|
| Polo G40 ombygning..? Fra : Michael Laursen |
Dato : 06-03-04 14:43 |
|
Er her nogen der ved hvordan man bygger en Polo 1,3 GT om til en G40...?
Michael
mila@webspeed.dk
| |
Jan W Nielsen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 06-03-04 15:40 |
|
> Er her nogen der ved hvordan man bygger en Polo 1,3 GT om til en G40...?
Flytter alle delene fra den ene overpå den anden..?
/Jan W Nielsen
| |
John Sahl (06-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-03-04 15:49 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> Flytter alle delene fra den ene overpå den anden..?
Så er det da lettere at skifte nummerpladerne
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Jan W Nielsen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 06-03-04 16:06 |
|
> Så er det da lettere at skifte nummerpladerne
Og så G40-skiltet..
Hvad mon manden mener med sit spørgsmål..?
Er det noget med om det er svært at skifte motor på den ene bil - og om det
evt er svært at skifte ledningsnet..??
Nå - det finde vi nok ud af..
/Jan W Nielsen
| |
Mogens... (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 06-03-04 16:35 |
|
On Sat, 6 Mar 2004 16:06:24 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>Og så G40-skiltet..
>Hvad mon manden mener med sit spørgsmål..?
>Er det noget med om det er svært at skifte motor på den ene bil - og om det
>evt er svært at skifte ledningsnet..??
>Nå - det finde vi nok ud af..
Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?
/Mogens
| |
Uffe Bærentsen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 06-03-04 16:44 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3srj40pbrqdaq0og0nrnehujafii7e88h7@4ax.com...
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?
Et lile forsigtigt gæt:
En lidt speciel motor, med kompressor?
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Jan W Nielsen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 06-03-04 16:59 |
|
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?
Mener du den tarvelige kompressor..?
/Jan W Nielsen
| |
Olesen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 06-03-04 22:46 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4049f522$0$4594$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
> > Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?
>
> Mener du den tarvelige kompressor..?
Mener en G40 smuttede fra en Porche på Hockenheim i tidernes morgen...
| |
Jan W Nielsen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 07-03-04 09:26 |
|
> > Mener du den tarvelige kompressor..?
>
> Mener en G40 smuttede fra en Porche på Hockenheim i tidernes morgen...
Det har i så fald da vist været en 924´er af den svageste slagt - med 125
hk - men selv det lyder usandsynligt, da 924´eren havde nogle fremragende
køreegenskaber.
G-laderen var VWs egen konstruktion og skrøbelig. De gik simpelthen i
stykkeer i tide og utide, hvorfor man holdt op med at bruge den.
/Jan W Nielsen
| |
Mogens... (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-03-04 09:40 |
|
On Sun, 7 Mar 2004 09:25:40 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>> Mener en G40 smuttede fra en Porche på Hockenheim i tidernes morgen...
>Det har i så fald da vist været en 924´er af den svageste slagt - med 125
>hk - men selv det lyder usandsynligt, da 924´eren havde nogle fremragende
>køreegenskaber.
En G40 går uden problemer 200 km/t - den accelererer fra 0-100 på 9
sek. Jeg tror næppe den slagter en ordentlig Porsche på en motorbane.
Olesen har måske læst dette link, hvor en "svag" oversættelse kan
betyde dét, han antyder
www.vw-clique.de/adventures/hockenheim
Nuvel -> da bilen kom frem, præsterede en specialudgave en
verdensrekord for biler op til 1.300 ccm: 5.000 km på 24½ time,
hvilket svarer til 205 km/t i gennemsnit.
/Mogens
| |
Olesen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 07-03-04 09:47 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oenl40hph8uvflmm7pqjvjphjk9n9n2das@4ax.com...
> www.vw-clique.de/adventures/hockenheim
>
> Nuvel -> da bilen kom frem, præsterede en specialudgave en
> verdensrekord for biler op til 1.300 ccm: 5.000 km på 24½ time,
> hvilket svarer til 205 km/t i gennemsnit.
Og kompressoren holdt ?
Det var nu ikke dit link jeg havde læst, men ok.
| |
Mogens... (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-03-04 09:52 |
|
On Sun, 7 Mar 2004 09:47:25 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:
>Og kompressoren holdt ?
Ellers må den godt nok ha' været hurtig Olesen, idet der var tale om
gennemsnitsfart (inkl. tank- og værkstedsstop) -
>Det var nu ikke dit link jeg havde læst, men ok.
He, he...
