Hvor er det bedste sted at købe pære?
Fra : Torben Frederiksen

Dato : 19-02-04 13:25

Hej Gruppe
Efter at have haft min (brugte) Golf i ½ års tid har jeg opdaget at der er
gået to forlygtepære, parkeringslys i venstre og nærlys i højre, så det er
jo nok en god ide at have et komplet sæt ekstra pære i bilen, men det bliver
jo hurtigt en stor udskrivning.
Er der måske en der har et godt tip til et sted der handler med gode solide
pære til en fornuftig pris.
Mvh.
Torben
Golf TDI

Fra : Møller

Dato : 19-02-04 14:45

"Torben Frederiksen" <torbenf@NOSPARMpost12.tele.dk> wrote in message
> [...]
bliver
> jo hurtigt en stor udskrivning.
> Er der måske en der har et godt tip til et sted der handler med gode

Pærer er noget heste efterlader sig

Må men vi mener vist det samme.
De har nok været slidt.

Køb f.eks Philips Vision Plus. jeg ved godt de er dyre, næsten 2 pakke
cigaretter!
Det er i hvert fald ikke her du skal spare
Sæt dem i, og brug de brugte som reserve, så kan du i nødstilfælde altid
sætte en af dem i til du køber et nyt sæt.
Skift altid begge sider samtidig og brug den gamle, ikke overbrændte, som
reserve
Jeg har kørt i en 306 i 3 år nu med dem uden problemer, selvom "man" siger,
at Peugeot æder pærer, men man vil måske ikke ofre det kvalitet koster.

Pris glemmes hurtig, kvalitet huskes !

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,312182,00.html

--
Møller

Fra : Møller

Dato : 19-02-04 14:48

> [...]
bliver
> jo hurtigt en stor udskrivning.
> Er der måske en der har et godt tip til et sted der handler med gode

Jeg glemte lige: hvor skal du købe dem.

Lige nu ved jeg det ikke, men Q8 har haft dem på tilbud.

så lad os se om der er nogen der har et godt tip. man skal jo ikke køre
langt for at spare 20 kr. .o))
--
Møller

Fra : Mikkel

Dato : 19-02-04 20:52

Hey...
Køb dem på www.thansen.dk God kvalitet til billige priser. (Køb xenon pære hvis du
vil have pærer i høj kvalitet)

Hilsen Mikkel

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.164.74.161)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-04 21:18

"Mikkel " <Mikkel0212@hotmail.com> skrev :

>Køb dem på www.thansen.dk God kvalitet til billige priser. (Køb xenon pære hvis du
>vil have pærer i høj kvalitet)

Fnis !

Sagde du "høj" kvalitet - og billig T-hansen pære i samme sætning ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 21:43

> Sagde du "høj" kvalitet - og billig T-hansen pære i samme sætning ?

Ja - de får en meget flot placering i en test i det seneste nummer af
Bilmagasinet. Testen er lavet af fagfolk, der ved noget om autolys.

"Bedst til prisen" og bedre end sæt til 300 kroner.

Jeg tror, de får en samlet 5.plads.

Jeg tror ikke, der er grund til at grine højt af Thansen på grund af deres
stumper - i hvert fald ikke deres alm reservedele.

/Jan W Nielsen - uden neon under bilen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-04 23:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Ja - de får en meget flot placering i en test i det seneste nummer af
>Bilmagasinet. Testen er lavet af fagfolk, der ved noget om autolys.

Er det samme nummer af bilmagasinet vi har læst i ?

>"Bedst til prisen" og bedre end sæt til 300 kroner.

Bedst til prisen argumenter holder ikke 2 meter i den virkelige
verden, det ved du jo godt , og bedre end et sæt til 300, fortæller
måske blot at 300Kr sættet er virkeligt ringe ;)

>Jeg tror, de får en samlet 5.plads.

Jeg personligt kan ikke nøjes med noget 5'te rangs noget ;)
Jeg vil have lys !

>Jeg tror ikke, der er grund til at grine højt af Thansen på grund af deres
>stumper - i hvert fald ikke deres alm reservedele.

Har du på egen hånd stået med nogle bremseslanger, der ikke passede ?
Har du stået med et par bremseskiver der blev vind og skæve efter 14
dage
Har du .......

Det har jeg, og jeg siger eder , at jeg den onde lyneme holder mig til
originale stumper. (pardon my french)

Du får hvad du har betalt for , og ikke en dyt mere ;)

>/Jan W Nielsen - uden neon under bilen.

Du ville også blive mobbet noget så grundigt ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 23:47

> Jeg personligt kan ikke nøjes med noget 5'te rangs noget ;)
> Jeg vil have lys !

