Ujævn Motorgang i en 206'er
Fra : Johan

Dato : 01-03-04 14:56

Hej Alle,

Er der nogen der kan hjælpe mig? Min 206'er er begyndt at drille, hvis man køre
nogle små ture hvor den bliver langsomt varm begynder den at "hakke", prutte og
kan ikke komme op i fart.
Det føles som om at den kun trækker på en cylinder også fejltænder en gang i
mellem på en af de andre cylinder, så der kommer den meget ujævne motorgang.
Hvis man har kørt en halv lang tur hvor den opføre sig sådan, begynder der
at "lugte varmt", og den ene gang kunne jeg se at katalysatorn var helt rød
glødende.
Jeg har været hos peugeot 2 gang og de har stadig ikke fundet ud af hvad der er
galt.

Det er en Peugeot 206, 1,6 XS fra 2000 har kørt 91000Km

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

Mvh.

Johan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:199.41.197.3)

Fra : Johnt

Dato : 01-03-04 23:10

> Det er en Peugeot 206, 1,6 XS fra 2000 har kørt 91000Km
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

Hvilken benzin køber du ?

Prøv at tage 10 tanke i træk med Shell V-power.

Havde selv det samme problem med min 206´er. Den hakkede i det når den var
kold, og tog ikke gas. Værkstedet forslog at tanke V-Power.

Hilsen

Johnt

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 12:28

"Johnt" <mailto:listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
"Re: Ujævn Motorgang i en 206'er"

> [...]
>
> Havde selv det samme problem med min 206´er. Den hakkede i det når den var
> kold, og tog ikke gas. Værkstedet forslog at tanke V-Power.

Hej John,

Det svinger lidt, jeg prøver at bruge V-Power, Nitro2000 osv. men det er lidt
efter hvad de vil have får en liter af det. Ellers bruger jeg normal 95 B.F. Men
jeg vil prøve at tanke V-Power de næste 10 gange!

Tak for hjælpen.

Mvh.

Johan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.198.40.245)

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-03-04 03:59

> [...]
rød
> glødende.
> Jeg har været hos peugeot 2 gang og de har stadig ikke fundet ud af hvad

hvis katalysatorn bliver rød glødende er den jo nok stoppet hvilket også vil
forklare varmen og at bilen gør som den gør..

Peter.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 12:25

"Peter Larsen" <mailto:Peter.Larsen@(fjern mig)mail.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]

> hvis katalysatorn bliver rød glødende er den jo nok stoppet hvilket også vil
> forklare varmen og at bilen gør som den gør..

Hej Peter,

Tak for dit svar. Det er ikke hver gang at den gør det, jeg kan godt køre en lang
tur uden der er problemer men hvis jeg så lader den stå i 15-30 min. også køre
videre så kommer problemet.