Sierra på 3 cylindre
Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-02-04 11:05

Hejsa.
Min sierra vil kun køre på 3 cylindre, nogle gange kommer den 4. med
men ikke ret længe.
Hvad kan der være galt?
tændrør, rotor, kabler og fordelerdæksel er skiftet men der hjalp
ikke...

Mvh. Lars Nielsen

Fra : Ted

Dato : 23-02-04 11:47

"Lars Nielsen" <exon@exon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke ret længe.
> Hvad kan der være galt?
> tændrør, rotor, kabler og fordelerdæksel er skiftet men der hjalp

Den ene ventil er flækket, eller på anden vis utæt.

Eller knasten er totalt nedslidt, men usandsynligt, da det skal være meget
groft for at køre på 3cyl

Prøv at få taget en kompressionstest.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 12:07

Ted wrote:
> [...]
>

> Den ene ventil er flækket, eller på anden vis utæt.
>
> Eller knasten er totalt nedslidt, men usandsynligt, da det skal være meget

Drikker den af kølevandet?

--
Roberto Saldo

Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-02-04 15:15

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse > > Den ene
ventil er flækket, eller på anden vis utæt.

> Drikker den af kølevandet?

Den spiser hverken olie eller vand.
Den sidste tænder også af og til.
det er værst når man skal accellere.

Mvh. Lars Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 15:47

Lars Nielsen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse > > Den ene
> ventil er flækket, eller på anden vis utæt.

> [...]

Hmmm, du bliver nok nød til at få checket kompressionen.

Min gamle Ascona lækkede lidt kølevand ind på tændrør #4.
Den kørte fint med et rent rør, men efterhånden blev det griset til
med snadsk og så begyndte hun at misse ved acceleration og under last.

Måske har du en ventil der hænger.

--
Roberto Saldo

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 18:52

"Lars Nielsen" <exon@exon.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Min sierra vil kun køre på 3 cylindre, nogle gange kommer den 4. med
> men ikke ret længe.

Min kan finde på at miste trækkræften når det er meget vådt
og køligt i vejret, indtil den blir' varm.

Kører jeg jævnt er den fjong, men gir jeg jævnt
gas tar' den ikke fat, går nærmest lidt ned i fart...
Det sker sjældent og vejret skal være på en bestemt måde..)
Prøv kaburatoralkohol en mass.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-02-04 20:57

> [...]
> men ikke ret længe.
> Hvad kan der være galt?
> tændrør, rotor, kabler og fordelerdæksel er skiftet men der hjalp

Det er vel ikke en med indsprøjtning der har en fejl på indsprøjtningen ?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Lars Nielsen

Dato : 27-02-04 11:44

Så kører den maks.
jeg havde lige fået skiftet motor, sådan "orange"
dem der havde gjort det havde spændt tændrørerne så hårdt at det ene var knækket!!!
Dødningehoved ost kniv og pølse!!!
nå det var så sidste gang de rørte min bil.
Men nu kører den og alt er godt.
(bortset fra den extra regning jeg får for et besøg hos en rigig mekanikker....