Så kom Volvoen ud at trille!
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 17-02-04 20:52

Som nogen måske ved / husker har jeg vinteren over kæmpet med at få synet /
solgt en Volvo 343 fra 83.

I dag kom så dagen hvor den nye ejer kunne trille afsted med sin nysynede
bil for bare 4.800 kr!

Uf det var billigt (den stod mig i knap 8 K )

Men jeg var så træt af at have den holdene med alle mine penge "bundet" i
den at den bare måtte væk.

2 Tvillinger - ældre herrer kørte fra Næstved og hertil - ca 100 km - og
mente bestemt ikke min beskrivelse passede til bilen:

Jeg havde beskrevet den som:

Morfar-bil
Ej anmærkningsfri
Ingen rust hvor der ikke må være dette...!
Kører godt
7 anmærkninger (specificeret pr telefon)
Bag klap skiftet til en grøn tilsvarende (bilen er brun)

Så stiller de gu-hjælpemig og siger at jaaa den er godt nok pil-rådden og at
jeg skulle have påstået at jeg havde sat en NY bagklap på...

Hmmm hva fanden havde de regnet med? Man ka da overhovedet ikke købe en ny
bagklap til sådan en!

Men ok jeg bør måske nok ikke klage selvom jeg endte med at tabe 3000 på at
hive den gennem syn, og hvis det ikke var fordi min kone var højgravid - ja
så have jeg sgu selv kørt i den i de 2 år ! (Værditab 150-200 pr måned) -
find lige det billigere drenge.

Den var perfekt i motor/ gearkasse bremser og alt det (ellers var den jo
osse dumpet til syn,

Nå men en lang historie er slut og 1 ting er sikkert: ALDRIG mere gammel
Volvo ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 21:01

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Nå men en lang historie er slut og 1 ting er sikkert: ALDRIG mere gammel
>Volvo ;)

Kunsten er at finde en god gammel Volvo i stedet for ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 17-02-04 21:56

> Kunsten er at finde en god gammel Volvo i stedet for ;)

Jow det ka du jo ha ret i. Men den så sgu osse god nok ud fra starten.
Problemet er at jeg ikke selv ka lave pladearbejde, og inden pladerne blev
hevet af i første omgang kørste jeg den til min pladesmed og hørte om man
bare skulle skrotte den eller om den kunne laves for rimelige penge. Derpå
sagde han 2800 hvilket jeg synes lød rimeligt.

Men til det derpå følgende syn havde han så kun laver halvdelen som derpå
løb op i 2200 mere....

Huskede jeg at nævne at jeg siden har skifet pladesmed ;)

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 17-02-04 22:07

Jeg har lidt samme problem faktisk.
Skulle haev en kadett til syn i dag. De fandt rust min rustmand ikke havde
ordnet, og brokkede sig over noget han havde lavet ..... Jeg har dog ikke
skiftet ham ud, da jeg ikke regner med det koster mig noget ekstra. Han
viste jo den sku til syn.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 22:13

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Jow det ka du jo ha ret i. Men den så sgu osse god nok ud fra starten.

Det er jo det man kan blive snydt gevaldigt af.

>Problemet er at jeg ikke selv ka lave pladearbejde....

Så har du et handicap, da nu nok også så kan have (naturligt nok) lidt
svært ved at gætte på hvad et "lille hul" kan dække over.

og det er jo ret forskelligt fra bil til bil - hvilket er en af
grundende til at jeg holder mig til bestemte Ford/Opel modeller

De andre kender jeg ganske enkelt ikke godt nok, og har ikke sådan
lige lysten til at betale for at kende dem.

>Huskede jeg at nævne at jeg siden har skifet pladesmed ;)

Næehh ... men man får jo oftest hvad man betaler for. Jeg har
allieret mig med en, der efter min mening laver tingene, som de skal
være, og som synshallen vil have det.

hans problem er tid ...... især hvis jeg vil drille en synsmand, men
en bil synsmanden næppe tror han ser igen ;)

(en anden historie)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 17-02-04 22:31

*snip*

Min oplevelse af at køre til syn er = lotteri!

Jeg ved ikke om andre har det på samme måde. Men jeg fik Volvoen betinget
godkendt med 7 fejl (SYV)

En bekendt jeg har skulle stille om med en "styrekugle ikke sikret"

det er da til grin.

MTH til rust: jeg har en bund i den kadett jeg nu regner med at skulle køre
i selv da den er 5-dørs og jeg skal have børn. Min sædvanlige rustmand sagde
1500 (volvoen skulle have været skrottet hvis jeg viste at rusten beløb sig
til 6K) men nu vil han ha 1500 mere.... samme historie ik....

