Nummerpladeholder
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 06-03-04 09:55

Hvad er den "korrekte" måde at montere/demontere en nummerplade i de
almindelige plastic nummerpladeholdere? Jeg synes nemt de små
kanter/plasticstykker der holder nummerpladen på plads knækker?

/Rolighed

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-03-04 15:19

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message
> Hvad er den "korrekte" måde at montere/demontere en nummerplade i de
> almindelige plastic nummerpladeholdere? Jeg synes nemt de små
> kanter/plasticstykker der holder nummerpladen på plads knækker?

Der findes flere slags af dem med tappe til at holde pladen på plads.
Ved nogle kan man pille tappene ud men på andre er de en del af pladen
og man risikerer at knække dem når man prøver at få pladen ud. Ved det
faste tappe kan man vist bøje bunden af pladen og på den måde få
nummerpladen fri, men jeg kan ikke tro andet end at tappene nemt knækker
af. Og sådan en plade er ikke nem at finde. Bilka har dem ikke og
Biltema heller ikke. Hvor skal man så kigge efter dem?

I går aftes opdagede jeg selv at min bagerste nummerplade kun sad fast
med 1 skrue (monteret i en holder med tappe). Det synes jeg jo var noget
trælst at se på så jeg måtte have nummerpladen af for at komme til
skruen. Jeg måtte desværre knække tappene for belysningen (lommelampe)
var ikke god nok til at jeg kunne se hvilken slags holder det var. Jeg
leder derfor efter en ny holder...

Ved samme lejlighed opdagede jeg at HelleAuto havde boret 2 nye huller i
min bagagerumsklap for at montere deres holder (har lige købt bilen) så
nu er der 4 huller (klappen er ikke af metal så den ruster heldigvis
ikke). Jeg synes dog det er ret ringe af dem at gøre sådan men endnu
ringere at de ikke havde lukket de 2 huller de valgte ikke at bruge (så
der ikke læber vand ind). Nummerpladeholderen havde dog huller over det
hele og det så ud som om de snildt kunne have brugt de eksisterende
huller. Havde de gjort det så ville nummerpladen også havde siddet
centreret hvilket den ikke gjorde. Magen til klyt skal man lede længe
efter.

mvh Bernhard

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 06-03-04 16:32

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> [...]
> af. Og sådan en plade er ikke nem at finde. Bilka har dem ikke og
> Biltema heller ikke. Hvor skal man så kigge efter dem?

Jeg har købt nogle plasticholdere... Tilsvarende til de eksisterende - men
uden den sædvanlige reklametekst trykt for neden (kører ikke rundt i en bil
til over 300K for at reklamere for en bilforhandler).
De nye jeg har købt kan jeg nu pludselig se (efter lige at have set efter),
at det kun er de øverste tappe der er faste. I selve holderen er der så
ekstra tappe, der lige kan knækkes af, til at sætte i hullerne nederst.
Smart! Der er endda to typer tappe - nogle til permanent isætning - og nogle
der kan tages ud igen. Så mit monteringsproblem har vist løst sig selv.

> [...]
> skruen. Jeg måtte desværre knække tappene for belysningen (lommelampe)
> var ikke god nok til at jeg kunne se hvilken slags holder det var. Jeg

De nye jeg har købt kan jeg vist godt anbefale nu... De er købt hos
Autodillen i Skanderborg.

FLOT Helle Auto! ;o(

Cheers
Rolighed

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-03-04 20:12

On Sat, 6 Mar 2004 16:31:34 +0100, "René Rolighed Christensen"
> [...]

>uden den sædvanlige reklametekst trykt for neden (kører ikke rundt i en bil
>til over 300K for at reklamere for en bilforhandler).

Skal jeg ud og købe ny bil på et tidspunkt, så spørger jeg om sælgeren
vil give lidt rabat, og vil han ikke give rabat så har han omgående at
fjerne sine reklamer plader og sit reklame DK skilt fra "min" bil. For
vil han ikke give rabat, så vil jeg heller ikke reklamerer for ham
Flemming Jacobsen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 06-03-04 21:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
> fjerne sine reklamer plader og sit reklame DK skilt fra "min" bil. For
> vil han ikke give rabat, så vil jeg heller ikke reklamerer for ham

Det vil jeg nu næsten under ingen omstændigheder. Med mindre der virkelig er
"gode argumenter" herfor!

/Rolighed