Aros forsikring ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 11:03

Hejsa

Kan det virkelig passe at www.aros-forsikring.dk , virkelig kun bruger alder
, ancennitet ,bilens vægt og værdi ,til at bregne forsikringsprisen. ?

Der må der være en fælde et eller andet sted i systemet ?

Ellers kan man købe en BMW 740 og ligefrem forsikre den til fornuftig pris.
Jeg har tjekket betingelserne ,og der står ikke noget om GTI osv.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-02-04 11:06

Jan wrote:
> Ellers kan man købe en BMW 740 og ligefrem forsikre den til fornuftig
> pris. Jeg har tjekket betingelserne ,og der står ikke noget om GTI
> osv.

Mon ikke de har en liste over biler, som de ikke vil forsikre til normale
penge.
Jeg har selv haft dem tidligere og med det som andre kalder for speciale
biler.
Prøv at ring til dem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-02-04 20:04

Hej

> [...]
> penge.
> Jeg har selv haft dem tidligere og med det som andre kalder for speciale

Jeg har snakket med dem, da jeg skulle have min BMW forsikret. Det kunne de
ikke pga. min alder på 24. De ville så heller ikke, hvis jeg var 25 pga.
bilmærket :(

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:22

> Jeg har snakket med dem, da jeg skulle have min BMW forsikret. Det kunne
de
> ikke pga. min alder på 24. De ville så heller ikke, hvis jeg var 25 pga.
> bilmærket :(

Hvis det kun er ansvarsforsikring så SKAL de i flg. loven give dig mulighed
for at tegne forsikring hos dem og de kan slet ikke nægte det.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Hansen

Dato : 17-02-04 08:59

> de
>
> Hvis det kun er ansvarsforsikring så SKAL de i flg. loven give dig
mulighed
> for at tegne forsikring hos dem og de kan slet ikke nægte det.

Det er nemligt rigtigt - de kan så sætte prisen så man ikke vil.....
Min er i øvrigt forsikret der.......

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 10:45

> Min er i øvrigt forsikret der.......
>
> Morten Hansen
> BMW 735i
> www.ivao.org/~mh/bmw/

Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel du er, og hvor lang tid du har kørt
skadefri, men hvad giver du for sådan en "æske" ??

Mvh
Jan Rysz

Fra : Morten Hansen

Dato : 17-02-04 11:46

"Jan" <nyheder(at)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel du er, og hvor lang tid du har kørt
> skadefri, men hvad giver du for sådan en "æske" ??

41, med 8 års ancinnitet.
Husker ikke lige prisen i hovedet.....
Men de var billigst, både med ansvar og kasko.
I ansvar giver vi vist kun en smule mere for
Bimmeren end Vectra'en (konens)
Kasko'en løber selvfølgelig op, da de jo forsikrer efter
nyværdien

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-02-04 12:21

> Ellers kan man købe en BMW 740 og ligefrem forsikre den til fornuftig
pris.
> Jeg har tjekket betingelserne ,og der står ikke noget om GTI osv.

Sidst jeg snakkede med dem, lød det som om de tog det hen ad vejen. Dvs. at
de ikke har en fast liste over biler de ikke vil have, men ser på om de står
i garage om natten osv. Skal man ikke have kasko på dem, er de praktisk talt
ligeglade hvilken bil det drejer sig om. Porsche er de dog vist ikke så
glade for ;)
Jeg spurgte specifikt om de ville tage en GTi-bil, og der var assurandørens
svar noget i retning af "Det vil jeg ikke afvise."

Hvilken bil har du kig på? 740?

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 13:21

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil har du kig på? 740?

En kollega har forsikret hans Puch 206 GTi ved dem...

Min Vectra var også af tidligere ejer forsikret ved Aros - der ville jeg
gerne været blevet... men jeg var ikke helt "gammel" nok :/

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 15:04

Hvor gammel er du da?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 18:32

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er du da?

24

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-02-04 19:24

Bjørn wrote:
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en
> meddelelse news:ldj130dm9710u84dvt562v47d4c9u9vdro@4ax.com...

