Restgæld i biler
Fra : Kim

Dato : 20-02-04 17:06

Er der et sted på nettet hvor man kan se om der er restgæld i biler ???

Har nemlig tænkt på at købe en Honda Civic af Privat som jeg ikke kender ,
men hvad kan jeg gøre for at være sikker på ikke at kæbe bil med restgæld??

Mvh. Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-02-04 17:19

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har nemlig tænkt på at købe en Honda Civic af Privat som jeg ikke kender ,
> men hvad kan jeg gøre for at være sikker på ikke at kæbe bil med

Jeg ringede til min bankmand med stelnummeret - der var så restgæld i bilen
men det var indenfor samme bank så det smertefrit (jeg ved min bankrådgiver
lige talte med sælgers bankrådgiver lige for at høre om han var reel
nok ->det var han)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 20-02-04 17:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]

http://www.nettidende.dk/Tingbladet/

Slå bilen op via stelnummeret.

Hvis der ikke kommer noget frem, har ingen pant i bilen - ergo er der ingen
restgæld i dyret.

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-02-04 17:55

On Fri, 20 Feb 2004 17:54:02 +0100, "Lasse Kristiansen"
<lasseheindorff@hotmail.com> wrote:

>"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

>http://www.nettidende.dk/Tingbladet/
>
>Slå bilen op via stelnummeret.

Holder ikke. Jeg prøvede at søge på mine forældres bil derinde pr navn,
og det uden at jeg kunnne finde bilen. Vil du så påstå at der ikke er
tinglyst gæld i den?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 17:52

Kim skriblede:
> [...]
>
> Har nemlig tænkt på at købe en Honda Civic af Privat som jeg ikke
> kender , men hvad kan jeg gøre for at være sikker på ikke at kæbe bil

Når du har stelnummeret på bilen kan du
rette henvendelse til Bilbogen (Retten i
Århus) og få oplyst evt. gæld.
Telefon: 86 12 91 45

--
/Gevaldi

Fra : Kim

Dato : 20-02-04 19:28

Hej

Det er så en 1990er Honda Civic 1,3 skulle det ikke være usansynligt at
der skulle være restgæld i så gammel en bil ???

Mvh. Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 20:49

Kim wrote:
> Hej
>
> Det er så en 1990er Honda Civic 1,3 skulle det ikke være
> usansynligt at der skulle være restgæld i så gammel en bil ???

Der kan sagtens være restgæld i en gammel bil, nogle brugtvognsforhandlere
financierer f.eks. selv deres kontrakter.
Men det er rigtigt at de fleste (hvis ikke alle?) af de store
financieringsselskaber ikke tager biler der er ældre end f.eks. 8 år.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian M

Dato : 21-02-04 12:16

Der er samme register som den man kan kikke i selv, på www.nettidende.dk/Tingbladet

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 16:24

On 21 Feb 2004 03:15:43 -0800, brianbmortensen@yahoo.dk (Brian M)
wrote:

>Der er samme register som den man kan kikke i selv, på www.nettidende.dk/Tingbladet

Nej - web'en er ikke fuldt opdateret.
Der er kun een måde at gøre det på -> RING!

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 21-02-04 16:43

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

www.nettidende.dk/Tingbladet

> Nej - web'en er ikke fuldt opdateret.
> Der er kun een måde at gøre det på -> RING!

Jeg tror du har ret. jeg prøvede at søge på min egen bil og fik ikke noget
resultat på trods af at jeg skylder i banken. Og har gjort i siden år 2000.

MVH Niels

Fra : Kasper Ø.

Dato : 21-02-04 19:33

> Der er kun een måde at gøre det på -> RING!

Der er dog:

http://www.infotorv.dk/

som altid er 100 % up-to-date (kræver dog adgang - koster penge)

Kasper

Fra : Thostrup

Dato : 20-02-04 19:39

> [...]
>
> Har nemlig tænkt på at købe en Honda Civic af Privat som jeg ikke kender ,
> men hvad kan jeg gøre for at være sikker på ikke at kæbe bil med

Prøv at søg i gruppen - så får du svar med det samme i stedet for at
vente!!!!

Men kig på www.nettidende.dk

Mvh Thostrup