Jeg har samme bil dog fra 87.
Jeg havde et lignende problem engang og det var selve
tomgangsregulatoren der sad fast eller klemte af og til.
Den består af en spole og et stempel og det skal kunne glide .
Jeg pillede den af og vaskede den i benzin og den har fungeret siden.
Mvh Hans, Randers
On Fri, 27 Feb 2004 21:50:45 +0100, "Kenneth Fritz"
<kfsoft@mobilixnet.dk> wrote:
>Det er en '86er Audi 100 2.2 liters 5 cylindret indstrøjtningsmotor.
>Motorkode KU
>
>"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:403fa09b$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Kenneth Fritz" <kfsoft@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:c1o3bk$1ec$1@sunsite.dk...
>> > Hej igen folkens.
>> >
>> > Forleden spurgte jeg om et problem med min audi's motor når den var
>varm.
>> > I går morges var den dog helt ved siden af!
>> >
>> > Da jeg startede bilen om morgenen kunne den ikke selv holde sig igang.
>Jeg
>> > måtte holde gassen lidt inde indtil den var varm nok til selv at klare
>> > jobbet.
>> > Da jeg så en 40 minutter senere var ankommet i Haderslev kørte motoren
>op
>> og
>> > ned mellem 1800 og 2200 omdrejninger i tomgang. Den når ca. 2-3 gange i
>> > sekundet at dykke ned og komme op igen ...... og når den er kold kører
>den
>> > på 3000 omdrejninger indtil den blir varm og pendler op og ned. Hvad er
>> der
>> > galt?
>> > Når vi piller stikket ud til den der varmkørselsregulator dims kører den
>> > permanent på 3300 omdrejninger i tomgang - uanset hvordan vi stiller på
>> > tomgangsskrugen .....
>> > Nogen specialister i nærheden?
>> >
>> >
>> > På følgende link er 3 billeder jeg fik af en flink læser ved sidste
>> > henvendelse
>> >
http://www.mobilixnet.dk/~mob98454/audi/
>> >
>> > Kenneth
>>
>>
>> Det ville være lettere at give et kvalificeret svar hvis du skrev hvilken
>> motor du har.
>>
>> Hilsen Aksel
>>
>>
>