Ny begynder cykel
Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 11:25

Hejsan her i gruppen... Starter med kortet på tirsdag og skal jo havde
skaffet mig en mc på et eller andet tidspunkt så... Men ihhhh kan ikke
bestemme mig for hva det skal være enten en racer eller en chopper....
Altså ville jo allerhelst have en Harley, meeeen tvivler på at mine penge
rækker så langt... Så har kigget på en Suzuki intruder 750 eller en Virago
1000... Er der nogle der har noget godt eller skidt at sige om dem???

Men forleden da jeg var ude og kører i min fine lille bil, kom jeg i tanke
om at jeg egentlig godt kan lide at kører stærkt... Er det så ikke dumt at
købe en af ovennævnte?? ville en racer så ikke være bedre?? har f.eks. også
kigget på en Suzuki GSX 750 F 750 fra 90'erne af... nogle der har noget at
sige til sådan en?? ville der være en stor forskel på den og de to nævnte
før???

Men har det lidt sådan at en racer er en pige cykel og chopper er en mande
cykel.. Er det bare mig der er lidt for meget jyde der eller hva?

Nå men håber nogle af jer kloge folk her i gruppen kan hjælpe mig af med min
hovedpine omkring valget imellem dem jeg har kigget på, eller en helt 4
mc... Den må koste omkring 60.000 men mindre er såment også okai...

Fra : John Jensen

Dato : 21-02-04 12:02

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedpine omkring valget imellem dem jeg har kigget på, eller en helt 4
> mc... Den må koste omkring 60.000 men mindre er såment også okai...

Hvis du som beskrevet " egentlig godt kan lide at køre stærkt" så start med
at købe
dig en chopper, og lær at køre og gebærde dig på 2 hjul, når du så efter et
par år har
lært dette så kan du evtl. begynde at se dig om efter en hurtigere maskine.

Og start så med at købe noget ordentligt ustyr at køre i, ellers er der ikke
nogen
fornøjelse ved det, uanset om du vælger den ene eller den anden model.

Nu skriver du heller ikke noget om hvor gammel du er, men hvis du er under
21 så
begrænser det jo også valget en smule.

/ John

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 21-02-04 13:04

Hej

Når du nu har fået dine første køretimer så ved du nok en hel del mere om
hvad du har lyst til at kører på. Hvis du er heldig, kan det også være at
din kørerlærer disponerer over såvel choppere som noget mere sportsligt
(næppe nogen ræser - Og i så fald kan du prøve dem begge. Der er en ret
voldsom forskel på at kører på dem.
Personligt synes jeg overhovedet ikke der er noget somhelst tøset over en
ræser, og jeg er nu også jyde

Anyway, det korte af det lange er, at du skal ud og prøve nogle cykler, og
når du så har kørt dig nogle prøveture på noget forskelligt, så har du en
idé om hvad du skal have, og så skal gruppen her sagtens kunne fortælle dig
om godt og skidt ved de modeller du har kig på.

Mvh
Kristoffer

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-02-04 14:09

Kristoffer Lippert wrote:

> Når du nu har fået dine første køretimer så ved du nok en hel del
> mere om hvad du har lyst til at kører på.

Yup! Jeg troede også at jeg skulle have mig en Virago el. lign. men efter at
have prøvet en så vidste jeg at det slet ikke var den stil jeg ville have. I
starten syntes jeg sågar at plasticraketterne var decideret grimme...
Bevares - det er nogle af dem da også - men f.eks. synes jeg at den nye R1er
er ualmindeligt lækker...

Mit råd til "jogster" er også at han prøver nogle forskellige cykler før han
bestemmer sig.

--
Tony
FZS1000

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 16:00

> [...]
> decideret grimme... Bevares - det er nogle af dem da også - men
> f.eks. synes jeg at den nye R1er er ualmindeligt lækker...

Jeg havde ikke afvist plasticraketterne, før jeg prøvede Armands ZXR400.
Takket være den prøvetur, så ved jeg nu, at det slet ikke er sådan en type
mc, der bliver min næste MC.

> Mit råd til "jogster" er også at han prøver nogle forskellige cykler
> før han bestemmer sig.

