Så fik jeg prøvet en Audi A4 2,8
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-02-04 17:32

Hej

Så fik jeg endelig afprøvet Audi'en. Tog til Randers og Silkeborg i søndags,
hvor der stod et par Audi'er A4 2,8. Hvilken oplevelse, følelse og lyd fra
motoren. en rigtig dejlig bil, trods en alder på 8½ og 7 år. Det fik sku
mine hår i nakken til at rejse sig.

Af de 2 biler, vil jeg vælge den der er 8½ år gammel. Det skyldes
udelukkende at jeg synes jeg får mest for pengene. Der gives 6 måneders 100%
garanti og bilen bliver nysynet. Prisen har jeg også fået ned :)

Den har dog en lidt hård undervogn, da den er sænket. Men det tror jeg nu
nok at jeg kan leve med, hvis det bliver til et køb.

Jeg kunne ikke konstatere nogle "klonk" lyde fra den når jeg kørte over
diverse huller i vejen. Betyder det at bærearmene er OK? Eller skal den op
på en lift? En anden ting jeg konstarerede var, at displayet i klimaanlægget
begyndte at "flashe" ,da jeg holdt stille! trykkede på diverse knapper uden
held. Først da jeg begyndte at køre igen, forsvandt det!

http://www.vw-randers.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=23001804&fha=059.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=644928&page=1

Inden det bliver til et evt. køb, skal jeg lige have afklaret et på ting
endnu med vw-randers. Hvis de kan opfylde dem, bliver det et køb. Med mindre
andre her kan overbevise mig om at det er et tåbeligt køb!

Hilsen
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 18:38

> http://www.vw-randers.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=23001804&fha=059.
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=644928&page=1

Er det rigtigt forstået, at det kun er den ene, der har den nye 2,8-motor
med 30 ventiler...?

Den valgte jeg uden tvivl.

/Jan W Nielsen

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-02-04 20:29

Hej Jan

Det er rigtigt. Kun den "nye" er med 30 ventiler. Årsagen til at jeg heller
vil have den anden, skyldes især garantien. Den anden tilbyder 6 måneder med
50%. Desuden er der ikke det samme udstyr i den. Klimaanlægget er
eftermonteret og prisen jeg har forhandlet mig frem til, gør at jeg
overtager bilen som den er. Dvs. jeg skal selv sørge for eftersyn og
klargøring. Desuden venter der det store eftersyn om 10.000 km, hvilket jeg
har hørt koster mellem 10-14.000 kr. Jeg ved godt at den er nyere - 15
måneder, og har kørt 15.000 km mindre. Men jeg kan ikke tro at denne motor
er så meget bedre? om jeg får 174 eller 193 HK er ikke af betydning for mig.
Pris/stand og garanti er vigtigt for mig.

Men hvorfor ville du vælge den med 30 ventiler?

Hilsen
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 20:38

> Men hvorfor ville du vælge den med 30 ventiler?

Det er en nyere motor med både mere topeffekt og mere bundtræk - og deraf
følgende bedre præstationer.

Desuden mener jeg at huske, den har en finere gangkultur.

/Jan W Nielsen

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-02-04 21:00

Hej Jan

Det har du sikkert ret i. Jeg syntes dog at de begge havde et godt bundtræk.
Og gangkulturen var utrolig god ved begge maskiner. Om der har været en
forskel, kan jeg ikke sige. Havde jeg haft bilerne ved siden af hinanden,
havde det været muligt at afgøre. Det er da også muligt at benzinøkonomien
er bedre i den nye?

Men en fed bil det er det :)

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 20:40

Ole Slott Jensen wrote:
:: Hej Jan
::
:: Det er rigtigt. Kun den "nye" er med 30 ventiler. Årsagen til at jeg
:: heller vil have den anden, skyldes især garantien. Den anden
:: tilbyder 6 måneder med 50%. Desuden er der ikke det samme udstyr i

Det kan han ikke - iflg. købeloven.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 24-02-04 20:43

"Ole Slott Jensen" <slott@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
heller
> vil have den anden, skyldes især garantien. Den anden tilbyder 6 måneder

Ehhhh.... man har noget der ligner 6 måneders garanti i henhold til
købeloven. Men vil sælger end ikke anerkende dette er det bedst ikke at købe
bil dér.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-02-04 20:54

Hej

Ja så er vi tilbage i købeloven igen. Som jeg har forstået, så har købeloven
ikke noget med garanti at gøre. Garanti er noget man aftale efterfølgende
med forhandleren. Og ja han er underlagt købeloven som siger at han har
bevisførelsen det første 6 måneder. Men hvis motoren brænder sammen, efter 5
måneder, så skal han bevise at motoren, ikke var behæftet med fejl da jeg
købte den. Spørgsmålet er vel så om han kan bevise at det var den ikke.
Hvilket efter min mening er helt umuligt. Og dermed skal han betale alle
omkostninger. Men kan han bevise at det var den ikke, så er det mig der skal
punge ud!!

Sådan har jeg forstået købeloven. Eller er det fuldstændigt forkert?

Hilsen
Ole

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 21:07

"Ole Slott Jensen" <slott@mail.tele.dk> skrev :

>Ja så er vi tilbage i købeloven igen. Som jeg har forstået, så har købeloven
>ikke noget med garanti at gøre.

Korrekt - eneste måde ordet garanti bruges på i købeloven, er at det
kun må bruges når køberen stilles bedre end købeloven fordrer

>Garanti er noget man aftale efterfølgende med forhandleren.

Jep - han kan f.eks garantere kvaliteter i bilen etc.

>Og ja han er underlagt købeloven som siger at han har bevisførelsen det
>første 6 måneder.

Spis nu lige brød til - det siger købeloven ikke , derimod er der
indført en formodningsregel, der siger at fejl der opstår indtil 6 mdr
efter købet, nok allerede har været latente "på vej" - da man fik
varen

>Men hvis motoren brænder sammen, efter 5 måneder, så skal han bevise at
>motoren, ikke var behæftet med fejl da jeg købte den.

Hvis ikke noget indikerer at køberen er et kvaj, der har glemt at
fylde olie på, eller har overset advarselslamper, overhørt mystisk
nyligen opståede lyde , så er det korrekt nok, lidt af en bet for
sælgeren - men, du skal skrive dig bag øret, at der ikke er tale om
en ny vare, hvorfor en del slid/ælde, og påvirkninger herfra, også
bliver vurderet. Så på en brugt bil, skal man ikke vide sig alt for
sikker. Og slet ikke hvis prisen står i misforhold til den leverede
vare - altså er solgt meget billigt

>Spørgsmålet er vel så om han kan bevise at det var den ikke.

Hvis bilen (motoren) fungerer fuldt normalt i 4,99 måned, og der
smutter en toppakning derefter, vil det blive en skønssag, der nok ret
sikkert vil falde ud til din bagdel. (tror jeg)

Du kan jo have taget turen fra Frankfurt til Skagen for fuld hammer..

>Sådan har jeg forstået købeloven. Eller er det fuldstændigt forkert?

Du er ikke "helt forkert på den"

Læs evt peter's epistel på gruppen hjemmeside

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-04 21:31

jan@stevns.net wrote:

> Hvis bilen (motoren) fungerer fuldt normalt i 4,99 måned, og der
> smutter en toppakning derefter, vil det blive en skønssag, der nok ret
> sikkert vil falde ud til din bagdel. (tror jeg)

Ja eller hvis der f.eks ryger en tandrem ?
Hvem skal så betale ?
Var tandremmen knækket halvt for 5,99 mdr. siden ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 21:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Ja eller hvis der f.eks ryger en tandrem ?
>Hvem skal så betale ?
>Var tandremmen knækket halvt for 5,99 mdr. siden ?

det er jo *det* advokater, er til for at finde ud af ;)

Fra : Saddam Hussein

Dato : 24-02-04 18:42

Jeg tror at det er et OK køb. Men har du spurgt om den har været skadet ?.