> 24

Jeg havde Aros da jeg var 24 år.
Jeg lød så fornuftig og havde 6 års skadefri kørsel, så jeg kom igennem
nåleøjet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 19:29

On Mon, 16 Feb 2004 19:24:25 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg havde Aros da jeg var 24 år.
>Jeg lød så fornuftig og havde 6 års skadefri kørsel, så jeg kom igennem
>nåleøjet...

Der kan jeg så ikke være med . Er 23 og har 0 års skdefri kørsel da
jeg ikke selv har ejet en bil endnu.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-02-04 21:31

Thunderbird [7100] wrote:
> Der kan jeg så ikke være med . Er 23 og har 0 års skdefri kørsel da
> jeg ikke selv har ejet en bil endnu.

Det var dengang.
Nu 26 år, 8 års skadefri.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:06

meddelelse news:c0r1sr$n7k$1@sunsite.dk...

> Jeg havde Aros da jeg var 24 år.
> Jeg lød så fornuftig og havde 6 års skadefri kørsel, så jeg kom igennem
> nåleøjet...

Jeg forsøgte - men det kunne ikke lade sig gøre... "Men jeg var da velkommen
til at vende tilbage når jeg blev 25"... Har i skrivende stund 4½ års
anciennitet

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-02-04 17:14

Bjørn wrote:
> Min Vectra var også af tidligere ejer forsikret ved Aros - der ville
> jeg gerne været blevet... men jeg var ikke helt "gammel" nok :/

Fordi du vil ha' kasko på, right? De havde ikke noget imod at
ansvarsforsikre min bil - og jeg er jo yngre end dig (og har mindre
ansciennitet).. - Men der jo selvfølgelig også postnummer-detaljen

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 18:33

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi du vil ha' kasko på, right? De havde ikke noget imod at
> ansvarsforsikre min bil - og jeg er jo yngre end dig (og har mindre
> ansciennitet).. - Men der jo selvfølgelig også postnummer-detaljen

Ansvar vil de godt... Men jeg tror sqtte jeg ville tude køre i den hvis der
kun var kasko på.. der sidder jo et par kroner el. 3 i den bil...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 13:32

> Hvilken bil har du kig på? 740?

Det var nu mere ment som et generelt forsikrings-spørgsmål. Ikke jeg at
kiggede specifikt på en 740, det har jeg ikke trin nok til, efter egen
mening. Desuden står der nok fast bolig på programmet, inden sådan en slæde
kommer på tale, for en ting er forsikring, noget andet er
driftsomkostninger.

Der er dog en ting jeg ikke forstår i al den forsikrings-snak. Hvorfor laver
selskaberne online beregning af priser, når de i næsten alle tilfælde ikke
repræsentere den aktuelle pris ?

I mange tilfælde vil de enten ikke tage den aktuelle forsikring, fordi bilen
har de forkerte bogstaver på bagklappen ( læs fære heste end en
familiebil ), eller du er rødhåret, så du får et specielt tilbud på vores
GTI forsikringer i denne uge.

Hvorfor er der ikke et selskab, der tager disse ting op, og laver en
forsikring til dem der gerne vil have en speciel bil. Jeg ved at "Brian og
Johnny" i deres 320´ere, som regel laver mange skader, men den gængse
indstilling blandt de mere modne brugere, er at specielle biler, også skal
passes bedre på, så der derfor ikke er det samme antal skader på f.eks en
porsche kontra en konebil, alá PUG 106.

Eller er jeg bare dum og ikke fatter en brik af det hele, og bare synes at
dem med ønsker der falder lidt ud over det almindelige, absolut skal
straffes ?

mvh
Jan Rysz

Fra : Henning

Dato : 16-02-04 20:25

On Mon, 16 Feb 2004 11:02:50 +0100, "Jan" <nyheder(at)rysz(dot)net>
wrote:

> [...]
>, ancennitet ,bilens vægt og værdi ,til at bregne forsikringsprisen. ?
>
>Der må der være en fælde et eller andet sted i systemet ?

Fælde? Min 3 år gamle Mazda vil koste 30.000,- om året i forsikring...
Det alene gør at jeg går langt uden om dem

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 21:16

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> Fælde? Min 3 år gamle Mazda vil koste 30.000,- om året i forsikring...
> Det alene gør at jeg går langt uden om dem

Huh? Hvad er det for en Mazda?

Den tidligere ejer af min Vectra havde den forsikret ved Aros for 5-6k
årligt....

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94