Demontering af airbag i rat på Xantia
Fra : Jens

Dato : 17-02-04 22:09

Jeg har brug for at komme under airbag'en på min Xantia '99, så jeg kan
stramme møtrikken på ratstammen.

Hvordan er det lige at "kræet" kommer af?

Hullerne på bagsiden af rattet er lukket af med plasticfilm, så det er
ikke lige mit første bud længere.

Jeg går ud fra at bilen skal være spændingsløs i nogen tid inden
demonteringen. Nogen bud på, hvor lang tid?

På forhånd tak.

/ Jens

--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : hamselv

Dato : 17-02-04 23:39

Normalt nakkes den med en nr. 5 umbraco nøgle

burde ikke være det største problem

husk at tage stel fra batteriet først

--
VH
Flemming

Fra : Jens

Dato : 17-02-04 23:45

hamselv <FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote:

> Normalt nakkes den med en nr. 5 umbraco nøgle

Fra bagsiden af rattet?

> burde ikke være det største problem

Kom i tvivl da jeg så, at hullerne var dækket.

> husk at tage stel fra batteriet først

OK.

Tak.

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 09:10

Jens wrote:
> [...]
> ikke lige mit første bud længere.
>
> Jeg går ud fra at bilen skal være spændingsløs i nogen tid inden
> demonteringen. Nogen bud på, hvor lang tid?

Et par timer burde kunne gøre det.
Ellers ring til fabrikanten.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 21:44

> Et par timer burde kunne gøre det.
> Ellers ring til fabrikanten.

Snikkesnak, den tid det tager at gå fra forenden af bilen og sætte sig ind i
bilen.
Nogle siger 20 minutter, da det er ca den tid noget elektronik kan "holde"
strømmen.
Så hvis du vil være sikker, så vent de 20 minutter.

Iøvrigt ville jeg ikke være bleg for at afmontere en airbag uden at
afmontere strømmen, hvis ikke det lige var fordi at der kan gå ged i
diagnose systemet, som så skal nulstilles.
Men eksplosionsfare - næppe.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===