Ændring af lov om 70% fartoverskridelse
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 23:05

Hvornår var det at det blev indført betinget frakendelse af kørekort ved
overskridelse af farten med 70% istedet for 100% ?

Gerne med at link til et bevis, da jeg lige har en diskussion med en som
mener at det er inden for de sidste par år og jeg mener at det var i 1999
eller før...

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-03-04 23:36

Brian Sørensen wrote:
> [...]
>
> Gerne med at link til et bevis, da jeg lige har en diskussion med en
> som mener at det er inden for de sidste par år og jeg mener at det

prøv retsinfo.dk
Så vidt jeg kan se er det indført med:
Lov om ændring af færdselsloven(Spiritus- og promillekørsel, mobiltelefoner
m.v.) (* 1)

LOV nr 468 af 10/06/1997

Hvori det hedder

§1

40. I § 126, stk. 1, indsættes efter nr. 1 som nyt nummer:

a.. »2) har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 med mere
end 70 pct.,».

Og:
§ 2

Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. juli 1997, .....

Så svaret må være 1. juli 1997

/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 00:32

Tak for hjælen Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 09:43

"Brian Sørensen" <usenet_at_s800.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener at det er inden for de sidste par år og jeg mener at det var i 1999

1. juli 1997.... 2 dage før jeg fik kørekort...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 09:44

Bjørn wrote:
> "Brian Sørensen" <usenet_at_s800.dk> skrev i en meddelelse

> 1. juli 1997.... 2 dage før jeg fik kørekort...

Heh heh!

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 09:50

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg fik da overtalt min kørelærer til at jeg skulle nå over 70% på en
strækning, for at kunne sige at jeg også have prøvet det

Men ja, det var ikke så lykkeligt at få kørekort som det kunne have været ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 09:59

Bjørn wrote:

> Jeg fik da overtalt min kørelærer til at jeg skulle nå over 70% på en
> strækning, for at kunne sige at jeg også have prøvet det

Hvis I så var blevet nappet, hvam skulle så satse kortet??

Du havde jo ikke noget og lærertypen var den ansvarlige.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 10:09

> Hvis I så var blevet nappet, hvam skulle så satse kortet??
> Du havde jo ikke noget og lærertypen var den ansvarlige.

Med hastigheden jeg kørte skulle der umiddelbart ikke satses noget kort...
Med mindre de kan tage hans licens hvis en elev kører 80% for stærkt (100%
før mistet kort på dette tidspunkt).

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A