Sommerdæk
Fra : Thostrup

Dato : 26-02-04 20:22

Nu nærmer tiden sig til jeg er begyndt at kigge efter hvilke sommerdæk der
skal på.
Bilen skal jo nok på bane ca 10 gange i løbet af året og generelt kører jeg
efter gode svinghastigheder.

Jeg skal bruge fire i størelsen 215/40 R17.

Har kigget på Eagle F1 GS-D3 og Dunlop SP Sport 9000.

Noget for og imod disse dæk? Eller et tredje eller fjerde dæk?

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 20:30

Thostrup wrote:
> Har kigget på Eagle F1 GS-D3 og Dunlop SP Sport 9000.
>
> Noget for og imod disse dæk? Eller et tredje eller fjerde dæk?

Begge dæk er virkeligt gode dæk, jeg kan dog ikke lade
være at tænke: 10 gange på bane i løbet af et år?

Så ville jeg nok kigge mig om efter et andet sæt hjul, kun
til banekørslen. Eventuelt med et sæt gadeslicks monteret.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thostrup

Dato : 26-02-04 20:29

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så ville jeg nok kigge mig om efter et andet sæt hjul, kun
> til banekørslen. Eventuelt med et sæt gadeslicks monteret.

Dette har jeg også selv overvejet ... men har ikke rigtigt kunne finde noget
om dem (priser osv).
Men ellers så jeg bare at de dæk der nu kom på, bare kun holdt sommeren over
og så på med vinter sutterne til efteråret og så nye sommer sutter om et år
igen.

Mvh Thostrup

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 20:42

Thostrup wrote:
> Dette har jeg også selv overvejet ... men har ikke rigtigt kunne
> finde noget om dem (priser osv).

Det må kunne findes, ellers tror jeg måske at Morten
Fruergaard kan hjælpe? Morteeeeeennnnnnnnnnnnn?

> Men ellers så jeg bare at de dæk der nu kom på, bare kun holdt
> sommeren over og så på med vinter sutterne til efteråret og så nye
> sommer sutter om et år igen.

Hvad slags banekørsel snakker vi om, for jeg tvivler på, jeg
selv kunne få et sæt dæk, til at holde en hel sæson med den
slags banekørsel som jeg tænker på.

Fra : Thostrup

Dato : 26-02-04 20:56

> Hvad slags banekørsel snakker vi om, for jeg tvivler på, jeg
> selv kunne få et sæt dæk, til at holde en hel sæson med den
> slags banekørsel som jeg tænker på.

Det er ikke så krævende bane kørsel, kun noget for sjov, intet med tid og
lignende.

Mvh Thostrup

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 21:07

Thostrup wrote:
> Det er ikke så krævende bane kørsel, kun noget for sjov, intet med
> tid og lignende.

Ok, men nu er min interesse vakt, hvordan får man mulighed
for at komme på bane 10 gange i løbet af året?

Fra : Thostrup

Dato : 26-02-04 21:15

> Ok, men nu er min interesse vakt, hvordan får man mulighed
> for at komme på bane 10 gange i løbet af året?

Et par gange på KTI med KTKlub.dk, et par gange på Sturup Raceway og et par
gange på Knutstorp.

Mvh Thostrup

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 21:20

Thostrup wrote:
> Det er ikke så krævende bane kørsel, kun noget for sjov, intet med
> tid og lignende.

Min far tog racerlicens i hans daværende Peugeot 605. Efter en halv dag var
hans næsten nye dæk færdige. Mener det var F1'ere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 21:38

Morten Fruergaard wrote:
> Min far tog racerlicens i hans daværende Peugeot 605. Efter en halv
> dag var hans næsten nye dæk færdige. Mener det var F1'ere...

Ja, og selv om det kun er for sjov så bliver man sgu bidt af lortet.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-02-04 21:35

On Thu, 26 Feb 2004 21:19:38 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Min far tog racerlicens i hans daværende Peugeot 605. Efter en halv dag var
>hans næsten nye dæk færdige. Mener det var F1'ere...

Hvad koster sådan en racerlicens og hvad dækker den over, og er det
samme som en bane licens, eller er det 2 vidt forskellige ting?
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-02-04 06:30

Thunderbird [7100] wrote:
> Hvad koster sådan en racerlicens og hvad dækker den over, og er det
> samme som en bane licens, eller er det 2 vidt forskellige ting?

