/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Noget fanden har skabt i vrede ?
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 00:14

G'aften (sen) i hytterne ;)

Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind

Hvad tænker sådan en person på ?

Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"

Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
slidt ned til metallet , men på den gode klods ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

 
 
[8700] Brian Mark Ma~ (20-02-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 20-02-04 00:24

Noget fanden har skabt i vrede ?

Ja - Ford....

Mvh.

B. Madsen



<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:niga30lv1iffq0vo2g4o4fthajefg2pb1u@dtext.news.tele.dk...
> G'aften (sen) i hytterne ;)
>
> Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind
>
> Hvad tænker sådan en person på ?
>
> Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
> på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
> en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"
>
> Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
> slidt ned til metallet , men på den gode klods ?
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
>
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why



Christian B. Andrese~ (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-02-04 10:12


"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote in message
news:403543ff$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Noget fanden har skabt i vrede ?
>
> Ja - Ford....

Det er (desværre) det samme på min Citroen Xsara.


--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Kim Voss Schrader (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-02-04 00:30

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> G'aften (sen) i hytterne ;)

I li' måde :)

> Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind
>
> Hvad tænker sådan en person på ?

Tja, sådan er det også på f.eks. Carisma. Når man *ved* det er problemet jo ikke
så stort

> Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
> slidt ned til metallet , men på den gode klods ?

Murphy's lov om bremseklodser :)

Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og ikke 4
liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe een
liter ekstra :(

Men ok, den spinner da som en mis :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Martin Vollert (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 20-02-04 01:30


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
news:40354704.5FE3A69B@tdcadsl.dk...
>
> Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og
ikke 4
> liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe
een
> liter ekstra :(

Jeg kommer godt nok kun 4 L på min Escort og det rækker da næsten til max
mærket
og da den jo ikke bruger olie (det er jo en Ford ) så er det da fint.


--
Hilsen Martin.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2258
Ford klub Danmark Medl:2113.



Henrik B. (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-02-04 12:26

Martin Vollert wrote:
::: Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L
::: og ikke 4 liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L
::: dunk, men skal købe een liter ekstra :(
::
:: Jeg kommer godt nok kun 4 L på min Escort og det rækker da næsten
:: til max mærket
:: og da den jo ikke bruger olie (det er jo en Ford ) så er det da
:: fint.

*ROTFLMAO*

M.v.h.



Mogens... (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-02-04 19:33

On Tue, 24 Feb 2004 12:26:02 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>::: Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L
>::: og ikke 4 liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L
>::: dunk, men skal købe een liter ekstra :(
>:: Jeg kommer godt nok kun 4 L på min Escort og det rækker da næsten
>:: til max mærket
>:: og da den jo ikke bruger olie (det er jo en Ford ) så er det da
>:: fint.

>*ROTFLMAO*

Jyde?


/Mogens
af go' jysk oprindelse

Henrik B. (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-02-04 19:49

Mogens... wrote:

::::: Jeg kommer godt nok kun 4 L på min Escort og det rækker da næsten
::::: til max mærket
::::: og da den jo ikke bruger olie (det er jo en Ford ) så er det da
::::: fint.
::
::: *ROTFLMAO*
::
:: Jyde?

Er blot vandt til at køre i de blå tåger bag Ford'er.....

M.v.h.



Roberto Saldo (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-02-04 08:05

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> jan@stevns.net wrote:
>
>>G'aften (sen) i hytterne ;)
>
>
> I li' måde :)
>
>
>>Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind
>>
>>Hvad tænker sådan en person på ?
>
>
> Tja, sådan er det også på f.eks. Carisma. Når man *ved* det er problemet jo ikke
> så stort
>
>
>>Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
>>slidt ned til metallet , men på den gode klods ?
>
>
> Murphy's lov om bremseklodser :)
>
> Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og ikke 4
> liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe een
> liter ekstra :(

NU er du fjollet! Hvis du alligevel altid køber det samme Mobil1 0w30
så køb da 2x4L og bruger 4.25L. Næste gang mangler du så 0.5L og køber
4L til, næste gang igen 0.75L og så fremdeles.

Du smider da ikke de 3.75L ud vel?

--
Roberto Saldo


Kim Voss Schrader (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-02-04 09:27

Hej!

