Eb igen igen.
Fra : Brian Laursen

Dato : 19-02-04 19:57

Fra : vmx

Dato : 19-02-04 20:03

"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4035071c$0$24690$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> ????

Taget i betragtning hvad der ellers skrives i den
lortesprøjte er det da en god artikel

Specielt dette citat er virkelig et guldkorn:
"De maskiner kører først godt, når de
når op på 160-170 kilometer i timen.
En Kawasaki ZX-10R kan køre 167
kilometer i timen i første gear. "

gad vide om man når 167 km på en time ?

--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194

Fra : Moller

Dato : 19-02-04 20:12

"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ????

Hvis man ser bort fra den misledene overskrift (Har selv lige været
indblandet i dårlige artikler den sidste uges tid, hvor indholdet slet ikke
er så slemt som overskriften gir udslag til), så er indholdet jo fornuftigt
nok skrevet... og jo længere vi når mod slutningen jo mere fornuft kommer
der i det.

For vi kommer ikke uden om at de store Lyntoge ikke kan bruges til noget
fornuftigt på offentlige veje, og i de fleste tilfælde kan de fleste få
langt mere ud af en 4-600cc racer, til de små veje, eller banedage osv... da
de ikke skræmmer en nær så meget fra hvid og sans i uheldige situationer, og
dervede lettere at styre.

Men på den anden side hvis man er en se jeg kan køre hurtigt ligeud og
har mange kubic karl, som vil score uvidene piger. Så er de jo oplagte
køretøjer :) eller man vil køre drag.

Og så er det rart at der blir påmindet om at selv om man har pappet, så
HUSK alle de kørekurser som i kan komme med på, de gir langt mere erfaring
og sikkerhed end i nogensinde vil kunne få ved at køre alene på vejene.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Kenneth T

Dato : 19-02-04 20:48

> [...]
da
> de ikke skræmmer en nær så meget fra hvid og sans i uheldige situationer,

Nu ved jeg godt det ikke står i artiklen, men man kan altså også køre MINDRE
emd 300km/t på en maskine med over 50hk!
Man kunne jo også lave en artikel om at de der bitte-små 600cc ræsere ikke
hører hjemme på en landevej, da man sidder mere foroverbøjet end Bjarne
Riis, og derfor først får nok belastning af hænderne til det er behageligt
ved 160km/t.

> Men på den anden side hvis man er en se jeg kan køre hurtigt ligeud og
> har mange kubic karl, som vil score uvidene piger. Så er de jo oplagte
> køretøjer :) eller man vil køre drag.

Uvidende piger, så skal man vel have en Harley?
Tjaa, der er jo ingen erstatning for ccm, så er det rette gear ikke så
vigtig, man giver bare lidt ekstra gas :).

> Og så er det rart at der blir påmindet om at selv om man har pappet,

> HUSK alle de kørekurser som i kan komme med på, de gir langt mere erfaring
> og sikkerhed end i nogensinde vil kunne få ved at køre alene på vejene.

....som jo også plejer at være sjovt!

-
MVH
Kenneth T
ZX12R

Fra : Megas

Dato : 23-02-04 15:02

Moller wrote:
> [...]
> ligeud og har mange kubic karl, som vil score uvidene piger. Så er de
> jo oplagte køretøjer :) eller man vil køre drag.

Her "anes" en smulle misundelse Bli´r du tit overhalet på vejene.? *G*
Nu handler artiklen jo primært om ZX10, R1 & lign. raketter & de kan sgu
strye lige så godt som nogen 600ccm på de små snævre landeveje. Mht.
"lyntogene" som du kalder dem (gætter på du mener ZX12 & Hayabusa) så mener
jeg bestemt at de har deres berettigelse også. Skal man en tur sydpå i
ferien vil jeg da føle mig en hel del mere tryg ved at sidde på en af de
maskiner, istedetfor fx en Goldwing-færge på ca. 1/2 ton :o & det der vås om
at alle kan køre stærkt ligeud er jeg heller ikke enig i, der er næppe mange
der kan/tør behandle en turbo-hayabusa ligesom ham svenskeren "ghostrider"
når det kommer til stykket (& spar mig nu for frelste kommentarer omkring
lovlighed, det er også ulovligt at køre ræs på småvejene på en 250ccm for
heule.. *G*).

