"Tor Lund" <REM THISmistral@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:9E2_b.4195$487.2639@news.get2net.dk...
>
> Lige En Advarsel. jeg er osse ejer af en 206'er og synes det er en
> fantastisk bil. kører godt uden nogle problemer. men de originale tagbøjler
> skal du passe på med. den bagerste tagbøjle kan glide tilbage, selvom den er
> spændt helt og lave nogle meget ubehagelige buler i taget. jeg reklamerede
> over det som en produktfejl hos min peugeout forhandler i holbæk, hvor de
> erkendte at bøjlernes design ikke var optimalt. og dermed både betalte
> omkostninger for bulerne og lakering af halvdelen af bilen.
> det skal lige siges at jeg er windsurfer og havde to brædder på taget der
> vejer i alt højst 20 kg. så jeg ville passe meget på med at køre langt med
> en "tremmeseng".
>
> mvh Tor Lund, der kun kører meget korte ture med tagbøjler.
>
Muligvis kan den bagerste tagbøjle glide tilbage, hvis jeg ikke er påpasselig med at få
den ordentligt fastspændt - men en tremmeseng, tremmerne er
4 cm bredde og tagbøjlen 3,5 cm og afstand mellem tremmerne 4,5 cm der i sig selv er
fastgjort i en metalskinne boltet der er snurret fast med reb både ved de forreste og
bagerste tagbøjler vil ikke kunne glide nogen steder, men sengen er Made in Finland år
1965 og kostede dengang en månedsløn, vil jeg ikke smide ud når den er så solid. Det er
ikke som idag noget billigt brænde. Jeg er klar over at det vil tage en 2-3 timer at sikre
sengen og følger jeg brugsanvisningen for tagbøjlerne og at jeg på intet tidspunkt vil
køre mere end max 100 km/t på motorvej, jeg vil selvfølgelig gøre det et par dage før
afgang og tjekke om det er solidt fastspændt, hvis der bare er den mindstre slinger vil
jeg under ingen omstændigheder medtage den på taget men skille den af, da den er boltet
sammen i mange bolte/møtrikker.
Man kan ikke sammenligne med windsurfer brædder hvor der ikke som ved en tremmeseng er 2
tremmer der går ned i tagbøjlen på begge sider
vh
cs