Servostyring på en Citroen BX
Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-02-04 12:07

Jeg har en Citroen BX 16 uden servostyring. Kan jeg tage det fra en 19 GTI
og flytte over? Jeg har GTI'en holdende, og den skal alligevel skrottes, så
det vil være muligt at tage alle de stumper der evt skal bruges. Vil det mon
kræve syn/kan det overhovedet synes?

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 18:31

> [...]
> og flytte over? Jeg har GTI'en holdende, og den skal alligevel skrottes,

> det vil være muligt at tage alle de stumper der evt skal bruges. Vil det

Ved ikke om det passer sammen, men kan ikke forestille mig at det giver
problemer til syn. De kan vel ikke engang se om bilen er født med det eller
om det skulle være eftermonteret hvis du skulle få det sat på.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-02-04 20:40

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> og flytte over? Jeg har GTI'en holdende, og den skal alligevel skrottes,

> det vil være muligt at tage alle de stumper der evt skal bruges. Vil det

Du skal flytte /mange/ dele over. Du skal bla. have pumpen (den er
femstemplet på biler m. servo mod kun tre på biler uden), styrestang m.
servocylinderen, slanger, rør m.m. over fra GTI'en. Forbroen skal også af så
vidt jeg husker. Besværligt, men det kan da lade sige gøre når du nu har
alle delene.

NS

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-02-04 09:49

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> vidt jeg husker. Besværligt, men det kan da lade sige gøre når du nu har

Det lyder lidt besværligt. Jeg tror lige jeg venter og ser hvordan stumperne
er skruet sammen når jeg alligevel skal demontere GTI'en. Planen er, at den
skal skilles helt i "atomer" og kun de dele jeg med sandsynlighed får brug
for bliver gemt. Det betyder bl.a. at jeg har en rimeligt pæn "stue" i
overskud. Hvis nogen kan bruge et par gode sæder kan de afhentes i bytte for
at par pakker Grøn Prince