Hvis du handler, så læs købekontrakten 3 gange inden du underskriver. Og
check at alt er noteret i denne. Især garantien, skal stå klart og tydeligt.
Forlang evt. at alle fejl bliver fixed inden du underskriver !. Også det
blinkende display, og alt andet.
Har du checket bremseskiverne og klodser ?. Har den fået lavet det store
eftersyn (tandrem) ?.

Spørg forhandleren til ovenstående ting, og læs hans ansigtsudtryk. Hvis han
bliver det mindste sur eller gnaven, så drop handlen. Så får du alligevel
ikke lavet en skid under garantien.

Tro mig, jeg har været hele svineriet igennem hos Steens Mc og Biler i Tarp
ved Esbjerg. Bil til 200.000 uden nogen form for garanti :(

Fra : ham

Dato : 24-02-04 20:21

"Saddam Hussein" <mepost@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tarp
> ved Esbjerg. Bil til 200.000 uden nogen form for garanti :(

Nu har han jo absolut heller ikke det bedste ry, hvorfor tror du han har
haft så meget hærværk, og er blevet truet med det ene og det andet, og han
har ingen lokale kunder, på et tidspunkt havde han 16 ansatte, men jeg mener
de er nede på 2 - 3 stykker nu.

Fra : Sniffer

Dato : 24-02-04 21:09

> [...]
> haft så meget hærværk, og er blevet truet med det ene og det andet, og han
> har ingen lokale kunder, på et tidspunkt havde han 16 ansatte, men jeg

2 - 3 tilbageværende ansatte. Jamen det gælder mig uendeligt meget at høre.
Måske svinet alligevel kommer til at ligge som han selv har redt !.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 21:28

"Sniffer" <mepost@sol.dk> skrev :

>2 - 3 tilbageværende ansatte. Jamen det gælder mig uendeligt meget at høre.
>Måske svinet alligevel kommer til at ligge som han selv har redt !.

Ak ak - Lasse ........ kan du holde rede på dine navne ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-04 21:29

jan@stevns.net wrote:

> Ak ak - Lasse ........ kan du holde rede på dine navne ?

He he, jeg sad lige og tænkte det samme

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:32

> He he, jeg sad lige og tænkte det samme

Øhhh ... er det ikke lidt på overdrevet. Jeg tror du skulle holde dig til
dine små F1 billeder.

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:30

kan du holde rede på dine navne ?

Har du virkelig ikke andet og gå op i ?. Stakkels lille dengse dig.
Folk hedder sku' da alt mulig her inde, og hva' så ?. Du er sku da lidt
primitiv.
Jeg har skiftet udbyder, og fik ikke rettet navnet rigtig. Sku' da ikke
nogen tragedie !.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-04 21:51

Lasse wrote:

> [...]
> lidt primitiv.
> Jeg har skiftet udbyder, og fik ikke rettet navnet rigtig. Sku' da

Tsk tsk tsk, så er det da underligt at du bliver ved med at poste via TDC ?
Men der er måske igen en, som har stjålet/misbrugt dit IP nummer (som du jo
påstod sidste gang du blev konfronteret med dette) ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 21:07

> Tsk tsk tsk, så er det da underligt at du bliver ved med at poste via TDC
?

Ja, men endnu mere underlig er det, at der findes primat-lignende væsner som
dig, som kun kommer i Newsgroups for at se på navne ???.

> Men der er måske igen en, som har stjålet/misbrugt dit IP nummer (som du
jo
> påstod sidste gang du blev konfronteret med dette) ?

Nu er der tilfældigvis 16000 danskere som jeg kan kalde navnebror. Og jo vi
var 2 ud af 16000, som var havnet i den samme gruppe. Men igen ... prøv om
ikke du kan komme ud af din sygelige "navne-mani" koma tilstand. Eller snak
med din læge !!!.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-04 16:36

Lasse wrote:

> [...]
> jo vi var 2 ud af 16000, som var havnet i den samme gruppe. Men igen
> ... prøv om ikke du kan komme ud af din sygelige "navne-mani" koma

Ja ja, alle dine løgne og dårlige undskyldninger for hvorfor du skifter
navn/alias i tide og utide, de holder jo ikke en meter.

Men nok om det herfra, så din sygelige måde at fare op på, den kan du spare
dig.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 00:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

lidt primitiv.
Jeg har skiftet udbyder, og fik ikke rettet navnet rigtig. Sku' da

Hva' faen betyder det hvad folk kalder sig et sted som her ?????????????????

> Men nok om det herfra, så din sygelige måde at fare op på, den kan du
spare
> dig.

Hvis der er nogen der er syge her, så er det sku' da dig. Altså sindsyg !!!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-04 22:35

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Har du virkelig ikke andet og gå op i ?. Stakkels lille dengse dig.

Masser - jeg har sgu' mere skæg ud af at gå og skrue på gamle biler,
end at læse din trivielle klagesang.

>Folk hedder sku' da alt mulig her inde, og hva' så ?. Du er sku da lidt
>primitiv.

Gør de - tænkt, det synes jeg ikke.

>Jeg har skiftet udbyder, og fik ikke rettet navnet rigtig. Sku' da ikke
>nogen tragedie !.

Dit navn i dit program, har sgu' da ikke noget med din udbyder at
gøre.

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 21:23

> Masser - jeg har sgu' mere skæg ud af at gå og skrue på gamle biler,
> end at læse din trivielle klagesang.

Nååå. Så du er bare en lille fattig perlegrusmekaniker. Synd for dig.

> Gør de - tænkt, det synes jeg ikke.

Det er som om, at alt hvad du syntes er "helt ud i skoven"

> Dit navn i dit program, har sgu' da ikke noget med din udbyder at
> gøre.

Der har det hvis du har kontoen til at ligge på fx en diskette, hvorfra du
så importere med diverse navne !. Hvis man så ikke efterfølgende får rettet
navnet, så er der straks 2 primitive væsner, som kommer op af deres huller,
fordi der her er noget som deres små hjerner kan registrere.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 21:51

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Nååå. Så du er bare en lille fattig perlegrusmekaniker. Synd for dig.

Synd for mig ? Det behøver du skam ikke at synes, jeg har det helt
fint, og lider bestemt ingen nød

>Det er som om, at alt hvad du syntes er "helt ud i skoven"

Synes du ?

> [...]
>navnet, så er der straks 2 primitive væsner, som kommer op af deres huller,
>fordi der her er noget som deres små hjerner kan registrere.

Pjat med dig Lasse - dit navn er sgu' da det letteste i verden at
rette.

Rent personligt er jeg da ligeglad med hvad du hedder, eller kalder
dig - personen bag er jo den samme - og det er personen's skriverier
der betyder noget.

at så nogen fjumrer rundt i deres navne, er sgu' kun til morskab

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 22:15

> Pjat med dig Lasse - dit navn er sgu' da det letteste i verden at
> rette.

Så får du den lige igen:

> Rent personligt er jeg da ligeglad med hvad du hedder

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
???????

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-02-04 22:58

Lasse wrote:

> Nååå. Så du er bare en lille fattig perlegrusmekaniker. Synd for dig.

Min chef er, ligesom jeg, til gamle biler, faktisk har han i
skrivende stund hele 5 af slagsen, den ældste fra 1966, den yngste
fra noget der ligner 1986. Personligt kører jeg rundt i en bil fra
1971 og den nyeste bil jeg nogensinde har ejet er en årgang 1983
(og det var ikke dengang den var ny). Jeg kører i gamle biler
fordi jeg synes de er fede og har en stil nye biler mangler
totalt. Derudover kan jeg ikke se mig selv afdrage 4000 om måneden
på et billån, når jeg kan køre 1½-2 år for det samme beløb i en
bil der oven i købet giver mig et smil på læben.

