Golf IV - bremselampe lyser under opstart
Fra : Derudaf

Dato : 28-02-04 16:35

På vores Golf IV er bremselampen begyndt at blinke et par gange, hvor eneste
gang
bilen begynder at rulle, dvs. typisk under accelleration fra lyskryds osv.
Niveauet af bremsevædske er ok, men i den lave ende.
Was ist loss ? Hvorfor kun under accelleration ?

Jens

Fra : GiWeo

Dato : 28-02-04 16:50

Hejsa

>Niveauet af bremsevædske er ok, men i den lave ende.

Og derfor lyser den - den advarer dig INDEN det er for sent

>Was ist loss ? Hvorfor kun under accelleration ?

Under accelration flytter væsken sig i beholderen, væk fra føleren,
når føleren er tør, lyser lampen !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 00:13

> [...]
osv.
> Niveauet af bremsevædske er ok, men i den lave ende.
> Was ist loss ? Hvorfor kun under accelleration ?

Er du sikker på at det er bremselampen, og ikke ABS/ASR lampen?
Bremselampen er rød, ABS/ASR er gul.

Har din Golf ASR (antispin) ?
Hvis det er fordi der er lidt fedtet, kan lampen blinke hvis antispin
regulere.
Det kan også være en fejl i ASR - den skal måske grundinstilles.

Hvis der ikke er ASR kan det være en fejl på ABS f.eks en dårlig føler der
ikke reagere lige så hurtigt som de andre eller har svagt signal.

Hvis det er en nyere golf IV med MFA, vil den melde "BREMSFLÜS. PRÜFEN"
altså tjek bremsvædske hvis der er for lidt bremsevæske på.

En udskrift af fejllageret vil helt sikkert afsløre årsagen.
Hvis du er fra Aalborg området kan jeg være behjælpelig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===