De giver mere og bedre (vel-fokuseret) lys, end de andre 25 par, der får en
ringere placering.

De er omtrent lige så gode som Phillips Vision+, der ellers altid bliver
rost til skyerne, og langt bedre en en lang række pærer fra Bosch, Phillips
etc.

> Har du stået med et par bremseskiver der blev vind og skæve efter 14
> dage
> Har du .......

Ja, oven i købet fra en af verdens førende producenter - Brembo.

> Du får hvad du har betalt for , og ikke en dyt mere ;)

He-he..

Det er folk som dig, de elsker.

Folk der tror, der altid er sammehæng mellem pris og kvalitet. Økonomer ved,
at det er drømmetænkning. Det er udbud og efterspørgsel, der sætter prisen -
samt nogle gange deciderede indgreb evt fra det offentlige eller andre
aktørere. De originale stumpers prisdannelse påvirkes formentlig mere af
garanti- og service-klausuler end af sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Hvor stor en del af prisen, tror du egentlig du betaler for kvaliteten...?

Altså - hvor stor en forskel i prisen er der på at producere en
kvalitetsskive og en discountskive..? Når du ved dette, så prøv at sætte
differencen i forhold til udsalgsprisen.

Sammenhængen er minimal.

/ Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 00:04

>He-he..

>Det er folk som dig, de elsker.

Næppe - jeg handler dele til mine Ford Biler der - dem henter jeg hos
Ford - jeg har jo eget værksted, u know ;)

AutoPerfect lever stadig i bedste velgående på 15'nde år ;)

Well, historiern er lidt mere finurlig, jeg lejede engang en ejendom,
hvor der lå et værksted - da jeg flyttede flyttede firmaet med ;)

>Folk der tror, der altid er sammehæng mellem pris og kvalitet.

Øehh - jvfr. din forrige bemærkning, sætter du mig i bås med slige
folk , det bør du glemme ganske hurtigt. Jeg går efter kvaliteten i
tingene, og kigger ikke på prisen.

Finder jeg f.eks en god pære (a´la den dersens Phillips) så er jeg
egentligt ligeglad med prisen, da det er varens kvalitet der trækker,
nogen gange finder jeg dem relativt billigt, andre gange koster de
mere, men står jeg på Lars tyndskids mark - betaler jeg det den
koster, der hvor jeg mangler den.

> [...]
>offentlige eller andre aktørere. De originale stumpers prisdannelse
>påvirkes formentlig mere af garanti- og service-klausuler end af

Der satte du mig grundigt af - kan du prøve igen på dansk ?

udbud og efterspørgsel sætter prisen ? Well, hvorfor kæmper de så
alle med samme slogan = vi er billigst
det har ikke en krone med udbuddet at gøre, men bruges for at trække
husarer til

Og de originale stumpers pris, ved du da osse - er sat højt, fordi de
skal tjene på et eller andet, når de ikke kan tjene nok på bilerne de
sælger. *det* er da en slet skjult hemmelighed.

>Hvor stor en del af prisen, tror du egentlig du betaler for kvaliteten...?

Jeg aner det ikke, men jeg kan næppe ringe til T-hansen, eller højer,
og få dem til at lægge noget klar til mig ovre på tanken - det kan jeg
hos Ford.

Jeg kan heller ikke forvente at T-hansen/Højer/U name them - kan give
mig det gode fif jeg evt lige mangler - ej heller kan jeg lige tulle
forbi dem og lige låne et stykke specialværktøj en times tid.

Hvis nogle af de ting, kan bringes med ind under hatten, der står
kvalitet på, så giver jeg gerne lidt for at have de muligheder i
baghånden.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 00:18

> AutoPerfect lever stadig i bedste velgående på 15'nde år ;)

I know.

> Finder jeg f.eks en god pære (a´la den dersens Phillips) så er jeg
> egentligt ligeglad med prisen, da det er varens kvalitet der trækker.

Det ved jeg også godt - men jeg køber bare ikke den der talemåde med: "Då
får hvaj, då betaler for, makker".

Prisdannelse er en mærkelig en.

Hvis folk for eksempel fejlagtigt tror, man ikke kan købe Thansens dele,
fordi de går i stykker i morgen, så kan Ford tage en unødig merpris, fordi
der er "overtro" i markedet. Det samme kan Ford, hvis de i øvrigt laver et
"indgreb" ved klausuler i deres garantiordninger etc. Så sættes den sunde
konkurrence jo ud af kraft, fordi forbruger ikke længere har det frie og
oplyste valg.

> udbud og efterspørgsel sætter prisen ? Well, hvorfor kæmper de så
> alle med samme slogan = vi er billigst.