--
Megas
*ZX10 or ZX12, thats the question*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-02-04 20:49

> ????

Det lyder da fornuftigt nok. Jeg har ærligt talt også lidt svært ved at se
hvorfor det er vigtigt hvorvidt MCen kan køre 280km/t eller 300km/t, når det
drejer sig om gadecykler. Selvfølgelig udover den pral-effekt som mange
benytter sig af.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : m0rt3n

Dato : 19-02-04 23:27

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor det er vigtigt hvorvidt MCen kan køre 280km/t eller 300km/t, når

Jamen man kan da hurtigt havne i en situation, hvor hver en hest tæller.
Sidste sommer stod jeg for eksempel i den ubehagelige situation, at jeg
skulle til både en grill-fest i Hvidovre og en koncert i Esbjerg. Jeg kunne
ikke vælge en af tingene fra uden at træde nogen over tæerne. Jeg tog til
grill-fest, spiste, og kørte kl. 20 og klokken 22 stod jeg på Tobakken i
Esbjerg og hørte Omar and the Howlers. Det kunne kun lade sig gøre på min
1200 Bandit som pløjede sig tværs over DK på lige over 1½ time (jaa, det
lyder som noget der kunne gøres hurtigere, men sidste sommer var Fyn et
stort vejarbejde).
-m0rt3n zrx1100

Fra : MKS - 74

Dato : 19-02-04 23:39

On Thu, 19 Feb 2004 23:26:30 +0100, "m0rt3n"
<jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:

> Jeg kunne
>ikke vælge en af tingene fra uden at træde nogen over tæerne.

Det vil jeg da også nok sige, hvorfor nøjes med at træde nogen over
tæerne når man kan pløje tværs igennem en familiebil ved kun 200 km/t
- party on...

--
-Michael

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-02-04 14:02

m0rt3n wrote:

> [...]
> sig tværs over DK på lige over 1½ time (jaa, det lyder som noget der
> kunne gøres hurtigere, men sidste sommer var Fyn et stort vejarbejde).

TROLL!
--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

--Tony

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:53

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1200 Bandit som pløjede sig tværs over DK på lige over 1½ time (jaa, det
> lyder som noget der kunne gøres hurtigere, men sidste sommer var Fyn et

Hvor hurtigt kan sådan en B1200 overhovedet køre?

Overdrivelse fremmer forståelsen, meeen pludselig befinder man sig hvor
blot 5 minutter udgør en kæmpe forskel:
De ca. 100 km der er til Århus her fra byen, regner jeg for mulig at køre
intensivt på 45 minutter, imens en tidligere kollega, under lovprisninger af
sin tidligere SaabTurbo måtte trumfe dén tid, og derunder kom til at runde
ned til ½ time - Men forbeholdt udregningen af gennemsnitsfarten for dén tur
måtte han alligevel give køb på tidtagningen!

ViaMichelin opgiver omtalte "DK fra øst til vest -distance" til 290km, og
med 1½ times transport giver dét en gennemsnit på 193km/t, og det er ikke
blot marchfarten på motorvejen men gennemsnittet for hele turen, incl.
Hvidovre nærområde og Esbjerg (som hver især nok ikke kan gøres på under
5min.)
Batalingsanlægget ved Korsør koster også masser af tid, ligesom at Bandit'en
vel ikke kan køre ~300 km for fuld rulle uden at skulle tankes undervejs :-/

--
Armand.
(der engang, før motorvejen hægtedes sammen mellem Randers og Århus, kørte

Fra : Moller

Dato : 21-02-04 16:58

> Hvor hurtigt kan sådan en B1200 overhovedet køre?

ik så hurtigt... men mere end hva den er opgivet til...

> Overdrivelse fremmer forståelsen, meeen pludselig befinder man sig hvor
> blot 5 minutter udgør en kæmpe forskel:

Yepsen :) det er ligepræcis de detaljer der afgør om der skal gives sejr
bajer, eller kvaje bajer :)

> Batalingsanlægget ved Korsør koster også masser af tid, ligesom at
Bandit'en
> vel ikke kan køre ~300 km for fuld rulle uden at skulle tankes undervejs
:-/

En bandit 1200 kan køre speedometeret ud (260km/t) hvis man er med
medvind, ligger bag kåben (S model) og den er lettere tunet(anden potte og
justeret ind).

