Styrt!
Fra : Per Kofoed

Dato : 24-04-01 08:55

Hej NG.

Så skete det sku'! Anders B og jeg var ude på MC'erne og køre søndagstur i
det fri, det var jo kanon godt vejr. Pludselig ligger der sgu' et væltet træ
på vejen efter en lille bakke. Jeg kører nok 70, da jeg ser det 10 meter
fremme, og kan ikke gøre andet end at bremse for derefter at give gas lige
inden stammen, så forhjulet
kommer over, men desværre ku' jeg af gode grunde ikke få baghjulet med,
så jeg får bagsædet skudt op i røven så hårdt at jeg letter... flyver
lidt, hvorefter en hård landing og en fire fem kolbøtter stopper mig (30
meter efter stammen)... MC'en tog også et par koldbøtter, så nu er
styret skævt igen, bagskærm og frontkåben, samt parabolen blev smadret.
Men ikke noget, der gjorde at jeg ikke kunne køre videre, heldigvis! Det
er utroligt hvad så'en tingest kan holde til Jeg fik det onde trælår
på venstre balle, og forstuvede højre tommelfinger. Billigt sluppet
synes jeg selv. Anders ku' slet ikke stoppe med at grine efter
det var sket, han kørte lige bagved og så det hele. Han nåede heldigvis
at dreje udenom. Efter skaden hurtigt var besigtiget og jeg kunne se, at jeg
godt kunne køre videre måtte jeg da også grine med, da det bare var for
vildt! :)

Det skal lige siges, at det var på en markvej, og jeg kørte på min
offroader, som er vant til lidt af hvert... Men et vildt styrt, det var
det da!

BTW: De tyskere, der arrangerede hærvejen har sku' gjort et godt stykke
arbejde, men at forestille sig, at de har kørt ruten på 300 kg's BMW
motorcykler
med fuld gear er svært at forestille sig, for meget af vejen er
skovstier, der bugter sig op og ned i bakket terræn med masser af mudder
og trærødder. Resten er grus- eller markveje. Perfekt offroadtur, hvis det
var lovligt at køre der, men det er det ikke, så vi trækker vores
offroadere, hvor der er muligt for ud i naturen det skal vi sgu'! (:-/).
Mudder var der masser af på vej hjem fra Viborg lørdag, hvor vi var fem
offrødder afsted fra Silkeborg (efter en
turpå McD, vendte vi om, efter tre timers næsten uafbrudt kørsel), hvor
vi kommer væk fra hærvejen og kører langs en sø. På et tidspunkt prøver
jeg at køre op af en skrænt for at undgå det dybe mudder i skovbunden,
men skrænten var for stejl til at køre lige op af, så jeg måtte køre
sidevejs og stille og roligt prøve at komme højere op på en sti 4 meter
oppe. Tre meter oppe skrider baghjulet desværre ud og jeg får
overbalance til den falske side, og i rent refleks svinger jeg benet af
offroaderen samtidig med at jeg forsøger at skubbe den ind mod skrænten
for at skåne den fra det lange fald. Det resulterer selvfølgelig i at
jeg selv flyver de tre meter ned og lander lige på ryggen i den blødeste
våde mudder Da jeg ligger der og overvejer det smarte i mit stunt
ser jeg offroaderen stå og balancere ligeså fint i et par sekunder
(Anders B holder en halv meter længere oppe på stien og kan næsten række
ned og tage fat i den), men så vælter den sgu' ned af skrænten i stedet
og knækker koblingsgrebet... :( Så jeg måtte køre resten af turen uden
kobling. Dollerup bakker blev da også ekstra spændende uden muligheden
for at stoppe! Vi anede faktisk ikke hvor vi var og pludselig kører vi
op af en stejl skrænt, der bare fortsætter og bliver stejlere og
stejlere for at ende oppe ved en iskiosk og et velbesøgt udsigtspunkt.
Folk kiggede da også en ekstra gang da de fem offroadere kom kæmpende op
fra alle sider. Nogen tog trapperne og væltede et par gange. Jeg måtte
forsøge et par gange længere ovre, hvor der var fyldt op med løst
liggende grene og træer. Fuck vi svedte! Folk blev heldigvis ikke sure,
de synes nærmest det var fedt :) Så vi åd en is i solen og nød
udsigten...