Anyway, fordommen er, at jeg har den holdning og kører i en gammel
bil fordi jeg er en fattigrøv der ikke har råd til andet. En del
folk med nye biler har sådan en "du ville nok ønske du havde råd
til lige så fed/dyr en bil som jeg"-attitude når jeg snakker med
dem. Ikke alle, men en hel del af dem. Selv om jeg siger "Jeg
kører i gamle biler fordi jeg kan li' det", så kan de
efterfølgende tænke "Jaja, det siger han bare fordi han ikke har
råd til andet". Problemet er jo, at de har brugt en hulens bunke
penge på at have en prestigebil (jeg bor i et villakvarter, så jeg
kan jo se hvordan bil, båd og campingvogns-"oprustningen"
accelererer) og når jeg så melder ud at jeg er totalt ligeglad med
den status der burde være automatisk forbundet med deres nye
biler, så vælter korthuset. Derfor er det vigtigt at de kan
stemple mig som "en fattiglus der dybest set gerne ville være med
i prestigeræset", så er deres virkelighed intakt.

Der hvor det så går galt, er når min chef har 5 gamle biler
holdende. Lige pludselig er det et problem for naboerne at
opretholde illusionen om at han også helst ville køre nyt, men
blot mangler finanserne, det er jo tydeligt for dem alle at han
godt kunne køre nyt hvis altså ellers han gad. Resultatet ses i
form af hærværk på bilerne, det er satme sølle..

Uden at have noget konkret kendskab til Jans økonomi, tror jeg
roligt jeg kan fastslå at din ynk over hans finansielle status er
en forbier af format - prøv med lidt research inden du gaber op..

Mit indlæg her bør for øvrigt ikke tolkes som om at jeg mener alle
der køber nye biler gør det for prestigens skyld, folk der køber
nye biler gør det af lige så forskellige grunde som folk der køber
gamle biler..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 00:10

.... og der lærte jeg heller ikke noget :(

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 01:31

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>... og der lærte jeg heller ikke noget :(

Det undrer næppe nogen ;)

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 09:57

> Det undrer næppe nogen ;)

Og du tilhøre selvfølgelig den sjælne race, som tror at du hele tiden lære
noget nyt, fordi du aldrig husker, hvad du allerede har lært.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 10:28

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Og du tilhøre selvfølgelig den sjælne race, som tror at du hele tiden lære
>noget nyt, fordi du aldrig husker, hvad du allerede har lært.

LOL !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-02-04 22:16

Lasse wrote:

> ... og der lærte jeg heller ikke noget :(

Med den indlæringskurve du lægger for dagen herinde, er det
egentlig ikke noget der overrasker mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 23:56

Hvad fa´en ved du om det din lille snothas...?

Der er folk, der både interesserer sig for biler og som ikke vil bruge
mange penge på det.

Personligt kan min bil ikke sælges for mere end 1½ månedsløn - EFTER skat.

--
/Jan VW Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 00:13

> Hvad fa´en ved du om det din lille snothas...?

Fordi du lyder som en dum hjernedød tumpe !.

> Der er folk, der både interesserer sig for biler og som ikke vil bruge
> mange penge på det.

Har du aldrig tænkt på lidt danskundervisning ?.

> Personligt kan min bil ikke sælges for mere end 1½ månedsløn - EFTER skat.

Snakker vi Bill Gates eller Rottekongen fra Vorbasse

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 00:22

> Fordi du lyder som en dum hjernedød tumpe !.

Nu er det jo ikke den samme Jan, som du skriver om - men du er vist selv en
ynkelig lille splejs, der ikke ved, om hans tissemand, lønseddel, overarme
eller hjerne er mindst. Er du ikke..?

/Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 00:30

> [...]
en
> ynkelig lille splejs, der ikke ved, om hans tissemand, lønseddel, overarme

Nej.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 00:38

> en

> Nej.

Så begynd dog at opføre dig ordentligt - inden du render ind i en omgang
øretæver, knægt.

Byd ind med nogle ordentlige indlæg - eller også så fis af med dig.

/Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 09:51

> inden du render ind i en omgang øretæver, knægt.

Du er da vist ikke helt så snu som vi andre. At sidde og true fremmede
mennesker med fysisk vold, og så oven i købet efterlade dit visitkort.

> Byd ind med nogle ordentlige indlæg - eller også så fis af med dig.

Hvis der er en som skal "fise af", så må det sku' være dig, inden du får en
politisag på nakken, med dine voldelige trudsler. Men lad os se, hvor langt
din syge fantasi rækker.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 10:25

> Du er da vist ikke helt så snu som vi andre.

> Hvis der er en som skal "fise af", så må det sku' være dig, inden du får
en
> politisag på nakken, med dine voldelige trudsler.

Du er da vist heller ikke så snu som visse andre.

En ting er, at du ikke kan stave til trusler. En anden ting er, at du ikke
ved, hvad ordet betyder. Hvis du ikke ved, hvad en trussel er, så skulle du
sætte dig ind i det. Jeg gør dig blot opmærksom på, at den slags opførsel
generelt kunne afføde nogle flade. Det er meget gammel viden.

Jeg vil hermed opfordre dig til straks at indgive politianmeldelse - din
kæmpe store klaphat. Du vil i så fald være eftermiddagskaffens største joke
blandt de vagthavende.

Hvis du evt. får endnu flere psykologiske problemer af dén oplevelse, så kan
jeg oplyse dig om, at du fluks bør indgive klage til politimesteren i din
politikreds og fortælle, at skranken ikke vil optage behørig anmeldelse.
Hvis det ikke hjælper, så bør du fluks henvende dig til Statsadvokaten og
gøre opmærksom på, at den konspiratoriske politistand er ude efter dig, og
ikke vil beskytte dig mod alle de fæle mennesker, der kun vil give dig et
par huskekager.

Hvis ikke statsadvokaten heller forstår dig, så er der ingen anden vej end
til Justitsministeriets politikontor, herefter ministeren selv,
ombudsmanden, statsministeren og Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg,
hvor du slutteligt vil gøre gældende, at de af Danmark ratificerede
konventioner med deraf affødte domme og tolkninger ikke som ellers
tilpligtet overholdes.

Samtidig bør du alliere dig med de magtfulde dele af dansk og international
presse og Amnesty International med henblik på igangsætning af en
international kampagne.

Du er et kvaj og en ynk - og skrup nu af med dig, før der er nogen, der
bliver tilstrækkeligt trætte af dig til du render ind i problemer.

/Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 10:48

Undskyld, jeg viste ikke, at du var så' syg. Nu får jeg næsten ondt af dig.
Jøsses !!!.

En gang for år tilbage fik jeg en trussel via telefonen, som vel kan
sidestilles med en mail. Og der oplevede jeg ikke nogen tøven fra politiets
side. De opsøgte straks manden, som indrømte hans udtalelse i telefonen.
Derefter blev der kørt en politisag, som manden tabte, da han ikke mødte op
i retten.
Det skal siges, at hans trusler var lidt mere en et par flade, og så
omhandlede det hele familien.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 11:01

> En gang for år tilbage fik jeg en trussel via telefonen, som vel kan
> sidestilles med en mail.

Der kan du jo bare se - hvis man ikke vil løbe ind i nogle flade, så skal
man opføre sig bare en lille smule anstændigt og lade være med at kalde folk
for de værste skældsord. Det er mig ubegribeligt, at Jan stadig gider skrive
ordentligt til dig, sådan som du skriver om ham.

> Det skal siges, at hans trusler var lidt mere en et par flade, og så
> omhandlede det hele familien.

Ring nu og indgiv anmeldelse, din skovl. Denne mail er skrevet fra min egen
maskine, så sagen ligger ligefor.

/Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 11:21

Mit sidste råd til dig; "søg hjælp".

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 15:32

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Mit sidste råd til dig; "søg hjælp".

10 kr. !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 15:32

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Undskyld, jeg viste ikke, at du var så' syg. Nu får jeg næsten ondt af dig.
>Jøsses !!!.