Men det er speedo km/t... så man skal tage en stor gran salt af der
osv... og så er det lige at man skal ind og tanke en del gange, for så stor
er tanken ikke, og den æder en del på Literen... har f.eks. tilbage lagt
bogø by til TI i HøjeTaastrup på ca. 45min, men så måtte jeg også tanke op
for at komme de sidste 6km hjem :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 16:59

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
HøjeTaastrup på ca.
> 45min, men så måtte jeg også tanke op for at komme de sidste 6km hjem :)

Iflg. ViaMichelin er det 97km - D.v.s. ca. 90 km's rækkevidde ved rå kørsel
(hér ~130 i snit incl. landeveje).
Det medfører således mindst to optankninger "på tværs af DK":-/

--
Armand.
(Hvis gode gamle 900'er Ninja klarede Fr.havn-Fr.cia turen på ca. 250 km, på

Fra : anders majland

Dato : 23-02-04 13:51

>Armand.
>(Hvis gode gamle 900'er Ninja klarede Fr.havn-Fr.cia turen på ca. 250
km, på
>én og samme tankfuld)

Tanken på 23 liter var også en medvirkende årsag til valget af min
Tenere, men jeg har måtte erkende at jeg savner en tankmåler /
advarselslampet....

Tidligere har jeg kørt med kun 9,5 liter tank hvoraf de 0,5 ikke kunne
hentes ud. Alligevel tankede jeg næsten altid over 8 liter ad gangen,
fordi advarselslampen var rimelig præcis og jeg som regel kendte
afstandene til de næste tanke (og kørt tør 5 gange på 63000km - hvoraf
jeg de 3 gange har haft tankstationen indenfor synsvidde)

Nu på tenereen er jeg kørt tør 2 gange. Dvs ikke fået slået over på
reserve hurtigt nok så de sidste 3 liter kan hentes. Det er noget lort
for den er ikke helt nem at få startet igen når den ført er kørt tør..

Første gang jeg løb tør var 300 meter før tanken i vig efter 350km -
Anden gang var på motorvejen nord for århus efter kun 315km på
triptælleren. Jeg har ofte kørt over 400km før en optankning.

Forskellen mellem at køre 15.75 og 20km/l gør en temmelig stor forskel
på rækkevidden.... Med sidetasker/topboks og mit korpus i strid modvind
på motorvejen med godt med omdrejninger i 4 gear kan der hældes en del
benzin igennem....

/A

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-02-04 20:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Nu på tenereen er jeg kørt tør 2 gange. Dvs ikke fået slået over på
>reserve hurtigt nok så de sidste 3 liter kan hentes. Det er noget lort
>for den er ikke helt nem at få startet igen når den ført er kørt tør..

På SuperTenere'en skal cyklen have choker for at starte, når den er
kørt tør! Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg gætter på, at det
skyldes den vacuumdrevne benzinpumpe(?).

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTènèrè - med 26 liters tank!

Fra : anders majland

Dato : 25-02-04 19:24

> På SuperTenere'en skal cyklen have choker for at starte, når den er
> kørt tør! Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg gætter på, at det
> skyldes den vacuumdrevne benzinpumpe(?).

Hmm det må jeg hellere huske til næste gang... Jeg skal også have fundet
ud af om der er reserve i begge sider eller kun i venstre side. Der er
markeret for reserve på begge haner, men jeg kunne godt mistænke den
højre for at være bluff .....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 25-02-04 21:30

meddelelse news:c1ip86$r10$2@sunsite.dk...

>... Jeg skal også have fundet
> ud af om der er reserve i begge sider eller kun i venstre side. Der er
> markeret for reserve på begge haner, men jeg kunne godt mistænke den
> højre for at være bluff .....

