Hej Claus
Det er interessant læsning - tak. Kender du steder på nettet hvor man kan få
flere informationer om Golf VR6'eren. Jeg er ude efter så mange
informationer om den som muligt. Det er både rent tekniske detaljer
vedrørende udviklingen af motoren og selve bilen/karrossen som du skriver
om - men også om generelle og kendte opståede fejl ved brugen af bilen
gennem årene og årgangene. Det er jo en bil med 10 år på bagen - mere eller
mindre og man kan få megen anden brugtbil for 100k - det er bare en af mine
drømmebiler - voldsom og diskret . Jeg står nemlig foran et muligt køb og
har kontakt med et par ejere.
På forhånd tak
Torben Birk
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:403d1979$0$24708$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > Det er jo ved at være en 'gammel' model. Og her tænker jeg specielt på
> året
> > 1992 hvor hovedparten blev produceret.
> > Hvor mange km kan man forvente der er i den motor. Den bliver stadig
> forsøgt
> > solgt i eksemplarer tæt på de 300.000 km.
>
> Har aldrig hørt om et egentligt haveri på motoren. Kender et par stykker
der
> har voldtunet bl.a m. HGP Turbo.
> Det virker fint.
> Men knastkæden kan begynde at larme, så skal den skiftes.
>
> > Godt nok har den rygte for at være meget stabil men der er vel grænser?
Og
> > en erstatningsmotor er vel ikke sådan at finde.
>
> Jo der er masser på autoophug rundt omkring især i tyskland.
> Det er endda ikke så svært at finde en 190Hk 2,9 fra en Syncro eller
> Corrado, den må lige ligges i uden toldvæsnet og synet kommer efter dig.
>
> > Og så har vel stor betydning hvor 'råddent' den har været kørt? Det var
jo
> > ikke just "manden med den bløde hat"s foretrukne bilvalg.
>
> Jo. til at begynde med, for han var den eneste der i 91-92 havde råd til
at
> kaste 315K efter en Golf.
> Men efterhånden som læredrenge fik fat i dem har de nok haft et hårdt liv.
>
> >
> > Er der nogen teknisk forskel på årgangene 1992-1997?
>
> Masser, bl.a. var motorstyring, tænding og undervogn/styretøj ikke helt
gode
> på de første par årgange.
> Hvis man vil have en af de "gode" skal den være produceret efter 07.1993.
> Du kan kende motoren på at der sidder et tændingsmodul på enden af
> topstykket istedet for en alm. rotor fordeler.
> Rent rustmæssigt ville en produceret efter 10.1994 være at foretrække, da
> der blev lavet en del forbedringer bl.a. galvaniseringer flere steder
f.eks
> bagklap som ruster omkring ruden på de første årgange.
>
> >
> > På forhånd tak
> >
>
> You 're welcome
>
> --
> Mvh
> Claus Peteresen
>
>
http://vwfanatic.dk
>
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
>
> === Døden overhaler de hurtige ===
>
>
>
>
>