5 Kr. !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 18:45

> 5 Kr. !

*LOOOL*

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 10:29

> [...]

>politisag på nakken, med dine voldelige trudsler. Men lad os se, hvor langt

Hvis du havde fået en 5'er hvergang du skrev noget dumt, havde du ikke
behøvet et dyrt lån til din audi ;)

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 10:53

> Hvis du havde fået en 5'er hvergang du skrev noget dumt, havde du ikke
> behøvet et dyrt lån til din audi ;)
>

> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Et billån som du ikke har kommenteret siden min lille NV-finans historie.
Så her fik du ikke en femmer. Nej, der blev du sku' begravet i mønter.
Hvorfor giver du ikke op, og i stedet diskutere noget du har kendskab til ?.

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-02-04 20:45

Hej Saddam

Inden den bliver købt, tager jeg en Audi mekaniker med for at gennemgå
bilen. Desuden, vil jeg også forlange, at næste gang jeg skal se den, skal
den være fuldstændig klargjort. Her regner jeg med komplet rengøring af
kabine og motorrum samt en polering og lakbehandling. Hvis de ikke vil det,
er jeg ikke interesseret. Ligeledes skal den ogaså en tur på lift, for at se
om der skulle være et eller andet med ophæng, etc.

Det er rigtig, at der klart og tydeligt skal fremgå af kontrakten, at er der
det mindste galt med bilen, inden for de første 6 måneder, skal de dække
alle omkostninger. Jeg har ligeledes nævnt, at køber jeg bilen, vil jeg få
lavet en FDM test (2500 kr.!!!!). Og alt hvad de finder af fejl/mangler,
skal de uden tøven klare, uden omkostninger for mig.

Jeg nævnte bremsskiverne for ham og han sagde at de stadig er ok. Det vil
jeg dog lade den mekaniker, jeg tager med, afgøre.

Forhandleren har på intet tidspunkt været sur, når jeg har spurgt om noget.
Det eneste vi nok ikke er helt enig i endnu er prisen. Jeg viste ham hvad
den er vurderet til i www.bilpriser.dk, hvor jeg sagde at der var for 70.000
kr. ekstra udstyr. Prisen for standen "overmiddel" er 165.000. Han menete
dog ikke at bilpriser kan bruges til noget!

Når jeg har fået afklaret (engang i morgen) , hvor meget jeg skal give i
forsikring, sender jeg forhandleren en mail, indeholdende alle de krav der
skal opfyldes, inden jeg vil købe bilen.

Hvis jeg skal give så mange penge for en brugt bil, har den at være i orden.
Og det er utroligt at man skal igennem alt det der tovtrækkeri, for at få
klaret noget, når det er dækket af garantien.

Hilsen
Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 21:00

Ole Slott Jensen wrote:
[...]

Nææææh bortset fra at det er den samme database han bruger, når han giver
byttepris på brugte biler....så deeeet...

M.v.h.

Fra : Sniffer

Dato : 24-02-04 21:13

Han menete dog ikke at bilpriser kan bruges
> :: til noget!
>
> Nææææh bortset fra at det er den samme database han bruger, når han giver
> byttepris på brugte biler....så deeeet...

Jamen er det ikke en brugtvognforhandler vi snakker om !!!.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-04 22:18

Henrik B. wrote:

> Jo og?

Her er et lille udsnit af hvad vores "ven" sniffer tidligere har skrevet, om
netop brugtvognsforhandlere:

Citat start:
"Alle brugtbil forhandlere er svindlere, de skal jo leve af og snyde
kunderne. Hvordan skal de ellers kunne overleve ?. Nogle snyder bare kunden
mere end andre, men alle snyder, og lever af det !!. Jeg blev fx snydt godt
og grundigt hos Steens MC og Biler i Tarp ved Esbjerg. Så gå en stor bue
udenom denne Storsvindler."
Citat slut

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 22:22

Per Beer Hansen wrote:
::: Jo og?
::
[...]

Synd at nogle mennesker skal leve med, at alle andre mennesker man omgiver
sig med, kun er ude på at tage røven på en.

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-04 22:25

Henrik B. wrote:

> Synd at nogle mennesker skal leve med, at alle andre mennesker man
> omgiver sig med, kun er ude på at tage røven på en.

Jeps, det må ikke være nemt
Måske det er defor han har tænkt sig at "emigrere", han tror måske at
Tyskerne er bedre ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:07

> Jeps, det må ikke være nemt

Jamen jeg syntes da også, at vi burde belønne de kriminelle, og så smide
alle retskafne borgere i fængsel.

> Måske det er defor han har tænkt sig at "emigrere", han tror måske at
> Tyskerne er bedre ?

Nej, jeg tror det er fordi, han er død træt af at betale skat til små Per
Pærehoveder,som går på bistand og, som sidder hjemme og leger med små F1
biler på sin hjemmeside.

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:00

> Synd at nogle mennesker skal leve med, at alle andre mennesker man omgiver
> sig med, kun er ude på at tage røven på en.

Jamen det er da fuldstændig rigtig. At det ikke er alle mennesker, som er
lige uheldig.
Men ligefrem føre heksejagt på den person, som er blevet forurettet er vel
lidt rigeligt "den omvendte verden".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-04 21:31

Lasse wrote:

> Men ligefrem føre heksejagt på den person, som er blevet forurettet
> er vel lidt rigeligt "den omvendte verden".

Heksejagt ?

1: Jeg synes din generalisering af at ALLE brugtvognsforhandlere skulle være
svindlere er MEGET langt ude.

2: Sidste gang vi 2 diskuterede netop dette emne (at du var blevet snydt),
var det eneste jeg bad om, at du kom med lidt facts angående hvordan du var
blevet snydt, jeg kender INTET til Steens MC, og forsøgte ikke at forsvare
hverken ham eller dig, kun at forstå hvorfor du mente at du var blevet
snydt. Men det er jo åbenbart en hemmelighed.
Det kunne/ville du jo ikke forklare, og derfor kan jeg ikke tage dig
seriøst.
Alle og enhver kan jo stille sig op og råbe "Han snyder mig", men hvorfor
ikke fortælle lidt om HVORDAN du mener du er blevet snydt ?

3: At du så forsøger igen og igen (under forskellige "navne") at få os
herinde til at give dig medhold, det er lidt langt ude.

4: Men med de besvarelser du har givet mig i dine andre svar til mig (i
denne tråd), så kan jeg se at du befinder dig på et helt andet mentalt plan
end jeg normalt gider at diskutere på, så jeg står af her.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:40

> Heksejagt ?

Ja, HEKSEJAGT.

> Alle og enhver kan jo stille sig op og råbe "Han snyder mig", men hvorfor
> ikke fortælle lidt om HVORDAN du mener du er blevet snydt ?

Nej, hvorfor skulle jeg da det. Det kan du jo også bare kalde løgn.

> så jeg står af her.

Ja, smut du bare ind til dine små billeder

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 22:25

> [...]

>og grundigt hos Steens MC og Biler i Tarp ved Esbjerg. Så gå en stor bue

Vi skal vel heller ikke glemme helt at nogle af de fejl der blev
klaget over, var af fejl 40 kaliber Iflg Steen (indehaveren)

Ting lå ikke i bagagerummet, hvor brugsanvisningen viste dem
Parkeringsskiven sad skævt ....

...... tjaehhhhh

(om så Lasse er blevet korrekt behandlet, ved vi jo stadig ikke)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-04 22:26

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> klaget over, var af fejl 40 kaliber Iflg Steen (indehaveren)
>
> Ting lå ikke i bagagerummet, hvor brugsanvisningen viste dem

Man kan jo slet ikke tage manden seriøst.

> ..... tjaehhhhh
>
> (om så Lasse er blevet korrekt behandlet, ved vi jo stadig ikke)

Ifølge ham selv, så gjorde han 200% sikkert ikke

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:19

> Man kan jo slet ikke tage manden seriøst.