Hvordan bevæges ventilen imellem de forskellige funktioner?
- Samme retning i forhold til uret eller synkront fremefter/bagud, når man
går fra ON til RES?
På min tidligere XS500 var det synkront bevægende ventiler, som derfor havde
spejlvendte "pos.-skilte". Disse var dog blevet forbytte engang hvilket jeg
måtte opdage da jeg endelig kørte "ON" tør og skulle på reservetank: Indtil
den dag havde jeg altid kørt på reservetank

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:50

> [...]
det
> drejer sig om gadecykler. Selvfølgelig udover den pral-effekt som mange

I BT's artikel i anledning af udstillingen, nævnes et-liter klassens ydelse,
som et simpelt resultat af kundernes focusering på nøgne tal, og dét er jo
en helt anderledes nøgtern begrundelse der levner plads til videre omtale af
klassens kombattanter som faktisk forekommende!

--
Armand.

Fra : m0rt3n

Dato : 19-02-04 21:08

Fra EB artiklen: "Honda CBR 1000RR Fireblade yder 184 heste og vejer 170
kilo. Den hører til i den absolutte elite, når det kommer til
køreegenskaber, men enhver kan gå direkte fra køreskolen ind og købe den for
230.000 kroner."

Det er jo nemt nok at få pappet, og købe en CBR med 185 heste. Det svære
opstår først, når man vil finde et værksted, der kan drosle den ned til 34
heste...
-m0rt3n zrx1100

Fra : Kenneth T

Dato : 19-02-04 21:10

> [...]
> opstår først, når man vil finde et værksted, der kan drosle den ned til 34

...Og finde et forsikringsselskab som vil forsikre den & en begynder, for
under 100.000kr om året :)

-
MVH
Kenneth
ZX12R

Fra : HpeA

Dato : 19-02-04 22:42

"Kenneth T" skrev i en meddelelse
> for

> ..Og finde et forsikringsselskab som vil forsikre den & en begynder, for
> [...]

Måske ham Thomas André Petersen skulle have en opdatering til hvordan &
hvorledes livet _i virkeligheden er_ !. Bare så folket ikke tror at alle
bare lige ka´.....

Hilsen

HP < Alt på 2-hjul med lidt charmé, er for dyrt ! * tude * >

Fra : Bo-gsxR

Dato : 19-02-04 23:19

OT
> Kenneth
> ZX12R
hov- hvor længe har du haft den?
lever den op til forventningerne?

bo-gsxR

Fra : Kenneth T

Dato : 20-02-04 06:25

> hov- hvor længe har du haft den?
> lever den op til forventningerne?

....ohh, kun en uge, og den har kun liige trillet nogle ganske få km ned til
enden af vejen og tilbage igen, så det er svært at sige om den lever op til
forventningerne. Men den har tydeligevis noget mere power end den ZX9R jeg
havde før :)

-
MVH
Kenneth T
ZX12R

Fra : Bo-gsxR

Dato : 21-02-04 00:47

> [...]
> forventningerne. Men den har tydeligevis noget mere power end den ZX9R jeg

Tillykke med den så. pas på pappet, til april må vi kun køre "160km/t" på motorvejen..
Glæder mig til at høre lidt mere om den når du har rullet et par måneder på den.

bo-gsxR

Fra : Kenneth T

Dato : 21-02-04 02:52

> Tillykke med den så. pas på pappet, til april må vi kun køre "160km/t" på
>motorvejen..

....Kom det tossede lovforslag virkelig igennem alligevel? Men igen hvordan
kunne jeg være i tvivl om en stramning af en lov, ville slå igennem i DK..
Det er jo +45%, bliver det så også gældende på andre veje i DK, eller er det
først næste gang loven skal strammes lidt?
(80=116kmt & 50=72kmt?)

160, 184km/t, det er jo bare teoretiske tal, så må man jo finde nogle veje
hvor der ikke bliver målt, eller syd på :)

-
Kenneth T

Fra : Bo-gsxR

Dato : 21-02-04 09:29

> ...Kom det tossede lovforslag virkelig igennem alligevel?
ane det ikk, men det mente jeg. i forbindelse med de 130km/t.

> [...]
> Det er jo +45%, bliver det så også gældende på andre veje i DK, eller er det
> først næste gang loven skal strammes lidt?
lad håbe at det ikk kommer foreløbig.

