"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
news:coqm30h1uh016763hsueqb6klu26ujil7d@4ax.com...
> jakobkjoeller@yahoo.dk (Jakob K) wrote:
>
> >Hej, i min Lupo 3L er der sånoget i stedet for et reservehjul. Har
> >ikke prøvet det endnu på Lupoen, men hvis VW "anbefaler det" (leverer
> >det med på Lupo 3L) kan det vel ikke være helt skidt.
>
> I den nye Transporter T5 er der heller ikke noget reservehjul men
> lappevæske og en kompressor, det er ifølge importøren den nye trend.
> Det er billigere og sparer både plads og vægt end et helt ekstra hjul,
> og så slipper man for at opdage at reservehjulet er fladt fordi det
> har hængt under bilen i 6-7 år uden at blive tjekket ...
> --
> Leonard
>
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
Havde selv fået den ide for nogle år siden, og det gik fint indtil det ene
baghjul fik en flænge på ca. 2 cm. og skidtet fusede ud af hullet lige så
hurtigt som det kom ind. Jeg måtte pænt vente på at Falck havde tid til at
transportere bilen på værksted, en time senere og meget fattigere.
Venlig hilsen
Per