Nej da. Og heller ikke de hundredevis af andre kunder ... Hallo er der nogen
hjemme ???.

> Ifølge ham selv, så gjorde han 200% sikkert ikke

Hæ hæ ... Nej, der er helt sikkert noget i vejen med ham. Ham kunne vi lære
meget ... altså ude på lossepladsen hvor vi bor !.

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 21:14

Iflg Steen (indehaveren)

Og hvem andre en Lille Jan Chicken-brain kan bruge Steens udtalelse til
noget ???.

> (om så Lasse er blevet korrekt behandlet, ved vi jo stadig ikke)

Selvom samtlige 80000 indbyggere i Esbjerg prikkede deres utilfredshed ind i
rø... på dig med blindskrift, så vil du vel stadig tro, at det kun er en
person som måske er blevet snydt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-04 22:57

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Iflg Steen (indehaveren)

>Og hvem andre en Lille Jan Chicken-brain kan bruge Steens udtalelse til
>noget ???.

Hold da kæft hvor er du dum i nakken Lasse - skal jeg offentliggøre
de brev du skrev til mig, angående den kedelige debat om Steen's MC,
du mente jeg havde fået sat i gang ovre i juragruppen - hvor du på
ynkelig vis, for at bevare ansigt overfor Steen - bad mig om at slette
de indlæg i gruppen der havde været ?

Nåehh ja - vi lader folk læse mailen, så kan de jo selv danne sig et
indtryk af hvor ynkelig du er :

From: emalius@sol.dk
Subject: Nyhedsgruppe

To: jan@stevns.net

Kære Jan

Min forhandler er forståeligt nok, dybt ulykkelig over at han navn er
end i en debat med negative vendinger. Jeg har lovet ham at forsøge og
få slettet denne debat. Da du selv har medvirket til denne uheldige
drejning, som debatten har taget, og tilsyneladende også er ham som
administrere gruppen. Så skal jeg inderligt bede dig slette denne
debat, eller i det mindste fjerne forhandlerens navn !.

MVH

Ham Selv

_____________________citat_slut

Hvis ikke Steen's ord indeholdt bare en lille smule sandhed, så havde
du jo ikke skrevet til mig, vel ?

>Selvom samtlige 80000 indbyggere i Esbjerg prikkede deres utilfredshed ind i
>rø... på dig med blindskrift, så vil du vel stadig tro, at det kun er en
>person som måske er blevet snydt.

Ser du - forskellen på dig og mig, er at jeg foretrækker at høre
tingene fra mindst 2 sider af - og så danne mig en vurdering - din
slags , hopper gladeligt med på toget, og sviner alle mulige folk til,
hvis de ikke umiddelbart tror på dig.

Jeg kan også huske alle de eder og forbandelser du udgød, da det gik
op for dig, at der er nogle klaverer der spiller på måder du ikke
sådan lige havde regnet med.

Hvordan nogle (her menes dig) kan være så torskedumme, at tro at man
bare kan svine andre til på usenettet, og så forvente at det ikke
kommer den man sviner til for øre - ligger langt over min fatteevne.

(og jeg bliver normalt ikke karakteriseret som værende fatsvag)

Men respekt til dig, for stadig krampagtigt at prøve at få nogen til
at hoppe med på din kampagne - du er da ihærdig så det gør noget.

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 21:39

Til i andre som læser denne tråd, skal jeg jeg komme med dette råd:
Hvis du har købt en brugt bil hos en forhandler, og forhandleren ikke vil
udføre garantireparationer som først lovet. Så lad være med, at klage i
News. Hr. Jan Stevns ringer øjeblikkelig til enhver forhandler som der
klages over i News. Hvorefter han (som det tydeligt kan læses i tråd) gør
alt for, at ødelægge den sidste smule dialog som der måtte være tilbage
mellem dig og forhandleren.

Nej, Newsgroups ville være et bedre sted uden Hr. Jan Stevns.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 22:10

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Til i andre som læser denne tråd, skal jeg jeg komme med dette råd:

Dårligt råd Lasse.

De bør gøre som du blev rådet til ovre i jura gruppen.

Du startede en tråd "Er der fortrydelsesret på et billån ?."

fordi du opdagede at forhandleren tjente penge på at skaffe dig
financiering af din bil. i denne tråd begyndte du at svine
forhandleren til - citat "Men han er helt klart en utroværdig
svindler som burde stoppes."

> [...]
>udføre garantireparationer som først lovet. Så lad være med, at klage i
>News. Hr. Jan Stevns ringer øjeblikkelig til enhver forhandler som der

Niksen bassen , min fine ven - det var dig selv der løb linen ud.

>lasse> Men han er helt klart en utroværdig svindler som
>lasse> burde stoppes.
>
>mig> Kender du egentligt straffen for bagvaskelse ?

>lasse> Nej, men skal vi være barnlige. Hvorfor så ikke fuldt ud ?.

Og så blev Steen spurgt om hans version af den historie du bragte om
at han havde fuppet dig for en masse penge (forhandlerprovisionen på
dit billån)

Det var en ganske anden historie Steen gav, end den du fremlagde

På det tidspunkt handlede det ikke om at Steen ikke ville reparere på
din bil, så din tidslinie er lidt flosset i kanterne. Lad være med at
bilde folk ind at tingene handler om noget andet end de gjorde.

husker du ikke dine egne forvirrede udmeldinger, så kan du starte med
det usenet indlæg du indledte med

>Nej, Newsgroups ville være et bedre sted uden Hr. Jan Stevns.

Hvem fanden er Jan Stevns ?

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 22:42

> [...]
> financiering af din bil. i denne tråd begyndte du at svine
> forhandleren til - citat "Men han er helt klart en utroværdig

´´>
> [...]
> bilde folk ind at tingene handler om noget andet end de gjorde.
>
> husker du ikke dine egne forvirrede udmeldinger, så kan du starte med

Nej jeg husker ikke en eneste forvirret udmeldning fra min side.
Men jeg husker at jeg skrev en klage til Pengeinstitutternes Ankenævn. I
dette nævn sad der en masse kloge pengeeksperter, som vurderede at Hr. Steen
Jensen fra Steens MC og Biler, Tarp, ulovligt havde taget 6.557,00 kroner
for meget i låneomkosninger. Derfor kontaktede Pengeinstittuternes Ankenævn
Hr. Steen Jensens låneforretning NV-Finans, hvorefter Direktøren for
NV-Finans Hr. Jens Peder Olesen nedskrev mit lån med de 6.557,00 kr som din
gode ven Steen ulovligt havde givet sig selv fra mit lån.
Hvis du heller ikke tror på dette, fremsender jeg gerne kopi af diverse
papirer i sagen.

> Hvem fanden er Jan Stevns ?

Nu må jeg le. Du hyler og skriger fordi jeg bruger et alias, og så vil du
ikke selv stå frem med dit rette navn !.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 22:56

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Nej jeg husker ikke en eneste forvirret udmeldning fra min side.

Så læs din tråd i juragruppen en gang til - du havde sgu'tte megen
begreb om tingene før folk hjalp dig.

>Nu må jeg le. Du hyler og skriger fordi jeg bruger et alias, og så vil du
>ikke selv stå frem med dit rette navn !.

Grin du bare - det hjælper ofte svært på folk humør.