> 160, 184km/t, det er jo bare teoretiske tal, så må man jo finde nogle veje
> hvor der ikke bliver målt, eller syd på :)
når man siger at man kun kører hurtigt "sydpå" så mener jeg for det meste
syd for skagen...

bo-gsxR som altid kører lovligt... når politiet er i nærheden

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:14

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> 160, 184km/t, det er jo bare teoretiske tal, så må man jo finde nogle veje
> hvor der ikke bliver målt,

Jup!
Men når man "finder" noget, er nærmere dér hvor der bliver(!) målt!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 21-02-04 09:34

> Kenneth T

er du forresten sjællender? og i hvilken del af øen?

jeg kunne godt tænke mig at lave en acc.test mod en zx12'er
til sommer engang. ikk topfart men blot en 80-200 eller sådan noget.
tror ikk jeg kan følge med, ccm gir jo godt bundtræk.
en busa osv. er selvfølgelig også med i planen.

bo-gsxR

Fra : Kenneth T

Dato : 21-02-04 23:15

> er du forresten sjællender? og i hvilken del af øen?

Nope, jeg er fra fastlandet. Nærmere betegnet djursland, men det er jo bare
en færge væk fra sjælland:)

> jeg kunne godt tænke mig at lave en acc.test mod en zx12'er
> til sommer engang. ikk topfart men blot en 80-200 eller sådan noget.

Det kunne da være interresant, er det ikke noget med at du har en lille
"mølle" i udstødningen?

-
MVH
Kenneth T
ZX12R

Fra : Bo-gsxR

Dato : 22-02-04 15:13

> Det kunne da være interresant, er det ikke noget med at du har en lille
> "mølle" i udstødningen?
jo, og ca. 180hypper fra 10-13.500 omdr. men det gir også lidt problemer
med få det omformet til acc. og ikk blot en masse baghjulskørsel.
så jeg kan sku nok ikk hamle op med din i acc. måske fra 180-270 men under 200
er en zx12 sku nok hurtigere.
Men det er jo altid sjovt at prøve selv om det er kedeligt at få høvl når man
endda har mølle på også.

hvor langt har den kørt? og er den med std. potter?

Bo-gsxR

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-02-04 10:18

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote in message

> ..Og finde et forsikringsselskab som vil forsikre den & en begynder, for
> under 100.000kr om året :)

forsikringen skal nok koste en del, men så kører folk da bare på
prøveplader....!?

Lasse
Mille & Karin & Neelix
nogen der har en pæn sv650s til 60/65kkr til hurtig handel ?

Fra : NielSV650

Dato : 20-02-04 10:54

"Lasse Lundberg" <LasseREMOVETHIS@lundberg-net.dk> wrote in message
> Lasse
> Mille & Karin & Neelix
> nogen der har en pæn sv650s til 60/65kkr til hurtig handel ?

At last you've seen the light!

Kig i Jylland. på dba.dk er der to. En til 60k og en til 67k med udstyr.

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-02-04 12:56

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message

>At last you've seen the light!

Hehe, mjaaa den er jo forholdsvis billig, kører godt, har ikke for mange hk
og ikke for lidt....så det er jo den perfecte pige cykel LOL .....meeen den
skal kun køre en sæson, så den skulle jo helst være til at sælge igen uden
for meget tab.

>Kig i Jylland. på dba.dk er der to. En til 60k og en til 67k med udstyr.

Den til 60 har været solgt lige siden den kom online
den til 67, har ridser og flækket forkåbe plus der er lån i cyklen
(hvorn er det lige man ordner sårn noget så der er orden i sagerne og sælger
ikke "glemmer" at betale lånet ud ?

Vi har også kigget efter en fzr600, de kan jo også fås til ca 65kkr....men
bagenden ligner jo noget der løgn, eller en brødkasse om man vil, det skal
være racer agtig....

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Jake

Dato : 20-02-04 12:27

> forsikringen skal nok koste en del, men så kører folk da bare på
> prøveplader....!?

He! Vent du bare og hør hvad 'snupper jensen' tager for at du kører for
meget rundt med prøveplader!!

/Jake

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-02-04 12:50

"Jake" <jake@dkfritidmotrcykel.dk> wrote in message

> He! Vent du bare og hør hvad 'snupper jensen' tager for at du kører for
> meget rundt med prøveplader!!

tjaaa...tag et kig igen og se hvor mange ducati der drøner rundt på denne
måde.....jeg ser tit den samme drøne forbi flere gange om ugen i
sommerhalvåret med et klistermærke bagpå....de kan jo altid bare sige de er
ude til fremvisning for sin svoger eller hvad ved jeg.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Jake

Dato : 20-02-04 13:29

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> sommerhalvåret med et klistermærke bagpå....de kan jo altid bare sige de er
> ude til fremvisning for sin svoger eller hvad ved jeg.

Jeg har aldrig påstået at man ikke kan gøre, eller at der er nogen, der
gør det. Jeg synes bare man skal være opmærksom på at hvis det går galt
kan det blive rigtig ubehageligt svine dyrt.

/Jake

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 17:12

> Jeg har aldrig påstået at man ikke kan gøre, eller at der er nogen,
> der gør det. Jeg synes bare man skal være opmærksom på at hvis det
> går galt kan det blive rigtig ubehageligt svine dyrt.

Hvorfor mener du det bliver dyrt?

Mig bekendt bliver det kun dyrt hvis du sætter en anden nummerplade over og
forsøger at snyde Told og Skat. Hvis du snyder ved at misbruge dine lovligt
lejede prøveskilte så få du "kun" en bøde for "Misbrug af prøveskilte" det
koster 500 kr. (Ihvertfald første gang.)

§73, stk 1. (Side 84)
Se: http://politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

/Stephan - DT125, GS500E og CBR600 f3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : MKS - 74

Dato : 20-02-04 17:21

On Fri, 20 Feb 2004 17:11:33 +0100, "TheHobbit"
<stephan[snabel-a]protek.dk> wrote:

> Hvis du snyder ved at misbruge dine lovligt
>lejede prøveskilte så få du "kun" en bøde for "Misbrug af prøveskilte" det
>koster 500 kr. (Ihvertfald første gang.)

Bare det at bevise at der _er_ tale om misbrug af skilte kan være
temmelig vanskeligt hvis man bærer sig bare lidt intelligent (nogle
vil nok mene uintelligent) ad,tager man til træf 2-up med det halve af
indboet er sagen en anden og der har politiet også været til stede ved
et par tilfælde,men generelt set har Rigspolitiet mere eller mindre
indrømmet at den bevisbyrde kan de ikke løfte, og som resultat heraf
indførte folketinget så prisstigningen fra 20 til 100,-/dag.

--
-Michael

Fra : Leonard

Dato : 19-02-04 21:31

> [...]

>opstår først, når man vil finde et værksted, der kan drosle den ned til 34

Jeg vil da gerne gøre forsøget ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : anders majland

Dato : 19-02-04 21:52

> [...]
> 170 kilo. Den hører til i den absolutte elite, når det kommer til
> køreegenskaber, men enhver kan gå direkte fra køreskolen ind og købe

Der er da stadig ikke noget krav om at man skal have kørekort for at
måtte købe en mc ...

Fra : Pein

Dato : 20-02-04 01:41

Har jeg misforstået reglerne?
Kan man ikke som 21 årig knægt tage stort kørekort direkte og så gå ud
og køre fuldt lovligt på Fejeblad størrelse 1000?

/Niels

Fra : Leonard

Dato : 20-02-04 01:53

"Pein" <niels@peinfjern-dette.dk> wrote:

>Kan man ikke som 21 årig knægt

jo eller tøs ...

3 år før har man helt legalt lov til at tage kørekort til bil og købe
en 600HK Ferrari ;-(
På din 16 års fødselsdag kan lovligt køre en traktor m. 40 tons gylle
efter eller en mejetærsker ...

Verden er underlig.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-02-04 10:10

On Fri, 20 Feb 2004 01:52:46 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>3 år før har man helt legalt lov til at tage kørekort til bil og købe
>en 600HK Ferrari ;-(

Eller som det nok lidt oftere sker,en gammel Bimmer til lidt småpenge
og så fylde den op,hvorefter man kører sig selv,passagerer eller andre
uskyldige med himmelekspressen.

