Batterilader
Fra : Erik BH

Dato : 20-02-04 16:29

Hej alle,

Jeg går og pønser på at købe en lader til mc'ens batteri - nogen der har
gode erfaringer de vil dele ud af mht. valget? - Vil gerne have en
"intelligent" lader der bare sættes til og klatlader når der er behov for
det vinteren over (jeg ved det er forkert tidpunkt men.. bedre sent etc.)
Gerne fra fx Louis.

mvh, Erik.

Fra : Peter Graff

Dato : 20-02-04 19:09

Hej Erik

Køb en optimate, den har jeg og mange andre i klubben brugt med stor
tlfredshed.

MVH

Peter Graff

www.kantanamc.dk

Fra : Peter

Dato : 20-02-04 19:16

"Erik BH" <erik@mailinator.com> wrote in message
> [...]
> det vinteren over (jeg ved det er forkert tidpunkt men.. bedre sent etc.)

Optimate III er en suværen lader til mc batterier.

Koster 55,95 euro hos Louis, men jeg har købt min hos DinMC for 499 kr.

--
Peter
XJ600S

Fra : viewer

Dato : 21-02-04 22:19

On Fri, 20 Feb 2004 19:15:34 +0100, Peter wrote:

> "Erik BH" <erik@mailinator.com> wrote in message
> Optimate III er en suværen lader til mc batterier.
>
> Koster 55,95 euro hos Louis, men jeg har købt min hos DinMC for 499 kr.

Jeg kan tilslutte mig Peter's udtalelse omkring Optimate III laderen.

Da jeg købte MC blev jeg røvrendt (af en vis Rene A. Fra Ryslinge) som
gik ud på at statoren var stået af og batteriet ikke blev ladet op.
I over et år måtte jeg efter hver tur lade batteriet op.
(Det blev ikke til mange ture). Optimate III klarede det med bravur og
det gamle batteri tog ikke skade. Jeg bruger det samme batteri endnu her
2 år efter.

Mvh
Jens S.
Honda CB450S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-02-04 19:26

> [...]
> "intelligent" lader der bare sættes til og klatlader når der er behov
> for det vinteren over (jeg ved det er forkert tidpunkt men.. bedre

Hej Erik.

Kan du ikke bare selv finde en på www.louis.de når du nu kender hjemmesiden?

Optimate er god, men Louis sælger nogen der kan det samme til 100-200kr.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Peter

Dato : 20-02-04 20:19

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:mjsZb.8825>
> [...]
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

En ting er at læse omtalen af de forskellige ladere på forhandlernes
hjemmesider. Noget helt andet er at høre fra folk, der har praktiske
erfaringer med de forskellige ladere.

--
Peter
XJ600S

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-02-04 10:54

har også optimate3

og denhar vækket et batteri der ellers ikek var til at få liv i med en norm
1.4 amp 14 volt uintiligent lader, optimaten fik lov til at knurre i 2
dage...så virkede det batteri igen.

pt står millen med laderen på og har gjort det hele vinteren.....der har
ikke været nogen problemer.

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S