Justering af ventiler + olieskift
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 15-02-04 14:16

Hejsa

Jeg skal til sæson-start ha' justeret ventilerne på min maskine og skiftet
olie + oliefilter der af bestemte årsager bliver gjort med et par dages
mellemrum.

Er der grund til at gøre det i en bestemt rækkefølge, eller er det
ligemeget?

På forhånd tak for evt. respons.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-02-04 19:19

> [...]
> par dages mellemrum.
>
> Er der grund til at gøre det i en bestemt rækkefølge, eller er det

Hej Simon

Motoren skal være helt kold ved ventil justering. Når man skifter olie
varmer man motoren om først. Derfor vil jeg anbefale du stiller ventilerne
først, og og skifter olien bag efter.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85