Duc 749S med i 600challenge. ??
Fra : John Jensen

Dato : 15-02-04 19:06

Jeg mener at have læst i en tråd fornylig at forfatteren ærgrede sig over at
749'en ikke måtte være
med i 600challenge.

Hvis man går ind i oversigten over tilmeldte kørere er der da 3-4 af dem
tilmeldte....

Har jeg misset noget eller er der ændret i reglerne. ?

Hvis de må køre med burde serien vel ikke hedde "600 Challenge" mere..

/ John

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 15-02-04 19:14

John Jensen wrote:
> [...]
>
> Har jeg misset noget eller er der ændret i reglerne. ?
>
> Hvis de må køre med burde serien vel ikke hedde "600 Challenge" mere..

Jeg læste mig til, at det er R-modellen (749*R*) som ikke må være med.
S-modellen, skulle vist godt kunne deltage.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 250 (*Til salg*)

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-02-04 21:43

> Jeg læste mig til, at det er R-modellen (749*R*) som ikke må være med.
> S-modellen, skulle vist godt kunne deltage.

se der er jo noget jeg ikke fatter en brik af. Enten kan en 2-cyl. MC på max
750ccm være med eller også kan den ikke.....

-Tomas
#2 RS250 til salg

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 15-02-04 22:18

Tomas Linnet wrote:

> se der er jo noget jeg ikke fatter en brik af. Enten kan en 2-cyl. MC på max
> 750ccm være med eller også kan den ikke.....

Der er en grænse for, hvor dyre motorcyklerne på være i 600 Challenge. 749R er
tilsyneladende for dyr, men det er 749S ikke. Kan dog ikke præcis huske, hvor
meget en cykel må koste.

-Jacob

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-02-04 22:57

> Der er en grænse for, hvor dyre motorcyklerne på være i 600
> Challenge. 749R er tilsyneladende for dyr, men det er 749S ikke. Kan
> dog ikke præcis huske, hvor meget en cykel må koste.

Max. 100K kr.- uden afgift

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : MKS - 74

Dato : 15-02-04 23:36

On Sun, 15 Feb 2004 22:57:24 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Max. 100K kr.- uden afgift

I erkendelse af at de har sk*dt gevaldigt i nælderne og først haft den
på listen over godkendte cykler, burde de nu nok have givet den disp.
til at køre i 2004 og så bare have indført reglen fra 2005.På den måde
det nu er foregået kommer det jo til at virke yderst suspekt ,hvor man
taler om nogle intentioner om en billigklasse som man vel dårligt
kunne have været opmærksom udenfor inderkredsen og indfører formelle
regler med tilbagevirkende kraft - Så la' da skidtet køre i 2004
IMO...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-02-04 00:04

MKS - 74 wrote:

> [...]
> kunne have været opmærksom udenfor inderkredsen og indfører formelle
> regler med tilbagevirkende kraft - Så la' da skidtet køre i 2004

Kloge ord, som jeg er helt enige i.

En 749S koster knap 106.000 kr.- uden afgift, og den må kører med selv om
den koster (lidt over) 100K, og 749R koster 145.000 kr.- uden afgift og den
må ikke kører med. Det giver jo meget mening ikke ?
Reglerne bliver hvis bukket, bøjet og rettet til så de passer arangørerne,
men enten har man en 100K grænse eller man har ikke nogen.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 16-02-04 13:41

[snip]
> [...]
den
> må ikke kører med. Det giver jo meget mening ikke ?
[/snip]

Og så gør det lidt alligevel. Alle de andre cykler er "standard gade cykler"
som de
ikke må ændre særlig meget på.

En 749R har fuldt öhlins og er mere rettet mod race, og derfor mener man vel
det
er unfair at en "race cykle" skal køre mod "gade cykler".

[snip]
> Reglerne bliver hvis bukket, bøjet og rettet til så de passer arangørerne,
> men enten har man en 100K grænse eller man har ikke nogen.
[/snip]

Mener også at det stod i noget med at der kunne ducati kunne få dispensation
sidste år, da de ikke havde/har nogen modeller til under 100kkr.

/Flemming J P
GSXR 750 98
CBR900RR 92-95

Fra : Hekto

Dato : 16-02-04 14:03

In article <bT2Yb.86$AC4.18@news.get2net.dk>, fjp@gimp.dk says...
> [...]
> det
> er unfair at en "race cykle" skal køre mod "gade cykler".

Man kan have mange argumenter for eller imod; men :

http://www.feldballemc.dk/pics/ducati/d_749r_01.jpg

Det er altså en MC, du kan gå hen og købe indregistreret, hvis man
synes man vil ofre afgiften.
De 140.000 u./afg. er selvfølgelig over 100.000, og det er også mere
end de andre cykler koster.
Har man penge nok, kan man altid få det bedste. Det er uanset hvilket
prisloft der lægges. Det er jo ikke gjort med cyklen alene.

Det afgørende er dels hvorfor den lige pludselig udelukkes, og måden
det gøres på, samt af hvem.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Flemming Petersen

Dato : 16-02-04 14:22

[snip]
> [...]
> prisloft der lægges. Det er jo ikke gjort med cyklen alene.
>
> Det afgørende er dels hvorfor den lige pludselig udelukkes, og måden
[/snip]

Det er rigtigt nok.

Mit gæt er at det er forhandleren der "bestemmer" hvilke cykler der skal
med og de tænke vel kun på penge (mer salg).

Hvis 749R'en er med kunne det jo gå hen og blive en duc cup, så
går de andre forhandlere glip af penge og det kan vi jo ikke have.

Mvh
Flemming J P
GSXR 750 98
CBR900RR 92-95

Fra : Hekto

Dato : 16-02-04 14:31

In article <Ot3Yb.95$A85.33@news.get2net.dk>, fjp@gimp.dk says...
> Mit gæt er at det er forhandleren der "bestemmer" hvilke cykler der skal
> med og de tænke vel kun på penge (mer salg).

Ja, og med den høje Yen er dette problem blevet mere og mere kritisk.
Konkurrancen fra italienerne, og andre, gør mere og mere ondt, da der
sker en udligning af priserne på denne baggrund. (det er bare ikke os
der får billigere MC'er)

> Hvis 749R'en er med kunne det jo gå hen og blive en duc cup, så
> går de andre forhandlere glip af penge og det kan vi jo ikke have.

Nej, det ville da være kedeligt!
Der bliver kørt masser af Duc' race i Assen og andre steder.

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 16-02-04 01:05

> Max. 100K kr.- uden afgift

Når man nu har en grænse, for hvor meget en cykel må koste, for at få
lov at deltage, gælder der så også en grænse for omkostninger ved
efterfølgende udvikling på cyklen indenfor et hold ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Flemming Petersen

Dato : 16-02-04 13:48

[snip]
> [...]
> lov at deltage, gælder der så også en grænse for omkostninger ved
> efterfølgende udvikling på cyklen indenfor et hold ?

De må sætte en larme potte på og ændre gearing og skal sætte en race kåbe
på, derudover må de kun justere på cyklen, så er der ikke rigtig nogen
udvikling
på cyklen.

Læs evt. http://www.dmusport.dk/roadrace/Reglement/RR-Reglement2003.pdf
Under punkt 2.09

/Flemming J P
GSXR 750 98
CBR900RR 92-95

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-02-04 18:19

"Flemming Petersen" skrev
> [...]
>
> De må sætte en larme potte på og ændre gearing og skal sætte en race kåbe
> på, derudover må de kun justere på cyklen, så er der ikke rigtig nogen

Gælder der nogle regler for hvor mange penge et team må bruge på ansatte
m.m.?
Det hjælper jo ikke meget at maskinerne skal være billige, hvis man kan
bruge ubegrænsede midler på fin justering, samt udvilkning af udstødning og
kåbe.
Selve indkøbet af motorcyklen er kun en lille del af de samlede udgifter til
en race sæson.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : MKS - 74

Dato : 17-02-04 19:48

On Tue, 17 Feb 2004 18:18:30 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote:

>Det hjælper jo ikke meget at maskinerne skal være billige, hvis man kan
>bruge ubegrænsede midler på fin justering, samt udvilkning af udstødning og
>kåbe.

Ja undskyld mig Brian,men den slags udtalelser røber et larmende
ukendskab til forholdene i dansk RR...

Fra : John Jensen

Dato : 17-02-04 21:19

Oje..... jeg havde ikke forudset denne diskussion da jeg stillede
spørgsmålet, så havde jeg sku' nok ikke
stillet det.