I betragtning af hvor få af de nye 1000'ere der sælges og til hvem er
problemet som skitseret på grænsen til det teoretiske...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Brian Laursen

Dato : 20-02-04 07:38

Pein wrote:
> Har jeg misforstået reglerne?
> Kan man ikke som 21 årig knægt tage stort kørekort direkte og så gå ud
> og køre fuldt lovligt på Fejeblad størrelse 1000?
>
> /Niels

Jow da. Og det var jo lige præcis derfor at man idag skal betale en halv arm
for at forsikre den. Før i tiden kunne alle og en hver købe og forsikre en
stor motorcykel. Det resulterede i at forsikringsselskaberne næsten gik
bankerot på stribe, fordi de skulle udbetale den ene livsforsikring efter
den anden. For mange ulykker har gjort livet surt for os idag. Derfor blev
reglerne skærpet til at man ikke måtte fører en mc der ydede mere end 34hk /
25 KW, indtil det enogtyvende år.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Ronni

Dato : 20-02-04 09:44

m0rt3n wrote:

> [...]
> kilo. Den hører til i den absolutte elite, når det kommer til
> køreegenskaber, men enhver kan gå direkte fra køreskolen ind og købe den for

Jeg forstår heller ikke helt pointen. Problemet er ikke så stort med vilde
biler, fordi den almindelige dansker ikke har råd til at købe en Ferrari,
men motorcykler er for billige?

Argumenterer EB for at 180 % afgift + moms ikke er nok?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-02-04 14:13

"Lasse Lundberg" <LasseREMOVETHIS@lundberg-net.dk> writes:

> den til 67, har ridser og flækket forkåbe plus der er lån i cyklen
> (hvorn er det lige man ordner sårn noget så der er orden i sagerne og sælger
> ikke "glemmer" at betale lånet ud ?

Da jeg købte min Bandit var der også lån i den (faktisk for mere end
hvad jeg gav for den). Sælger og jeg havde dog samme bank, så vi
aftalte bare at mødes i hans bankafdeling, og så stak jeg dem bare
hævekortet mod at de lovede at fjerne lånet og overføre det resterende
til et personligt lån til sælger.

Det gik uden problemer. Hvis man ikke har samme bank som sælger, så
kan man stadig møde op sammen med sælger i hans bank, så skal man bare
have en banknoteret check med i stedet for sit hævekort. Jeg er ikke
sikker på at de synes det er fedt bare lige at hæve den slags beløb på
et dankort man stikker dem.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:54

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> med i stedet for sit hævekort.
> Jeg er ikke sikker på at de synes det er fedt bare lige at hæve den slags

Ork jo - Det er sågu' da dét at Dankortet er skabt til, og hvorfor skulle
netop en bank være mere modstridig end f.eks en bilforhandler (har en
kammerat der købte bil på dankort, og selvom ekspedienten overraskedes
derover, konstanterede han under betalingen at der endda stadig var ét felt
(á 6. ciffer) ledigt på fluesmækkerens talon)!

Jeg handlede Lillefrøen på omtalte måde, endda på (bevilliget) overtræk, og
den eneste hurdle var at man lige checkede kontoen telefonisk!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 16:58

m0rt3n wrote:
> [...]
>
> Det er jo nemt nok at få pappet, og købe en CBR med 185 heste. Det
> svære opstår først, når man vil finde et værksted, der kan drosle den

"Go'da, jeg har lige købt en CBR 1000 '04- den skal drosles til 34 HK, er
det noget I kan klare her på værkstedet??" - SLAM - så er der
håndmadder!! - man kommer til at forlade stedet i en rullestol!!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-02-04 22:55

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message
> [...]
> det noget I kan klare her på værkstedet??" - SLAM - så er der
> håndmadder!! - man kommer til at forlade stedet i en rullestol!!

Der ville sgu nok blive stille et øjeblik, men det er ikke engang sikkert at
man ville være dem første...

