Rustvogn
Fra : thjulstad

Dato : 29-02-04 16:54

Hejsa.

Jeg er kommet på den idé at køre rundt i en rustvogn.

-Hvordan er reglerne ved tidl. ligbiler? De skal vel være på gule plader,
men det er de jo ikke som ligbil. Der er der self. også mennesker bagi :)

En gammel ambulance kunne jo også gøre det, og bilen skal males.

-Hvor kan man få fat i en sådan bil?

VH TH

Fra : Rasmus

Dato : 29-02-04 17:01

"thjulstad" <fjaerndette_thjulstad@sol.dk> wrote in message
> [...]
> men det er de jo ikke som ligbil. Der er der self. også mennesker bagi :)
>
> En gammel ambulance kunne jo også gøre det, og bilen skal males.

Spil Zulu bingo, der kan man vinde en Ford Granada rustvogn

mvh
Rasmus

Fra : jess

Dato : 29-02-04 17:25

Bare tage den med ro. før eller siden skal du nok få en tur i sådanne en bil

mvh.

Jess

Fra : Møller

Dato : 29-02-04 17:40

> [...]
> men det er de jo ikke som ligbil. Der er der self. også mennesker bagi :)
>
> En gammel ambulance kunne jo også gøre det, og bilen skal males.

Du kan jo spørge her:

http://www.lejetlig.dk/docs/type.php?valg=koebenhavn&type=personbil
--
Møller

Fra : Christabel & Anders

Dato : 01-03-04 14:15

Linket er ellers helt "fin" når man tænker på hvad det er for en bil man
søger........

Anders

Fra : John Sahl

Dato : 29-02-04 18:38

thjulstad wrote:
> -Hvor kan man få fat i en sådan bil?

Jeg mener der står en til salg mellem Roskilde og Ringsted.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter König

Dato : 29-02-04 19:03

"thjulstad" <fjaerndette_thjulstad@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg er kommet på den idé at køre rundt i en rustvogn.
>
> -Hvordan er reglerne ved tidl. ligbiler? De skal vel være på gule plader,

Nix - de er på hvide plader.
Det er jo ikke gods de kører med

MVH Peter

Fra : onix

Dato : 29-02-04 19:34

he he *s* *g* sjov ide at købe en rustvogn, håber du finder én du kan bruge,
man pas på du ikke købet et sminket lig *gg*

Onix

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 20:54

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> he he *s* *g* sjov ide at købe en rustvogn, håber du finder én du kan
bruge,
> man pas på du ikke købet et sminket lig *gg*

Det ka' jo være sælgeren giver en kold fra kassen..........

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-02-04 23:06

On Sun, 29 Feb 2004 20:53:48 +0100, "Ole Kristiansen"
<ole_kSNABELApost10.tele.dk> wrote:

>"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
>bruge,
>
>Det ka' jo være sælgeren giver en kold fra kassen..........

For netop at tale om galgenhumor/Morbidhumor.
Flemming Jacobsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-02-04 20:21

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> he he *s* *g* sjov ide at købe en rustvogn, håber du finder én du kan
bruge,
> man pas på du ikke købet et sminket lig *gg*

Ja og anlægget på fuldt drøn med tonerne fra Ghostbusters????

MVH Niels

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 29-02-04 21:59

> Ja og anlægget på fuldt drøn med tonerne fra Ghostbusters????

- eller 'Stairways to Heaven' med Led Zeppelin...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-02-04 21:58

"Peter König" wrote:

> Nix - de er på hvide plader.
> Det er jo ikke gods de kører med

Jep, en afdød er ikke gods men en person, der er derfor tale om
persontransport.. Så meget mere underholdende er det at konstatere
at HT/Arriva busser har gule nummerplader, hvad fortæller det lige
om deres kundepolitik??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 22:35

On Sun, 29 Feb 2004 21:57:46 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>persontransport.. Så meget mere underholdende er det at konstatere
>at HT/Arriva busser har gule nummerplader, hvad fortæller det lige

Jeg har på fornemmelsen at de vægter afgiftspolitik højere end
kundepolitik.

At rustvogne bliver registreret på hvide plader er udelukkende af
etiske grunde. Der har været et indslag om emnet for et stykke tid
siden i det trafikprogram de sender på P4 om fredagen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 29-02-04 22:31

On Sun, 29 Feb 2004 22:34:57 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>At rustvogne bliver registreret på hvide plader er udelukkende af
>etiske grunde.

Før i tiden var en rustvogn på gule plader.

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 22:40

On Sun, 29 Feb 2004 22:30:59 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Før i tiden var en rustvogn på gule plader.

>--

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg benytter mig ikke af den
slags transport.

Iøvrigt. Velkommen til overfladen. Travlt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 29-02-04 22:37

On Sun, 29 Feb 2004 22:39:55 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg benytter mig ikke af den
>slags transport.

Næh - heller ikke her. Jeg huskker blot en begravelse i '77, hvor den
døde blev kørt i en Chevrolet på gule plader...

>Iøvrigt. Velkommen til overfladen.

Takker

>Travlt?