Det er for at øge efterspørgslen, så de kan markere sig i markedet. De øger
efterspørgslen ved at lokke folk til. Så kan de evt. sætte priserne op igen.
Dette kaldes en penetrerende pris - altså en pris, der er kunstigt lav, og
som er der, fordi en leverandør vil positionere sig på et marked - blive en
"spiller". Efterfølgende kan man sætte priserne op igen. Det så man med
Mitsubishi i slutningen af 80´erne, man ser det netop nu med Hyundai, og det
ser man med bilvask ved Metax.

> Og de originale stumpers pris, ved du da osse - er sat højt, fordi de
> skal tjene på et eller andet, når de ikke kan tjene nok på bilerne de
> sælger. *det* er da en slet skjult hemmelighed.

Nemlig - og når de sætter priserne så meget op, hænger det blandt andet
sammen med, at de er sikret en stabil omsætning som følge af
garantiklausulerne om, at der ikke må benyttes "falske" reservedele, hvis
garantien skal holde, eller at de autoriserede værksteder SKAL lave service
for at holde garantien eller andre ting, der sætter markedskræfterne ud af
spil. Når der sker en ændring i prisniveauet i disse år, hænger det
formentlig også sammen med, at der sker en opblødning på garanti-reglerne.

> Jeg aner det ikke, men jeg kan næppe ringe til T-hansen, eller højer,
> og få dem til at lægge noget klar til mig ovre på tanken - det kan jeg
> hos Ford.

Det kan jeg godt forstå, du gerne vil betale penge for. Jeg mener heller
ikke, man ikke godt kan få dårlige dele. Jeg mener bare, man ikke skal tro,
der er 100 procents sammenhæng mellem prisen på reservedelen og den konkrete
kvalitet.

Sikke et langt indlæg...

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 00:44

> [...]

>der er 100 procents sammenhæng mellem prisen på reservedelen og den konkrete

Ja - når vi først ruller os ud, og varmer klaptræet op ....

Det jeg egentligt tænder mest af på, er at folk flest, render afsted
med noget skrammel, og bilder sig selv ind, at siden det var billigt,
så *må* det søreme være godt ;)

du ved i stil med "Hvor kan jeg bedst og billigst få en ......"

Og så er vi på finurlig vis tilbage i tråden's emne igen

Det bedste sted at købe pære ?

Her i hytten er det der hvor den gode pære, kan fåes til en god pris

ingen nævnt ingen glemt.

Hvis folk mener hvor kan jeg billigst få noget der kan lyse, så bør de
sgu' skrive det.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 07:56

> Hvis folk mener hvor kan jeg billigst få noget der kan lyse, så bør de
> sgu' skrive det.

Nemlig - når jeg igen kommer til hovedstaden, skal jeg fortælle dig,
nøjagtigt, hvad pæren hedder.

/Jan W NIelsen

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 20-02-04 21:12

Jeg købte originale peugeot pærer, der kostede mig 200 kroner for to, så gik
der en 3 ugers tid, så sprang den ene af dem, kører nu på dem T-hansen
sælger og de virker fint.

mvh
Jesper

Fra : Leif Nielsen

Dato : 20-02-04 12:17

jan@stevns.net wrote in message :
Du får hvad du har betalt for , og ikke en dyt mere ;)

Du får omtrent en lige så god/dårlig pære. Køber du de dyre får du
også lov til at kunne læse Osram ell. Phillips på æsken.

Leif nielsen

Citroen XM 2,1 TD st.car 1992
Daimler XJ6 4,2 Aut. 1973

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-02-04 07:54

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg tror ikke, der er grund til at grine højt af Thansen på grund af deres
> stumper - i hvert fald ikke deres alm reservedele.
>
> /Jan W Nielsen - uden neon under bilen.

Hvad skal det betyde? (bortset fra det eksplicitte budskab)
Har du haft det eller vil du gerne ha det?

--
Roberto Saldo (heller ikke noget neon under bilen)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 08:12

> Har du haft det eller vil du gerne ha det?

Øhh.... Roberto, jeg troede, du kendte mig efterhånden..

Jeg er ikke nogen "neon-under-bilen-type"..

Jeg har derfor aldrig haft og vil aldrig have den slags gøgl på min bil.

/Jan W NIelsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-02-04 09:08

Jan W Nielsen wrote:

> Øhh.... Roberto, jeg troede, du kendte mig efterhånden..

Det stille vand den dybe grund som min salige mormor altid sagde ...

> Jeg er ikke nogen "neon-under-bilen-type"..

Ja ja, det siger de alle.

> Jeg har derfor aldrig haft og vil aldrig have den slags gøgl på min bil.

Næh, men du der er mange ting jeg ikke har på slæden som jeg ikke
skriver om i min tagline!
Du har da tænkt noget da du skrev det :)

--
Roberto Saldo (har ikke en blown 454cui chevy block i Yodaen)

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 09:50

> Næh, men du der er mange ting jeg ikke har på slæden som jeg ikke
> skriver om i min tagline!
> Du har da tænkt noget da du skrev det :)

Ja, da.

Jeg tænkte, at jeg ville understrege, at jeg hilser THansens entre på
markedet velkommen, selvom jeg ikke lige står og mangler alt muligt
ligegyldigt og smagløst guldfarvet tingel-tangel til min bil.

Thansen og Høyer sætter alvorligt pres på de "almindelige"
reservedelspriser, tror jeg.

Og jeg vil gerne have lukket noget af den over-prizing ud af importørerne.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-02-04 09:52

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> markedet velkommen, selvom jeg ikke lige står og mangler alt muligt
> ligegyldigt og smagløst guldfarvet tingel-tangel til min bil.

Deres rekvalme er åndssvag.

> Thansen og Høyer sætter alvorligt pres på de "almindelige"
> reservedelspriser, tror jeg.

Helt klart.

> Og jeg vil gerne have lukket noget af den over-prizing ud af importørerne.

Enig.

Mvh
Roberto

Fra : Leif Nielsen

Dato : 20-02-04 12:11

Et simpelt råd:

Køb de billigste.

F.eks i biltema. Der kan du få 1 H4 pære for 19,95,-

Og nu bliver jeg nok overfaldet af jer der tror at det er nogle
billige skodpærer. Men hør nu her: Hverken Biltema eller T.Hansen har
deres egen pærefabrik. de får deres pærer fra fabrikker der ikke laver
andet end pærer og lign. Sansynligvis Osram ell. Phillips. Der står
biltema på æsken, og derfor er den billigere. Prøv at købe en
"Original" kobling til en Mercedes hos Mercedes.
Køb så en "uoriginal" hos Østergaard. Der står SACHS på dem begge, men
den i Mercedespappet er bare 70% dyrere. Sådan er det også med pærer,
udstødninger osv. osv.

Og prøv så lige at regne ud hvor mange sæt biltemapærer du kan købe
for prisen på et par "GTI ultralight longlasting highflowing
performance" i det "rigtige" pap. I bliver snydt så vandet driver af
jeres frontruder...

Leif nielsen

Citroen XM 2,1 TD st.car 1992
Daimler XJ6 4,2 Aut. 1973

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 12:52

it-center@teaterbygningen.dk (Leif Nielsen) skrev :

>I bliver snydt så vandet driver af jeres frontruder...

Underligt som f.eks strejflyset er langt større på skodlamperne, end
det er når du har en god pære i parabolen

underligt at mange af billiglamperne blænder dine modkørende , når
kavlitetslamperne ikke gør

>Hverken Biltema eller T.Hansen har deres egen pærefabrik. de får
>deres pærer fra fabrikker der ikke laver andet end pærer og lign.
>Sansynligvis Osram ell. Phillips.

Siden hvornår er Philips/Osram begyndt at producere pærer i fjernøsten
?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 13:31

> Underligt som f.eks strejflyset er langt større på skodlamperne, end
> det er når du har en god pære i parabolen

Det er rigtigt - men en billig autopærer BEHØVER ikke at være skod, jvf den
omtalte test.

> underligt at mange af billiglamperne blænder dine modkørende , når
> kavlitetslamperne ikke gør

Det er nok rigtigt - der er formentlig større risiko for at få en dårlig
pære, når man køber en til 29 kroner, end når man betaler 150 kroner pr
styk.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 16:10

"Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev :

>Det er rigtigt - men en billig autopærer BEHØVER ikke at være skod, jvf den
>omtalte test.

Og ret mig lige hvis ikke bundlinien i Bilmagasinet's test, var at
langt de fleste af de der super duper xenon hiphap lygter , var noget
eklatant møg

>Det er nok rigtigt - der er formentlig større risiko for at få en dårlig
>pære, når man køber en til 29 kroner, end når man betaler 150 kroner pr
>styk.

underligt - de er jo så billige ;)

Fandt du bladet ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 17:47

> Og ret mig lige hvis ikke bundlinien i Bilmagasinet's test, var at
> langt de fleste af de der super duper xenon hiphap lygter , var noget
> eklatant møg

Der skal ingen rettelse til - du har helt ret.

> underligt - de er jo så billige ;)

*LOL*

> Fandt du bladet ?

Jeg kommer først til hovedstaden igen på mandag.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 21:44

>Jeg kommer først til hovedstaden igen på mandag.

Gør ikke noget - jeg fandt mit blad i bunkerne , og har lagt
beskrivelserne på hjemmesiderne.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why