Skrotpræmie på biler!
Fra : Peter

Dato : 23-02-04 16:29

Hej

Havde lige en diskussion med en kammerat som påstod at der ikke længere var
skrotpræmie på biler og de havde derfor givet deres gamle bil væk til en
mekaniker! Er det korrekt?

Såvidt jeg var informeret kan man få mellem 700-1200 kr i DK for sin gamle
bil.

Desuden har jeg hørt at man skulle kunne få omkring 2500 kr for en skrotbil
i Tyskland (åbenbart et eller andet med man får noget afgift tilbage eller
lignende)

Holder de priser nogenlunde stik eller er der kommet nye ændringer?

På forhånd tak for svar!

Fra : Mads Breddam

Dato : 23-02-04 17:20

> Såvidt jeg var informeret kan man få mellem 700-1200 kr i DK for sin gamle
> bil.

1000,- Eller 1750 i skrotpræmie og så skal man betale 750 i afgift. 1000,- i
praksis, - det var i hvert fald hvad jeg erfarede da den gamle Kadett var
tæt på at skulle den vej for en måned siden.

Men så er der vist noget med at den senest må være afregistreret for et
eller andet stykke tid siden. Ellers har jeg hørt om en skrothandler som gav
op til 3000,- i Herlev eller der omkring. Det var bare ikke aktuelt når man
bor i Esbjerg...

I øvrigt ikke lige mit ekspertområde så andre kan nok give lidt mere præcis
besked.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : SNiP

Dato : 23-02-04 18:49

Peter wrote:
> [...]
> bil væk til en mekaniker! Er det korrekt?
>
> Såvidt jeg var informeret kan man få mellem 700-1200 kr i DK for sin

Tjah, jeg havde en transit stående som jeg brugte som skur, den havde ikke
haft plader i over et år, da naboerne efterhånden havde fået så mange
smerter i de nedre muskel regioner over det, så fik jeg en skrothandler til
at hente den, det fik jeg 500 kroner for.

Havde jeg selv kørt den derned havde jeg fået 800.- Så jo, man får stadig
skrotpræmie.

/J