Køre tysk bil i dk?
Fra : John Sahl

Dato : 01-03-04 21:04

Hejsa,

Hvordan er det lige med reglerne for at en dansker med
dansk adresse og det at køre i en tysk indregistreret bil
i DK?

Gerne hvilken § det står i, for jeg har lige væddet en flaske
rødvin med en kammerat om det.

Jeg mener jo ikke at man må.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-03-04 22:52

> [...]
> i DK?
>
> Gerne hvilken § det står i, for jeg har lige væddet en flaske

Du må gerne hvis den tyske ejer sidder ved siden af - ellers ikke.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : John Sahl

Dato : 01-03-04 23:36

Brian Sørup wrote:
> Du må gerne hvis den tyske ejer sidder ved siden af - ellers ikke.

I know, men hvordan beviser jeg det?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-03-04 06:47

Brian Sørup wrote:
> Du må gerne hvis den tyske ejer sidder ved siden af - ellers ikke.

Med mindre din bil fx er gået i stykker i Tyskland, og du så lejer en anden
bil for at komme hjem, da må du gerne køre i denne bil i DK.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-03-04 07:37

> Med mindre din bil fx er gået i stykker i Tyskland, og du så lejer en
anden
> bil for at komme hjem, da må du gerne køre i denne bil i DK.

Du må i dette tilfælde benytte den lejede bil fra grænseovergangen og den
direkte vej til din bobæl. Herefter skal bilen omgående afleveres til et af
udlejer anvist sted. Det var i hvert fald den meget klare instruks jeg fik i
efteråret da SOS måtte sørge for familiens hjemtransport. Enhver form for
anden kørsel var ikke tilladt.

MVH Klaus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-03-04 08:06

Klaus Rejkjær wrote:

> [...]
> instruks jeg fik i efteråret da SOS måtte sørge for familiens
> hjemtransport. Enhver form for anden kørsel var ikke tilladt.

Jeg skrev det måske ikke klart nok med :"for at komme hjem"....
Men det er korrekt. Ingen svinggerning.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 02-03-04 14:08

> Jeg skrev det måske ikke klart nok med :"for at komme hjem"....
> Men det er korrekt. Ingen svinggerning.

Man burde tage den lov en tur igennem domstolen i Haag, den er jo
racediskriminerende.
Er du dansk statsborger og derved i mindretal, set globalt, må du ikke køre
i en ikke dansk indregistreret bil, alle andre må godt. Eller er jeg forkert
på den??

Glenn

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-03-04 14:19

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Er du dansk statsborger og derved i mindretal, set globalt, må du ikke
> køre i en ikke dansk indregistreret bil, alle andre må godt. Eller er

Det er jo en beskyttelse af de høje danske registreringsafgifter. Var
reglen der ikke kørte alle i biler registreret i Andorra eller andre
eksotiske steder.

/lars

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-03-04 21:32

On Tue, 2 Mar 2004 14:07:42 +0100, "Glenn [Odense]"

> [...]
>i en ikke dansk indregistreret bil, alle andre må godt. Eller er jeg forkert

Lidt forkert er du på den. Det drejer sig ikke om statsborgerskab, men
om bopæl. Som dansk statsborger må jeg kører en ikke-dansk
indregistreret bil i DK, da jeg ikke har bopæl i DK. En tysk statsborger
med bopæl i DK, må ikke køre en tysk, allen anden ikke-dansk,
indregistreret bil i DK.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 02-03-04 22:52

> [...]
> indregistreret bil i DK, da jeg ikke har bopæl i DK. En tysk statsborger
> med bopæl i DK, må ikke køre en tysk, allen anden ikke-dansk,

så hvis man flyttede til malmø, og arbejdede i kbh., så kunne man køre i en
svensk indregistreret bil.?

Glenn

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-03-04 23:15

On Tue, 2 Mar 2004 22:51:33 +0100, "Glenn [Odense]"

Ja.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-03-04 14:06

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in

> Du må i dette tilfælde benytte den lejede bil fra grænseovergangen og
> den direkte vej til din bobæl. Herefter skal bilen omgående afleveres

Kan nogen supplere med en troværdig kilde for straffen for overtrædelse af
den direkte vej?

/lars

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 02-03-04 21:03

> Kan nogen supplere med en troværdig kilde for straffen for overtrædelse af
> den direkte vej?

....man kan vel køre forkert.

Fra : Brian Christensen

Dato : 02-03-04 23:36

> ...man kan vel køre forkert.

Ja ud til strandvejen i en 911 cabriolet med tyske plader - he he

Fra : Hit

Dato : 03-03-04 11:06

Jeg ved ikke hvor det står, men har fået fortalt, at ved
gentagelsestilfælde, så vil bilen blive beslaglagt med krav om
indbetaling af afgift, og givetvis også en bøde.

Niels