skift af bundkar på en Toyota
Fra : Jørgen L

Dato : 18-02-04 22:44

Hej ng.

Jeg har fået en pris (på forhånd) på skift af bundkar på en Toyota Sportsvan
2,2 td fra 98.
den lyder på 4400 incl. olie skift, olie skift koster 350 kr, bundkar og
pakning uden rabat koster 2200 kr.
er det ikke lidt dyrt at give 1800 kr. for montagen, de får jo også rabat på
delene fra Toyota.

Eller er jeg helt galt på den ?

Hilsen Jørgen

---

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 19-02-04 14:04

> [...]
> pakning uden rabat koster 2200 kr.
> er det ikke lidt dyrt at give 1800 kr. for montagen, de får jo også rabat

Det lyder i mine ører som om Toyota skal ha' mindst 117% for meget for den.
Men så er den vel også mindst 117% i orden

Hvorfor skal den skiftes? Er det et aluminiums-kar der er blevet bulet/utæt,
så ku' det da være at en hugger ku' levere til 1/4 af prisen?

Det tager jo altså ikke mange split-sekunder at skifte sådan et badekar

Er det derimod Toyota der har knokkel-spændt bundproppen, og derved ødelagt
grevinderne, så må de da godt nok selv punge ud med en erstatter...

Mvh
Michael

Fra : Jørgen L

Dato : 19-02-04 17:20

"Michael Jørgensen" <mijo@FJERN.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den.
> Men så er den vel også mindst 117% i orden

Nej det er ikke engang Toyota men et lille lokalt værksted.
Toyota skulle have 5400 plus olie og moms.

> Hvorfor skal den skiftes? Er det et aluminiums-kar der er blevet
bulet/utæt,
> så ku' det da være at en hugger ku' levere til 1/4 af prisen?

Nej det er et jern bundkar, det er nemlig rustet op.

> Det tager jo altså ikke mange split-sekunder at skifte sådan et badekar

Det ville jeg jo heller ikke mene, at det skulle tage lang tid.

> Er det derimod Toyota der har knokkel-spændt bundproppen, og derved
ødelagt
> grevinderne, så må de da godt nok selv punge ud med en erstatter...

Nej det er som sagt rustet op. men jeg vil da prøve om jeg kunne finde en
hugger der har et, i en god stand.
har i nogen ider om hvem det kunne være ?

Hilsen Jørgen

---

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 20-02-04 10:06

[snip]
> Nej det er ikke engang Toyota men et lille lokalt værksted.
> Toyota skulle have 5400 plus olie og moms.

AAARGH!!!

[snip]
> Nej det er et jern bundkar, det er nemlig rustet op.

Det bedste eksempel på at olie/rustbeskyttelse) ikke gør en sk.. gavn, hvis
det ikke er de rigtige steder (ydersiden i dette tilfælde).

[snip]
> Nej det er som sagt rustet op. men jeg vil da prøve om jeg kunne finde en
> hugger der har et, i en god stand.
> har i nogen ider om hvem det kunne være ?

<http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/index.asp>

Prøv at søge i deres fælles-database på en Picnic. Så vidt jeg kan se er der
2 styk i DK (Odder & Kalundborg) til en 2.2 TD fra '98. Jeg gætter på det er
samme motor i en Picnic og en Sportsvan.

Kan du ikke lige melde tilbage hvad en hugger skal have?

Mvh
Michael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-04 10:15

Hej!

"Michael Jørgensen" wrote:

> [snip]
>
> Det bedste eksempel på at olie/rustbeskyttelse) ikke gør en sk.. gavn, hvis
> det ikke er de rigtige steder (ydersiden i dette tilfælde).

Godt der er alu-bundkar på Ford's Zetec-motorer :) Og ja, rustne bundkar er
langt fra en sjældenhed :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jørgen L

Dato : 26-02-04 01:16

> [...]
er
> samme motor i en Picnic og en Sportsvan.
>
> Kan du ikke lige melde tilbage hvad en hugger skal have?

Oder skal have 400 + 70 + moms = 587,50 kr.
Kalundborg skal 750.- +moms og de skriver intet om lev pris.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-02-04 08:48

[snip]
> Oder skal have 400 + 70 + moms = 587,50 kr.
> Kalundborg skal 750.- +moms og de skriver intet om lev pris.

Jamen så skulle der jo være basis for en besparelse på omkring 4000 kr, i
forhold til Toyota's "tilbud"... Så Toyota's arbejde skal altså være ca.
500% i orden, for at modsvare prisen

Anyway - ned til Toyota og købe en ny pakning, og så hen til det lokale
værksted med lift. 1 time senere er du vel kørende igen

God fornøjelse!

Michael

PS: Husk nu lige at søle det "nye" bundkar ind i noget gedigent
rustbeskyttelse udvendig. Tyk Pava eller lignende (eller bare en sjat
motorolie - det skal bare genopfriskes en gang om året).

Fra : Jørgen L

Dato : 26-02-04 10:52

> Anyway - ned til Toyota og købe en ny pakning, og så hen til det lokale
> værksted med lift. 1 time senere er du vel kørende igen
>
> God fornøjelse!

Jeg har en kammerat, udlært i toyota, jeg fik fat i ham her til morgen,
iflg. ham tager hvis alt går godt ca3,5 time da der er en bro der skal
afmonteres før det kan lade sig gøre.

Men han har givet udtryk for at han gerne vil hjælpe

Hilsen Jørgen

---

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-02-04 11:29

[snip]
> Jeg har en kammerat, udlært i toyota, jeg fik fat i ham her til morgen,
> iflg. ham tager hvis alt går godt ca3,5 time da der er en bro der skal
> afmonteres før det kan lade sig gøre.

Ja ok - det er jo ikke alle biler der er lige nemme... En lift
(gør-det-selv-værksted?) vil sikkert hjælpe en hel del.

> Men han har givet udtryk for at han gerne vil hjælpe

Så er du jo godt på vej... Sådan en Toyota-mekker "går langt på literen"

Mvh
Michael