Per Offrod

Fra : Morten Juel

Dato : 24-04-01 09:47

Fed fortælling

Mvh
Morten

Fra : IT-administrationen

Dato : 24-04-01 12:28

Glimrende historie. Offrødder har det langt sjovere end dem der går op i
krom og heste.

Fra : Mads Lund

Dato : 24-04-01 15:15

> Glimrende historie. Offrødder har det langt sjovere end dem der går op i
> krom og heste.

Er der ikke er lidt grov generalisering.

Efter som min far's værksted i tiden byder på alt fra 5hk CB125 over 3
mudderscootere, klassikere fra 60'-80'erene af div europæisk (incl øst)
oprindelse, et par touringmaskiner, en RR ting og 9'eren vil jeg nok tillade
mig at påstå man kan have det sjovt med alle slags mc'ere og sågar nærmest
på samme tid.

125'eren var da sjov igår, idag er det 9'eren, og ind i mellem får XL'eren
da lige en tur op i mosen.

Nu vi snakker Offrødder og mudderscootere så fik vi en ret glimrende ide på
vej hjem fra træning igår. Nemlig at erhverve nogle offroadere og køre
offroad på dem når man har lyst. Desuden kunne man jo lige have et motard
sæt klar og klaske underdem når der er RR weekend.
Og i vanlig stil kunne jeg jo godt forestille mig, at man køber eks en
gammel DR500 og syner osv. Desuden finder man en relativt ny 500 crosser og
tryller lidt skrueri med de 2. Og vupti har men noget ret konkurrencedygtigt
motard skrammel og en sjov mudderscooter på plader til billige penge.

Men men, 9'eren skal lige laves færdig først, så det må blive næste vinters
projekt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-04-01 08:45

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
>snip en ´masse<
> Men men, 9'eren skal lige laves færdig først, så det må blive næste
vinters
> projekt.

ja ja, prøver du på at fortælle du ikke skal skrue i 9érn til næste vinter,
den tror jeg ikke på. Den stakkels 9ér skal jo ligge stel til alsken forsøg,
der i sidste ende bliver noget med en gasturbine eller lign.

Nej spøg til side, hvornår er du gadeklar?

-
Morten Dahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-04-01 15:36

"Per Kofoed" <perkofoed@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Så skete det sku'! Anders B og jeg var ude på MC'erne og køre søndagstur i

Jah, de siger godtnok du tilter hele tiden...

Fed historie!

Rittig

Fra : Per Kofoed

Dato : 25-04-01 19:10

Nå! Hvem er de? Hele tiden er så meget sagt, men du kender jo min kørestil,
der skal helst køres lige på grænsen, og så må man jo tage skrammerne som de
kommer :--)
Kenneth jeg købte TT'en af var med om lørdagen, han har købt en Husquarna
360 (vild satan), fordi han mente TT'en var for død. Men det mener han ikke
længere. Han kan faktisk ikke helt forstå, hvordan den kan køre så hurtigt.
Så nu må han jo hellere købe noget med endnu flere heste, så han kan følge
med... ;)

Hils i klubben.

/Per K

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c6o1l$hoo$4@news.inet.tele.dk...

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-04-01 20:47

> Så nu må han jo hellere købe noget med endnu flere heste, så han kan følge
> med... ;)

En 'Busa med knopdæk?

Mvh
Steen

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-04-01 13:07

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> writes:

> En 'Busa med knopdæk?