I Jylland fra fredag til søndag. Fed tur selv om mange linksfahrer på
motorvejen ødelagde humøret på moi!

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 23:24

On Sun, 29 Feb 2004 22:37:06 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Sun, 29 Feb 2004 22:39:55 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

KLIP

>Takker

>I Jylland fra fredag til søndag. Fed tur selv om mange linksfahrer på
>motorvejen ødelagde humøret på moi!

>--

Tja, jeg har rigeligt i rechtsfahrerne.

Hvis de r*vhuller ville tage deres speedometerfejlvisning i
betragtning, når de tog beslutning om hvor hurtigt de vil køre, så
ville de ikke blive så forargede når man overhaler dem, og heller ikke
køre så meget i vejen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-03-04 07:08

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har på fornemmelsen at de vægter afgiftspolitik højere end
> kundepolitik.

Jo, men de øvrige busselskaber og de turistbusser jeg har lagt
mærke til, er alle på hvide plader..

> At rustvogne bliver registreret på hvide plader er udelukkende af
> etiske grunde.

Jeg kender godt de etiske overvejelser bag rustvognene, bare sært
at samme etik ikke gælder for buspassagerer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 01-03-04 13:53

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg kender godt de etiske overvejelser bag rustvognene, bare sært
>at samme etik ikke gælder for buspassagerer..

På busser er det noget med afgiften.
Min Transporter er en 10pers. bus, nedstolet til kørestolsbrug. Den er
uden afgift og har derfor gule plader, men er faktisk indreg. som en
alm. M1 personbil.

Politiet opdagede hurtigt at deres fotovogne var nemme at spotte da de
har hvide plader, så det blev overvejet at udstyre dem med gule
plader, men den gik ikke, da etatens biler er uden afgift og derfor på
hvide plader. Det var postbilerne også i gamle dage, men nu er posten
ikke en etat længere.

Forvirret, ja, men det kan blive værre endnu.

Se fx på trailere. En alm. trailer har gule plader, den er jo til
godstransport, en campingvogn har hvide, den er til beboelse. Men
hvorfor har en trailer m. gule blink og advarselstavler, der bruges
til afmærkning ved vejarbejder o.lign. så hvide plader? Eller de små
trailere amtet stiller op med en fartmåler og lystavle, de har også
hvide plader på.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

== Never drive faster than Your Angles can fly ==

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 14:07

> [...]
>plader, men den gik ikke, da etatens biler er uden afgift og derfor på
>hvide plader. Det var postbilerne også i gamle dage, men nu er posten

Politiets fotovogne er i vid udstrækning udstyret med gule plader

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-03-04 14:13

Henning wrote:

> Politiets fotovogne er i vid udstrækning udstyret med gule plader

Ja de behøves vel heller ikke overholde loven - hvem skulle knalde dem
for det?

'Politibetjente er ikke gode nok til at køre bil':

<http://www.faerdselssikkerhed.dk/1c972776>

'Torsten Hesselbjerg mener dog ikke, at to uheld om ugen er særlig meget'

--
Roberto Saldo

Fra : Leonard

Dato : 01-03-04 14:15

Henning <nomail@all.invalid> wrote:

>Politiets fotovogne er i vid udstrækning udstyret med gule plader

Hvorhenne?
Jeg har kun set dem med hvide plader.

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 14:20

On Mon, 01 Mar 2004 14:14:51 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Hvorhenne?
>Jeg har kun set dem med hvide plader.

Så en forankørende blive taget på Østerbrogade i Kbh af en
gul-pladebil. Troede egentlig også man kunne spotte dem på de hvide
plader, men nej...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-03-04 14:08

On Mon, 01 Mar 2004 07:07:59 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jo, men de øvrige busselskaber og de turistbusser jeg har lagt
>mærke til, er alle på hvide plader..

>--

Så er det godt nok nogle gamle æsker du omgiver dig med.

Man begyndte at registrere busser til erhvervsmæssig trafik på gule
plader allerde i 80'erne i forrige århundrede.

Det kan man godt undre sig over.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-03-04 18:25

Folmer Rasmussen wrote:

> Så er det godt nok nogle gamle æsker du omgiver dig med.
>
> Man begyndte at registrere busser til erhvervsmæssig trafik på gule
> plader allerde i 80'erne i forrige århundrede.

Jeg har ingen fornemmelse af bussers alder, de er store og
firkantede allesammen. Når jeg om formiddagen spadserer til Føtex
for at hente et "survivalkit" (typisk et flutes med noget
skinke/ost og en cola), så kommer jeg forbi Roskilde busstation.
Alle de gule busser har gule plader, mens den tofarvede
hvid/orange bus der kører til Slagelse har hvide. Personligt synes
jeg den ligner alle de andre busser, den ser ihvertfald ikke ud
som om den er +20 år..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 15:01

> [...]
> men det er de jo ikke som ligbil. Der er der self. også mennesker bagi :)
>
> En gammel ambulance kunne jo også gøre det, og bilen skal males.

Kan du ikke bare tage til Citroen og købe en Berlingo.......de ligner sgu da
også en rustvogn.

--
Tom