Ja, der kan være stor forskel på hvordan man tror en MC er at køre på, og
hvordan den er at køre på i virkeligheden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 17:02

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg havde ikke afvist plasticraketterne, før jeg prøvede Armands ZXR400.
> Takket være den prøvetur, så ved jeg nu, at det slet ikke er sådan en type
> mc, der bliver min næste MC.

Hæ!
Og Lillefrøen købte jeg især fordi jeg var overrasket over hvor "ordinær"
den var at køre

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 17:49

> Hæ!
> Og Lillefrøen købte jeg især fordi jeg var overrasket over hvor
> "ordinær" den var at køre

Ok, dvs. siddestillingen kan blive meget 'værre'.. Jeg ved godt at f.eks.
Ducati kan være endnu mere sportslig, men ved du hvordan din ZXR400 er i
forhold til f.eks. R6 el. ZX6R som jo er nogle ret populære modeller?

En VFR750 synes jeg godt om (udseende og lyd), og der synes jeg ikke
siddestillingen ser helt så sportslig ud, selv om cyklen alligevel bedst
klassificeres som en sportscykel. Sådan har du jo ofte kørt på, hvordan er
den ifht. din, udover at den selvfølgelig er større?

På den anden side, så kunne det da godt tænkes at jeg kunne vænne mig til en
anden siddestilling, når det kom til stykket. Det er ihvertfald et stort
kulturchok at komme fra en XS400 Seca og over på en ZXR400.
Jeg tror nu stadigvæk jeg hellere ville vælge de modeller, hvor man sidder
lidt mere oprejst, f.eks. SV650N, FZS600 eller CB600F.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 19:43

> Ok, dvs. siddestillingen kan blive meget 'værre'.. Jeg ved godt at f.eks.
> Ducati kan være endnu mere sportslig, men ved du hvordan din ZXR400 er i
> forhold til f.eks. R6 el. ZX6R som jo er nogle ret populære modeller?

Meget lig vil jeg sige (ud fra mine sparsomme oplevelser på R6 hhv. ZX6)
Lillefrøens væsentligste gene ligger i de meget høje fodhvilere, hvorimod at
styrhøjden (placeringen i forhold til styret) er moderat i forhold til
f.eks. Ducati's ekstreme sportslige kørestillinger!

> [...]
> klassificeres som en sportscykel. Sådan har du jo ofte kørt på, hvordan er
> den ifht. din, udover at den selvfølgelig er større?

Er det for at rode i mit Honda-hader hjerte at du spørger?
VFR er absolutfornuftig at sidde på og er af samme grund letkørt!

> [...]
> Jeg tror nu stadigvæk jeg hellere ville vælge de modeller, hvor man sidder
> lidt mere oprejst, f.eks. SV650N, FZS600 eller CB600F.

Hvilket der sgu'da ikke er noget at sige til!
Men din herigennem gjorte erfaring er et bevis på at man liige skal klappe
hesten og komme på ryggen af dyret førend at man skriver under på checken og
har købt drømmemaskinen blot udfra billeder og blærerøvseffekt

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 20:41

> [...]
> hvorimod at styrhøjden (placeringen i forhold til styret) er moderat
> i forhold til f.eks. Ducati's ekstreme sportslige kørestillinger!

Ok, fodhvilernes placering gjorde også at jeg ikke kunne sidde ordentligt på
ZXR400'eren, så det kan ske at R6 endda er mere behagelig (=mindre
ubehagelig) for mig at sidde på.

Da jeg startede med at tage kørekort, vidste jeg ikke helt hvilken stil jeg
ville ende op med, men jeg fandt ud af at jeg befandt mig rigtigt godt på en
CB500 (hvem gør næsten ikke det?), og på køreskolens SR250. Sidstnævnte var
dog lidt for kedelig til at jeg ville købe den model, men man sad til
gengæld rigtigt behageligt på den.

> Er det for at rode i mit Honda-hader hjerte at du spørger?

Hæ, nej, det tænkte jeg ikke lige over da jeg stillede spørgsmålet.

Men hvad har de egentligt gjort dig? VFR750 synes du fint om, og også
CBR600, så hvordan har du fået dine traumer?

> VFR er absolutfornuftig at sidde på og er af samme grund letkørt!

Det lyder jo godt. Jeg regner jo med at være færdiguddannet om 1½ år, og i
mellemtiden vil jeg så løbende overveje mulige kandidater der skal afløse
min XS400.

> [...]
> klappe hesten og komme på ryggen af dyret førend at man skriver under
> på checken og har købt drømmemaskinen blot udfra billeder og

Det skal også siges at jeg ikke har prøvet hverken SV650N, FZS600 eller
CB600F, og at mine antagelser ang. siddestilling udelukkende er baseret på
folks udtalelser hovedsageligt her i gruppen.
Hvis KS-Motor har åbent hus engang i løbet af sommeren, skulle man måske
tage forbi dem? Der kunne jeg da forestille mig at det kunne være muligt at
prøve den nye FZS600.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 22-02-04 01:13

> Ok, fodhvilernes placering gjorde også at jeg ikke kunne sidde ordentligt
> på ZXR400'eren, så det kan ske at R6 endda er mere behagelig (=mindre
> ubehagelig) for mig at sidde på.

Det er desværre nok deromkring at de "er meget lig hinanden": Højden er
ganske enkelt for at vinde frihøjde under kurvenedlægning, og jeg tror ikke
at 600'erne er lagt ud til mindre nedlægning end Lillefrøen :-/

Alene da jeg udskiftede XS1100'eren med Ninja'en, slog jeg jævnligt anklerne
imod fodhvilerne når jeg vanen (XS-)tro ikke løftede fødderne højt nok; men
selv GPZ'en er jo nærmesten touring-damper i forhold til Lillefrøen

> Hæ, nej, det tænkte jeg ikke lige over da jeg stillede spørgsmålet.
> Men hvad har de egentligt gjort dig? VFR750 synes du fint om, og også
> CBR600, så hvordan har du fået dine traumer?

Nellemann's arrogance ramte mig som ung motorcyklist dybt i hjertekulen:
Dengang sidst i 70'erne regnede man Honda'er for at sælge sig selv, hvorfor
man af princip ikke udlånte modeller til test i Danmark!
Hvis man gennemtrevler gamle danske mc-magasiner vil man opleve at først
efter prestigetabet qua VF-seriens topstykke-problemer, begyndte man at
udlåne modeller til test

I mine øjne har en mængde Honda-ejere indebåret en arrogance på ligefod med
importørens indstilling: Frelste over at køre på en (dengang) unik
firecylindret motorcykel, uden at kunne have læst så meget som én dansk
prøvekørsel af den :-|

> Det lyder jo godt. Jeg regner jo med at være færdiguddannet om 1½ år, og i
> mellemtiden vil jeg så løbende overveje mulige kandidater der skal afløse
> min XS400.

Eneste fejl ved VFR'erne er at de bliver ældre for hvert år der går - Den
tidligste model er allerede rimeligt outdate'd qua den dengang ellers
populære 16" hhv. 18" hjul-bestykning
Holdbarhedsmæssigt er det tilsyneladende endnu ikke et problem!

> [...]
> Hvis KS-Motor har åbent hus engang i løbet af sommeren, skulle man måske
> tage forbi dem? Der kunne jeg da forestille mig at det kunne være muligt

Behøver vel ikke kun at være hos KS?
Tag blot forbi ethvert Rodshow i nærheden - De er vilde med at låne ud til
netop dig

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-02-04 02:13

> [...]
> (dengang) unik firecylindret motorcykel, uden at kunne have læst så
> meget som én dansk prøvekørsel af den :-|

Aha. Det har jeg heldigvis ikke oplevet, så mit forhold til Honda er ret
neutralt.

> Eneste fejl ved VFR'erne er at de bliver ældre for hvert år der går

Jeps, det er jeg godt klar over. De laves jo ikke mere.
Jeg har set flere rigtigt flotte udgaver rundt omkring, som praktisk taget
stod som ny, selv om de måske var fra '96 eller '97.

> - Den tidligste model er allerede rimeligt outdate'd qua den dengang
> ellers populære 16" hhv. 18" hjul-bestykning
> Holdbarhedsmæssigt er det tilsyneladende endnu ikke et problem!

Næh, netop derfor jeg ikke har det store problem med at modellen måske er 8
år gammel. Hvis modellen er pæn, må man også regne med at motoren er
behandlet ordentligt, så med VFR750'erens gode teknik går man sikkert ikke
helt galt i byen. 75.000km på tælleren betyder jo heller intet på den model.
Dermed heller ikke sagt at det er den jeg går efter. Den er blot én blandt
mange kandidater. Man har heldigvis lov til at drømme.

> Behøver vel ikke kun at være hos KS?

Jeg regnede med at jeg nok var i Fredericia i sommerferien, og så var
KS-Motor jo den nærmeste.
De plejer vist også at have en del cykler til udlån til deres åbent hus
(Yamaha). Det er jo ikke alle MC-forhandlere der holder sådan sådan nogle
arrangementer. Hvad er der ellers i nærheden af Fredericia/Aalborg?

> Tag blot forbi ethvert Rodshow i nærheden - De er vilde med at låne
> ud til netop dig

Hvad er et Rodshow? Et Roadshow, måske?
Jeg synes ikke jeg har set ret mange arrangementer i juli/august udover ved
KS-Motor medmindre jeg skal køre mange kilometer for at komme derhen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : NielSV650

Dato : 22-02-04 12:35

> hvorimod at
> styrhøjden (placeringen i forhold til styret) er moderat i forhold til
> f.eks. Ducati's ekstreme sportslige kørestillinger!

Huh?? Er det forhold ikke altid 1?? Du må mene i forhold til sædet, nø?

> Hvilket der sgu'da ikke er noget at sige til!

Nix, en SV650N er bår dajly!
Se hvor jeg smiler:
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=67&pid=533

At den så er blevet mindre comfy at sidde på siden, er en helt anden sag

Niels
S FAU himmelblau
http://www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-02-04 15:31

NielSV650 wrote:

> Nix, en SV650N er bår dajly!
> Se hvor jeg smiler:
> http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=67&pid=533

Hey, den er sgu pæn :).. Hvor meget kom du af med for den?
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : NielSV650

Dato : 22-02-04 20:14

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> Hey, den er sgu pæn :).. Hvor meget kom du af med for den?

60.000,- Dkr d. 7/7-2002
Den havde 13.000-og-en-sjat km på klokken
Kun set billigere få gange siden.

Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Why

Dato : 21-02-04 20:32

On Sat, 21 Feb 2004 17:48:59 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

snip en masse

> [...]
>Jeg tror nu stadigvæk jeg hellere ville vælge de modeller, hvor man sidder
>lidt mere oprejst, f.eks. SV650N, FZS600 eller CB600F.
ØØ godt være det mig men den SV650 jeg prøve kørte for et par siden.
Var da først behaglig over 140 (men sikke et bundtræk Mummms) men
ellers puha hvor ubehalig sidestilling til by kørsel.
Just my 2cent

Mvh.
Skyrider#1
CBX750F 88' Snart på gaden igen ))))

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 20:43

> ØØ godt være det mig men den SV650 jeg prøve kørte for et par siden.
> Var da først behaglig over 140 (men sikke et bundtræk Mummms) men
> ellers puha hvor ubehalig sidestilling til by kørsel.

Var det SV650-N eller S? S-modellen (den med kåbe) har så vidt jeg er
orienteret, en noget mere sportspræget siddestilling pga. clip-on styr,
fodhvilerplacering m.v.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Why

Dato : 21-02-04 21:06

On Sat, 21 Feb 2004 20:43:24 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

snip,snap

>Var det SV650-N eller S? S-modellen (den med kåbe) har så vidt jeg er
>orienteret, en noget mere sportspræget siddestilling pga. clip-on styr,
>fodhvilerplacering m.v.
ØØ nu det jp et stykke tid siden, men mener der var noget plastik rund
om lygte m.m. som enlig fik den se ud som et eller andet der ike
rigtig sage MC i mine øjne (med forbehold for at blive hængt af andre
her *lol*)

Mvh.
Skyrider#1
CBX750F 88' Snart med ny motor.

Fra : Armand

Dato : 22-02-04 01:06

"Why" <hmmm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Var da først behaglig over 140 (men sikke et bundtræk Mummms) men
> ellers puha hvor ubehalig sidestilling til by kørsel.

Og SV-S'eren er endda mere moderat trods det sportslige lay-out

--
Armand.

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 19:09

> Nu skriver du heller ikke noget om hvor gammel du er, men hvis du er under
> 21 så
> begrænser det jo også valget en smule.

ups sorry min fejl... Jeg er 26

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-02-04 14:28

Jogster wrote:

Hej Jørgen

> [...]
> 90'erne af... nogle der har noget at sige til sådan en?? ville der
> være en stor forskel på den og de to nævnte før???

Jeg kan ikke forestille mig dig på en chopper cykel, det virker da lige for
gammelfar til dig?
Omvendt tror jeg måske du lige skal slå koldt vand i blodet til at starte
med, hvis det er første gang du kommer ud på 2 hjul tror jeg godt de ekstra
krafter kan være med til at gøre udslaget for, om noget går galt.. Det er
nemt at love sig selv at behærske sig det første halve år, men efter et par
uger skal man alligevel lige prøve at give fuld gas, og der er det nok bedre
at man ikke har en voldsom hurtig maskine.. men ok, du kan da sikkert godt
styre sådan en maskine, den ser da også meget fin ud:
www.andersh.dk/suzuki.jpg

Mvh "bette Donald fra Svendborg"
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 20:15

heeh hva dælen bitte ven lever du stadigvæk?? hmm kunne du ikke lige
forstille mig på sådan en lowrider mc?? det kunne nu se cool ud )

Jeg har lige fået sat Turbo på mx5'eren og det møller maks og Morris'en også
lige blevet lavet færdig med 140 heste den tager alt i optræk.. Ja
selvfølgelig pånær mc'erne hey skal du ikke købe den?? altså morris'en??
den er fed... syn hver 8 år og kun 900 i forsikring om året... Den er lige
blevet lavet 2tal i stand og malet om...

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-02-04 23:04

Jogster wrote:
> heeh hva dælen bitte ven lever du stadigvæk?? hmm kunne du ikke
> lige forstille mig på sådan en lowrider mc?? det kunne nu se cool ud
> )
Lever i bedste velgående og nej, kan ikke se dig på sådan en kæmpe
trillebør hehe

> Jeg har lige fået sat Turbo på mx5'eren og det møller maks og

Fedt.. Sagde jo til dig at du skulle have valgt 1,8i'eren istedet for
1,6'eren ;P... Hvor mange heste har den lille så nu?

> [...]
> købe den?? altså morris'en?? den er fed... syn hver 8 år og kun 900 i
> forsikring om året... Den er lige blevet lavet 2tal i stand og malet

Heheh hvor mange timer blev der brugt? ;)... Kan ikke forestille mig hvor
meget der er lavet på den, men det må jo næsten være ALT ..
Er ikke interesseret, lige nu vil jeg hellere bruge penge på et
motorcykelkørekort (er lige blevet 21 her for 15 dage siden :) Men har du
ikke nogle billeder du lige kan sende til min email? ( anders snavela
andersh dk ) vil gerne se hvordan den endte med at se ud
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 16:14

> [...]
> om at jeg egentlig godt kan lide at kører stærkt... Er det så ikke dumt at
> købe en af ovennævnte?? ville en racer så ikke være bedre??

Hvis du står imellem dé to yderpunkter, så kan forelskelsen vist ikke være
helt så alvorlig endnu :-/

Omkring de mere racerprægede modeller er der specielt én faktor at tage i
betragtning: Forsikrings-præmien! De er hundedyre at (især) kaskoforsikre,
hvilket de mere costum-prægedemodeller ikke er
Prøv at forhøre dig løst ved familiens forsikringsselskab om hvad f.eks den
nævnte Suzuki GSX 750 F 750 koster at forsikre og bliv overrasket, hvis
ikke ligefrem forskrækket =

Midt imellem de to nævnte genrer ligger de ordinære modeller og om dem er
der at
sige at:
- De er ganske anderledes billigere at forsikre!
- De er langt lettere kørt!
- De er langt billigere at vælte med!

Til den klasse hører de mere ordinære modeller som "folkevognen" Suzuki
GS500, men også mere spændende modeller som: Honda Hornet (-600 og -900) og
Suzuki SV650 "N" (for: "naked"). Endelig er der prismæssigt i toppen,
Ducatis flotte(?) "Monster"-serie og for liebhaverne: MV Agusta's "Brutale"

Foråret står for døren, og dermed er årskatalogerne på vej på gaden,
Køb dig ét og orienter dig derigennem lidt grundigere om markedet; men husk
endeligt at tage forsikringsselskabet in mente

--
Armand.

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 19:20

> Til den klasse hører de mere ordinære modeller som "folkevognen" Suzuki
> GS500,

Hov... den der ser da okai ud... Hvorfor er den så billig?? er den noget
skidt noget??

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 19:43

> Hov... den der ser da okai ud... Hvorfor er den så billig?? er den
> noget skidt noget??

Simpel, holdbar og velprøvet teknologi, men uoriginal og måske en tendens
til kedelig af samme grund.
Der er ret mange af dem på markedet, hvilket selvfølgelig bringer prisen
nedad.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 20:05

> [...]
> til kedelig af samme grund.
> Der er ret mange af dem på markedet, hvilket selvfølgelig bringer prisen

Okai... Hvor hurtigt kan sådan en løbe?? findes der ikke en side hvor man
kan se data'er på forskellige mc'er?? altså 0-100 og topfart o.s.v.....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 20:15

> Okai... Hvor hurtigt kan sådan en løbe?? findes der ikke en side hvor
> man kan se data'er på forskellige mc'er?? altså 0-100 og topfart
> o.s.v.....

MC-Revyen '02 siger topfart; 165km/t og 0-100km/t; 6 sek. Den har 45HK.
Jeg er ikke helt klar over om der findes en side der har samlet data for
alle de gængse motorcykler, men ellers er det ikke så svært at finde data på
de enkelte modeller via google.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 20:21

> [...]
> alle de gængse motorcykler, men ellers er det ikke så svært at finde data

Cool takker for oplysningerne...

Tror ikke det bliver sådan en, syntes ikke 165 er meget på en mc.... Meeeeen
måske jeg skal gøre som en anden anbefaldede... Vente og se hva der sker på
tirsdag når jeg starter, kan jo være jeg bliver klogere på mange områder...
For kunne forstille mig at der måtte være et stort lufttryk når men kører
hurtigt.... Det er der tivertifald når man rejser sig i cabrioletten med 200
km/t

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-02-04 22:44

> Tror ikke det bliver sådan en, syntes ikke 165 er meget på en mc....

En fra klubben har haft sin droslede (34Hk) med kåbe oppe på 190 på
speedometeret.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 23:58

> En fra klubben har haft sin droslede (34Hk) med kåbe oppe på 190 på
> speedometeret.

Speedometret er nok også lidt optimistisk, men kåben giver vist også en del
på toppen pga. mindre vindmodstand.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-02-04 08:22

> Speedometret er nok også lidt optimistisk, men kåben giver vist også
> en del på toppen pga. mindre vindmodstand.

Naturligvis. Jeg siger ikke den kan køre 190 ægte. Man skal bare ikke
affærdige 45hk når man ikke har kørt en enste model endnu. Jeg lavede
fejlen, og har nu fundet ud af at der er meget mere i verden end Hk. Min
600cc offroader har 42 hk eller sådan noget, og den er hyleskæg. Bare ikke
på motorvej.

Fra : Rud

Dato : 23-02-04 17:28

Martin Sørensen wrote:

> Speedometret er nok også lidt optimistisk, men kåben giver vist også en del
> på toppen pga. mindre vindmodstand.

Min gamle GS500E'r havde næsten præcis samme tophastighed på lige over
190 ifølge speedometeret med 45 hk uden kåbe, som den havde med 34hk og
kåbe :)

Fra : NielSV650

Dato : 22-02-04 12:29

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote in message

> [...]
> måske jeg skal gøre som en anden anbefaldede... Vente og se hva der sker

> tirsdag når jeg starter, kan jo være jeg bliver klogere på mange

Ja, kom igen når du har gjort dig lidt erfaring på egen hånd/krop!
En fart på 165km/t på motovejen giver 2500kr i bøde

/Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : S.G

Dato : 23-02-04 11:05

> Tror ikke det bliver sådan en, syntes ikke 165 er meget på en mc....
Meeeeen
Hmmm og du skal have mc?
fokert indstilling at lægge ud med som begynder da.... :/

Startede selv på en tdr125, derefter cagiva w16, RF400, RF600 og nu RF900.

En GS500E er rigelig sjov som begynder mc. Der er osse nok af fart kraft osv
i den især hvis man er vant til at køre bil.
Så prøv dig nu frem til at starte med, og lad være med at læse "bladdata" på
cyklerne. Skulle den alligevel ikke være tilstrækkelig så kunne
ZZR600, RF600, gsf600 bandit og Gsx600F m.m være gode alternativer. De har
lidt flere hyper. MEN det kræver at man har selvdisciplin at lægge ud med
sådanne cykler, således man i kke spiller smart og dummer sig indenfor kort
tid.

Fra : Banshee

Dato : 23-02-04 16:29

"Jogster" skrev d. 21-02-04 19:20 dette indlæg :

Suzuki

> Hov... den der ser da okai ud... Hvorfor er den så billig?? er den
noget
> skidt noget??

hej jogster.
du skal ikke tage dig af at de kalder en gs 500 for en folkevogn, og en
ordinær mc. det passer bare ikke en skid.
det er en total god begyndercykel. og den der er også lidt racer over
den. den er faktisk rat stiv i stellet.
dem der siger sådan noget, ved som regel ikke hvad de snakker om.
som fx. her sidste sommer var jeg inde og køre en lille tur i
byen(Kolding) og så var der en aprilla mile som begyndte at gasse op og
ville køre ræs med mig. og jeg kørte efter ham. jeg kunne selvfølgelig
ikke følge med ud af lige landevej. men da vi kom ud på noget snoet vej,
kunne han slet ikke finde ud af at køre hurtigt rundt i svingene.
Hvilket resulterede i at jeg kom brølende forbi ham på min gs 500E’er,
og han kunne bare slet ikke følge med!!
Hvor jeg vil hen med denne historie er, at det ikke nytter noget at have
en kæmpe stor racer hvis man ikke kan finde ud af at køre på den. Så er
det bedre at køre på en mindre i starten, og blive en god mc-list, og så
senere købe den bambus-raket som man altid har ønsket.

hilsen Anders
Gs 500E '95

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Lænø

Dato : 23-02-04 17:30

"Banshee" skrev

> [...]
> det bedre at køre på en mindre i starten, og blive en god mc-list, og så
> senere købe den bambus-raket som man altid har ønsket.

Det er vist dig der ikke skal tage dig af, at de kalder GS for
motorcyklernes folkevogn
Der er intet ond i at kalde den det, tværimod.
Det kan da godt være, at der er nogen der ser ned på den rigtige folkevogn
(boblen), nu 50 år efter den var moderne.
Men det gjorde man ikke den gang.
Det at man kalder den motorcyklernes folkevogn, er et kvalitets stempel.
Den kan det den skal og lidt til, den er drift sikker og billig i indkøb.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 17:37

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den kan det den skal og lidt til, den er drift sikker og billig i indkøb.

Ups!

Jeg tror såmænd at udtrykket stammer fra min hånd, og som brugt her er det
en ufuldstændig refereren til mine tidligere brug af ordet!

I sin fulde længde plejer jeg at benytte folkevogns-sammenligningen som:
"en folkevogn på godt og ondt: Måske lidt ordinær, men let at anskaffe samt
senere videresælge, og der kører så mange af dem at enhver mekaniker før
eller siden har haft fingrene i sådan en, ligesom at der findes et godt
marked med uoriginale dele såvel som ophugs-stumper"!