Jeg har altid brugt jan @ stevns . net

Hvis folk er nysgerrige efter at kende efternavnet, kan de så nemt som
ingenting finde ud af hvem der har det domæne registret, værre er
"den" såmænd ikke

Fra : Lasse

Dato : 27-02-04 13:05

Go daw do.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-02-04 23:10

Lasse wrote:

> [...]
> klages over i News. Hvorefter han (som det tydeligt kan læses i tråd) gør
> alt for, at ødelægge den sidste smule dialog som der måtte være tilbage

Hvis ikke du er interesseret i at få dine holdninger, dit forhold
til en forhandler eller for den sags skyld alt muligt andet
debateret og endevendt, så lad være med at poste det på usenet.
Hvis du forventer blindt medhold, så må du se dig om efter et
andet publikum, det får du svært ved at finde nogen steder på
usenet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lasse

Dato : 27-02-04 13:08

> [...]
> Hvis du forventer blindt medhold, så må du se dig om efter et
> andet publikum, det får du svært ved at finde nogen steder på

Fortæl mig noget jeg ikke ved. Men Hr. Jan er sku' da ikke andet end en
sølle stikker !.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 01:41

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Fortæl mig noget jeg ikke ved. Men Hr. Jan er sku' da ikke andet end en
>sølle stikker !.

Er det for meget forlangt at du sætter dig ind i forskellen på at
stikke folk, eller tro blindt på hvad små mennesker tror de kan bilde
folk ind.

Hvordan i alverden havde du forestillet dig, at folk kan tro det
mindste på dine forvirrede fortællinger, når du ikke engang selv kan
holde rede i tingene selv.

Men - bevares det er da imponerende at en person, der ikke kan finde
en donkraft i sit bagagerum, bare fordi den lå et andet sted, end der
stod i manualen - kan lukke så meget gylle ud, som du indtil nu har
præsteret. Man skulel næsten tro lugten af fisk er overdøvet ;)

(citat fra lasse : Nej, den lå placeret et andet sted, end opgivet i
manualen. )

(Du er ganske enkelt uden for pædagogisk rækkevidde, så spørgsmålet
øverst besvarer jo næsten sig selv.)

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 10:25

> Er det for meget forlangt at du sætter dig ind i forskellen på at
> stikke folk, eller tro blindt på hvad små mennesker tror de kan bilde
> folk ind.

????????????????????????????????????

> Hvordan i alverden havde du forestillet dig, at folk kan tro det
> mindste på dine forvirrede fortællinger, når du ikke engang selv kan
> holde rede i tingene selv.

????????????????????????????????????

> [...]
> stod i manualen - kan lukke så meget gylle ud, som du indtil nu har
> præsteret. Man skulel næsten tro lugten af fisk er overdøvet ;)

Hvis jeg skal se på dette med helt neutrale øjne, så jeg jeg ikke et sekund
i tvivl om hvem der dummer sig her. En kunde som ikke kan finde donkraften i
sin nykøbte bil og spørger forhandleren hvor den ligger. En kunde som oven i
købet har checket manualen, for ikke at ubelejlige forhandleren med noget
som står skrevet i manualen. Da han stadig ikke kan finde donkraften,
spørger han forhandleren. Altså et lille ubetydeligt spørgsmål efter en
handel til næsten 200000.
Enhver forhandler som prøver på, at gøre en sådan kunde til en dumrian
overfor alle andre, pga et lille ubetydelig ikke kritisk spørgsmål, er sku
da ikke værd at handle med.

> (citat fra lasse : Nej, den lå placeret et andet sted, end opgivet i
> manualen. )

Og ?

> (Du er ganske enkelt uden for pædagogisk rækkevidde, så spørgsmålet
> øverst besvarer jo næsten sig selv.)

Ja, du er udenfor enhver rækkevide.
Du lyder sku som en syg freak, der bliver ved med at plabre op om noget du
ikke kender en skid til.
Du tror at du har hørt alt, i forbindelse med mit uheldige køb hos Steens MC
og Biler. Men det har du ikke, og jeg kunne fortælle dig historier som ville
få dine øre til at blafre, og som ville få dig til, at glemme alt om små
donkrafte mm. Men det vil jeg undlade, da du tilsyneladende har besluttet
din for, at støtte Hr. Steen for enhver pris.

Men hvorfor kan du ikke bare glemme mig, og så i stedet spørge enhver anden
Esbjergenser, hvad de enten har hørt eller oplevet hos denne meget fine
herre ?.
Jeg kender til uendelig mange uheldige episoder hos denne herre. Desværre er
det først noget jeg har hørt efter min egen handel. Manden er jo en super
dygtig sælger, og når du så har underskrevet papirerne, og handlen er
afsluttet, så vender han 180 grader ... men spørg de andre, og glem mig.
Tak.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 10:28

> Altså et lille ubetydeligt spørgsmål efter en
> handel til næsten 200000.

Skal han søge om lån til sådan en brugt bil til 200.000...?

Jeg troede ham Lasse havde masser af penge, sådan som han sidder og snakker.

/Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 11:01

Nu tror jeg nok, at du har afsløret dig som en dårlig taber. Du finder et
beskidt emne eller spørgsmål, og når du så ikke kan svare igen, så finder du
noget andet. Så jeg tror jeg stopper her.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 11:03

> [...]
du
> noget andet. Så jeg tror jeg stopper her.

*LOOOOL*

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 15:32

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Nu tror jeg nok, at du har afsløret dig som en dårlig taber

15 Kr. !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 16:25

On Sat, 28 Feb 2004 15:32:00 +0100, jan@stevns.net wrote:

>15 Kr. !

>--

Pranger...........siger jeg bare.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 10:46

> [...]

>donkrafte mm. Men det vil jeg undlade, da du tilsyneladende har besluttet
>din for, at støtte Hr. Steen for enhver pris.

Se - der tager du ganske fejl, af hvordan tingene foregår ...

Hvis du på en sober måde havde fortalt hele historien, og ikke kun de
dele af den der kan bruges til at fremhæve dine egne synspunkter, så
havde du nok ikke fået så mange mennesker på nakken.

Og din tossede ide, om at jeg vil støtte Steen, er lidt langt ude i
Hampen - jeg kender ikke manden, men vil da gerne høre hans side af
tingene, på præcis samme måde som jeg gerne hører din version.

Når man så kan holde de 2 versioner op mod hinanden, kan de fleste jo
nok regne ud hvor skoen trykker. Og det behøver ikke nødvendigtvis at
være i din ende.

Det er sgu' din egen skyld, at du har fået fremstillet dig selv som
det lille fjols til en køber, der ikke har gjort hjemmearbejdet godt
nok.

det har du klaret helt alene - og i mine øjne, taler det ikke til din
fordel at du rager uklar med alle, der udviser lidt interesse for din
historie.

Det er sgu' finurligt at du ikke har opdaget, at ikke en eneste
skribent, har tvivlet ret meget på at noget er gået helt galt i
samspillet mellem dig og Steen.

Sagt på en anden måde "det er dig, der har malet dig op i et hjørne"

Dumme bemærkninger om fattige perlegrusmekanikere , kommer du ingen
vegne med her - de bider slet ikke på mig , og med hensyn til dine
tanker om min økonomi, så havde jeg ikke behøvet at lade en forhandler
som Steen tjene nogle tusinde på at klare et lån - jeg havde købt en
sådan bil kontant - uden overhovedet at nå i nærheden af noget der
ligner lommeuld.

Det var lidt sjovere at kaste penge efter en bil som f.eks Spirilen,
den er sgu' ikke anonym som de der flødebollebiler, der alle er skåret
over samme læst.

(bortset fra jeg næppe ville købe en Audi, den's kvaliteter ufortalt)

Du taler nedsættende om folk der gider bruge sin tid, på andet end at
sidde og gemme sig bag skærmen - tjaehhh, det siger jo mere om dig
selv - og fortælle mig, at du selv må leve et relativt kedeligt liv.

Prøv dog at drage lidt nytte af din deltagelse i denne gruppe her, og
deltag i løjerne - det er sgu' noget sjovere end det du har gang i -
men bevares , et hygsomt skænderi fra tid til anden generer sgu' ikke
mig.

Herfra er denne debat/ordveksling slut nu - nu vil jeg ud og starte en
bil op, der giver mig mere skæg og sjov, end du nogensinde vil opleve
bag rattet ;)

Kan du have en rigtig god weekend - og sæt dig nu et sted hvor solen
skinner , og prøv at se, om ikke der inderst inde findes en Lasse, der
kan deltage i denne gruppe, fuldt som alle andre, istedet for den
Lasse vi indtil nu har mødt.