Roberto Saldo wrote:
>
....
>
> Du smider da ikke de 3.75L ud vel?

Hehe, nej da :) Men det irriterer mig en anelse ikke at kunne nøjes med at hælde
een dunk på pr. service...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Mathias (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 20-02-04 08:52

>
> Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og
ikke 4
> liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe
een
> liter ekstra :(
>

Hm.. vær du glad for det ikke er 7.5L du skal hælde på hver gang som jeg
gør....

-Mathias



Mikael Kristiansen (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 20-02-04 14:23


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
news:40354704.5FE3A69B@tdcadsl.dk...

> Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og
ikke 4
> liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe
een
> liter ekstra :(
>

Bank et par buler i bundkarret --> så passer det

Mvh. Mikael Kristiansen



Kim Voss Schrader (21-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 21-02-04 02:14

Hej!

Mikael Kristiansen wrote:
>
> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:40354704.5FE3A69B@tdcadsl.dk...
>
> > Iøvrigt, hvorfor har Ford lavet min Zetec-motor så den rummer 4.25L og
> ikke 4
> > liter rent? Jeg kan derfor ikke nøjes med en alm. 4L dunk, men skal købe
> een
> > liter ekstra :(
> >
>
> Bank et par buler i bundkarret --> så passer det

Det kan man skisme ikke - det er støbt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

jan@stevns.net (21-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-02-04 06:56

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Det kan man skisme ikke - det er støbt

Demonter oliepind

hæld .25liter hurtigttørende cement ned

vent

Vupti. 4 liter
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

hamselv (20-02-2004)
Kommentar
Fra : hamselv


Dato : 20-02-04 00:48

sådan er det på mange biler

--
VH
Flemming
www.kvik-rep.com
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:niga30lv1iffq0vo2g4o4fthajefg2pb1u@dtext.news.tele.dk...
> G'aften (sen) i hytterne ;)
>
> Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind
>
> Hvad tænker sådan en person på ?
>
> Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
> på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
> en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"
>
> Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
> slidt ned til metallet , men på den gode klods ?
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
>
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why



Ukendt (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-04 01:07


> Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind

Det har Lucas vel (Det er også lykkedes dem at prakke dem på VW).

>
> Hvad tænker sådan en person på ?

At lave noget smart så håndbremsen er selvjusterende.

>
> Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
> på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
> en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"

Skynd dig hen i Biltema de har et uundværligt stykke værktøj til at skrue
dem ind med til små 90 spir.

>
> Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
> slidt ned til metallet , men på den gode klods ?

Det må du snakke med Henry F. om


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




jan@stevns.net (20-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 07:58

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>> Hvad tænker sådan en person på ?

>At lave noget smart så håndbremsen er selvjusterende.

Det er jo et godt svar ;)

>> Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
>> på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
>> en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"

>Skynd dig hen i Biltema de har et uundværligt stykke værktøj til at skrue
>dem ind med til små 90 spir.

Det værktøj laver man da selv - Biltema eller andre har jo ikke åbent
klokken 2 nat. Og jeg skulle bruge bilen næste dag.

men hvad, så lærte man løsningen, når man kan dreje herfra og til
hjuleaften, uden selve stemplet rokker sig en millimeter

(på Ford'en) er det stykke plade, man skal dreje på, en slags
støvhætte, der ikke nødvendigtvis hulder ret godt fast i stemplet
nedenunder, så herut, med stemplerne og renovering af skidtet...


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Rasmus (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 20-02-04 09:37


<jan@stevns.net> wrote in message
news:ppbb30hf6mfi33lma4cvpe27mq2k34hjgg@dtext.news.tele.dk...
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
>
> >> Hvad tænker sådan en person på ?
>
> >At lave noget smart så håndbremsen er selvjusterende.
>
> Det er jo et godt svar ;)
>
> >> Jeg er dybt beskæmmet over at have opdaget sådanne 2 grimme tingester
> >> på min kære Scorpio's bageste calibre, og ja, det tog ikke mindre end
> >> en halv krig, at få det møg til at køre som "pind i grethe"
>
> >Skynd dig hen i Biltema de har et uundværligt stykke værktøj til at skrue
> >dem ind med til små 90 spir.
>
> Det værktøj laver man da selv - Biltema eller andre har jo ikke åbent
> klokken 2 nat. Og jeg skulle bruge bilen næste dag.
>
> men hvad, så lærte man løsningen, når man kan dreje herfra og til
> hjuleaften, uden selve stemplet rokker sig en millimeter
>
> (på Ford'en) er det stykke plade, man skal dreje på, en slags
> støvhætte, der ikke nødvendigtvis hulder ret godt fast i stemplet
> nedenunder, så herut, med stemplerne og renovering af skidtet...

Det lyder besværligt...., køb en Mazda der fjerner man bare en bare en
støvhætte i form af en bolt på bagsiden af kaliberen, sætter umbraco nøglen
i, og skruer tilbage. Vupti!

mvh
Rasmus



jan@stevns.net (20-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 11:52

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev :

>Det lyder besværligt...., køb en Mazda der fjerner man bare en bare en
>støvhætte i form af en bolt på bagsiden af kaliberen, sætter umbraco nøglen
>i, og skruer tilbage. Vupti!

snedigt !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-04 18:05



> Det værktøj laver man da selv - Biltema eller andre har jo ikke åbent
> klokken 2 nat. Og jeg skulle bruge bilen næste dag.
>
> men hvad, så lærte man løsningen, når man kan dreje herfra og til
> hjuleaften, uden selve stemplet rokker sig en millimeter

Jep der skal et vist tryk på for at der sker noget samtdig med at man
drejer.
Det første par gange brugte jeg en skrutvinge og en vandpumpetang.
to ryk på stemplet og to omgange på skruetvingen, det var altså lidt
besværligt.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




HC (20-02-2004)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 20-02-04 08:33

Jan du skal bare bruge Ford's specailværktøj til dine caliber så går det
som en leg.

--
Mvh Hans C Jensen

my face! That's why



jan@stevns.net (20-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 11:53

"HC" <h@ns.dk> skrev :

>Jan du skal bare bruge Ford's specailværktøj til dine caliber så går det
>som en leg.

ikke når lortet sidder fast , så skal den helt ud og vende ;(


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas Strandtoft (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-02-04 14:33

jan@stevns.net wrote:

> Hvem fand*en har opfundet bremsecalibre, hvor stemplet skal skrues ind
>
> Hvad tænker sådan en person på ?

Aner det ikke.. På Suden skulle de forreste kalibre justeres med
søgerblad og det hele, problemet er at de befinder sig over
gearkassen i kardantunnelen så man ikke kan komme til både med
søgerbladet og nøglen der skal bruges til justeringen på samme
tid. På Alfa 75 er det de bageste kalibre der er justerbare, de
sidder lige under vognbunden inde ved differentialet.. Sådan er
det nok bare..

> Og hvorfor sidder slidsensoren altid på den bremseklods, der ikke blev
> slidt ned til metallet , men på den gode klods ?

Monter en slidsensor på den anden klods også, så er det sidste
gang du har skiftet bremseklodser..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

jan@stevns.net (20-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 16:25

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Monter en slidsensor på den anden klods også, så er det sidste
>gang du har skiftet bremseklodser..

Du mener skiver ikk ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas Strandtoft (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-02-04 21:53

jan@stevns.net wrote:

> >Monter en slidsensor på den anden klods også, så er det sidste
> >gang du har skiftet bremseklodser..
>
> Du mener skiver ikk ?

Nope. Du skrev at sensoren altid sad på den gode af klodserne, så
det må bare være at montere en sensor ekstra så den anden klods
også bliver god..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

jan@stevns.net (20-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-04 22:06

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Nope. Du skrev at sensoren altid sad på den gode af klodserne, så
>det må bare være at montere en sensor ekstra så den anden klods
>også bliver god..

Arghhhhh !!


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Brian M (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 20-02-04 20:59

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<40360C94.9B5991CC@carftp.com>...
:

> Aner det ikke.. P Suden skulle de forreste kalibre justeres med
> s gerblad og det hele, problemet er at de befinder sig over
> gearkassen i kardantunnelen s man ikke kan komme til b de med
> s gerbladet og n glen der skal bruges til justeringen p samme
> tid. P Alfa 75 er det de bageste kalibre der er justerbare, de
> sidder lige under vognbunden inde ved differentialet.. S dan er
> det nok bare..

Sku det være noget, så prøv lige at skifte håndbremsekabelet på en
Sud! Det er absolut ikke spor sjovt når man skal have kablet forbundet
til kalibrene.
Til gengæld holdt mine klodser til næsten 100.000km så jeg nåede kun
at skifte en gang.
At jeg så stadig synes den kørte "HELT VILDT" godt, det må jeg jo bare
lærer at leve med. Håber da at lille "Alf" kører endnu og der ikke er
et eller andet fjols der har ladet den forfalde. Da jeg solgte var den
så godt som rustfri (det passer) og alt i undervognen var
galvaniseret.

Thomas Strandtoft (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-02-04 22:02

Brian M wrote:

> Sku det være noget, så prøv lige at skifte håndbremsekabelet på en
> Sud! Det er absolut ikke spor sjovt når man skal have kablet forbundet
> til kalibrene.

Been there, done that, got the T-shirt.. Det gør det bestemt ikke
bedre at der sidder en lang fjeder på kablet. Jeg vekslede lidt
rundt mellem motorer og gearkasser på min, så jeg har prøvet det
en del gange. Tricket er at montere håndbremsekablet inden
motor+gearkasse er løftet helt på plads. Kablet er lige akkurat
langt nok til at det kan gøres mens der er en 15-20 cm. tilbage
inden motoren er helt oppe.

> Til gengæld holdt mine klodser til næsten 100.000km så jeg nåede kun
> at skifte en gang.

Klodserne er nemme at skifte, der behøver man ikke have
håndbremsekablet af, det er bare af med klipsen, skrue stemplerne
lidt ud og ploppe nye klodser i. Herefter kommer showet med
søgerbladet..

> At jeg så stadig synes den kørte "HELT VILDT" godt, det må jeg jo bare
> lærer at leve med. Håber da at lille "Alf" kører endnu og der ikke er
> et eller andet fjols der har ladet den forfalde. Da jeg solgte var den
> så godt som rustfri (det passer) og alt i undervognen var
> galvaniseret.

Mit spørgsmål er om det ikke er dig der er fjolset siden du solgte
den??

Jeg tabte desværre kampen til "de røde myrer" i første forsøg, men
jeg vender frygteligt tilbage når jeg har knasterne til at
importere en rustfri, det er kun et spørgsmål om tid.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-04 23:36


> Jeg tabte desværre kampen til "de røde myrer" i første forsøg, men
> jeg vender frygteligt tilbage når jeg har knasterne til at
> importere en rustfri, det er kun et spørgsmål om tid.

Man fristes næsten til at sige: et kapløb med tiden..... :)

/Claus



Thomas Strandtoft (21-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 21-02-04 00:23

Claus Petersen wrote:

> > Jeg tabte desværre kampen til "de røde myrer" i første forsøg, men
> > jeg vender frygteligt tilbage når jeg har knasterne til at
> > importere en rustfri, det er kun et spørgsmål om tid.
>
> Man fristes næsten til at sige: et kapløb med tiden..... :)

Lol, good one..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Brian M (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 22-02-04 13:16

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<403675D8.443100F5@carftp.com>...

>
> Been there, done that, got the T-shirt.. Det g r det bestemt ikke
> bedre at der sidder en lang fjeder p kablet. Jeg vekslede lidt
> rundt mellem motorer og gearkasser p min, s jeg har pr vet det
> en del gange. Tricket er at montere h ndbremsekablet inden
> motor+gearkasse er l ftet helt p plads. Kablet er lige akkurat
> langt nok til at det kan g res mens der er en 15-20 cm. tilbage
> inden motoren er helt oppe.
>
Jo men det er jo ikke altid man lige gider løsne motor og gearkasse,
bare fordi man skal have kalibrene af.

>
> Klodserne er nemme at skifte, der beh ver man ikke have
> h ndbremsekablet af, det er bare af med klipsen, skrue stemplerne
> lidt ud og ploppe nye klodser i. Herefter kommer showet med
> s gerbladet..

