/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15833
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Gløderør i Golf IV
Fra :
Ukendt
Dato :
28-02-04 08:20
Hej
Jeg har en Golf IV TDI 90Hk hvor jeg tror at der akn være et problem med et
af gløderørerne.
Jeg syntes at motoren skal dreje for mange gange under start.
Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
Mvh Brian
Ukendt (
28-02-2004
)
Kommentar
Fra :
Ukendt
Dato :
28-02-04 22:19
"Brian Jensen" <bmjaATmailPUNKTUMtelePUNKTUMdk> wrote in message
news:40404104$0$1667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har en Golf IV TDI 90Hk hvor jeg tror at der akn være et problem med
et
> af gløderørerne.
> Jeg syntes at motoren skal dreje for mange gange under start.
> Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
Hvis jeg ikke tager for meget fejl har det ikke noget med gløde rørene at
gøre at bilen tager lidt omgange for at starte..
gløderørene er kun defekte når det tager langtid for "lampen" og skulle...
Jeg har samme problem og specielt når motoren er VARM (lige stoppet og
handlet på tanket eller sånt) så tager den en del tid og starte igen.. det
problem havde jeg ikke på min anden golf som havde kørt lige så meget.. men
dog var 6mdr yngre.. jeg skiftede til en med oliefyr og fartpilot pga.
totalskade :)
Michael Schrøder (
28-02-2004
)
Kommentar
Fra :
Michael Schrøder
Dato :
28-02-04 22:19
"Brian Jensen" <bmjaATmailPUNKTUMtelePUNKTUMdk> skrev i en meddelelse
news:40404104$0$1667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har en Golf IV TDI 90Hk hvor jeg tror at der akn være et problem med
et
> af gløderørerne.
> Jeg syntes at motoren skal dreje for mange gange under start.
> Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
Er det kun når den er varm, at den er svær at starte ?
mvh Michael
Ukendt (
29-02-2004
)
Kommentar
Fra :
Ukendt
Dato :
29-02-04 11:38
"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
news:404105d9$0$13966$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Brian Jensen" <bmjaATmailPUNKTUMtelePUNKTUMdk> skrev i en meddelelse
> news:40404104$0$1667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg har en Golf IV TDI 90Hk hvor jeg tror at der akn være et problem med
> et
> > af gløderørerne.
> > Jeg syntes at motoren skal dreje for mange gange under start.
> > Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
> > Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
>
> Er det kun når den er varm, at den er svær at starte ?
>
> mvh Michael
Hej
Når den er varm starter den fint.
Mener bare at have læst et sted at hvis et eller to af gløderørene er i
stykker vil den give de symptomer jeg har da det så er de resterende 2 eller
3 rør der skal starte motoren hvilket gør at den skal dreje et par gange
inden den starter.
Mvh Brian
Sonil (
29-02-2004
)
Kommentar
Fra :
Sonil
Dato :
29-02-04 07:31
> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
Du tager et tang-amperemeter og sætter omkring ledningen til gløderøret. Jeg
mener at de hver især skal trække 8-10 ampere.
Mvh
Søren
p.jarnbak (
29-02-2004
)
Kommentar
Fra :
p.jarnbak
Dato :
29-02-04 10:11
"Sonil" <virker@ikke.dk> wrote in message
news:c1s02a$bvo$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.
>
> Du tager et tang-amperemeter og sætter omkring ledningen til gløderøret.
Jeg
> mener at de hver især skal trække 8-10 ampere.
Husk lige at den kun forvarmer ved temperatur under 5 grader.Det kan også
være for sen indsprøjtning,det kan de se på værksted via dianose stikket.De
har en graf
med brændstof temperatur contra indsprøjtnings tidspunkt.
Hej Palle.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177606
Tips :
31970
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409283
Brugere :
218890
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2025 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.