Fra : Lasse

Dato : 25-02-04 20:55

> [...]
godt
> og grundigt hos Steens MC og Biler i Tarp ved Esbjerg. Så gå en stor bue

Hej Lille Per Pærehoved

Hva' så ... sidder du også og raser over de mange sandheder, som ofte bliver
vist i fjernsynet. Fx når de i udsendelsen "kontant" fortæller om
brugtvognsforhandlere og alskens andre forhandlere som svindler og bedrager.
Hvis i formår og forsvare Steen. Steen som er vildt berygtet i Esbjerg og
omeg,n som den absolut største snydetamp. Ja, så kan det kun være fordi i
ikke er bedre selv !.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 23:35

> Hej Lille Per Pærehoved

Hej "lille" Lasse-ven

Hvorfor er det, at du synes, mange personer herinde er små mennesker med små
jobs, små hobbies, små billeder og små hjerner..?

Man får indtrykket af, at du selv er en "lille" person, der forsøger at
blæse sit begrænsede ego op med "lille" begavelse og "lille" opfindsomhed.

Hvis dette ikke er rigtig, skulle du lige prøve at skrue lidt ned for
"charmen" og i stedet se, om du ikke kunne komme lidt på bølgelængde med
folk.

Jeg havde for et par år siden - som ny skribent - lidt af den samme holdning
som din, men fandt mig til rette med tiden.

Gear lige ned - så får du mere ud af gruppen på lang sigt.

/ Jan W Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 21:51

Hej Kloge Åge.

> Hvorfor er det, at du synes, mange personer herinde er små mennesker med
små
> jobs, små hobbies, små billeder og små hjerner..?

Siden hvornår er du kommet i flertal ?.

> skulle du lige prøve at skrue lidt ned for
> "charmen" og i stedet se, om du ikke kunne komme lidt på bølgelængde med
> folk.

Snakker du med dig selv ?.

> Jeg havde for et par år siden - som ny skribent - lidt af den samme
holdning
> som din, men fandt mig til rette med tiden.

Det lyder næsten som om du selv tror på det du skriver, selvom det lyder
meget usandsynligt.

> Gear lige ned - så får du mere ud af gruppen på lang sigt.

Jeg holder mig altid til emnet, så længe de andre deltagere ikke bliver
personlige, som her var tilfældet.

Fra : Morten Petersen

Dato : 26-02-04 22:59

Stop nu! Det er sgu da ærgeligt at Ole laver en emne omkring et forestående
bilkøb. Der kommer gode og konstruktive indlæg og jeg kan ikke se hvorfor I
skal ødelægge den med jeres uenigheder!

Kan I ikke maile sammen istedet? Eller flytte den til det rigtige sted!

Mvh
Morten

Fra : Lasse

Dato : 27-02-04 13:09

Enig

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 21:24

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Hvis i formår og forsvare Steen.

Der er vist ingen der forsvarer Steen - det klarer han nok selv.

Mon ikke mere det handler om at man ikke bare lige tager alting for
gode varer, og da slet ikke noget som der kun kommer en ret ensidig
historie om.

Hvis jeg vil svine nogen til, så sker det i vedkommende påhør, så han
selv har en mulighed for at tage til genmæle.

(det der blev praktiseret, var rene mikrofonhelte-udtalelser)

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 22:07

> Der er vist ingen der forsvarer Steen - det klarer han nok selv.

Synd du ikke kender manden som vi Esbjergenserer.

>kun kommer en ret ensidig historie om.

Nu er jeg jo ikke den eneste som har klaget over denne herre her i gruppen
.... sååå

> Hvis jeg vil svine nogen til, så sker det i vedkommende påhør, så han
> selv har en mulighed for at tage til genmæle.

Jamen tror du da ikke, at jeg har prøvet det ???.

Det er min fulde overbevisning, at alle retskafne borgere vil kunne få gavn
af disse oplysninger.
Alle som har haft en uheldig oplevelse med en hvilken som helst forhandler,
bør formidle det vidt og bredt. For kun på denne måde kan vi i fællesskab få
stoppet en svindler i dette land !.
Vi ser jo igen og igen hvordan, at svindlere stortrives i dette land, da der
ikke findes nogen lovhjemmel for at stoppe disse, ja så må vi jo selv
forsøge.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 22:19

>Jamen tror du da ikke, at jeg har prøvet det ???.

Niks - Jeg tror ærligttalt ikke på at du ansigt til ansigt med Steen,
har kaldt ham en svindler, og at hans biks skulle lukkes.

Havde du gjort det, ville jeg , med mit kendskab til Esbjergensere,
nok have læst noget i en avis, om en mand der var kommet svært til
skade ;)

>Det er min fulde overbevisning, at alle retskafne borgere vil kunne få gavn
>af disse oplysninger.

Det har ikke en dyt med retsskaffenhed at gøre, med at man lige kloger
sig lidt på hvad man skriver under på Lasse. Men du har så grueligt
ret, i at det er en god oplysning at give folk : Læs for pokker da
tingene igennem inden man sætter så meget som et kryds nogen steder.

Det var jo der, det startede med at gå skævt for dig - du læste ikke,
men skrev gladeligt under. Well - mange (også jeg) vil da kunne
forstå man er ivrigt for at få sig den der skinnende bil der holder og
bare venter på en ny ejer.

(Jeg har sgu' osse i min grønne ungdom dummet mig på den konto - at
købe bil på et studielån, var eddermaneme dumt)

Fra : Lasse

Dato : 26-02-04 22:53

> Niks - Jeg tror ærligttalt ikke på at du ansigt til ansigt med Steen,
> har kaldt ham en svindler, og at hans biks skulle lukkes.

Nej, det har jeg ikke. Men jeg har forsøgt, at skabe en fornuftig dialog med
manden, hvor jeg igen har forsøgt, at få ham til at lave den nykøbte bil
under garantien. Dette nægtede han pure ... Skulle jeg så flippe ud og
opføre mig som - du antyder - en vildmand. Hvad skulle det hjælpe ?.

> Havde du gjort det, ville jeg , med mit kendskab til Esbjergensere,
> nok have læst noget i en avis, om en mand der var kommet svært til
> skade ;)

Ja, og en utilfreds kunde i Esbjerg arrest.

> [...]
> ret, i at det er en god oplysning at give folk : Læs for pokker da
> tingene igennem inden man sætter så meget som et kryds nogen steder.

*** Det undskylder sku da ikke en forhandlers ulovligheder.
Har du aldrig hørt om købeloven ?.

> [...]
> men skrev gladeligt under. Well - mange (også jeg) vil da kunne
> forstå man er ivrigt for at få sig den der skinnende bil der holder og

Ref. ovenstående ***

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 23:25

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev :

>Har du aldrig hørt om købeloven ?.

Er i da løbet helt tør for optikere i Esbjerg og omegn ?

Spørger du webmasteren for gruppens hjemmeside, om han aldrig har hørt
om købeloven ?

Get real , Lasse !

Fra : Lasse

Dato : 27-02-04 13:14

> Er i da løbet helt tør for optikere i Esbjerg og omegn ?
>
> Spørger du webmasteren for gruppens hjemmeside, om han aldrig har hørt
> om købeloven ?

Webmaster og min bare ...

Fra : Jens

Dato : 24-02-04 23:01

> [...]
mindre
> andre her kan overbevise mig om at det er et tåbeligt køb!

En ting skal du være klar over. At vedligeholde en 8 år gammel Audi af denne
type er ikke uden omkostninger.

Min erfarring er at de ikke har samme langtids-kvalitet som f.eks. BMW og
Mercedes.

Har selv en 10 år gammel A100 2.6E (samme bil som den 1. A6'er), og det er
ikke småting der er blevet repareret på den siden jeg købte den (da var den
5 år gammel / 88000 km).