Jeg så en blackbird droslet til 34 HK, på den tyske ebay på et tidspunkt

Thore
---
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:49

> [...]
> kilo. Den hører til i den absolutte elite, når det kommer til
> køreegenskaber, men enhver kan gå direkte fra køreskolen ind og købe den

Koster den virkeligt ikke mere?
Var det ikke hvad CBR 600 F4 en kort overgang var prissat til (efter Yen'ens
himmelflugt) :-/

> Det er jo nemt nok at få pappet, og købe en CBR med 185 heste. Det svære
> opstår først, når man vil finde et værksted, der kan drosle den ned til 34
> heste...

Ikke mindst de seneste 5 års tid, har "mc-kørekorts erhververe" for en stor
dels vedkommende været modne folk der skulle have sig en Virago for
kapital-pensionen, så udtalelsen ér faktisk langt mindre snævertsynet, end
du er!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-02-04 17:50

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> [...]

> derover, konstanterede han under betalingen at der endda stadig var ét felt
> (á 6. ciffer) ledigt på fluesmækkerens talon)!

Jeg tænkte at det var af samme årsag at man kun kan hæve 2000 kroner i
døgnet i en fremmed banks hæveautomat. Bankerne risikerer alt for
meget ved bare at lade folk bruge dankortet bevidstløst. Jeg har et
par venner der arbejder i banker, så jeg har hørt lidt historier om
hvordan folk forsøger at snyde.

> Jeg handlede Lillefrøen på omtalte måde, endda på (bevilliget) overtræk, og
> den eneste hurdle var at man lige checkede kontoen telefonisk!

Ja, så er det jo en anden sag. Så har de også grund til at tro at du
har pengene når din bank siger god for dig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-02-04 21:15

Brian Laursen wrote:

> ????

Hold da op en gang tuderi. Hvorfor skal EB altid brokke sig over alting? Der
står jo ikke noget konkret i artiklen. De kunne lige så godt have skrevet,
at nu kommer der 3 nye hurtige cykler.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 11:52

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da op en gang tuderi. Hvorfor skal EB altid brokke sig over alting?
Der
> står jo ikke noget konkret i artiklen. ................

Nævn mig et eksempel på noget konkret der er at at læse i en hvilkensomhelst
avis :-|

> .................... De kunne lige så godt have skrevet, at nu kommer der
3 nye
> hurtige cykler.

Omkring den nylige togulykke i Iran, kunne man ligesåvel have nøjes med at
skrive at et tog var afsporet og eksploderet - Mere konkret er dersom sådan
ikke skrevetom dén sag! :-/

Hver gang man læser en avisartikel om et emne, som man selv er inde i,
skuffes man mere og mere over nyhedsformidlingens saglighed:-|

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-02-04 12:12

Armand wrote:
> Hver gang man læser en avisartikel om et emne, som man selv er inde i,
> skuffes man mere og mere over nyhedsformidlingens saglighed:-|

Igen en fin observation fra din side. Du er da vist i det hele taget et
fornuftigt individ.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 16:10

> Igen en fin observation fra din side. Du er da vist i det hele taget et
> fornuftigt individ.

Snarere på vej til at være et gammelt røvhul - Såvel her på gruppen som på
to hjul! :-/

--
Armand.
(Gammelnok)

Fra : Bo-gsxR

Dato : 19-02-04 22:20

med den slags artikler ender det snart med et forbud a la det de overvejede
med 250km/t grænsen, som heldigvis så blev ann. pga. fab. stoppede på 300km/t

eller periodisk syn af mc hvert 2. år eller alt det andet som dmc kæmper for
at undgå.

bo-gsxR

Fra : Hekto

Dato : 19-02-04 22:58

In article <c1395g$kt6$1@sunsite.dk>, slettes.gsx-r750@ishoejby.dk
says...
> med den slags artikler ender det snart med et forbud a la det de overvejede
> med 250km/t grænsen, som heldigvis så blev ann. pga. fab. stoppede på 300km/t

Fabrikanterne gør da hvad de kan, ved at markedsføre det ene gode
politiske argument for et forbud, efter det andet!
Selv BMW opgav jo deeres '100-HK'politik tilsidst, fordi de andre hele
tiden hamrede flere og flere HK ud på markedet.

Mit gæt er at der kommer restriktioner, før eller siden.
I øjeblikket bliver de ved med at indoktrinere, at det er farten der
dræber. Mange HK = fart. Det kan enhver politikker da forstå!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto