Man forundres...
Fra : TGD

Dato : 25-02-04 23:57

Manglende seler og barnesæde, samt straffens størelse.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=474434

Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-02-04 09:51

Ja, man undres over manglende sele og barnesæde......

Men jeg syntes det er en stor straf for at komme til at overse en
vigepligt - for jeg er ret sikker på at det ikke var med vilje at den unge
mand overså vigepligten.

Det vil svare lidt til at jeg parkerede et sted hvor jeg ikke må holde og en
turistbus køre ind i min bil, brænder og alle 47 personer i bussen dør -
skrækkeligt, men skal jeg så straffes med en bøde på 100.000 kr. for at have
parkeret forkert? En færdselsforseelse er en færdselsforseelse, straffen
skal ikke udregnes efter konsekvensen af ulykken - det er sku' for
uholdbart.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-02-04 18:09

En færdselsforseelse er en
> færdselsforseelse, straffen skal ikke udregnes efter konsekvensen af
> ulykken - det er sku' for uholdbart.

Enig. Jeg synes osse der en voksende tendens til at bøder bare skal være
større og straffen hårdere. Men det tænker man da ikke på når man laver en
smutter i trafikken.

Det er langt væsentligere at vores holdning til trafik blev mere
konstruktiv. Nogle enkelte personer køre virkeligt aggressivt og tåbeligt.
Den anden morgen blev jeg overhalet af en udbanket gammel spand med en ung
fyr bag rattet. HAsarderet på en morgenglat vej og han rykkede ind lige
foran mig. Så han fik et blink. Og jeg fik fingeren.

7km senere er han ikke kommet længere end at jeg stadig kører bag ham. Min
bil er en stor offroader så jeg kører lidt tæt på for at markere min
utilfredshed (ærligt: dumt men ufarligt). Så klodser han lige bremserne i
håb om at jeg kan køre ind i ham! Imponerende ikke?

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-02-04 23:14

Freddy O. Christensen wrote:
> [...]

> Min bil er en stor offroader så jeg kører lidt tæt på for at
> markere min utilfredshed (ærligt: dumt men ufarligt).

Er jeg den eneste der syntes at ovenstående to citater ikke går helt i
spænd? Tæt kørsel er jo netop noget af det jeg ville betegne som aggresiv og
tåbelig kørsel..

> Så klodser han lige bremserne i håb om at jeg kan køre ind i ham!

Måske ville han signalere til dig at du skulle tage at holde ordentligt
afstand? Personligt hader jeg når folk kører tæt, men jeg har sq ikke nerver
til at udføre det stunt, men det er der tydeligvis andre der har..

> Imponerende ikke?

Jeg syntes efterhånden at flere og flere har fået den idé, at "er der en der
gør noget tåbeligt i trafikken, så skal jeg vise ham/hende og gøre noget
endnu mere tåbeligt", hvorefter det hele risikerer at eskalere til den rene
tåbefest (som dit eksempel var på vej til)...
Og nej, han lød ikke til at være den skarpeste kniv i skuffen, men din
opførsel var nu heller ikke ligefrem efter bogen.. I kunne vist begge trænge
til at følge dit eget råd længere oppe

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : EjS

Dato : 26-02-04 18:05

> Manglende seler og barnesæde, samt straffens størelse.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=474434

Ifølge Renaults forskere på deres sikkerhedscenter i Frankrig kunne der
spares 8000 (!!) liv om året hvis alle brugte selen....

Hvor meget er 8000 liv værd??? Nok til at man indførte startspærre i bilen
hvis ikke alle er fastspændt??? (jeg kender godt svaret selv)

MVH EjS

Fra : EjS

Dato : 26-02-04 21:00

> [...]
>
> Hvor meget er 8000 liv værd??? Nok til at man indførte startspærre i bilen
> hvis ikke alle er fastspændt??? (jeg kender godt svaret selv)

8000 liv i Europa vel og mærke...