Jeg har fundet en anden med et godt ry som vil svejse et helt stykke indkøbt
bund i for under det halve ;)

Jow jow det med gamle biler ka sgu både være godt - og et rent HELVEDE....
;)

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 22:43

> [...]
> godkendt med 7 fejl (SYV)
>
> En bekendt jeg har skulle stille om med en "styrekugle ikke sikret"

Hvis jeg var chef for SB så ville jeg sige:
- Vi arbejder løbende på at forbedre vores procedurer og skabe ensartede
retningslinier blandt synshallerne.
Vi er blandt andet ved at udarbejde nogle nye skemaer og sender også vore
medarbejdere på efteruddannelse for at sikre en høj kvalitet i vores
ydelser.
))))))))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Q

Dato : 18-02-04 00:58

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

> *snip*
>
> Min oplevelse af at køre til syn er = lotteri!

En lille griner historie fra i fredags...
Kørte skodspanden til syn...
Synsmanden kiggede bilen overfladisk igennem:

Checkede IKKE lys ( jeg VED forlygterne står noget højt )
Checkede IKKE affjedring og støddæmpere ( bilen hænger noget med røven )
Checkede IKKE de tvivlsomme steder i undervognen ( rust eller frisk Pava )
Overså: flere detaljer som plejer at give enten Betinget godkendt eller en
omstiller

Han kasserede den fordi han ikke kunne måle forurening korrekt pga. utæt
udstødning, som jeg ikke havde haft tid til at klatte lidt svejsetråd på..

/peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 05:11

"Q" <Q@Q.Q> skrev :

> [...]
>Overså: flere detaljer som plejer at give enten Betinget godkendt eller en

Hvor søren findes sådan en lemfældig synshal henne ?

>Han kasserede den fordi han ikke kunne måle forurening korrekt pga. utæt
>udstødning, som jeg ikke havde haft tid til at klatte lidt svejsetråd på..

Hvilket også er tilstrækkeligt - men ikke forhindrer at den bliver set
efter i hoved og røv, næste gang.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Q

Dato : 18-02-04 20:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> "Q" <Q@Q.Q> skrev :

> Hvor søren findes sådan en lemfældig synshal henne ?

Lidt for langt fra Stevns til at det kan svare sig at køre turen ..

> Hvilket også er tilstrækkeligt - men ikke forhindrer at den bliver set
> efter i hoved og røv, næste gang.

Tja... Min erfaring er dog at de hovedsageligt går efter de fejl de dumpede
den på?.. Udover det sætter de jo mindre tid af til en omstiller i forhold
til første syn..

/peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 20:31

"Q" <Q@Q.Q> skrev :

>Lidt for langt fra Stevns til at det kan svare sig at køre turen ..

Det tror jeg ikke helt du skal regne med, jeg kører f.eks gerne til
Hjørring, blot for at se på en bil ;)

>Tja... Min erfaring er dog at de hovedsageligt går efter de fejl de dumpede
>den på?.. Udover det sætter de jo mindre tid af til en omstiller i forhold
>til første syn..

Det er også det jeg typisk oplever, men jeg har da også oplevet en bil
blive gennemheglet, bare fordi "man gerne" ville finde et eller andet

Sidst med Rekorden - det var min plademand, der kørte den til
omsynet, og han grinte, fordi synsmanden i Herfølge, var samme mand
der havde dumpet bilen andetstedet, og aldrig regnede med at se *den*
bil igen - well, han blev lumsk klogere ;) Og fandt absolut intet at
hænge sin hat på

Jeg vil sgu' hellere have en betinget dom, og så få lavet tingene
iorden snarest muligt, da jeg har oplevet at ryge ind i en §77'er hvor
bilsynet også havde deres hvide kassevogn med, og de kontrollerede
dælme om 2 2 ting fra sunsrapporten var udbedret (fugt i lygte, og
forfjedre) Som manden med boltsaksen sagde - "der var du heldig"

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Q

Dato : 18-02-04 23:18

> [...]
> dælme om 2 2 ting fra sunsrapporten var udbedret (fugt i lygte, og
> forfjedre) Som manden med boltsaksen sagde - "der var du heldig"

Fugt i forlygte?... hmm.. endnu en ting som han burde have opdaget

Jeg har dog en mistanke om at de kigger de ældre biler bedre igennem end de
nyere ( min er "kun" 8 år gammel )..

Nu er jeg en af dem der kun har adgang til et uopvarmet værksted, så visse
projekter bliver udskudt til varmere tider.. De ting der skal laves er dog
heller ikke noget der har direkte indflydelse på sikkerhed, så jeg mener
godt jeg kan tillade mig at vente

/peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-04 02:10

"Q" <Q@Q.Q> skrev :

>Fugt i forlygte?... hmm.. endnu en ting som han burde have opdaget

De plejer at se det hurtigt - oftest når de hiver lygtejusterings-
apparatet hen foran lygten - noget de af og til springer over,
desværre, da lygters justering også er af trafigal betydning.

>Jeg har dog en mistanke om at de kigger de ældre biler bedre igennem end de
>nyere ( min er "kun" 8 år gammel )..

Mjoehhhhh .... Jeg husker fint en 4 år gammel Peugeot, der
pludseligt stor uden nummerplader. Den havde så mange fejl, at et
kørsels-forbud, blev udstedt.

Og da ejeren var en af de værste ignoranter jeg nogensinde har kendt,
kunne jeg kun med et slet skjult grin, tilbyge ham et lift ned til
s-toget

> [...]
>heller ikke noget der har direkte indflydelse på sikkerhed, så jeg mener

Deri er vi så uenige - når der står, at bilen ikke er lovlig før de
anførte fejl er udbedret, bør det tages temmeligt seriøst.

Fra : Aadam Heelm

Dato : 19-02-04 03:34

> Deri er vi så uenige - når der står, at bilen ikke er lovlig før de
> anførte fejl er udbedret, bør det tages temmeligt seriøst.

Na. Hvis dine dørbunde ikke var blevet noteret var de da heller ikke
blevet lavet. Hvad er det sikkerhedsmæssige uforsvarlige i det?

Jeg fik en anmærkning om omsyn pga rust i en inderskærm i en af de gamle
saaber. Smeden satte et stykke plade i og bilen blev omsynet. Hvordan at
bilen blev mere sikker af de 10 cm plade fatter jeg en dyt af, men
synsmanden blev glad!.

Mvh
Aadam Heelms

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-04 07:32

Aadam Heelm <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> skrev :

>Na. Hvis dine dørbunde ikke var blevet noteret var de da heller ikke
>blevet lavet. Hvad er det sikkerhedsmæssige uforsvarlige i det?

Jeg tager slet ikke stilling til begrebet "sikkerhedsmæssigt
forsvarligt", når jeg siger man bør tage det seriøst, at få lavet de
noterede fejl.

Jeg noterer mig blot teksten "Køretøjet er ikke lovligt"

Det er den del af teksten du bliver knaldet i hoved og røv for, hvis
du ikke udbedrer fejlene.

mht. om dørbundene bliver lavet, eller ej, så kender du mig åbenbart
ikke, selvklart bliver de da lavet.

> [...]
>saaber. Smeden satte et stykke plade i og bilen blev omsynet. Hvordan at
>bilen blev mere sikker af de 10 cm plade fatter jeg en dyt af, men

Hvis du vil se et stykke plade, hvor rust har temmeligt pæn
sikkerhedsmæssig betydning , så kig på dette billede :

http://www.dkfritidbil.dk/foto/sofie/sofie.3.jpg

man skal cirka skære 10 x 10cm ny plade ind, og dermed sørge for at
styrehuset sidder ordentligt fast igen ......

Sikkerhedsmæssigt betydningsfuldt ? jeg tror det.
(det gør SBI også)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-04 09:03

Martin / Fårevejle wrote:
> En bekendt jeg har skulle stille om med en "styrekugle ikke sikret"
>
> det er da til grin.

Jeg synes det er i orden.
Kender ham ikke, men det er ikke alle der ville sikre den, hvilket i værste
fald kan ende med, at styrekuglen falder af, og et uheld sker.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-04 08:59

Martin / Fårevejle wrote:
> (Værditab
> 150-200 pr måned) - find lige det billigere drenge.

Værditab for min Chrysler var på -3,8 kr/km. Jeg skulle have kørt nogle
flere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-02-04 09:19

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:c0v5vt$1mj$1@sunsite.dk...

> Værditab for min Chrysler var på -3,8 kr/km. Jeg skulle have kørt nogle
> flere...

Hehe - 250000 km og du havde været så godt som millionær

/Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-04 09:44

Jakob Jeppesen wrote:
> Hehe - 250000 km og du havde været så godt som millionær

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard