termostat a4
Fra : Hansen

Dato : 01-03-04 16:32

hej

er der nogen der kan fortælle mig hvor termostaten sidder på den. det er en
1,8t.
jeg har læst mig til, at termostaten koster knap en 50´ser, og det. Men min
ellers meget fortrtolige mekaniker siger han vil beregne sig omkring 600
dask for at skifte den, naturligvil incl. materiealer og moms osv.

sidder den virkeligt så fælt, at han skal bruge det meste af en time for at
skifte den?

Jeg skiftede termostat på min 351 clevland tilbage i 80'erne på omkring et
kvarter - men de har måske gemt dem bedre nu. jeg kan ihvertfald ikke finde
den!

Mvh
Hansen

Fra : Gevaldi

Dato : 29-02-04 18:36

Hansen" <klods1962@"fjern skriblede:
> hej
>
> er der nogen der kan fortælle mig hvor termostaten sidder på den. det
> er en 1,8t.

Jeg kan fortælle dig hvor du retter
din dato på din pc, hvis du ikke selv
skulle vide det, for det er altså den
*29 februar* i dag.

--
/Gevaldi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 23:29

On Mon, 1 Mar 2004 16:31:44 +0100, "Hansen"
<klods1962@"fjern"hotmail.com> wrote:

> [...]
>dask for at skifte den, naturligvil incl. materiealer og moms osv.
>
>sidder den virkeligt så fælt, at han skal bruge det meste af en time for at

Det meste af en time?

Når det på flere nyere biler kan tage op til 45 min. at skifte en
forlygtepære, vil jeg nærmere tro at en termostat ikke kan skiftes på
under 4 timer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Andreasen

Dato : 01-03-04 14:03

jeg har lige skiftet en på en a4 1.8t
det tog 10 min så skal den selvfølgelig køres varm bagefter
hvis du står foran bilen og stikker din hånd ned bag motoren mellem motoren
og torpedopladen så sidder den lige der med 3 skruer
mv kim

Fra : Max

Dato : 01-03-04 14:59

> [...]
> ellers meget fortrtolige mekaniker siger han vil beregne sig omkring 600
> dask for at skifte den, naturligvil incl. materiealer og moms osv.

Den til en 50'er, er det org. og er du sikker på at den har den rigtige
temp? F.eks. kunn ejeg ikke få en uorg. termostat til min i den rigtige
temp, så jeg blev nød til at købe org. så blev prisen lige pludselig
230kr...(jeg har nissan)

Dertil skal du huske kølervæske og evt. pakning.

Men jeg synes også at det lyder dyrt, min mekker ville have 800 eksl. moms
for termostat(uorg), olie+filter og gear olie...hvilket han ikke får når man
selv kan lave det

/Max