Som automatisk skifter, som i Mission Impossible 2? (Godt nok et
par Triumph'er, men det er ret godt klaret de automatisk kan skifte
fra gade til knopdæk! :) )

--
Ole Hansen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-04-01 16:51

> Som automatisk skifter, som i Mission Impossible 2? (Godt nok et
> par Triumph'er, men det er ret godt klaret de automatisk kan skifte
> fra gade til knopdæk! :) )

Virkelig en skandale - det ødelagde en ellers udemærket film totalt for mig

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 17:00

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Virkelig en skandale - det ødelagde en ellers udemærket film totalt
for mig

Doubble O- seven kører også rundt på en Yamaha 650'er turbo i en af
filmene fra starten af firserne.
Det er utroligt hvad den kan klare af wheelies, spring og trappe-kørsel;
men man skal heller ikke kigge særligt meget efter for at kunne genkende
XT'eren der befinder sig under XJ-turbo skallen - Det starter med at man
får øje på "cantilever" bagsvingerens typiske trekants-opbygning og
derefter går det slag i slag!

Lidt af en kold karklud i fjæset på en motorcyklist der er opsat p.g.a.
at der endelig er noget på to hjul med

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-04-01 20:54

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en > XT'eren der befinder sig
> [...]
> derefter går det slag i slag!
>
> Lidt af en kold karklud i fjæset på en motorcyklist der er opsat p.g.a.

Det er jo bare en film!!!

Jep, bedre i en anden hvor skurkene kører gode gamle XT500 rundt på et
skisportssted, bla. i bobbanen. Klassisk!!!

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 22:08

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en

> Det er jo bare en film!!!
> Jep, bedre i en anden hvor skurkene kører gode gamle XT500 rundt på et
> skisportssted, bla. i bobbanen. Klassisk!!!

Ja men det er sådanne gag's at man forventer udført i 007'erne.
Den anden historie lugter for meget af markedsføring af et produkt, som
ikke kan holde til mosten ("shaken not stirred")

Netop omkring det med markedsføring, hørte jeg om den seneste at BMW der
betaler dyrt for at have deres biler som M's first choise, ikke kune
levere den senste model til optagelserne hvorfor en karosse, som snart
var det eneste der eksisterede af pågældende model på det tidspunkt,
blev tilpasset et chevrolet-chassis

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 17:16

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Virkelig en skandale - det ødelagde en ellers udemærket film totalt
for mig

Double O - seven kører også rundt på en Yamaha 650'er turbo i en af

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-04-01 20:59

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Virkelig en skandale - det ødelagde en ellers udemærket film totalt for
mig

Udmærket film?? Mener du det??
Alene knopdæksproblemet er da til at leve med, noget andet er den
stoppie-piruette-med-en-hånd-og-skyde-efter-skurkene.
Eller det faktum at MCen der er så kraftgi at den kan lave en rullende
burner ikke er kraftig nok til at sætte en alm. bovlam amerikansk til vægs
bil af . Fnys... Den daytona JEG prøvede ville ikke have problemer med at
ræse fra hvad som helst på 4 hjul...

Jeg ser de scener som ren fis de har lavet for sjov.

Fra : Jacob

Dato : 29-04-01 21:36

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in message
> Eller det faktum at MCen der er så kraftgi at den kan lave en rullende
> burner ikke er kraftig nok til at sætte en alm. bovlam amerikansk til vægs
> bil af . Fnys...

Det værste eksempel jeg til dato har set, er i "Fled", hvor der i en sekvens
på 3-4 minutter bliver kørt om kap/flygtet fra mellem en Duc 916 og en
Cadillac (tror jeg..)
Den sekvens kunne realistisk set have varet 15-20 sek, så havde der ikke
været mere at komme efter for "the bad guys", men nææ nej
På den anden side får vi lov at nyde synet af Duc'en så længe..

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 30-04-01 00:14

> Udmærket film?? Mener du det??

Ja, ok. Alle MC-scenerne er skandaløse - jeg kunne næsten ikke lukke munden
igen efter jeg havde set afslutningen Dem skulle de ikke have
inkluderet - indtil da en udemærket actionfilm. Jeg havde blot ikke
forventet noget så iøjnefadende bummere som knopdæk i en film fuld af
special effects.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 16:55

Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev i en

> Som automatisk skifter, som i Mission Impossible 2? (Godt nok et
> par Triumph'er, men det er ret godt klaret de automatisk kan skifte
> fra gade til knopdæk! :) )

Ligesom at lække bensin ud af et skudhul i luftfilterkassen (=
tank-"attrap")

--
Armand.