BMW 540i E34 - erfaring ?
Fra : Jensn

Dato : 20-02-04 19:11

Hej

Var der virkelig ingen her i gruppen som har erfaring med en BMW 540i i E34
modellen ?

Jeg tænker her på driftsikkerhed, reservel/service udgifter m.m.

Såfremt valget ikke skulle falde på 540'ern - så bliver det nok en 528i
E39 - så folk
med erfaring med denne vil jeg da også mægtig gerne høre fra

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v E34 - som MÅSKE skal skiftes ud

Fra : Finn I

Dato : 20-02-04 19:25

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Var der virkelig ingen her i gruppen som har erfaring med en BMW 540i i
E34
> modellen ?
Nu er det jo ikke lige den model de fleste kører rundt i

> Jeg tænker her på driftsikkerhed, reservel/service udgifter m.m.
En bekendt har kørt rundt i en og den kørte helt fint. Der var ikke noget
specielt der var utilfredsstillende men den er jo lidt dyrere at
vedligeholde end en 6-benet.
Bilen havde kørt tæt på 300.000 men motoren kørte stadig fint. Hvis der
skulle sættes en finger på noget var det nok automatgearkassen der måske var
ved at være træt - eller trængte til en justering. Normalvis gik skiftene
fint men den kunne godt finde på at hoppe lidt (jeg husker ikke helt i
hvilken forbindelse).
Det jeg husker bedst var at der var en komplet sportsudstødning på - det lød
dejligt skummelt. Jeg mener det var en AC Schnitzer.

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 17:42

On Fri, 20 Feb 2004 19:11:03 +0100, "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote:

>Var der virkelig ingen her i gruppen som har erfaring med en BMW 540i i E34
>modellen ?
>Jeg tænker her på driftsikkerhed, reservel/service udgifter m.m.

Du skal holde fingrene langt væk fra de første udgaver - bagtøjet
kunne slet ikke holde til belastningen og blev derfor vredet i
stykker. Et nyt koster selvsagt kassen.

Driftsøkonomi er der ikke noget/meget af - det er der ikke med en V8.
Stumperne, som adskiller sig fra din nuværende, vil naturligt koster
væsentligt mere på grund af lavere produktionstal og mangel på
kompatibilitet (grå marked).

Sådan er det at eje en specialbil -> men hold da kæft hvor det kører
godt.

/Mogens

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-02-04 19:46

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompatibilitet (grå marked).
>
> Sådan er det at eje en specialbil -> men hold da kæft hvor det kører

Hej Mogens

Kan du sige nærmere om hvornår bagtøjet blev bedre ? (årg.)

Og mht. driftøkonomien, så går det også nok at den ikke kører lige så
langt på literen som 525'ern - jeg tanker jo bare fredag eller mandag aften

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 21:18

On Sat, 21 Feb 2004 19:46:29 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Kan du sige nærmere om hvornår bagtøjet blev bedre ? (årg.)

Nope - jeg kan blot huske, at jeg blev frarådet bilen, da jeg
forspurgte på den hérinde. Det er ikke lykkedes mig at finde postingen
igen

Algemein: www.unixnerd.demon.co.uk/e34.html

/Mogens

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-02-04 22:31

> Nope - jeg kan blot huske, at jeg blev frarådet bilen, da jeg
> forspurgte på den hérinde. Det er ikke lykkedes mig at finde postingen
> [...]

Jeg er også meget i tvivl - jeg vil gerne ha' V8'eren - men jeg ved
også godt at det måske (især på længere sigt) vil være mere fornuftigt
at købe en E39 528i

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 23:17

On Sat, 21 Feb 2004 22:30:54 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Jeg er også meget i tvivl - jeg vil gerne ha' V8'eren - men jeg ved
>også godt at det måske (især på længere sigt) vil være mere fornuftigt
>at købe en E39 528i

Nu har jeg lige læst, at man ikke "må" anvende udtrykket, men en 528i
vil alt andet lige være en billigere forretning af gennemføre (samlet
set).

Jeg har en bekendt, som har kørt i een et stykke tid. Han nævnte 2
forhold, som for nogle gør bilen interessant:
1) den er ekstrem økonomisk (lange ture - 14 km/l)
2) den siger INTET

En 523i skulle være det bedste valg iflg. flere journalister
(value for money)

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-02-04 23:52

Hej!

"Mogens..." wrote:

> Jeg har en bekendt, som har kørt i een et stykke tid. Han nævnte 2
> forhold, som for nogle gør bilen interessant:

Interessant?

> 1) den er ekstrem økonomisk (lange ture - 14 km/l)

Flot.

> 2) den siger INTET

Erhmmm, dét kan vel ikke være alt for sjovt så? Der må da gerne komme lidt
motorlyde når man accelererer :)

> En 523i skulle være det bedste valg iflg. flere journalister
> (value for money)

Mjaeh, jeg tror nu Brian skulle stile efter en V8 :) Og så skal han smutte forbi
Birkerød og give mig en tur.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jensn

Dato : 22-02-04 21:06

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mjaeh, jeg tror nu Brian skulle stile efter en V8 :) Og så skal han smutte
> [...]

Hej Kim

Skulle det blive en 540'er, så skal jeg nok gøre stop i Birkerød

.....tror dog jeg vælger E39'ern istedet - måske....jeg ved det skisme
ikke.....jeg skal faktisk ud og se på en 540 i morgen eller tirsdag

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-02-04 21:39

Hej!

Jensn wrote:

> Skulle det blive en 540'er, så skal jeg nok gøre stop i Birkerød

Smukt :)

> ....tror dog jeg vælger E39'ern istedet - måske....jeg ved det skisme
> ikke.....jeg skal faktisk ud og se på en 540 i morgen eller tirsdag

Vælg råstyrke, vælg V8 :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"