Hej Jan og andre fæller her i dette udmærkede forum
For lige at starte en god diskussion:
Det kan godt lade sig gøre at pille ved selesystemet, men man skal vide hvad
man gør.
Specielt skal man kunne vurdere hvilke funktioner der er væsentlige og
hvilke der er sekundære.
Personligt har jeg haft fornøjelsen af at reparere en defekt sele i min
Rekord.
Der skete det at den låste konstant, i sammenrullet stilling.
Nu er jeg lidt påholdende med pengene, så jeg tog den ud og skilte den ad.
Det så vist ret sjovt ud da fjederen sagde splurt og lignede en rodet
fuglerede.
Fejlen var en lille knækket fjeder der styrer aktiveringsmekanismen til
selestoppet.
Ny fjeder og vups så var det problem løst.
Men fy for S..... at samle fjederen igen. Det kan lade sig gøre, men den er
ikke så stram i returtrækket som før, det indrømmer jeg, men låse funktionen
er helt i top.
Piwo
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:9df740d018l28adosujrfvb5v51slbrl0c@dtext.news.tele.dk...
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :
>
> >Min nyerhvervede skat (1993 Sierra GLX) gider ikke rulle føreselen helt
ind
> >efter brug. - Kan jeg afmontere plastiken over dørstolpen, og smøre
hjulet?
>
> Lige sådan noget der , skal man næppe selv pille ved ..... hvis seler
> fejler det mindste : ny sele
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på
http://www.dkfritidbil.dk