/Mogens
| |
Jan W Nielsen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 07-03-04 10:16 |
|
> >Det har i så fald da vist været en 924´er af den svageste slagt - med 125
> >hk - men selv det lyder usandsynligt, da 924´eren havde nogle fremragende
> >køreegenskaber.
> En G40 går uden problemer 200 km/t
Mnja - 196 km/t iflg Biltorvet, men ok..
> Jeg tror næppe den slagter en ordentlig Porsche på en motorbane.
Det tror jeg heller ikke.
En Golf med 150 hk kan ikke følge en 924´er på en bane. Selvom 924´eren var
brystsvag ift de alm Porscher, kørte den godt.
/Jan W Nielsen
| |
Mogens... (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-03-04 10:20 |
|
On Sun, 7 Mar 2004 10:15:40 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>Mnja - 196 km/t iflg Biltorvet, men ok..
Samme base skriver, at en Vectra V6 har 170 hk
>En Golf med 150 hk kan ikke følge en 924´er på en bane.
Og følger heller ikke en G40 dér
Men regnvejr kan ændre dét forhold - 924 ift. Golf/Polo
/Mogens
| |
Jan W Nielsen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 07-03-04 10:24 |
|
> >En Golf med 150 hk kan ikke følge en 924´er på en bane.
> Og følger heller ikke en G40 dér
Formentlig rigtigt.
/Jan W Nielsen
| |
John Sahl (06-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-03-04 17:06 |
|
Mogens... wrote:
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
Uvidenhed?
> Aner I ikke, hvad en "G" VW indeholder ?
G-Lader, selvfølgelig
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
John Sahl (06-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-03-04 17:09 |
|
Mogens... wrote:
> Udstil nu ikke jeres uvidenhed mere
Det kan ikke svare sig at bygge alting over, det er mere rentabelt
at betale afgiften af en tysker, altså hvis man har tænkt sig at det s
kal være et lovligt projekt
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Mogens... (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 06-03-04 17:15 |
|
On Sat, 6 Mar 2004 17:08:33 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
>Det kan ikke svare sig at bygge alting over, det er mere rentabelt
>at betale afgiften af en tysker, altså hvis man har tænkt sig at det s
>kal være et lovligt projekt
Ja.
Men nogle elsker at ombygge biler og det skal man jo tage hatten af
for, IMO
/Mogens
| |
John Sahl (06-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-03-04 17:31 |
|
Mogens... wrote:
> Men nogle elsker at ombygge biler og det skal man jo tage hatten af
> for, IMO
Jo jo selvfølgelig, jeg har da selv prøvet det flere gange, og
der er da noget specielt i at kende hver skrue i bilen.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Michael Laursen (06-03-2004)
| Kommentar Fra : Michael Laursen |
Dato : 06-03-04 19:08 |
|
Det var ombygning jeg mente og er da klar over at det letteste var at skælle
en Polo G40... men så kan man jo lige så godt lade være...
Jeg tænkte at der var noget at spare rent forsikrings mæssigt, men har
erfaret at det er ulovligt.
Så jeg tænker istedet på at montere en turbo på en GT'er i stedet...Det er i
det mindste lovligt...
M
"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c2cu4f$rd9$1@dknews.tiscali.dk...
> Mogens... wrote:
> > Men nogle elsker at ombygge biler og det skal man jo tage hatten af
> > for, IMO
>
> Jo jo selvfølgelig, jeg har da selv prøvet det flere gange, og
> der er da noget specielt i at kende hver skrue i bilen.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det
>
>
| |
John Sahl (06-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-03-04 19:42 |
|
Michael Laursen wrote:
> Det var ombygning jeg mente og er da klar over at det letteste var at
> skælle en Polo G40... men så kan man jo lige så godt lade være...
Det letteste ville ikke være at skrælle en G40, men at købe en
(tysk) G40 og indregistrere den i stedet for den du har.
> Så jeg tænker istedet på at montere en turbo på en GT'er i
> stedet...Det er i det mindste lovligt...
Kun hvis du får den synet og godkendt med det, og det er
både dyrt og næsten umuligt
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Michael Laursen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Michael Laursen |
Dato : 07-03-04 11:36 |
|
Det var sku en ordenlig debat jeg fik igang der... he he...
Ja det er en lille hurtig og fræk bil...
Kender i til en GT'er som er til salg eller nogle erfaringer med at hente en
tyskland...?
Jeg står nemlig og mangler en ny bil...
Eller vil i hellere anbefale en vectra/924... hvilke jeg synes er nogle
kedelige biler...
| |
John Sahl (07-03-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 07-03-04 12:25 |
| | |
|
|