Kørekort til 125cc
Fra : Karsten

Dato : 24-04-01 20:44

Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at der
er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden mc-kørekort
og så nøjes med kortet til bil.

Er der nogen, der ved mere om det?

Karsten G.
Victoria Bifix '54

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 24-04-01 20:59

"Karsten"
skrev
> [...]
der
> er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden

**********************
Huh - så stiger uheldsfrekvensen da for alvor !

I forvejen synes jeg at "mange" af de der kører EU-45 kører med hovedet
under armen - og hvis de så først får endnu flere kræfter at arbejde med

Måske skal man nu til at investere i 125'ere i forventning om at de stiger i
pris

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Jan Petersen

Dato : 24-04-01 21:36

"Karsten" <kg@1klik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden

Hvis de følger den tyske lovgivning, skal man have haft pappet en hel del
år - dvs, det gælder kun for dem over ca 45.

Mvh Jan Petersen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-04-01 21:45

Karsten <kg@1klik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c4kus$2b9t$1@news.cybercity.dk...
> [...]
der
> er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden

Det er et af punkterne under B42.
Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
skal afgift-fritages i stil med knallert 45.

Jesper
CX500

Fra : Morten Dybdal

Dato : 24-04-01 22:19

Jesper Pedersen wrote:

> [...]
> Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
> skal afgift-fritages i stil med knallert 45.

Hey, så kan jeg måske snart sælge min til vild overpris

--
Morten Dybdal
Yamaha RS125 med 14hk

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 17:02

Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> Hey, så kan jeg måske snart sælge min til vild overpris
> --
> Morten Dybdal
> Yamaha RS125 med 14hk

- - - -som der ER betalt afgift på !

Forhåbningen giver mig lejlighed til atter at rode ved den kendsgerning
at tanken om at afgiften sættes ned eller måske fjernes helt, måske er
meget forjættende; men hvis afgiften med ét slag var fjernet efter
weekenden, ville vi alle stå med værdiløse køretøjer, derved at ingen
ville
købe en brugt, ud fra størrelsen på de nye ny-priser

Dette bekræftes deri, at baggrunden for at det kan svare sig at
importere sin egen motorcykel fra f.eks. Tyskland, er at de falder
uhyggeligt hurtigt i brugtpris dernede - Faktisk er en ny motorcykel i
Tyskland (importørpris+moms) betragteligt dyrere end for tilsvarende
regnestykke herhjemme (kun indreg.afgiften gør den dyrere!), hvorved at
værdifaldet i praksis er endnu større for den tyske model

Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
være alle der købte køretøj for første gang !!

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 27-04-01 20:47

> Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
> være alle der købte køretøj for første gang !!

Og dem som beholder køretøjet i en længere årrække.

...Køb eks en bil, kør i den i 10år og smid den væk, det er dyrer i Danmark
end i Tyskland.

--
Venligst
Kenneth

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 01:24

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en

> Og dem som beholder køretøjet i en længere årrække.
>
> ..Køb eks en bil, kør i den i 10år og smid den væk, det er dyrer i
Danmark
> end i Tyskland.

Eller er det?

Tyskeren bliver sikkert nødt til næsten at smide den væk (medmindre at
han finder en nærig dansker); men medmindre at der snakkes om en Fiat
som er rustet op i løbet af de ti år, er der da stadig en god værdi
tilbage i f.eks min tiårige Peugeot 405'er!
Og det er deri at det hele ligger: Danskerne har kun et for dyrt
alternativ, hvorfor de også betaler for dyrt for brugte køretøjer -
hvilket så kommer igen ved videressalg (til en anden fattig dansker).

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 27-04-01 22:35

Armand wrote:

> - - - -som der ER betalt afgift på !

Ja, men med de 3.000,- jeg gav, kan prisen vist kun stige

--
Morten Dybdal

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-04-01 05:01

"Armand" skrev

> [...]
>
> Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
> være alle der købte køretøj for første gang !!

Måske vil der også være en sidegevinst.
I dag er det svært/umuligt at få lov til at ombygge en motorcykel, med
lavere/ingen afgift vil man måske også i danmark få lov til at ombygge (da
statkassen ikke vil miste så mange penge).

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 08:30

Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
> lavere/ingen afgift vil man måske også i danmark få lov til at ombygge
> (da statkassen ikke vil miste så mange penge).

EU har medført at godkendelsen af ethvert køretøj i et hvilketsomhelst
EU-land, skal anerkendes i et hvilketsomhelst andet EU-land.
Derved kan man i praksis få godkendt enhver ombygning á Tyske/Svenske,
blot man ligefrem dem!

Men der er stadig det evigt forekommende danske skatte-perspektiv at
tage i ed; for hvorledes skal en sådan sag uden fortilfælde dog
værdifastsættes :-/

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 25-04-01 08:28

Jesper Pedersen <knorsfis@cool.dk> wrote in article
<9c4ooh$2ih9$1@news.cybercity.dk>...

> Det er et af punkterne under B42.
> Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
> skal afgift-fritages i stil med knallert 45.

Og hvad kan man så lære?? Tro aldrig en skid på Ekstraforfladet...
--
Søren
lindholt@person.dk