Råd vedr. køb af brugt bil
Fra : Kim

Dato : 26-02-04 19:01

Hej
Jeg bliver snart 18 år og er ved at kigge efter bil Honda Civic
Jeg har set en HondaCivic 1,3 fra 1991 gået 202000 km. til 21000 på
bilbasen, Jeg har fået stelnr. af sælger er der nogen der kan gå ind og se
om der er restgæld på bilen ??
Der er billeder af den
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=370975&page=1
Tror i det er helt ved siden af at købe den
Hvis man bliver enig med sælger om køb af bilen , er det så bare at lave en
slutseddel,få registreringsattest, betale for bilen og få bilen kørt hjem ,
hvorefter vi omregistrerer på motorkontoret + tegner forsikring , er der
noget vi har glemt ?? har nemlig tænkt på at overtale min far til at køre
over og kigge på den.

Mvh. Peter

Fra : Mogens...

Dato : 26-02-04 21:53

On Thu, 26 Feb 2004 19:01:08 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har set en HondaCivic 1,3 fra 1991 gået 202000 km. til 21000 på
>bilbasen, Jeg har fået stelnr. af sælger er der nogen der kan gå ind og se

Nope -> du må ringe til Bilbogen, Århus: 8612 9145 mellem 11 og 14

>Der er billeder af den
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=370975&page=1
>Tror i det er helt ved siden af at købe den

Tja' - ikke det vilde jo...

>Hvis man bliver enig med sælger om køb af bilen - er det så bare at lave en
>slutseddel,

Jep

>få registreringsattest,

Jep

>betale for bilen

Jep

>og få bilen kørt hjem hvorefter vi omregistrerer på motorkontoret + tegner forsikring,

Du skal have fat i forsikringsbegæringen, inden du går på
motorkontoret. Den få's hos dit selskab...

>er der noget vi har glemt?

Næh - det lyder rigtig nok, IMO

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 26-02-04 22:03

On Thu, 26 Feb 2004 21:53:09 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næh - det lyder rigtig nok, IMO

Iøvrigt:
www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageGuidesArticle.po;jsessionid=LHf3Ab219bluwQZttxt9fU1m(wKgCBR9r)?&TYPE=GUIDES&GUIDEID=7

Normalt skulle du også checke sidste syn via www.bilsyn.dk men denne
Civic har endnu eet år til syn...

/Mogens

Fra : Jens

Dato : 26-02-04 22:26

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget vi har glemt ?? har nemlig tænkt på at overtale min far til at køre

Ang. restgæld kan du slå stelnummeret op her:
http://www.nettidende.dk/Tingbladet/ , se under "bilbogen".

Ang. generelle gode råd kan du læse noget her
http://www.familieadvokaten.dk/emner/624.html

Sørg altid for at se den originale (ikke kun en kopi) registreringsattest og
se efter at 1) stelnummer passer med bilens og 2) at den der står som ejer
på attesten også er den person der sælger bilen.

Mvh

Jens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 00:36

On Thu, 26 Feb 2004 22:26:22 +0100, "Jens" <mugarbeNOSPAM@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>en
>,

>Ang. restgæld kan du slå stelnummeret op her:

Er ikke opdateret RT.
Flemming Jacobsen

Fra : Tigeren

Dato : 27-02-04 09:14

Tja. Synrapporten ser jo meget pæn ud
http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport?eul=DMADMIN&qp_Registreringsnr=uv52478&ac=webuser~40sbil.world&_act=~20Vis~20synsrapport&db=sbil.world&wsk=7&nlsl=da-dk&wbk=SYNSRAPPORT&pg=1&_po=10001000001100101101000&us=webuser

Men den har kun 13 måneder til syn.

Her er Bilinspektionens Top 10 over netop den model

http://147.29.112.249/discoverer5i/topti?eul=DMADMIN&qp_Registreringsnr=uv52478&ac=webuser~40sbil.world&_act=~20Vis~20TopTi&db=sbil.world&wsk=16&nlsl=da-dk&wbk=TOPTI&pg=1&_po=10001000001100101101000&us=webuser

Og husk nu at hente den føromtalte forsikringsbegæring hos dit
forsikringsselvskab, ellers
får du den ikke omregistreret.

Mvh

Lasse