Diagonal/radial dæk
Fra : Peter

Dato : 15-02-04 21:52

Hvorfor sælger man stadig mc'er med diagonal dæk? Det er da mange år siden
man holdt op med at bruge diagonal dæk til biler?
Jeg har en XJ600S med diagonal dæk (110/80x17 + 130/70x18). Når jeg skal
skifte dæk næste gang, bør jeg så igen montere diagonal dæk, eller kan jeg
med fordel skifte til radial dæk. Mit behov er mere touring end race.

--
Peter
XJ600S

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 15-02-04 22:31

"Peter" skrev i meddelelsen news:c0om5t$omb$1@sunsite.dk...

> Jeg har en XJ600S med diagonal dæk (110/80x17 + 130/70x18). Når jeg skal
> skifte dæk næste gang, bør jeg så igen montere diagonal dæk, eller kan jeg
> med fordel skifte til radial dæk. Mit behov er mere touring end race.

Jeg kan anbefale Bridgestone BT45 til den. Det fik jeg selv på min tidl.
divvy, og var rigtigt godt tilfredse med dem.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-02-04 09:10

> [...]
> skal skifte dæk næste gang, bør jeg så igen montere diagonal dæk,
> eller kan jeg med fordel skifte til radial dæk. Mit behov er mere

Hej Peter

Jeg ville anvende anerkendte veldesignede dæk i stedet for at fokucere på om
det er diagonal eller radial dæk.

Gode touring dæk til en XJ 600 S kunne være

Bridestone BT 45
Metzeler ME330/880
Michelin Macadam 50
Pirelli Sport Deamon eller MT75

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : NielSV650

Dato : 16-02-04 15:13

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:9V_Xb.32$%Q.15@news.get2net.dk...
> Gode touring dæk til en XJ 600 S kunne være
> Metzeler ME330/880

Frit fra hukommelsen:
Bagdækket hedder ME550.
De gamle versioner hedder 55 og 88... Metronic-et-eller-andet.

Ellers er jeg enig i de øvrige forslag.

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-02-04 15:25

> Frit fra hukommelsen:
> Bagdækket hedder ME550.

Hej Niels

Du har ret ME 880 bagdækket er et touring dæk til choppere. ME550 er lavet
til f.eks XJ 600.

Fra : Peter

Dato : 16-02-04 21:12

> [...]
om
> det er diagonal eller radial dæk.
>
> Gode touring dæk til en XJ 600 S kunne være

Hej

Jeg kører i dag med Macadam 50. Det går fint når det er tørt, men jeg er
ikke særlig imponeret af deres egenskaber på våd asfalt. Jeg har overvejet
Michelin Pilot Activ, der er et helt nyt diagonal dæk. Men jeg mangler
stadig at finde ud af, om jeg får mest ud af at købe et anerkendt diagonal
dæk fremfor at købe et anerkendt radial dæk. Hvorfor har man stadig både
diagonal og radial dæk til mc'er, selvom diagonal dækkene forlængst er
forsvundet fra bilverdenen.

Er der nogen der har erfaringer med begge typer på XJ600.

--
Peter
XJ600S