--
Armand.

Fra : Banshee

Dato : 23-02-04 18:05

Fra : anders majland

Dato : 24-02-04 14:36

> du skal ikke tage dig af at de kalder en gs 500 for en folkevogn, og
> en ordinær mc. det passer bare ikke en skid.

Jo det gør det da.

Den oprindelige folkevogn var relativt billig, blev solgt i store
styktal og var ikke med den mest avancerede teknik (bla. ramme med
påboltet chassis og luftkølet motor)

En gs500 er efter dagens standard heller ikke med den mest avancerede
teknik. Til gengæld er den billig (hvilket specielt i danmark gør en
stor forskell)

Det er en bundsolid cykel der kan det hele.

> det er en total god begyndercykel

Lige præcis

> og den der er også lidt racer over
> den.

Det er der vel så også over en gsx250 (ikke R) fra 80'erne Men med
kåbe kommer den da derhendaf (Men det er bare min def. En "racer" er
sådan en man ser kører baneløb på tv - og det kræver så en fuldkåbe og
et bredt bagdæk hvis det skal ligne lidt.

Jeg har også meget overvejet en GS500, men synes den er for lille. Altså
ikke motormæssigt (min tenere har vil ca det samme antal hk) men sådan
rent fysisk. CB500'en har jeg aldrig kørt på, men jeg tog kørekort på en
ER5 og haft fornøjelsen af en tur med guide i det sydsjællandske på en
XJ600 (den syntes jeg rigtigt godt om). Men stilmæssigt og kørestilling
passer mig bedre på noget lidt mere højbenet som f.eks Aprilia Pegaso
(før indprøjtningsmodellerne)

Igen de klassiske "folkevogne" som GS500, CB500, XJ600 osv fejler
bestemt ikke noget og er bestemt gode maskiner - specielt til prisen.

Skal man have en folkelig-vogn skal der nok ikke stå VW på smækken - De
er blevet alt for dyre... Måske en skoda fabia er tæt på - Den fåes da
under 200.000kr

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 24-02-04 18:01

"anders majland" skrev i meddelelsen news:c1fmfp$bfb$2@sunsite.dk...

> haft fornøjelsen af en tur med guide i det sydsjællandske på en
> XJ600 (den syntes jeg rigtigt godt om).

Ja, hvad gjorde du egentlig ved den? Den fik åbenbart jydetække, og ville
absolut derover

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : anders majland

Dato : 24-02-04 18:36

> Ja, hvad gjorde du egentlig ved den? Den fik åbenbart jydetække, og
> ville absolut derover

Jeg behandlede den vel blot med følelse Hvor kom den hen i verden ?

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 25-02-04 16:18

"anders majland" skrev i en meddelelse news:c1hq21$7bu$1@sunsite.dk...

> Jeg behandlede den vel blot med følelse Hvor kom den hen i verden ?

Den kom til Viborg, og har fået et godt hjem med folk til at passe og pleje
den

Han har været så venlig at sende lidt billeder af den. Han har virkelig
været grundig med rengøring og service af den. Det syntes jeg er rart at
vide.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : anders majland

Dato : 25-02-04 19:17

> Den kom til Viborg, og har fået et godt hjem med folk til at passe og
> pleje den

Ja det er da tæt på - bor 15min fra Viborg - Den nå have fulgt efter mig

> Han har virkelig været grundig med rengøring og service af den

Måske jeg skulle kigge omkring med xt'en og høre om han også vil pusse
den

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 25-02-04 22:22

"anders majland" skrev i meddelelsen news:c1ip86$r10$1@sunsite.dk...

> Ja det er da tæt på - bor 15min fra Viborg - Den nå have fulgt efter mig

Vi handlede i september. Det var den dag med strømafbrydelsen. Vi mødtes på
Fyn, han fik en Yamaha, jeg fik lidt penge + et lift til banegården. Begge
parter tilfredse, så kan det ikke være bedre.

> Måske jeg skulle kigge omkring med xt'en og høre om han også vil pusse
> den

Er knægten ikke ved at være gammel nok til at vaske den

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271