øv bøv for en skramme
Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 13:14

Var lige i banken for at indbetale et depositum for den nye brugte passat
jeg har købt(mere om den senere) og da jeg kom ud holdt der en gammel mazda
323 foran mig 1 m fra kantstenen. Tænkte hvilken parkering. Så kom damen hen
til mig og sagde hun havde kørt på min bil. Pis også tænkte jeg når jeg lige
skal til at sælge den. Nå men en bule i forskærmen og lakskade på forskærm
og kofanger foran. Så nu skal den på værksted. Men det er dælme dårlig
timing da den skal sælges så hurtigt som muligt.
Men hvor er jeg dog glad for hun ventede på mig og indrømmede det. Det roste
jeg hende også mange gange for.
Men kan dog trods alt se frem til min nye bil jeg gerne skulle få i næste
uge.
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 19-02-04 13:28

Hej Brian
Det havde da været mere surt hvis det havde været Passaten.
Mvh. Torben

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 18:23

> Hej Brian
> Det havde da været mere surt hvis det havde været Passaten.
> Mvh. Torben

Ja hvad du så ikke ved er at det er en passat jeg kører i nu også. den er
bare fra 98 isteddet for den nye som er fra 01

Men ærgeligt er det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 19:42

> Ja hvad du så ikke ved er at det er en passat jeg kører i nu også. den er
> bare fra 98 isteddet for den nye som er fra 01

Jeg kørte på et tidspunkt i en Passat V5 (170 hk) fra sidst i 2002. Da jeg
havde kørt i den en uges tid sprang jeg over i en 97´er med en 1,8T-motor.

Jeg trådte DIREKTE fra den ene til den anden, og jeg mener ikke, der er
nogen forskel af betydning på "lækkerhed" i køreoplevelsen på de to
modeller.

Den nye er pænere, ja... Men hvorfor vælger du at skifte - det er sikkert
hulens dyrt. (?)

(Noget helt andet er, at 1,8T´eren føles mere vågen end den 170 hk V5´er)

/Jan W Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 19:46

> [...]
> modeller.
>
> Den nye er pænere, ja... Men hvorfor vælger du at skifte - det er sikkert

Fordi jeg har trillet godt 50kkm i den i år og den har rundet 184kkm nu og
jeg har det sådan at jeg synes den falder for meget i værdi når den runder
200kkm. Så derfor skifter jeg. og så dyrt er det nu heller ikke. Jeg regner
med at kunne få godt 85000 for den jeg har nu og den nye har jeg givet
145000 for. Det er en 1.9 Tdi 130 hk. 6 gear. St.car. org. alu fætre 16"
også har den kun kørt 98000 fra juni 01. Og ja den er flottere den nye
model. Den er blå(kongeblå) kalder jeg den. Så den glæder jeg mig til. Skal
vist lige huske at sige det er priser i svenske kroner. Det gør det lidt
sjovere

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....med billeder af den gamle og snart den nye også.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 19:57

> Skal
> vist lige huske at sige det er priser i svenske kroner. Det gør det lidt
> sjovere

Ok, så forstår jeg bedre..

Det lyder som en rimelig betragtning alt i alt.

/Jan W Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 20:09

> Ok, så forstår jeg bedre..
>
> Det lyder som en rimelig betragtning alt i alt.

Ja ik
Det var en mand der havde kørt som sælger i den og havde kun selv kørt i
den. Han valgte så at tage sig selv af dage og konen skulle bare af med den
og dække lånet til den så den står faktisk til ca 15-20k under andre i den
klasse. Så jeg slog til med det samme.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 10:27

Brizz wrote:
> [...]
> en bule i forskærmen og lakskade på forskærm og kofanger foran. Så nu
> skal den på værksted. Men det er dælme dårlig timing da den skal

Nu ved jeg ikke hvordan svenskerne har det på det område, men i DK kan man
sagtens sælge en bil med en skade, og så bare give skadesanmeldelsen med til
den nye ejer, som så selv får foretaget rep.
Dette kan dog som regel kun lade sig gøre ved salg til forhandler.

> Men hvor er jeg dog glad for hun ventede på mig og indrømmede det.

He he, jeg prøvede engang hvor en ældre dame kørte lige ud i siden på mig
(hun kørte ud for hajtænder), skaden skete inde i byen og med lav fart så
der skete ikke så meget, men hun nægtede at det var hendes skyld. Som hun
sagde "Hun havde slet ikke set mig, så det kunne umuligt være hendes skyld"
!
Jeg valgte at ringe efter Politiet med det samme, og de havde heldigvis
samme opfattelse af skyldsspørgsmålet som mig, så de fik vist lige forklaret
hende den ældre et par ting eller to
Så jeg fik en ny forskærm og en dør, hvad der skete med hende ved jeg ikke,
men hun så lidt olm ud da jeg kørte derfra

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-02-04 10:49

> [...]
> der skete ikke så meget, men hun nægtede at det var hendes skyld. Som hun
> sagde "Hun havde slet ikke set mig, så det kunne umuligt være hendes

LOL - godt argument :)

> [...]
ikke,
> men hun så lidt olm ud da jeg kørte derfra

Ja, hun burde være _gået_ derfra.

Per

Fra : Brizz

Dato : 20-02-04 17:50

> [...]
> den nye ejer, som så selv får foretaget rep.
> Dette kan dog som regel kun lade sig gøre ved salg til forhandler.

Det kan godt lade sig gøre. Det spurgte jeg nemlig om. Men bare ikke fedt at
skulle gøre det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 17:54

Brizz wrote:

> Det kan godt lade sig gøre. Det spurgte jeg nemlig om. Men bare ikke
> fedt at skulle gøre det.

Hvis det er en forhandler med eget værksted, så plejer de nu at være glade
for den slags, så tjener de jo både på rep. samt på salg.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brizz

Dato : 20-02-04 18:23

> Hvis det er en forhandler med eget værksted, så plejer de nu at være glade
> for den slags, så tjener de jo både på rep. samt på salg.

Ja men skal se om jeg kan sælge den privat da jeg så får flest penge. Ellers
bliver det jo rent salg til en forhandler og det giver ingen penge.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk