VW 1.6D vs. VW 1.6TD
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 03-03-04 12:51

Hejsan

Hvad er erfaringer med VW 1.6D vs. 1.6TD?

Her tænker jeg især på VW transporter T3 modellerne.

Holder de motorer eller dør de?
Går de til i pedalen-i-bund brug fordi de er så svage i en T3?

Eller hur.

Mvh

Jens Jakob

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 03-03-04 22:12

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er erfaringer med VW 1.6D vs. 1.6TD?
> Her tænker jeg især på VW transporter T3 modellerne.
> Holder de motorer eller dør de?
> Går de til i pedalen-i-bund brug fordi de er så svage i en T3?

De lever generelt et hårdt liv, da motoren jo er ret lille til bilen. Dem vi
havde inde ved forsvaret levede sjældent mere end 100.000km, men de blev og
kørt som om det var turens primære formål at ødelægge bilen.

Jeg tror at hvis man passer den hele dens liv og tuller afsted, så skal den
nok holde, men den er jo ikke noget lyn.

Fordelen er så at en huggermotor ikke koster ret meget.

Jeg har selv en Golf 2 1,GTD og den har rundet 300.000 og kører stadig som
en drøm, men den sløber jo også kun på en Golf og ikke en T3.

M.v.h. Ole Frederiksen