Den har kostet mig 50.000 kr i rep. og service. og forhandleren påstår at
han på garantien (3 måneder/100%) har brugt et tilsvarende beløb (i
salgskroner)

Katalysatorer, køler, Aircondition fordamper, spjældmotorer, kompressor,
toppakninger 2 gange, oliepakning i bunden af motor, bagerst bremsekalibre 3
gange, hjullejer 2 gange, akkumulator 2 gange.

Nu kan min bil jo være en mandagsmodel, men desværre kender jeg et par andre
der har ligende problemer med samme bil-mærke/model.

At bilen kører som en drøm og at motoren spinder som en missekat er korrekt,
men..... det koster!

Ja, det var bare min subjektive mening om kvaliteten af Audi!

Mvh
Jens

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 25-02-04 09:48

"Jens" <mugarbeNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
korrekt,
> men..... det koster!
>
> Ja, det var bare min subjektive mening om kvaliteten af Audi!

Hej Jens

Uha. Det er sådan noget der godt kan få mig til at tænke på om jeg skal købe
den. Jeg havde håbet at der var nogle flere der vil lave tilsvarende indlæg
som dig.

Hilsen
Ole

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-04 21:13

On Wed, 25 Feb 2004 09:48:09 +0100, "Ole Slott Jensen"
<slott@mail.tele.dk> wrote:

>Uha. Det er sådan noget der godt kan få mig til at tænke på om jeg skal købe
>den. Jeg havde håbet at der var nogle flere der vil lave tilsvarende indlæg
>som dig.

Ole, det er ligegyldigt, hvilken bilmærke du vælger i den klasse. De
er alle forholdsvis dyre at holde kørende samt køre i. Derom ingen
tvivl.

8 år tærer på delene, og med et par hundrede heste for hånden er
mekanikken også en del belastet. Dele, som for alle mærkers
vedkommende, koster over gennemsnittet.

/Mogens

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 25-02-04 22:20

> [...]
3
> gange, hjullejer 2 gange, akkumulator 2 gange.

Jeg er lidt nysgerrig for jeg har en næsten magen til, bare en -96 og så
hedder den jo A6, men ellers ...
Du har da godt nok fået repareret en del på din.
Hvor mange kilometer du har kørt i løbet af de 5 år ?
Hvor får du den lavet, er det på et aut værksted ?

Mvh Morten

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 25-02-04 18:20

> [...]
100%
> garanti og bilen bliver nysynet. Prisen har jeg også fået ned :)

Er der fuld servicebog på dem begge? De fleste biler med den alder har gået
meget mere - specielt så dyre biler. 135.000 km på 8½ år er kun ca. 16.000
om året, hvilket er mistænkeligt lidt - medmindre der er en troværdig
servicebog - eller hvis bilen er importeret. I tyskland sker det jo
vitterlig at gamle Hr. Schnitzel har køber en 2.8'er fordi der er lidt mere
støtte i sæderne.

Mvh Michael

Fra : Michael Olesen

Dato : 26-02-04 09:03

> [...]
gået
> meget mere - specielt så dyre biler. 135.000 km på 8½ år er kun ca. 16.000

Jeg synes det lyder rimmeligt... jeg solgte min Audi A4 2.6 aut. fra marts
1996 sidste sensommer, og der havde den gået 144.000 km (hvilket svarer til
ca. 20.000/år)

Men fordi der er en fuld servicebog, er det ikke ensbetydende med at der
ikke er/kommer noget i vejen med bilen.

Af de ting, der har været med min Audi (haft den fra ny):

* Elektronisk differentialespær/hjulspinsregulering gik efter 1000 km
(fikset på garanti)
* Forvognsophæng skiftet på kullance en "million" gange indtil fabrikken
kunne finde ud af hvordan det skulle være (men det burde jo være løst på
alle?? A4 fra den årgang) - garanti
* Bilen kunne heller ikke bremse i vådt fedtet vejr (løst med spoilere foran
forhjulene - garanti)
* ABS sensor på det ene forhjul stod af ved ca. 20.000 km (hvilket
resulterede i nogle temmeligt mærkelige/skæve opbremsninger)
* Automatgearkassens computer stod af ved ca. 60.000 km (reperation 16.000
kr)
* Spruget vandrør til kølesystemet ved ca. 100.000 km
* Utætte toppakninger (konstateret pga. olie i kølevæsken) pris ca. 10.000
* Kontakter til el-ruder samt komfortlukning af el-ruder skiftet (pris ca.
3.000)
* Førerdørens hængsler satte sig fast/rustede fast (et eller andet - døren
gik meget stramt) = nye hængsler da det ikke kunne smørres væk - kan ikke
huske hvad det kostede
* For slet ikke at nævne den mænge skiver og klodser som den godt kan lide
at slide

Uden tvivl den dyreste bil i driftsomkostninger jeg nogen sinde har haft...
Og oven i det kommer et astronomisk benzinforbrug (hvor det væreste er, at
man hele tiden har følelsen af at bilen holder mere ved en tankstander end
hjemme i garagen...)

/mic

Fra : Peter G C

Dato : 26-02-04 19:53

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1996 sidste sensommer, og der havde den gået 144.000 km (hvilket svarer

[klip]

Gisp en historie.

Hvad kører du i nu?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens...

Dato : 26-02-04 19:57

On Thu, 26 Feb 2004 19:52:41 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvad kører du i nu?

Peugeot 206 1,4?

/Mogens

Fra : Michael Olesen

Dato : 27-02-04 09:56

> Peugeot 206 1,4?

Naahhhh... En japser... før Audi'en havde jeg en en Celica fra '88 (Jeg har
den stadig opmagasineret i en lagerhal), der gav utroligt meget køreglæde...
så da jeg var godt og grundigt træt af Audi'en, købte jeg en ny Celica (og
den er mindst lige så sjov som den gamle Celica)

/mic

Fra : Michael Olesen

Dato : 27-02-04 09:46

> til
>
> [klip]
>
> Gisp en historie.
>
> Hvad kører du i nu?

Toyota Celica

/mic

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 26-02-04 20:07

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> wrote in message
> [...]
> man hele tiden har følelsen af at bilen holder mere ved en tankstander end

Hej Michael

Det er har da godt nok været noget af en udskrivning. Men er det virkelig så
dyrt at få skiftet en toppakning? Eller skyldes det også at der skulle laves
andet samtidigt?

Jeg har godt hørt det med bærearmene. Men hvad gjorde de, så problemet
endelig blev løst?

Hilsen
Ole

Fra : Michael Olesen

Dato : 27-02-04 09:50

> Det er har da godt nok været noget af en udskrivning. Men er det virkelig

> dyrt at få skiftet en toppakning? Eller skyldes det også at der skulle
laves
> andet samtidigt?

Det er jo en V-motor og oven på toppakningen sider alt muligt... ved samme
lejlighed fik jeg skiftet tandremmen - når de nu alligvel havde skilt det
hele ad...

> Jeg har godt hørt det med bærearmene. Men hvad gjorde de, så problemet
> endelig blev løst?

Aner det ikke... jeg var inde 4 gange i alt med bærearmene og hver gang kom
der nogle fine nye dimser på Klonk lydene forsvandt da også til sidst

/mic

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 26-02-04 20:03

Hej Michael

Der er fuld servicebog på begge. Den model jeg er interesseret i, blev
importeret fra tyskland i 99.Da havde den gået ca. 90.000. Jeg talte med den
tidligere ejer i går aftes, som kunne oplyse mig at han ikke har haft de
helt store problemer med den. Bærearmene er blevet skiftet og der er næsten
ny skiver på den. En virkelig behagelig fyr at tale med. Han solgte den for
at købe sig en TT i stedet for :). Han kunne oplyse at han har passet og
plejet den som en lille baby og alle service er overholdt på autoriseret
Audi værksted.

Hilsen
Ole

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in