Diskussionen her er vel nærmest blevet drejet derhen at det en
"religionskrig" Ducati vs. alle 4 cylindrede
cykler, og det har jeg sådan set heller ikke noget imod, det jeg har imod
alle Ducatisternes argumenter
er mere at de efter min mening altid skal forfordeles/ have en form for
særbehandling uanset hvilken klasse
de skal køre i, i de "gamle dage" i WSB måtte de 4 cylindrede kun være
max.750cc, men Ducati/V2 måtte
være 1000cc, i Supersport må de 4 cylindrede være 600cc, men Ducati/V2 må
være 750cc, i den nuværende
WSB må de 4 cylindrede nu også have 1000cc, MEN så skal de også have en
airrestriktor til at snøre
indsugningen sammen så man er sikker på de ikke vinder.

Jeg har IKKE noget imod Ducati, jeg mener tværtimod de laver nogle fede
sportscykler (synes dog også
at 748/916 er kønnere end 749/999) men HVIS de virkelig mener deres koncept
med en V2'r og desmo
er det eneste saliggørende og verdens bedste, så lav dog en på 600cc, tag
kampen op og vis det, reglerne
kunne så evt. laves som de mig bekendt er i MotoGP hvor alle motortyperne må
have samme antal CC, men
vægten må være lavere jo færre cylindre der er.

Men tilbage til det oprindelige spørgsmål, - serien hedder jo netop "600
challenge".!

/ John

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 21:59

In article <40327678$0$1669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
John@nospamJensen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> have samme antal CC, men
> vægten må være lavere jo færre cylindre der er.

Jeg er helt enig!
Dog tror jeg ikke det er noget Ducati selv står for at lave regler om!?
Iøvrigt er der da et eller andet med, at de selv er positive over for
det, så der konkurreres på lige fod.

Desmocedisi'en med V4 er jo et trin på vejen.

Fra : Armand

Dato : 18-02-04 17:38

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> have samme antal CC, men
> vægten må være lavere jo færre cylindre der er.

Ducati ér også med i GP1-klassen, hvortil de har fremstillet en V4 med 16
ventiler og 32 (desmo-)vipparme- Og allerede fra første sæson var den stort
set den eneste i feltet der kunne true Honda'erne

Måske at en 600'er V4 ud fra samme koncept bliver tilfældet en dag :-/

--
Armand.

Fra : Jack Jensen

Dato : 20-02-04 14:12

> [...]
> set den eneste i feltet der kunne true Honda'erne
>
> Måske at en 600'er V4 ud fra samme koncept bliver tilfældet en dag :-/

Ja de har jo også luret meget på Honda VFR'en
Mvh.
Jack

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-02-04 22:32

"MKS - 74" skrev

> Ja undskyld mig Brian,men den slags udtalelser røber et larmende
> ukendskab til forholdene i dansk RR...

Jeg vil godt indrømme at jeg ikke har ret meget viden om RR.
Og jeg kan da godt regne ud, at de fleste kører har et ret stramt budget.
Men det hjælper da ikke at man begrænser kost prisen på motorcyklen, hvis
man ikke samtidig laver begrænsninger på de andre udgifter.
Ellers vil et fabriks team (med god økonomisk støtte) have meget større
fordele end et privat team.
749R er nærmest race klar i standard trim, i mens de andre skal have ændret
kåbe, udstødning, bremser, affjedring m.m.
Hvor meget står en 600 cc i, når den er klargjort til race (mc + dele + evt.
timeløn).

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-02-04 08:21

> [...]
> ændret kåbe, udstødning, bremser, affjedring m.m.
> Hvor meget står en 600 cc i, når den er klargjort til race (mc + dele

Hvorfor tror du ikke en 749R skal ændres/justers før den kommer på bane?
Fordi den har Öhlins forgaffel?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-02-04 18:13

"Jens Jacob Bager Jensen" skrev

> Hvorfor tror du ikke en 749R skal ændres/justers før den kommer på bane?
> Fordi den har Öhlins forgaffel?

Jeg skriver ikke at 749R ikke skal ændres.
Men der skal sikkert ikke ændres så meget på den.
Man vil sikkert skifte potten, for at slippe for katalysatoren.
Den har allerede kulfiber kåbe, eneste grund til at skifte den til en
glasfiber er for at spare penge ved uheld.
Affjedringen er af så god kvalitet, at der ingen grund til at ændre den
(skifte dyser m. m.), den skal bare justeres til den aktuelle bane.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : MKS - 74

Dato : 18-02-04 18:21

On Wed, 18 Feb 2004 18:13:18 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote:

>Jeg skriver ikke at 749R ikke skal ændres.
>Men der skal sikkert ikke ændres så meget på den.

Du er godt nok ude på tynd is her Brian,måske du bare skulle stoppe
mens du er bagud....

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-04 19:18

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du er godt nok ude på tynd is her Brian,måske du bare skulle stoppe
> mens du er bagud....

Det var da godtnok den tyndeste argumentation jeg nogensinde har set dig
komme med, Michael? Er du rystet? Tæt på Teknisk Knock-Out?
Fortæl os nu hvad du ved om emnet, skal den laves lige så meget om som
metervarerne?

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 18-02-04 19:36

On Wed, 18 Feb 2004 19:18:16 +0100, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det var da godtnok den tyndeste argumentation jeg nogensinde har set dig
>komme med, Michael?

Det var nu netop ikke tænkt som nogen speciel argumenmtation,mere et
synspunkt fordi jeg synes det er ganske morsomt med den slags
udtalelser baseret på ganske lidt kendskab til de faktisk forhold i
såvel klassen som RR i almindelighed.Jeg synes ganske enkelt ikke det
er nødvendigt med argumenter her.

> Er du rystet?

Af grin måske ja ? ,der skal altså nok lidt mere madding for få mig
til at bide på den slags..Det burde du efterhånden vide.

> Tæt på Teknisk Knock-Out?

Tjah - det må _du_ da hjertensgerne tro,det har jeg sådan set slet
ikke noget problem med overhovedet..

>Fortæl os nu hvad du ved om emnet, skal den laves lige så meget om som
>metervarerne?

Metervarerne - Ja-ja fint nok Claus..

Tag du nu hellere og læs std reglementet for klassen ik' ...749R er
lavet som våben i SS600 og selv om den har mange raceelementer
formonteret så er det ting som man slet ikke må ændre på i 600
challenge og på alle cykler skal der uanset hvad laves set-up.

--
-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-04 20:26

> Tag du nu hellere og læs std reglementet for klassen ik'

Nåh, SÅ interesseret er jeg nu ikke.

> [...]
> formonteret så er det ting som man slet ikke må ændre på i 600
> challenge og på alle cykler skal der uanset hvad laves set-up.

Nåh, jeg troede de skiftede kåben og sådan noget...

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 18-02-04 20:30

On Wed, 18 Feb 2004 20:25:43 +0100, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Nåh, SÅ interesseret er jeg nu ikke.

He-he nå ja jamen så...

>Nåh, jeg troede de skiftede kåben og sådan noget...

De må gerne sætte en racekåbe på i _samme_ profil som org. altså ikke
noget med at bruge en ½ fantasillion på et kåbedesign,og den skal være
af _glasfiber_ ikke noget med kulfiberkåber,Slipper-clutch og den
slags som 749R har std. må man _slet_ ikke,heller ikke f.eks skifte
bagdæmper.En 749R,hvis den måtte køre i Challenge,ville være udsat for
stort set den samme optimering/justering og setup indenfor
reglementet,men ville naturligvis ha' den fordel at mange af
raceelementerne er formonteret,mens de andre slet ikke må montere
samme elementer.Det ændrer imidlertid ikke på at sagen har været
utrolig klodset håndteret.

--
-Michael

Fra : NielSV650

Dato : 19-02-04 00:15

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
[SNIP]
> [...]
> reglementet,men ville naturligvis ha' den fordel at mange af
> raceelementerne er formonteret,mens de andre slet ikke må montere

Nu har jeg kun lige skimmet reglementet igennem, så jeg er ikke helt med,
men det håber jeg at jeg er nu. Jeg troede at det var ca samme regler som i
SS600, men det er det så ikke. For i SS600 må man da godt skifte bagdæmper
og fjedre (og dæmperkassette) foran, ikke??

> Det ændrer imidlertid ikke på at sagen har været
> utrolig klodset håndteret.

Jo, det virker lidt sådan, men med argumenterne der tidligere er skrevet med
diverse gimmicks, er det egentlig fair nok at den ikke må deltage.

Niels

Fra : MKS - 74

Dato : 19-02-04 00:31

On Thu, 19 Feb 2004 00:15:17 +0100, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Nu har jeg kun lige skimmet reglementet igennem, så jeg er ikke helt med,
>men det håber jeg at jeg er nu. Jeg troede at det var ca samme regler som i
>SS600, men det er det så ikke.

Bestemt ikke nej.

