Tænker på at købe VW Golf TDI GTI årg 98
Fra : Kim

Dato : 27-02-04 19:45

Jeg har set en VW Golf IV TDI GTI årg 98 med 115 hk.
bilen har så bare kørt 288.000 km. men er meget pæn og velholdt (har været
skolevogn) jeg regner med at kunne købe den for 125.000 kr. men jeg kan da
også se den har kørt mange km. men prisen er jo også lavere end normal for
denne bil. Vil det være dumt ad mig at købe den/ for mange km eller skal man
bare hoppe op og falde ned på det?? ellers er bilen en drømmebil for mig som
er nede i en pris hvor jeg kan være med.
Mvh. Kim

Fra : Peter C:\\>

Dato : 27-02-04 21:08

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> er nede i en pris hvor jeg kan være med.

Selve kilometertallet i sig selv, er ikke det værste (som JEG ser det !)
.....men prøv at tænke på at de 288.000 kilometer er kørt af køreskoleelever,
hvoraf mange er på begynderstadiet mht. koblingspunkter, nedgearinger,
kantstensparkeringer o.s.v.
Jeg kunne frygte at sådan en køreskolevogn er generelt mere slidt over hele
linjen end en "almindelig" bil.

MVH Peter C:\

Fra : thomas

Dato : 27-02-04 22:57

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set en VW Golf IV TDI GTI årg 98 med 115 hk.

Tjek lige, at du sammenligner priser på de rigtige modeller...

svjv kom 115 HK først i model-år 2000, der startede ultimo 1999.
115 HK er en pumpedyse. Da IV-eren kom i 98 var det 90 eller 110 HK.
Er det en 6-gears?

/Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-02-04 00:23

"thomas" <thomasfjern@sookfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> svjv kom 115 HK først i model-år 2000, der startede ultimo 1999.
> 115 HK er en pumpedyse. Da IV-eren kom i 98 var det 90 eller 110 HK.

Har en Tdi Gti ikke mere end 115hk? Mener den har 130hk eller husker jeg
forkert?

Venligst

Fra : Kim

Dato : 28-02-04 00:41

> [...]
>
> /Thomas
>
> Jeg tror det er en 110 hk GTI/TDI med 5 gear, men i salgsannoncen står der
115 hk. I 98/99 lavedeVW en Golf TDI GTI med 110 hk.

Mvh. Kim

Mvh Kim

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-02-04 09:45

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message

> "thomas" <thomasfjern@sookfjern.dk> skrev i en meddelelse

> 115 hk. I 98/99 lavedeVW en Golf TDI GTI med 110 hk.
>
> Mvh. Kim

Kan det være en 90hk med chip han prøver at sælge?
Hej Palle.

Fra : Mogens...

Dato : 01-03-04 21:46

On Fri, 27 Feb 2004 19:45:20 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Jeg har set en VW Golf IV TDI GTI årg 98 med 115 hk.
>bilen har så bare kørt 288.000 km. men er meget pæn og velholdt (har været
>skolevogn)

Jég køber aldrig udlejningsbiler samt skolevogne - de har som regel
været udsat mere end almindelig normal kørsel (ødelæggende)

/Mogens