Polo G40 ombygning..?
Fra : Michael Laursen

Dato : 06-03-04 14:43

Er her nogen der ved hvordan man bygger en Polo 1,3 GT om til en G40...?

Michael

mila@webspeed.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 15:40

> Er her nogen der ved hvordan man bygger en Polo 1,3 GT om til en G40...?

Flytter alle delene fra den ene overpå den anden..?

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-04 15:49

Jan W Nielsen wrote:
> Flytter alle delene fra den ene overpå den anden..?

Så er det da lettere at skifte nummerpladerne

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 16:06

> Så er det da lettere at skifte nummerpladerne

Og så G40-skiltet..

Hvad mon manden mener med sit spørgsmål..?

Er det noget med om det er svært at skifte motor på den ene bil - og om det
evt er svært at skifte ledningsnet..??

Nå - det finde vi nok ud af..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 16:35

On Sat, 6 Mar 2004 16:06:24 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>Hvad mon manden mener med sit spørgsmål..?
>Er det noget med om det er svært at skifte motor på den ene bil - og om det

Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-04 16:44

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?

Et lile forsigtigt gæt:
En lidt speciel motor, med kompressor?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 16:59

> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?

Mener du den tarvelige kompressor..?

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 06-03-04 22:46

> Mener du den tarvelige kompressor..?

Mener en G40 smuttede fra en Porche på Hockenheim i tidernes morgen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 09:26

> Mener en G40 smuttede fra en Porche på Hockenheim i tidernes morgen...

Det har i så fald da vist været en 924´er af den svageste slagt - med 125
hk - men selv det lyder usandsynligt, da 924´eren havde nogle fremragende
køreegenskaber.

G-laderen var VWs egen konstruktion og skrøbelig. De gik simpelthen i
stykkeer i tide og utide, hvorfor man holdt op med at bruge den.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 09:40

On Sun, 7 Mar 2004 09:25:40 +0100, "Jan W Nielsen"

>Det har i så fald da vist været en 924´er af den svageste slagt - med 125
>hk - men selv det lyder usandsynligt, da 924´eren havde nogle fremragende
>køreegenskaber.

En G40 går uden problemer 200 km/t - den accelererer fra 0-100 på 9
sek. Jeg tror næppe den slagter en ordentlig Porsche på en motorbane.
Olesen har måske læst dette link, hvor en "svag" oversættelse kan
betyde dét, han antyder
www.vw-clique.de/adventures/hockenheim

Nuvel -> da bilen kom frem, præsterede en specialudgave en
verdensrekord for biler op til 1.300 ccm: 5.000 km på 24½ time,
hvilket svarer til 205 km/t i gennemsnit.

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 07-03-04 09:47

> www.vw-clique.de/adventures/hockenheim
>
> Nuvel -> da bilen kom frem, præsterede en specialudgave en
> verdensrekord for biler op til 1.300 ccm: 5.000 km på 24½ time,
> hvilket svarer til 205 km/t i gennemsnit.

Og kompressoren holdt ?
Det var nu ikke dit link jeg havde læst, men ok.

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 09:52

On Sun, 7 Mar 2004 09:47:25 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Og kompressoren holdt ?

Ellers må den godt nok ha' været hurtig Olesen, idet der var tale om
gennemsnitsfart (inkl. tank- og værkstedsstop) -

>Det var nu ikke dit link jeg havde læst, men ok.

He, he...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 10:16

> En G40 går uden problemer 200 km/t

Mnja - 196 km/t iflg Biltorvet, men ok..

> Jeg tror næppe den slagter en ordentlig Porsche på en motorbane.

Det tror jeg heller ikke.

En Golf med 150 hk kan ikke følge en 924´er på en bane. Selvom 924´eren var
brystsvag ift de alm Porscher, kørte den godt.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 10:20

On Sun, 7 Mar 2004 10:15:40 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Mnja - 196 km/t iflg Biltorvet, men ok..

Samme base skriver, at en Vectra V6 har 170 hk

>En Golf med 150 hk kan ikke følge en 924´er på en bane.

Og følger heller ikke en G40 dér

Men regnvejr kan ændre dét forhold - 924 ift. Golf/Polo

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 10:24

> Og følger heller ikke en G40 dér

Formentlig rigtigt.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-04 17:06

Mogens... wrote:
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere

Uvidenhed?

> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?

G-Lader, selvfølgelig

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-04 17:09

Mogens... wrote:
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere

Det kan ikke svare sig at bygge alting over, det er mere rentabelt
at betale afgiften af en tysker, altså hvis man har tænkt sig at det s
kal være et lovligt projekt

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 17:15

On Sat, 6 Mar 2004 17:08:33 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Det kan ikke svare sig at bygge alting over, det er mere rentabelt
>at betale afgiften af en tysker, altså hvis man har tænkt sig at det s
>kal være et lovligt projekt

Ja.

Men nogle elsker at ombygge biler og det skal man jo tage hatten af
for, IMO

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-04 17:31

Mogens... wrote:
> Men nogle elsker at ombygge biler og det skal man jo tage hatten af
> for, IMO

Jo jo selvfølgelig, jeg har da selv prøvet det flere gange, og
der er da noget specielt i at kende hver skrue i bilen.

Fra : Michael Laursen

Dato : 06-03-04 19:08

Det var ombygning jeg mente og er da klar over at det letteste var at skælle
en Polo G40... men så kan man jo lige så godt lade være...

Jeg tænkte at der var noget at spare rent forsikrings mæssigt, men har
erfaret at det er ulovligt.

Så jeg tænker istedet på at montere en turbo på en GT'er i stedet...Det er i
det mindste lovligt...

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-04 19:42

Michael Laursen wrote:
> Det var ombygning jeg mente og er da klar over at det letteste var at
> skælle en Polo G40... men så kan man jo lige så godt lade være...

Det letteste ville ikke være at skrælle en G40, men at købe en
(tysk) G40 og indregistrere den i stedet for den du har.

> Så jeg tænker istedet på at montere en turbo på en GT'er i
> stedet...Det er i det mindste lovligt...

Kun hvis du får den synet og godkendt med det, og det er
både dyrt og næsten umuligt

Fra : Michael Laursen

Dato : 07-03-04 11:36

Det var sku en ordenlig debat jeg fik igang der... he he...
Ja det er en lille hurtig og fræk bil...

Kender i til en GT'er som er til salg eller nogle erfaringer med at hente en
tyskland...?

Jeg står nemlig og mangler en ny bil...
Eller vil i hellere anbefale en vectra/924... hvilke jeg synes er nogle
kedelige biler...

Fra : John Sahl

Dato : 07-03-04 12:25

Michael Laursen wrote:
> Kender i til en GT'er som er til salg eller nogle erfaringer med at
> hente en tyskland...?

De tyske biler finder du på www.autoscout24.de og www.mobile.de

Afgiften af tidligere importerede biler kan du se på www.toldskat.dk

Mere viden om import kan du blandt andet se på Thomas' lækre
side http://bilimport.tkrath.dk

--
John Sahl,
http://www.Autohenter.dk