> For i SS600 må man da godt skifte bagdæmper
>og fjedre (og dæmperkassette) foran, ikke??

Jow - SS600 køres efter FIM's reglement for Supersport som Tumz
allerede har skrevet og den må den godt køre i,men det er jo se'fø'li
ikke så interessant som udstillingsvindue for Ducati-importøren.Cyklen
er imidlertid lavet til at deltage i WSS.

>Jo, det virker lidt sådan, men med argumenterne der tidligere er skrevet med
>diverse gimmicks, er det egentlig fair nok at den ikke må deltage.

Ja - det er sådan set okay udfra intentionerne med klassen,men når man
har båret sig så klodset ad som de har gjort så må man også tage
konsekvensen af det....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 16-02-04 23:11

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> se der er jo noget jeg ikke fatter en brik af. Enten kan en 2-cyl. MC på
max
> 750ccm være med eller også kan den ikke.....

DMU's velkendte overformynderi slår til igen!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-02-04 09:19

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> "Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> DMU's velkendte overformynderi slår til igen!

Er det ikke nærmere 4 importører der helst ikke vil lege med den 5?
Eller det er måske det at DMU rent faktisk lader importørerne bestemme
reglerne fra måned til måned, som du finder overformynderisk?

Jeg synes da Hr. Ducatiimportør skal tage det som en kompliment - hans
motorcykel er åbenbart så overlegen at de andre må forbyde den hvis de
skal have en chance.

Jeg kan allerede se reklamerne 'Ducati - for hurtig til 600 Challenge'.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-04 12:25

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kan allerede se reklamerne 'Ducati - for hurtig til 600 Challenge'.

Hæh, ja det er vist der skoen trykker.
En ellere anden nævnte, at den udelukkede model stort set er en baneracer i
indregistrerbar version, og den derfor ikke er rimelig i den klasse. Det er
sådan set rigtigt, men... Det handler jo egentlig om at Ducati LAVER en
racer der kan indregistreres, mens "de andre" kun laver nogle metervarer -
og det skal Ducati så straffes for? Det er en sær, sær verden.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 13:00

In article <c0st3p$191r$1@news.dansketelecom.com>,
ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com says...
> men... Det handler jo egentlig om at Ducati LAVER en
> racer der kan indregistreres, mens "de andre" kun laver nogle metervarer -
> og det skal Ducati så straffes for? Det er en sær, sær verden.

Det er jo, sagt med få ord, forskellen på Ducati og 'andre' MC'er.
Produktionstallene siger en del.
Sikkert også grunden til alle de sædvanlige diskutioner om Ducati og
'andre' MC'er's præstationer, holdbarhed, lyd o.s.v.

Fra : MKS - 74

Dato : 17-02-04 13:19

On Tue, 17 Feb 2004 12:59:32 +0100, Hekto <gæt.selv@hekto.dk> wrote:

> [...]
>Sikkert også grunden til alle de sædvanlige diskutioner om Ducati og
>'andre' MC'er's præstationer, holdbarhed, lyd o.s.v.

*LOL* - Du er nu ret sjov Brian,men bare du selv tror på det er det jo
egentlig fint nok....

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 14:07

In article <m51430ppenmodnmt6l46ja447rrhbfjr6l@4ax.com>,
priller@tiscali.dk says...
> *LOL* - Du er nu ret sjov Brian,men bare du selv tror på det er det jo
> egentlig fint nok....

;0)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-02-04 13:31

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:

> Det handler jo egentlig om at Ducati LAVER en racer der kan
> indregistreres, mens "de andre" kun laver nogle metervarer - og det
> skal Ducati så straffes for? Det er en sær, sær verden.

Det var egentlig det jeg ville ha' skrevet, men ikke formåede

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-02-04 18:50

"Claus Rittig" skrev

> [...]
> racer der kan indregistreres, mens "de andre" kun laver nogle metervarer -
> og det skal Ducati så straffes for? Det er en sær, sær verden.

Ja, det er utroligt at de frygter 749R så meget.
600 cc har flere hk og meget lavere vægt ( ca. 30 kg.).
De kan ikke have ret meget tillid til køreegenskaberne på deres egne
maskiner.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : MKS - 74

Dato : 17-02-04 19:43

On Tue, 17 Feb 2004 18:49:31 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote:

>600 cc har flere hk

Det tror du da ikke selv på gør du ?

--
-Michael

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-02-04 17:56

"MKS - 74" skrev

> Det tror du da ikke selv på gør du ?

Jeg kan kun forholde mig til den opgivne efekt, som er 116 hk for ducati
749R.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : MKS - 74

Dato : 18-02-04 18:08

On Wed, 18 Feb 2004 17:56:29 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote:

>Jeg kan kun forholde mig til den opgivne efekt, som er 116 hk for ducati
>749R.

Men måske du hellere skulle forholde dig til en Dyno-udskrift istedet
for bare kritikløst at læse fabriksopgivelser af såvel det ene som det
andet..600'erne yder ca. 101-103 hk på hjulet,en Duc 749R omkring
109-111 hjulheste på en sammenlignelig Dyno.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 19:48

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> [...]
> racer der kan indregistreres, mens "de andre" kun laver nogle metervarer -
> og det skal Ducati så straffes for? Det er en sær, sær verden.

Kawa's bud på en 600'er er også møntet på banebrug, derved at den mere
gadeduelige model hedder 636 (efter volumen) og derfor ikke kan bruges!

--
Armand.

Fra : Martin Leong

Dato : 15-02-04 19:49

> Hvis de må køre med burde serien vel ikke hedde "600 Challenge" mere..

Grunden er vel at Ducati's cykler, i modsætning til alle de andre, ikke har
to cylindere for meget...

Fra : Kim

Dato : 15-02-04 22:02

"Martin Leong" <mk_leong@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Grunden er vel at Ducati's cykler, i modsætning til alle de andre, ikke
har
> to cylindere for meget...

Nope skidtet har 2 for lidt.... :0P

Kim

Fra : Hekto

Dato : 15-02-04 23:30

In article <c0oevm$2eca$1@news.cybercity.dk>, mk_leong@FJERNhotmail.com
says...

> Grunden er vel at Ducati's cykler, i modsætning til alle de andre, ikke har
> to cylindere for meget...

Klp! ... Klap! ... Klap! ;0)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-02-04 09:44

> Klap! ... Klap! ... Klap!

Ja Brian. Jeg har også lyst til at gennembanke ham for at sige sådan noget.

Fra : Hekto

Dato : 16-02-04 12:31

In article <8p%Xb.45$3m1.17@news.get2net.dk>,
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Ja Brian. Jeg har også lyst til at gennembanke ham for at sige sådan noget.

*LOL*

.... Du burde have vasket dit tastatur med sæbe!!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 15-02-04 23:39

On Sun, 15 Feb 2004 19:49:24 +0100, "Martin Leong"
<mk_leong@FJERNhotmail.com> wrote:

>Grunden er vel at Ducati's cykler, i modsætning til alle de andre, ikke har
>to cylindere for meget...

Bortset lige fra i Kongeklassen,hvor en Ducati har 4 cylindre,og så er
det alligevel ikke helt nok...

Fra : Armand

Dato : 15-02-04 22:17

> [...]
> 749'en ikke måtte være
> med i 600challenge.
> Hvis de må køre med burde serien vel ikke hedde "600 Challenge" mere..

Superbike VM har længe dækket 750/4cyl. 1000/2cyl, ligesom at den også
forekommende supersports-klasse både har 600/4 og 750/2!

749'eren ér altså hjemmehørende i klassen, også selvom man ikke helt har
taget højde derfor i navngivningen af "challenge'n"!

--
Armand.

Fra : AW på TRX

Dato : 15-02-04 23:04

> Superbike VM har længe dækket 750/4cyl. 1000/2cyl, ligesom at den også
> forekommende supersports-klasse både har 600/4 og 750/2!

...ahhhmmmeeenn 1000/4cyl er også med i Superbike, dog med en begrænsning på
diameteren på indsprøjtningshusene. Det var nyt fra 2003. Erkendelse af at
det var blevet en Ducati cup, og at ikke alle japserne lavede 750'ere sådan
for alvor... Begrænsningen har dog nok været for stor, jeg mener ikke rigtig
de gjorde sig bemærket.

Men det bliver nu mere spændende at følge det italienske mesterskab i år...
(MotoGP)

Allan

Fra : MKS - 74

Dato : 15-02-04 23:27

On Sun, 15 Feb 2004 23:04:00 +0100, "AW på TRX"
<allanfjern@ikkemedmalwis.dk> wrote:

>Men det bliver nu mere spændende at følge det italienske mesterskab i år...
>(MotoGP)

I år bliver det nu nok lidt mere end det italienske mesterskab...Det
er i hvert fald langt fra sikkert at det bliver en Itai der løber med
det.

