|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Brug af sele - lige det vi diskuterede Fra : JS |
Dato : 26-02-04 09:03 |
|
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=240177
Manden dør pga. manglende brug af sele og den modkørende får psykisk
nedbrud - jo det går ud over andre når man fgravælger selen. Så kan man
selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han ikke døde
af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.
| |
jan@stevns.net (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-02-04 09:28 |
|
"JS" <js_539@hotmail.com> skrev :
>men det må være en forstærkende faktor.
Det er næppe den manglende sele, der kræver psykologbistand.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Morten Fruergaard (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-02-04 09:39 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Det er næppe den manglende sele, der kræver psykologbistand.
Nej, men sikkert det, at hovedet lå under bilen pga. den manglende sele.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-02-04 09:44 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>Nej, men sikkert det, at hovedet lå under bilen pga. den manglende sele.
Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-02-04 09:47 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?
Nej, men selens skyld, at det fik, som det gik.
Hvis han havde haft sele på, lå hovedet ikke under bilen, men måske i bilen
og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
psykisk belastning for den anden bilist.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Max (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Max |
Dato : 26-02-04 13:26 |
|
> Nej, men selens skyld, at det fik, som det gik.
> Hvis han havde haft sele på, lå hovedet ikke under bilen, men måske i
bilen
> og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
> psykisk belastning for den anden bilist.
Enig og det tager ~5sek at tage sele på...Jeg kan ikke se grunden for ikke
at tage den på...
/Max
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henri Gath (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henri Gath |
Dato : 26-02-04 20:52 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:c1kbqj$er4$1@sunsite.dk...
> jan@stevns.net wrote:
> > Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?
>
> Nej, men selens skyld, at det fik, som det gik.
> Hvis han havde haft sele på, lå hovedet ikke under bilen, men måske i
bilen
> og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
> psykisk belastning for den anden bilist.
Ja, og hvis du bliver indendørs altid, så er der ingen der kan køre dig ned,
og så er der ingen der kommer til skade
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Møller (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-04 14:12 |
|
<jan@stevns.net> wrote in message
news:cecr30pmvbk4ue4524es7gcpn3smp136ig@dtext.news.tele.dk...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>
> >Nej, men sikkert det, at hovedet lå under bilen pga. den manglende sele.
>
> Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?
Hvis du springer ud fra et fly i 3 km højde uden faldskærm, så er det ikke
faldskærmens skyld at du omkommer.
Eller hvad
--
Møller
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-02-04 16:28 |
|
"Møller" <eam@son.dk> skrev :
>Hvis du springer ud fra et fly i 3 km højde uden faldskærm, så er det ikke
>faldskærmens skyld at du omkommer.
>Eller hvad
Hvad skyldet behovet for i det hele taget at springe ud ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Møller (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-04 16:51 |
|
<jan@stevns.net> wrote in message
news:k24s301linvkt2evlc2h1sreb8gnv9mdb7@dtext.news.tele.dk...
> "Møller" <eam@son.dk> skrev :
>
> >Hvis du springer ud fra et fly i 3 km højde uden faldskærm, så er det
ikke
> >faldskærmens skyld at du omkommer.
> >Eller hvad
>
> Hvad skyldet behovet for i det hele taget at springe ud ?
>
U2-Flyet ramt at et missil. ![Glad](images/smileys/glad.gif) du ved sådan lidt á la Francis Gary Powers
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
--
Møller
| |
Henrik Larsen (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Larsen |
Dato : 26-02-04 09:44 |
|
Om folk bruger sele er jeg fuldstændig ligeglad med........det går ikke ud
over mig.
....men folk der taler i mobiltelefon @£#¤%..... det kan nemt komme til at gå
ud over mig.
Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser en der
taler i mobiltelefon.
"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:403da835$0$24679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=240177
> Manden dør pga. manglende brug af sele og den modkørende får psykisk
> nedbrud - jo det går ud over andre når man fgravælger selen. Så kan man
> selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han ikke døde
> af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.
>
>
| |
Ukendt (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-02-04 16:46 |
|
> ...men folk der taler i mobiltelefon @£#¤%..... det kan nemt komme til at
gå
> ud over mig.
> Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser en der
> taler i mobiltelefon.
Der er der da tusindvis af bilister der gør hver dag med deres håndfri
montering.
Det sjove er at det slet ikke er forskellen om man har telefonen i hånden
eller den sidder i en holder som gør forskellen. Det er det at man er
ukoncentreret når man sidder og taler.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-04 23:19 |
|
Tom wrote:
::: Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser
::: en der taler i mobiltelefon.
::
:: Der er der da tusindvis af bilister der gør hver dag med deres
:: håndfri montering.
:: Det sjove er at det slet ikke er forskellen om man har telefonen i
:: hånden eller den sidder i en holder som gør forskellen. Det er det
:: at man er ukoncentreret når man sidder og taler.
Ikke ifølge en svensk undersøgelse.
M.v.h.
| |
Per Wildau (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 26-02-04 14:29 |
| | |
Fam. Olsen (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 26-02-04 19:42 |
|
"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:403da835$0$24679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=240177
> Manden dør pga. manglende brug af sele og den modkørende får psykisk
> nedbrud - jo det går ud over andre når man fgravælger selen. Så kan man
> selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han ikke døde
> af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.
Jeg mener ikke at man kan sige at havde han haft sele på ville han ikke have
fået hovedet i klemme. Selvom man har sele på kan man sagtens stikke hovedet
ud igennem sideruden.
Men ok, hans chancer havde måske nok været større.
MVH Niels
| |
Henrik B. (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-04 23:20 |
|
Fam. Olsen wrote:
:: "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
:: news:403da835$0$24679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
::: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=240177
::: Manden dør pga. manglende brug af sele og den modkørende får psykisk
::: nedbrud - jo det går ud over andre når man fgravælger selen. Så kan
::: man selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis
::: han ikke døde af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.
::
:: Jeg mener ikke at man kan sige at havde han haft sele på ville han
:: ikke have fået hovedet i klemme. Selvom man har sele på kan man
:: sagtens stikke hovedet ud igennem sideruden.
Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det begrænset hvor
langt du kan stikke krydderen ud i det fri.
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-02-04 23:26 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
>Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det begrænset hvor
>langt du kan stikke krydderen ud i det fri.
Rul lige din siderude ned, og prøv lige selv ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (26-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-04 23:41 |
|
jan@stevns.net wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
::
::: Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det
::: begrænset hvor langt du kan stikke krydderen ud i det fri.
::
:: Rul lige din siderude ned, og prøv lige selv ;)
Med låst sele - altså ikke spændet? Og mon ikke der ydermere er selestrammer
på den bil han kørte i.
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Fam. Olsen (27-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 27-02-04 20:13 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:pjss301d37k61re1783sjotp4orjbshgg5@news.tele.dk...
> "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
>
> >Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det begrænset hvor
> >langt du kan stikke krydderen ud i det fri.
>
> Rul lige din siderude ned, og prøv lige selv ;)
Det var jo lige det jeg ville svare :)
Jeg kan så tilføje at selvom det måske er bergrænset, så er det da nok til
at roen kan komme klemme.
MVH Niels
| |
|
|