/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
gs500e på rullefelt
Fra : Philip


Dato : 25-04-01 11:21

Så lige rydberg mc prale med deres tuning af en gs500e. De viser rulletest
for både en standard og en uden tun på
http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/sgs500.htm

Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?

Er her forresten nogen som har prøvet at få deres gs500e tunet og hvordan
gik det så?
Pris og oplevelse?



 
 
Morten Juel (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-04-01 11:25

> Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
> standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!

Mvh

Morten



m.grewy (25-04-2001)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 25-04-01 11:33

Jeg vidste ikke at den havde flere baghjul

Michael

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in
> Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
> Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!
>
> Mvh
>
> Morten
>
>



Morten Juel (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-04-01 11:45

> Jeg vidste ikke at den havde flere baghjul
hehe ups )
det gik da vist lidt stærkt

Mvh
Morten



Philip (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Philip


Dato : 25-04-01 11:33

> Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??

Ja godaw, den har jo ikke forhjulstræk..

> Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!

Nåå.. det var DET du mente hehe

Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
hjulet.
Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er vel
kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?




Morten Juel (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-04-01 11:46

> Ja godaw, den har jo ikke forhjulstræk..
nåårh det kunne da være )

> Nåå.. det var DET du mente hehe
Hehe jep

> Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
> hjulet.
> Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
vel
> kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
jow det vil jeg også sige, men nu ved vi heller ikke hvorn kædens tilstand
har været !
og gearkassen har vel også en slat at sige !

Mvh
Morten




Carsten (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-04-01 12:22

"Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
news:9c6923$fo8$1@news.inet.tele.dk...
> Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
> hjulet.
> Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
vel
> kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?

Jeg kender heller ikke sk*de meget til det, men hvis du kigger på
CBR 600 F2 testen, så kan du se at den som standard ikke leverer
meget mere end 88 HK, og den har iflg. fabrikken 100 HK. Der
ryger altså 12 hyppere i gearkasse, tandhjul og kæde.
Derfor skal det nok passe med GS 500'eren.

Carsten
CBR 600 F2 (rent faktisk med Laser exhaust og KN)





m.grewy (25-04-2001)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 25-04-01 12:43

Ja og min CBR 600F4 har 110HK på motoren men kun 98,5 på baghjulet.

Michael
"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
news:9c6c0s$ssg$1@news.inet.tele.dk...
> "Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
> news:9c6923$fo8$1@news.inet.tele.dk...
> > Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren
og
> > hjulet.
> > Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
> vel
> > kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
>
> Jeg kender heller ikke sk*de meget til det, men hvis du kigger på
> CBR 600 F2 testen, så kan du se at den som standard ikke leverer
> meget mere end 88 HK, og den har iflg. fabrikken 100 HK. Der
> ryger altså 12 hyppere i gearkasse, tandhjul og kæde.
> Derfor skal det nok passe med GS 500'eren.
>
> Carsten
> CBR 600 F2 (rent faktisk med Laser exhaust og KN)
>
>
>
>



Jacob (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 29-04-01 21:26


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9c68kh$dup$1@news.inet.tele.dk...
> > Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da
en
> > standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
> Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
> Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!

Det er da lidt morsomt hvad en standard afgiver på baghjulet... Jeg havde
min droslede GS'er på rullefeltet ved MP til deres åbent hus her i
week-enden.
Den afgav 34,47 HK på baghjulet...
Det må da siges at være en effektiv drosling. Lige præcis (cirka
hvad den må ha'

Mvh
Jacob
GS500



Asger Steffensen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 25-04-01 17:00

Det lyder meget rimeligt.
Der smutter en del i transmissionen (gearks, kæde, etc) og hvis kæden slidt
er det helt galt. Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet. Den
havde vist kørt 35.000.

Asger
ZX-10

"Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
news:9c68bo$cm7$1@news.inet.tele.dk...
> Så lige rydberg mc prale med deres tuning af en gs500e. De viser rulletest
> for både en standard og en uden tun på
> http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/sgs500.htm
>
> Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
> standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
>
> Er her forresten nogen som har prøvet at få deres gs500e tunet og hvordan
> gik det så?
> Pris og oplevelse?
>
>



Steen S. Schmidt (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 25-04-01 18:10

> Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet.

Hæh, det minder mig om Mads Lund sidste år;

Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen nu
havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk Den havde faktisk
langt færre kræfter end normalt, hvilket Mads overhovedet ikke havde
bemærket. Det sætter jo turboprojektet i relief, gør det ikke?

Mvh
Steen



Steffler (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 26-04-01 10:14

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:lFCF6.59791$o4.5150870@news010.worldonline.dk...
> > Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet.
>
> Hæh, det minder mig om Mads Lund sidste år;
>
> Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
> rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen
nu
> havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
> skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk

Jeg tror faktisk - til Mads forsvar - at det var 86

/S



Steen S. Schmidt (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 26-04-01 19:45

> > havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
> > skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk
>
> Jeg tror faktisk - til Mads forsvar - at det var 86

Ja, det er jo straks bedre

Mvh
Steen



Mads Lund (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 26-04-01 18:52

> Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
> rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen
nu
> havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
> skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk Den havde
faktisk
> langt færre kræfter end normalt, hvilket Mads overhovedet ikke havde
> bemærket. Det sætter jo turboprojektet i relief, gør det ikke?

Det er vist ikke helt rigtigt, jeg havde skam mærket at den gik elendigt, og
aftenen før havde jeg været ved at makke med dyser. Udvalget i garagen er
dog relativt begrænset så valget stod mellem model "alt for lille" og model
"alt for stor" og jeg monterede de store af sikkerheds hensyn, resulterende
i at cyklen praktisk talt ikke kunne køre over 6.000 omdr. At den så
leverede de ca 80 hk ved 6.000 omdrejninger (+30% ifht std) og derover døde
var jo blot til stor morskab. Efter der senere på dagen (efter lukketid) kom
mere passende dyser i nåde den da også op på ca 140 hk.

Desværre tror jeg ikke helt på den bliver klar til på Søndag, så det må
blive næste år jeg vinder. DEsuden er det vist noget med der dukker en
ZX14'er op med 200+ hk på rullen.

Mads Lund
Ninja9RT



Steen S. Schmidt (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 26-04-01 19:59

> Det er vist ikke helt rigtigt, jeg havde skam mærket at den gik elendigt,
og
> aftenen før havde jeg været ved at makke med dyser.

Ok, jeg har det også kun "andehånds".

> Desværre tror jeg ikke helt på den bliver klar til på Søndag, så det må
> blive næste år jeg vinder. DEsuden er det vist noget med der dukker en
> ZX14'er op med 200+ hk på rullen.

Øv - gad godt derud, men jeg har kun bil i øjeblikket. Med alle de maskiner
der normalt kommer, er det da en kende pinligt at komme i madkasse

Mvh
Steen



Mads Lund (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 26-04-01 19:09

> Øv - gad godt derud, men jeg har kun bil i øjeblikket. Med alle de
maskiner
> der normalt kommer, er det da en kende pinligt at komme i madkasse

Argh, vi kommer nok også i kassen, dels pga. vekjret, dels pga man så kan
drikke øl, nårh ja - og så fordi der kun er 1 cykel køreklar på nuværrende
tidspunkt.

Mads Lund
Ninja9RT



Steen S. Schmidt (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 26-04-01 20:30

> Argh, vi kommer nok også i kassen, dels pga. vekjret, dels pga man så kan
> drikke øl, nårh ja - og så fordi der kun er 1 cykel køreklar på nuværrende
> tidspunkt.

Kanin, så ses vi måske

Mvh
Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408700
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste