ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 19:10

On Sat, 6 Mar 2004 19:03:27 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Fik den ikke også dispensation for at kunne køre som Taxa, netop på grund af
>størrelsen ?

Jow - man skal blot udføre den nævnte modification

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 19:22

> [...]

>Jep - jeg blev sgu noget overrasket, 1. gang jeg entrede sådan en karl
>(MB 190 E 2.5-16). Bilen er jo godkendt som taxa, men pladsen er trang

En kontordame , et sted jeg tit kommer, fik en lift hjem en dag hendes
MB 190'er igen var på værksted....

Da jeg kom til firmaet næste gang var MB'en væk, og der holdt en
Scorpio istedet <hehe.......>

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 19:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> der _er_ set mere rummelige biler ;)

Er der set mindre )

MVH

Holten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 19:23

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :

>Er der set mindre )

Ja - Fiat 500

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 19:33

> Ja - Fiat 500

Er du sikker på, at det ikke blot er synsbedrag

MVH

Holten

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-03-04 23:11

Holten wrote:

> Er der set mindre )

Der står en ude i min carport som jeg er sikker på er konkurrencedygtig i
den disciplin

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 23:28

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev :

>Der står en ude i min carport som jeg er sikker på er konkurrencedygtig i
>den disciplin

medens naboens Toyota supra stadig kunne køre, måtte jeg da lige prøve
den ........ der skulle en bøtte brun sæbe til, før jeg kunne smutte
den på ;)

( lidt overdrivelse fremmer jo forståelsen ........ )

Der er sgu'tte møj plads i sår'n et bette kærre.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-03-04 00:09

On Sat, 06 Mar 2004 23:27:53 +0100, jan@stevns.net wrote:

>medens naboens Toyota supra stadig kunne køre, måtte jeg da lige prøve
>den ........ der skulle en bøtte brun sæbe til, før jeg kunne smutte
>den på ;)

Har han allerede spoleret den?.Det var han godtnok ikke synderligt længe
om.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 08:28

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>Har han allerede spoleret den?.Det var han godtnok ikke synderligt længe
>om.

Jep - og der knytter sig en skidesjov historie til det, men den kan
jeg ikke fortælle, uden at bringe ham seriøst i fedtefadet.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-03-04 13:09

On Sun, 07 Mar 2004 08:28:02 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jep - og der knytter sig en skidesjov historie til det, men den kan
>jeg ikke fortælle, uden at bringe ham seriøst i fedtefadet.

Kunne godt tænkte mig at høre den, men hvis du vil forskåne ham for
represaler eller deslige så må du enten vente med fortælle den til Biler
i Bella, hvis at jeg da komemr med, og ellers skal du da være velkommen
til at smide den pr email .
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-03-04 13:57

>Jep - og der knytter sig en skidesjov historie til det, men den kan
>jeg ikke fortælle, uden at bringe ham seriøst i fedtefadet.

Har lige modtaget den og læst den og må sige at jeg fik dagens bedste
grineflip. Men ok så fik dagen idag da også en god start
Flemming Jacobsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-03-04 00:29

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> den på ;)
>
> ( lidt overdrivelse fremmer jo forståelsen ........ )
>
> Der er sgu'tte møj plads i sår'n et bette kærre.

Hehe, - og sammenlignet med min, er en Supra endda en stor vogn (den har
jo både bagsæde og bagagerum og alt muligt andet ubrugeligt luxusudstyr ;) )

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 07-03-04 01:41

> [...]
> den på ;)
>
> ( lidt overdrivelse fremmer jo forståelsen ........ )
>
> Der er sgu'tte møj plads i sår'n et bette kærre.

Ja - De kan være svære at få af igen, når først man har fået dem på.

Jeg er sgu så glad for min Shuttle !

mvh
Bendt

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 19:09

wrote:

>Hvad synes I ??

At det er en grim bil. Tag en tur i dem begge og køb den af de 2, hun
bedst kan lide. Hvis hun ikke gider det, så gør det selv (prøvetur -
køb). Umiddelbart er der mest gensalg i 1,6 liter-udgaven, IMO

/Mogens

Fra : Holten

Dato : 06-03-04 19:35

> At det er en grim bil. Tag en tur i dem begge og køb den af de 2, hun
> bedst kan lide. Hvis hun ikke gider det, så gør det selv (prøvetur -
> køb). Umiddelbart er der mest gensalg i 1,6 liter-udgaven, IMO

Gensalg er lige meget, bilen skal kører i "bund".

Med mindre jeg naturligvis arver den før den er udkørt, så jo; du har lidt
ret )

MVH

Holten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-03-04 22:43

Holten wrote:
> Hvad synes i ??

1,6'eren pga. større motor, aircon og service OK.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Holten

Dato : 07-03-04 17:37

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min mor skal have ny brugt bil. jeg har udvalgt to forskellige.
>
> Toyota Corolla 1,6 linea LUNA L/B
> 1998, 72000, BLÅ, 4 airbags, Aircondition, Servicebog OK,
> Kr. 99800.-

Det blev denne !!

Den anden var kørt af 65 årig gl. mand, som ikke havde vasket fingre mens
han havde bilen.
Desuden bestod "service" af hans søn, som havde skiftet olie i ny og næ.

Den vi købte stod pæn og velholdt.
MVH

Holten

Fra : Morten Fruergaard