Iøvrigt står WSB nu ved noget af et skelsår,hvor alle andre end Ducati
boykotter som fabriksindsats.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-02-04 00:09

MKS - 74 wrote:

> I år bliver det nu nok lidt mere end det italienske mesterskab...Det
> er i hvert fald langt fra sikkert at det bliver en Itai der løber med
> det.

Jeg ved godt hvem du helst ser øverst på skamlen
Men jeg tro nu det bliver en spagetti eller burger der står øverst når
sæsonen en slut, også selvom jeg håber på en hvis herre fra downunder kan
overraske alt og alle, man har jo lov til at drømme ikke

Fra : MKS - 74

Dato : 16-02-04 00:22

On Mon, 16 Feb 2004 00:08:30 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg ved godt hvem du helst ser øverst på skamlen

Ja - Det er jo heller ikke nogen stor hemmelighed,han _kan_ godt
vinde,men er lidt for emotionel,enten kører han som en sindssyg og
crasher så tit eller også bliver han bange for netop at crashe og
bliver så overforsigtig - Det ændrer imidlertid ikke på at han er min
favoritkører (dog pr. default) uanset hvordan han bliver placeret

>Men jeg tro nu det bliver en spagetti eller burger der står øverst når
>sæsonen en slut, også selvom jeg håber på en hvis herre fra downunder kan
>overraske alt og alle, man har jo lov til at drømme ikke

Det fede ved denne sæson er netop at så mange har en chance,som det
ser ud lige nu - Jeg har i hvert fald ingen skråsikker mening om hvem
det bliver .

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-02-04 00:10

Armand wrote:

> [...]
>
> 749'eren ér altså hjemmehørende i klassen, også selvom man ikke helt
> har taget højde derfor i navngivningen af "challenge'n"!

Da det var de 4 japaner bikse + Triumph der startede serien op, er det ret
logisk at de 2 cyl. er glemt, det er jo alle fem 4/600.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 16-02-04 16:44

> 749'eren ér altså hjemmehørende i klassen, også selvom man ikke helt har
> taget højde derfor i navngivningen af "challenge'n"!
>
> --
> Armand.

Nej, det er kun i FIM Supersport reglement. I DBA 600 serien køres der med
et dansk standard reglement. Havde de som i Sverige kørt efter SS regler,
havde det været OK med en 749.

-Tomas

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-02-04 17:41

Tomas Linnet wrote:
> [...]
> der med et dansk standard reglement. Havde de som i Sverige kørt
> efter SS regler, havde det været OK med en 749.

Det viker godtnok meget logisk at den store motorsportsnation Danmark laver
sine egne klasseregler !!!!!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 16-02-04 17:49

On Mon, 16 Feb 2004 17:40:53 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Det viker godtnok meget logisk at den store motorsportsnation Danmark laver
>sine egne klasseregler !!!!!!!

Det er nu ikke helt det Tomas mener,vi har skam også et SS600
reglement i DK og kører også en SS600-klasse,men arrangørerne har bare
valgt at køre den højt profilerede Challenge-serie som så
gaderelateret som muligt ved at køre den efter et std. reglement på
samme måde som før med f.eks std. 400/250'er serien.Dette i god
overensstemmelse med at det skal være forholdsvis billigt og
nogenlunde jævnbyrdigt materielmæssigt.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 16-02-04 21:41

> [...]
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Jepper, det var det jeg mente....jeg kunne have udtryk mig klarere. Tak for
oversættelsen Michael:-=

-Tomas
#2 RS250 til salg

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 00:19

> [...]
> et dansk standard reglement. Havde de som i Sverige kørt efter SS regler,

"I klassen" dækker bredt, og jeg vil æde min gamle hjelmhue på at der er
plads til 750/2'erne i utallige nationale SS600-klasser!
Jeg mener nu også at der var/er plads til dem i den ordinære SS600'er-klasse
herhjemme - Der er da blevet kørt 748 i dén :-|

--
Armand.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 17-02-04 22:08

> [...]
> Jeg mener nu også at der var/er plads til dem i den ordinære
SS600'er-klasse
> herhjemme - Der er da blevet kørt 748 i dén :-|

Det er rigtigt. De kan køre med i dansk SuperSport 600, som køres efter FIM
reglement.

-Tomas