Antenne bilvask/Octavia
Fra : Lars Detlef

Dato : 05-03-04 18:58

Et lidt fjollet spørgsmål - men hellere spørge end på antennen flået af

På min Octavia 2004 model kan antennen ikke skrues af fandt jeg ud af
forleden da den skulle i vaskehal.... hvad gør man så lægger den løst ned
langs bagvinduet eller spænder den fast - selvfølgelig stadigt ned mod
vinduet...??

Ved at løsne den gav det godt nok et ordentligt klask da børsten tog
antennen med op og bankede den ned i ruden igen - men hvis den nu sidder
fast risikerer jeg vel at hvis børsten får fat og antennen flås af...

mvh

Lars

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 19:02

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> wrote in message
> [...]

> antennen med op og bankede den ned i ruden igen - men hvis den nu sidder
> fast risikerer jeg vel at hvis børsten får fat og antennen flås af...

Den skal lægges ned og skrues fast. Så det igår da jeg spurgte hos
forhandeleren. Undret mig over der med at den kunne vippes:.)

Hvis man ikke spænder den fast ville den knække sagde han, og den var vist
dyr.

Fra : onix

Dato : 05-03-04 19:03

Hej Lars !

Jeg har en Fabia årgang 2003, med samme "dumme" antenne, det gik godt i
mange måneder, men en dag tog børsten ved og den knækkede. Jeg har fået en
ny monteret hos Skoda og fået en til at skrue af - forstår ikke hvorfor de
nye ikke er født med skrue antenne. Så du er nok nødt til at kontakte Skoda
og forhøre hvad de tager for udskiftning, det er vist omfattende da de skal
have "himlen" ned i bilen for at skifte selve antennefoden.

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 19:06

> [...]
skal
> have "himlen" ned i bilen for at skifte selve antennefoden.

Ja, det bliver ikke helt billigt. Spændte du din fast efter du havde lagt
den ned?

Fra : Lars Detlef

Dato : 05-03-04 19:16

> Ja, det bliver ikke helt billigt. Spændte du din fast efter du havde lagt
> den ned?

Nej - jeg lod den sidde løst.... men det gav godt nok et klask da børsten
kørte tlbage og rettede antenne op og den bankede ned mod ruden...

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 19:24

> Nej - jeg lod den sidde løst.... men det gav godt nok et klask da børsten
> kørte tlbage og rettede antenne op og den bankede ned mod ruden...

og er man rigtig uheldig så antennen knækker og sætter sig fast i børsterne
så får man dejlige ridser i lakken der koster mange penge at få udbedret.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-03-04 20:38

Hos Seat fik jeg at vide, at der havde været problemer med, at folk stjal de
antenner, der kunne skrues helt af - derfor havde de nu de andre antenner.
Jeg plejer at lægge den ned og skrue den fast, når jeg har min Seat Cordoba
i vaskehal.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 19:23

> Nej - jeg lod den sidde løst.... men det gav godt nok et klask da børsten
> kørte tlbage og rettede antenne op og den bankede ned mod ruden...

Prøv at spænde den fast næste gang, det var ihvertifald hvad jeg fik fortalt
man skulle.

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 05-03-04 23:30

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse
> Nej - jeg lod den sidde løst.... men det gav godt nok et klask da børsten
> kørte tlbage og rettede antenne op og den bankede ned mod ruden...

Den skal helt klart lægges ned og SKRUES fast.

Personligt står jeg altid selv i det kristiske øjeblik (lige når børsten
tager fat i antennen) med hånden på nødstoppet.. I fald det skulle se ud til
at gå galt kan man jo klappe nødstoppet. Man ved jo aldrig om den på en
eller anden måde skulle få fat i banditten.

Har hørt om en Octavia der fik nogle slemme buler da børsten viklede sig om
antennen og trak den med.

mvh

Lars