Erfaringer med Hyundai Elantra ??
Fra : Per

Dato : 16-02-04 13:28

Hej alle,

Mine forældrer er ved at kigge efter en ny bil og pt. lyder det som om
Hyundai Elantra i diessel udgaven er den de er mest varme på. Dog har jeg
ikke de store erfaringer med Hyundai og aner faktisk ikke hvordan dette
mærke klarer sig iforhold til alle de andre.

Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med Hyundai og i særdeleshed
med Elantraen som de kan dele lidt ud af ?

Jeg synes godt nok ikke den kører særligt langt på en liter diesel (16.1
km/l) iforhold til andre diesel biler og så vil jeg tro at afskrivningen på
bilen er rimelig høj men det er jo nok til at leve med iforhold til prisen
på bilen, herudover synes jeg ikke der er så meget og udsætte på den men som
sagt kender jeg ikke meget til Hyundai.

Deres krav er at den skal kunne trække en campingvogn på 1300 kr og må max
koste 240.000 kr er der et andet og evt. bedre alternativ ?

Mvh.
Per

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-02-04 13:48

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=104

3 stjerner. Ikke vildt imponerende for en bil i den størrelse.

Morgan

Fra : TGD

Dato : 16-02-04 13:58

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=104
>
> 3 stjerner. Ikke vildt imponerende for en bil i den størrelse.

Nu skal man så huske på at det er simuleret skader, og at bilproducenterne
"fusker" med opbygningen efter testne - Fiat Multipla er et eks -

Den svenske havarikommision rapporter giver et andet billed, af de ellers SÅ
sikre biler.

Fra : Jan Wildau

Dato : 16-02-04 15:07

> Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med Hyundai og i særdeleshed
> med Elantraen som de kan dele lidt ud af ?

I princippet udemærkede biler - dogmed en anelse bedagede køreegenskaber og
rustbeskyttelse i den dårligste ende.

> Jeg synes godt nok ikke den kører særligt langt på en liter diesel (16.1
> km/l) iforhold til andre diesel biler.

Det kan du have ret i - andre kører langt længere.

> og så vil jeg tro at afskrivningen på
> bilen er rimelig høj.

Mærket taler for høj afskrivning. Diesel taler i mod høj afskrivning.
Personligt tror jeg ikke, afskrivningen vil være vildt stor i den konkrete
kombination. Den er billig i indkøb, og billige dieselbiler er der altid et
marked for.

> Deres krav er at den skal kunne trække en campingvogn på 1300 kr og må max
> koste 240.000 kr er der et andet og evt. bedre alternativ ?

Ja, det er der.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=2418

Bilen kan forventes at holde prisen bedre end Hyundai. Den trækker 1300 kg.
Den har et kollosalt bagagerum. Den er markant mere brændstoføkonomisk, og
den er blandt de mest ruststærke overhovedet - også har den aircon - ganske
som ´Hundaj´en.

Der kommer en ny model om et par måneder, men det spiller ikke den store
rolle for det konkrete eksemplar, der henvender sig til den meget
prisbevidste køber.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 16-02-04 19:28

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der kommer en ny model om et par måneder, men det spiller ikke den store
> rolle for det konkrete eksemplar, der henvender sig til den meget

Den ville jeg også vælge istedet.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jasper Norman

Dato : 17-02-04 01:16

Tja, man får ikke meget dielsel for 240.000,- Mener at Hyundai giver 3 år
garanti! hvilket er 2 år mere end fx. Mercedes. Samtidig har de for nyligt
sænket reservedelsprisen, som i forvejen lå under index 100. Læste i JP
søndag at ham "Helle-Biler" fyren fra Silkeborg købte en Mercedes 500 til
2.2 mio. Bilen har gang på gang været på værksted på alle mulige tåbelige
fejl. Har skulle efter sigende have fortrudt at han ikke købte en Suzuki
eller Hyundai til 1/20 af prisen og oven i købet ville han få 2 års ekstra
garanti. Det er da godt at manden sikkert har råd til at betale
værkstedsregningerne Men pinligt for Mercedes, som ikke så nogen grund
til at lave diverse rep. under en slags garanti el.lign. (Ville selv blived
pissed hvis regningen på en skiftet kontakt lød på 5.000,- på en 2 år gl.
bil)

Men jeg selv ville ikke betænke mig ved at købe en Hyundai... kender ikke
til mærket, men de er billige i drift, og de 3 års garanti (uanset km stand
vel at mærke), tyder på at de selv står inde for at maskinen kan klare
jobbet.

/Jasper

Fra : Per

Dato : 17-02-04 08:29

> Ja, det er der.
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=2418

Skodaen var også det første jeg foreslog, men desværre kan min ikke side i
den da den er for lav hvilket iøvrigt er det samme problem jeg havde med
skodaen personligt et par år tilbage da jeg skulle have anden bil.

Men de har såmen skrevet under på Hyundaien igår eftermiddag så nu er der
ikke så meget og komme efter der længere.

Tak for jeres input.

Mvh.
Per

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 08:50

> Men de har såmen skrevet under på Hyundaien igår eftermiddag så nu er der
> ikke så meget og komme efter der længere.

Det er muligt, der er valg, som jeg anser som bedre, men jeg tror egentlig
ikke, de bliver skuffede over Hyundai´en.

Efter min mening er de ved at have styr på det - og kan ikke helt
sammenlignes med discountmærkene Daewoo og den slags.

/Jan W NIelsen