Ja men det prøvede jeg kun en gang. Bortset fra det havde jeg rimeligt
styr på hvordan selv den mindste ting var skruet sammen. Det første
jeg gjorde da den blev købt var at skille den fuldstændig ad. Jeg
brugte faktisk 2 år fra den stod som et rustent tomt karrosseri til
den kørte igen. Alt blev gået efter og så kørte jeg 6 fornøjelige,
næsten problemfrie, år i den, inden jeg solgte den igen. Jeg fik
faktisk 28.000kr for den og så var den ikke engang nysynet.

> Mit sp rgsm l er om det ikke er dig der er fjolset siden du solgte
> den??

Måske, men jeg kører forholdsvis mange kilometer om året og jeg gider
ikke kører i en bil der ikke er tiptop iorden.
Resevedelene blev ikke lettere at få. Her er jeg lidt kompromisløs,
jeg vil ikke bruge 33`er stumper. Det skal være ligesom den var fra
ny og ikke halv moderniseret. Så kunne jeg ligeså godt have købt en
33`er.
Og da den var begyndt at blive lidt mekanisk slidt, bl.a var
drivakslerne ved at være på det sidste, den havde kørt godt 230.000km.
Bestemte jeg mig for at sælge den, mens den stadig var Ok og kunne
koste lidt.
Jeg overvejede skam meget at beholde den som hobby bil, men der står
en i garagen i forvejen og min økonomi sagde at jeg sagtens kunne
bruge pengene. Lejetøjet er en 65 Mustang.

> Jeg tabte desv rre kampen til "de r de myrer" i f rste fors g, me
> n
> jeg vender frygteligt tilbage n r jeg har knasterne til at
> importere en rustfri, det er kun et sp rgsm l om tid.

Thomas Strandtoft (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-02-04 19:24

Brian M wrote:

> Jo men det er jo ikke altid man lige gider løsne motor og gearkasse,
> bare fordi man skal have kalibrene af.

Enig, jeg prøvede da også et kaliberskift mens motor og gearkasse
var i bilen, det er ikke nemt, men det kan lade sig gøre..

> Ja men det prøvede jeg kun en gang. Bortset fra det havde jeg rimeligt
> styr på hvordan selv den mindste ting var skruet sammen. Det første
> jeg gjorde da den blev købt var at skille den fuldstændig ad. Jeg
> brugte faktisk 2 år fra den stod som et rustent tomt karrosseri til
> den kørte igen. Alt blev gået efter og så kørte jeg 6 fornøjelige,
> næsten problemfrie, år i den, inden jeg solgte den igen. Jeg fik
> faktisk 28.000kr for den og så var den ikke engang nysynet.

Bortset fra det med at sælge den, så vil jeg sige at det også er
måden at gøre det på. Hvis ikke man kommer i bund med det samme,
så står den på løbende reperationer henad vejen..

> > Mit sp rgsm l er om det ikke er dig der er fjolset siden du solgte
> > den??
>
> Måske, men jeg kører forholdsvis mange kilometer om året og jeg gider
> ikke kører i en bil der ikke er tiptop iorden.

Okay.

> Resevedelene blev ikke lettere at få. Her er jeg lidt kompromisløs,
> jeg vil ikke bruge 33`er stumper. Det skal være ligesom den var fra
> ny og ikke halv moderniseret. Så kunne jeg ligeså godt have købt en
> 33`er.

Hvilke reservedele er det du ikke kunne få, mig bekendt kan man da
få det meste endnu.. Jeg giver dig ret i at 33 stumper ikke hører
hjemme på en sud, det skulle da lige være de kraftigere motorer..


> Og da den var begyndt at blive lidt mekanisk slidt, bl.a var
> drivakslerne ved at være på det sidste, den havde kørt godt 230.000km.

Okay, du tænker på akslerne var slidte i ledene eller hur?

> Bestemte jeg mig for at sælge den, mens den stadig var Ok og kunne
> koste lidt.

..og det har du ikke siden fortrudt?

> Jeg overvejede skam meget at beholde den som hobby bil, men der står
> en i garagen i forvejen og min økonomi sagde at jeg sagtens kunne
> bruge pengene. Lejetøjet er en 65 Mustang.

Det er også okay legetøj, men det er ikke en Sud..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste