Offroad ved Hedensted
Fra : TheHobbit

Dato : 14-02-04 23:53

Idag var jeg lige ude og "kigge" på den offroad bane der ligger lige ved
afkørsel 58 Hedensted. (Den har været der længe men - It's news to me!)
Jeg talte tidligere på dagen med en Johnny Pedersen som har noget med banen
af gøre han siger at den er til fri afbenyttelse for alle uanset om man
kører Crosser, Offroader, ATV eller andet - de eneste regler er at hvis man
sviner så rydder man selv op - og man må ikke køre ind på området i bil.

Jeg var der ude idag og det var fandme sjovt. Når jeg fik DT'eren over 40
var det en kæmpe bedrift (synes jeg selv) for det meste lå jeg i 1 eller 2.
gear med røven 30 cm over sædet og forgaflen bankende op og med - det var
fandme noget hårdere end jeg lige havde regnet med. De fleste newbie offroad
km jeg har kørt har været i skove og på stier - og der kan man til tider
kommer op på 60-70 km/t hvis man kender strækningen. Det var godtnok ikke
lige muligt 1. gang jeg prøvede den bane derude.... jeg var glad for at
kunne klare 20-40 km/t og stadig blive på cyklen!

Hvis der er andre med en offroader stående i Horsens/Vejle området så ville
det da være oplagt at smutte derud en tur nu når vejret er så godt - giv lyd
hvis der er nogen der står med de planer!

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Torben E

Dato : 15-02-04 00:20

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse

> [...]
lyd
> hvis der er nogen der står med de planer!

Hejsa

Jeg har da godtnok en offroader, og bor i Horsens, den er dog pt.
med gadedæk, men hvis je kan tage mig sammen til at skifte, er
det ikke umuligt at jeg kunne lokkes med en tur.

Jeg ved Freak (også fra Hs.) også kigger med herinde, måske han
kunne være intresseret ?

Torben E

Fra : Magne Vingsand

Dato : 15-02-04 11:05

Torben E wrote:
> [...]
> det ikke umuligt at jeg kunne lokkes med en tur.
> Jeg ved Freak (også fra Hs.) også kigger med herinde, måske han

Om dere har lyst til å kjøre riktig heftig offroad/enduro, er dere velkommen
til å besøke oss i Norge! Bukkerittet (offroad) er ei uke i midten av august
med kjøring på fjellveier (Jotunheimen), mens Finnskogtreffet
(enduro/offroad) er ei uke i mai - sannsynligvis uke 22, med kjøring i
Finnskogen ved svenskegrensa.
På Bukkerittet blir en standard 125cc som DT i snaueste laget pga stor fart,
men i Finnskogens enduroløype kan du kjøre med hva som helst bare det ikke
er for tungt/lavt.
http://www.otc-mc.org/
Velkommen!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Freak

Dato : 15-02-04 16:02

Jamen torben da skal der virkelig knopper på igen?

Og jow jeg er da klar engang jeg lige finder ud af hvad der er gal med min
gamle dynge,

men ellers er vi da en 7 -8 stykker i horsens området der er ude og køre
mindst en gang om ugen

så skriv hvis i er tændt en dag.

Og forresten så er der jo også lidt træning i kolding (enduroland) d.29/2
13- 17 se mere på www.enduro.dk overfedt sted.

Freak

Fra : Torben E

Dato : 15-02-04 16:18

"Freak" <frc-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle dynge,
>
> men ellers er vi da en 7 -8 stykker i horsens området der er ude og køre

Hejsa Freak

He he, det er nu også sjovt at køre på asfalt

Hvor køres der henne ? ,men jeg kommer vel bare til at holde i vejen
med min gamle skærveknuser.

Hvad er den nu galt med dit gamle øg ?

Torben E

Fra : Freak

Dato : 15-02-04 16:49

Hej

Vi kører bare sådan rundt omkring også videre når skovfogden eller
bondemanden kommer løbene med haglgeværet nej så galt går det ikke
altid .

Øøhh banen ude i hedensted eller den nye "vestvej" de er ved at lave til
brande er for tiden de fortrukne steder.

Ellers hopper vi bare på dyngen og fiser ud over den første og bedste mark
og ser hvor den fører hen

Og ang. min knallert så var vi uden i hedensted i torsdags også så tabte den
pusten lige pludselig. Den kan fint stå i tomgang og omdr. men den falder
lynhurtig i

omdr. når man slipper gassen også har den ingen trækkraft mere også begyndte
den at skyde karburatoren af hhmm!!

så nu har jeg checker karb. og tændningen men jeg kan ikke se noget galt .

Så jeg er åben for forslag du plejer jo at være god med et stykke
værktøj!

Og dig dot og resten af Djævleungerne i må da komme til enduroland sidste
på måneden.

Fra : dots

Dato : 15-02-04 18:24

> Og dig dot og resten af Djævleungerne i må da komme til enduroland sidste
> på måneden.

Hvis du mener lige præcis d. 29./2. .. tja, så bliver det jo ikk til noget i
denne omgang.
Det er jo dagen efter Trangia!

dots

Fra : Freak

Dato : 15-02-04 19:09

Ja det er det jo men du plejer jo ikke være bleg for en lille køretur over
sundet

Freak

Fra : dots

Dato : 15-02-04 21:20

> Ja det er det jo men du plejer jo ikke være bleg for en lille køretur over
> sundet

Det er jo heller ikke køreturen dertil.. men nærmere om jeg er i stand til
det efter en Trangiatur

dots - med sidste års Trangia Træf i levende erindring

Fra : Torben E

Dato : 15-02-04 20:21

> [...]
> så nu har jeg checker karb. og tændningen men jeg kan ikke se noget galt .
>
> Så jeg er åben for forslag du plejer jo at være god med et stykke

Var du hård ved den, bøjede ventiler ?

Torben E

Fra : Freak

Dato : 15-02-04 20:43

Nej vi lå bare og kørte op ad lidt skrænter , måske med halv gas ikke noget
vildt og det er ingen mislyde, masser af kompression

og så er det det med at den skyder karburatoren af . derfor regnede jeg med
at det enten var den eller noget med tændningen,

men jeg har ikke nogle specs på statoren så jeg ved ikke lige hvad den skal
måle.

Fra : Torben E

Dato : 15-02-04 20:56

> [...]
med
> at det enten var den eller noget med tændningen,

Jeg synes det lyder som for tynd blanding, hoveddyse stoppet, eller vand i
benz.

Torben E

Fra : dots

Dato : 15-02-04 16:00

> [...]
lyd
> hvis der er nogen der står med de planer!

Jeg er da frisk på noget fræs, hvis der er en mulighed for en overnatning ?
Der er jo lidt vej for at komme til/fra.

dots

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 17:50

Hej Stephan ...

Jeg bor selv i Hedensted, men har ikke fået taget mig sammen til at komme
derud endnu. Men mon ikke, at min DT 175 ville synes, at det ville være rart
med lidt adspredelse i forhold til vinterkørsel på landevejen ??!?

Jeg kørte cross for en del år siden, så det bliver HELT sikkert ikke noget
vildt fra min side, men det kunne da være sjovt at komme ud og "trille" lidt
rundt på banen. Så vi jo lige stikke hovederne sammen, når tiden er inde,
ok.

M.v.h.

Søren

--
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha DT 175

FIGHT BACK AGAINST SPAM!
Download Spam Inspector, the Award Winning Anti-Spam Filter
http://mail.giantcompany.com

Fra : Torben E

Dato : 15-02-04 20:23

"Søren Skovgaard Jensen" <soren71[snabela]jensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:402fa261$0$29304$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
lidt
> rundt på banen. Så vi jo lige stikke hovederne sammen, når tiden er inde,

Je det ville være rart hvis det blev annonceret herinde når der var
et "begynderhold" parart på hedensted banen.

Torben e

Fra : Freak

Dato : 15-02-04 20:47

Jeg skal nok smide en besked herinde næste gang der er nogle der skal der ud
og tuller lidt rundt derude

Fra : TheHobbit

Dato : 16-02-04 10:22

Søren Skovgaard Jensen wrote:
[snip]
> "trille" lidt rundt på banen. Så vi jo lige stikke hovederne sammen,
> når tiden er inde, ok.
Lyder kanon, jeg sender en e-mail når jeg tager der ud, du kunne jo evt gøre
det samme. Det bliver fortrinsvis på lørdage el. søndage.

> Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
> Yamaha DT 175
Perfekt sammensætning!! (se nedenfor!)

/Stephan - DT125, GS500E og CBR600 f3