For mig, er det det samme.
For at kunne tage det, skal du være medlem af en klub. Det koster svjh ca.
450 kr./år.
Derudover koster en B/E licens omkring 800 kr.
Selve racerskolen, hvor man tager licensen koster svjh 2-3k.

Jeg kan ikke huske det, da det er et par år siden efterhånden og jeg havde
en sponsor der betalte...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 13:12

On Fri, 27 Feb 2004 06:29:52 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>Selve racerskolen, hvor man tager licensen koster svjh 2-3k.
>
>Jeg kan ikke huske det, da det er et par år siden efterhånden og jeg havde

Hvad er det sådan en racer licens giver tilladelse til, hvor et alt
kørekort ikke slår til.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-02-04 19:25

Thunderbird [7100] wrote:
> Hvad er det sådan en racer licens giver tilladelse til, hvor et alt
> kørekort ikke slår til.

Kører 150 km/t på motorvejen...

Pjat.
Du må kører racerløb.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 21:22

http://www.yokohama.dk/xls/xls.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 21:38

Morten Fruergaard wrote:

> http://www.yokohama.dk/xls/xls.htm

Tak Morten

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-02-04 22:24

meddelelse news:c1lkid$184$2@sunsite.dk...

> http://www.yokohama.dk/xls/xls.htm

Og dem der passer til Unoens originale fælge er de billigste på siden :) Kan
man overhovedet køre race på 175/60-13 dæk?
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 22:40

Claus Fabritius wrote:
> Og dem der passer til Unoens originale fælge er de billigste på siden
> :) Kan man overhovedet køre race på 175/60-13 dæk?

Det vil jeg love dig, for god damn de står fast når de bliver varme

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-02-04 08:51

> Det vil jeg love dig, for god damn de står fast når de bliver varme

Vrider de sig ikke alt for meget med så høj en profil? For ellers var det
måske værd at overveje et sæt banedæk i løbet af sommeren.

Fra : John Sahl

Dato : 27-02-04 09:05

Claus Fabritius wrote:
> Vrider de sig ikke alt for meget med så høj en profil? For ellers var
> det måske værd at overveje et sæt banedæk i løbet af sommeren.

Du vil jo alligevel bare køre hurtigt lige ud

Men jeg ville nok vælge 185/55-14" af de dæk der er på den side.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 22:59

"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har kigget på Eagle F1 GS-D3 og Dunlop SP Sport 9000.
>
> Noget for og imod disse dæk? Eller et tredje eller fjerde dæk?

Jeg kører selv på Eagle F1 GSD3 og er ganske godt tilfreds, men noget tyder
på at F1 er ved at blive overhalet inden om.

Gute Fahrt har netop lavet deres store årlige "SommerReifen Test"

F1 får ingen topkaraktere, og opnår kun den middelmådige karakter
(Befrieding) tilfredsstillende.

Kun et dæk fik topkarakter (Sehr Gut) i "handling" både på tør og våd vej -
Det var Pirelli P7.
To dæk fik generel top karakter (Sehr Gut) - Det var Pirelli P7 og Conti
SportContact 2.

Gute Fahrt vælger Conti SportContact 2 som det generelt bedste dæk.

Du nævner Dunlop SP Sport 9000, i testen var der et Dunlop SP Sport 01 med,
det får karakteren Gut.
Hovedsagligt pga. gode egenskaber i vådt føre.

Noget tyder på at: Pirelli is back.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Thostrup

Dato : 26-02-04 23:02

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
med,
> det får karakteren Gut.
> Hovedsagligt pga. gode egenskaber i vådt føre.

Har du ikke et link eller noget til den test?

Mvh Thostrup

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 23:10

> Har du ikke et link eller noget til den test?

Nej. Desværre, det er et tysk blad jeg abonnere på.
www.gute-fahrt.de

Jeg har tjekket deres hjemmeside - men der er intet om testen.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens...

Dato : 29-02-04 18:18

On Thu, 26 Feb 2004 23:09:36 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Nej. Desværre, det er et tysk blad jeg abonnere på.
>www.gute-fahrt.de
>Jeg har tjekket deres hjemmeside - men der er intet om testen.

Man kan ikke hovedløst sammenligne et givent dæk "på tværs" af
størelser -> een størrelse kan være god og "dårligere" i en anden
størrelse. Hér er en anden test:
www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=75339&SourcePageID=8762%233

/Mogens