Spm. TopDanmark
Fra : Wheeler

Dato : 19-02-04 22:45

Er ved at sanere mine forsikringer - kører TopDK ligesom GF også med
systemet "deponering af nr.plader", således at man kan spare 60% af policen
på sin VFR'er hver år (september -> bakkens åbning) ?

Damen (=kontoreleven) hos Top havde ikke hørt om dette, og ingen på kontoret
kunne på stående fod besvare spørgsmålet!
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Squish

Dato : 19-02-04 23:06

Wheeler wrote:
> [...]
>
> Damen (=kontoreleven) hos Top havde ikke hørt om dette, og ingen på kontoret
> kunne på stående fod besvare spørgsmålet!

Topdanmarks "Motorcykel standard" dækker (ansvar) fra 1. marts - 30.
november. Tegner du kasko også, dækker den hele året, medmindre skaden
sker under kørsel i vinterperioden.
Man beholder pladerne hele året, men der er som sagt ikke ansvar på.
Hvis du vil have dækket ansvar de sidste 3 mdr. skal du tegne en
tillægsforsikring! :-/

--
Squish
CB400F

Fra : Wheeler

Dato : 19-02-04 23:14

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Man beholder pladerne hele året, men der er som sagt ikke ansvar på.
Hvis du vil have dækket ansvar de sidste 3 mdr. skal du tegne en
tillægsforsikring! :-/

Lige en gang til:
Dvs. TopDanmark aldrig (incl. ved kasko) modtager nr-plader i depot(?)!
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Squish

Dato : 19-02-04 23:22

Wheeler wrote:

> [...]
> tillægsforsikring! :-/
>
> Lige en gang til:
> Dvs. TopDanmark aldrig (incl. ved kasko) modtager nr-plader i depot(?)!

Ok! Nu har jeg nærlæst forsikringsvilkårene! Svaret er: Desværre, nej! :-/

--
Squish
CB400F

Fra : Wheeler

Dato : 19-02-04 23:41

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Ok! Nu har jeg nærlæst forsikringsvilkårene! Svaret er: Desværre, nej! :-/

Takker!
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-02-04 13:53

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Man beholder pladerne hele året, men der er som sagt ikke ansvar på.

Hvordan kan man så beholde pladerne? Skal et køretøj ikke være
ansvarsforsikret for at være indregistreret?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-02-04 13:57

SmaRTrxxv wrote:

> Hvordan kan man så beholde pladerne? Skal et køretøj ikke være
> ansvarsforsikret for at være indregistreret?

Det er den også - også i vinterperioden.

Aftalen om at du ikke må køre fra 1 dec-1 marts er en aftale du og
forsikringsselskabet har indgået. Du kan sagtens køre alligevel - men laver
du en skade (på andet eller andre) så dækker forsikringsselskabet, men
kommer efter dig bagefter for at få dækket omkostningerne. Det kaldet
"regres".

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Troels Nielsen

Dato : 20-02-04 14:35

Ja så skal man vente til sæsonen er startet med at anmelde skaden.....

/TN

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-02-04 16:19

"Troels Nielsen" <chef@mailme.dk> wrote in message
> Ja så skal man vente til sæsonen er startet med at anmelde skaden.....

he he...
så må man da håbe at det er en meget tålmodig person du forretter skade på

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-02-04 16:18

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> du en skade (på andet eller andre) så dækker forsikringsselskabet, men
> kommer efter dig bagefter for at få dækket omkostningerne. Det kaldet

Præcis min opfattelse af sagen....

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 21-02-04 13:50

Squish wrote:

> [...]
> Man beholder pladerne hele året, men der er som sagt ikke ansvar på.
> Hvis du vil have dækket ansvar de sidste 3 mdr. skal du tegne en

hov, er det ikk`? kasko i sæsonen,og "kun" ansvar i vinterperioden
jesper
cb500four

Fra : Squish

Dato : 22-02-04 22:28

Jesper Hillerup wrote:

> hov, er det ikk`? kasko i sæsonen,og "kun" ansvar i vinterperioden
> jesper
> cb500four

Nej, kasko'en dækker hele året, medmindre skaden sker under *kørsel*, i
perioden uden ansvarsdækning.

--
Squish
CB400F