Hvorfor går KM tælleren kun til 100.000 ?
Fra : Gnistn

Dato : 15-02-04 20:46

De fleste motorer overskrider jo denne grænse mindst 2 gange. Er det et levn
fra tidligere da motorer ikke kørte så langt, eller hvad er forklaringen.

Jeg har kun råd til gamle biler, så derfor følgende spørgsmål: går KM
tælleren på biler produceret i dag over 100.000?

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : John Sahl

Dato : 15-02-04 21:02

Gnistn wrote:
> De fleste motorer overskrider jo denne grænse mindst 2 gange. Er det
> et levn fra tidligere da motorer ikke kørte så langt, eller hvad er
> forklaringen.

Jeg gætter på at du kører Ford?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Gnistn

Dato : 15-02-04 21:06

John Sahl wrote:

> Jeg gætter på at du kører Ford?

Jep, Ford Fiesta '87. Jeg har endnu ikke kørt andet end Ford. Jeg tolker din
smiley som at mange andre bilmærker ikke har denne begrænsning.

Tak for svaret.

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : John Sahl

Dato : 15-02-04 21:20

Gnistn wrote:
> Jep, Ford Fiesta '87. Jeg har endnu ikke kørt andet end Ford. Jeg
> tolker din smiley som at mange andre bilmærker ikke har denne
> begrænsning.

Korrekt tolket...

> Tak for svaret.

No problem.

Fra : Jack Hansen

Dato : 15-02-04 21:20

Ligeledes med nogle modeller af Golf/Jetta/Passat..... Opel kadett/Astra....
Samt endnu flere!!!

Jack

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 21:38

"Jack Hansen" <jack.torp@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ligeledes med nogle modeller af Golf/Jetta/Passat..... Opel
kadett/Astra....
> Samt endnu flere!!!

ved ikke hvad de andre går til, men Jetta går til 999999 km

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-04 08:14

"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> writes:

> ved ikke hvad de andre går til, men Jetta går til 999999 km

Min Golf 2 1984 kan også gå til 999999km

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-04 08:36

> Min Golf 2 1984 kan også gå til 999999km

Er du sikker ? - hvor meget har den gået nu ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-04 08:53

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> writes:

> Er du sikker ? - hvor meget har den gået nu ?

Ja Gu fanden er jeg sikker Den står på 113000 (roughly), det gamle
speedometer stod på godt 166000km da jeg skiftede det (defekt
speedometernål)

Men triptælleren går vist kun til 9999.9 eller måske 99999.9km, det
kan jeg ikke lige huske, den når alligevel aldrig over 500km mellem
tankning :-/

Mht at det kun er ældre biler, så har jeg en kammerat der har en Ford
Escort fra 1995, der går den også kun til 99999km, gad vide om der er
en grund til dette?

/Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-04 09:17

> Ja Gu fanden er jeg sikker Den står på 113000 (roughly), det gamle
> speedometer stod på godt 166000km da jeg skiftede det (defekt
> speedometernål)

Jeg tror du misforstod mit klodsede forsøg på at være morsom - min
kommentar gik på at jeg valgte at læse dit indlæg som at du skråsikkert
hævdede at din Golf ville kunne runde en million km....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-04 09:39

> [...]
> kommentar gik på at jeg valgte at læse dit indlæg som at du skråsikkert
> hævdede at din Golf ville kunne runde en million km....

ooh (smileys kan gøre meget)

Well, det er jeg så ikke så sikker på, den røde mide (aka rust) får
nok taget livet af den inden :-/

Mvh
Thomas

Fra : Per Hansen

Dato : 15-02-04 22:06

"Jack Hansen" <jack.torp@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ligeledes med nogle modeller af Golf/Jetta/Passat..... Opel
> [...]

Min Astra viser 422.000 km på tæleren.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 11:03

"Jack Hansen" <jack.torp@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ligeledes med nogle modeller af Golf/Jetta/Passat..... Opel
kadett/Astra....
> Samt endnu flere!!!

Astra har 6 cifre ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-02-04 11:16

Bjørn skrev:

> "Jack Hansen" <jack.torp@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Astra har 6 cifre ;)

....GSi'en osse...
Hans

Fra : Klaus Larsen

Dato : 15-02-04 21:27

kadett er da ikke en ford :)

--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen

http://www.klas.dk

Fra : Morten Trab

Dato : 15-02-04 21:17

> Jeg gætter på at du kører Ford?

Hmmm...Min Kadett E fra '89 går da også kun til 99.999,9 (hvilket den snart
runder for 2. gang i sin levetid)

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Ved direkte mail, fjern da REMOVE fra adressen.

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 15-02-04 21:00

>Jeg har kun råd til gamle biler, så derfor følgende spørgsmål: går KM
>tælleren på biler produceret i dag over 100.000?

ja tror alle biler idag, har km-tællere der går til 999.999 km.

De fleste ældre biler har det også. Det er vist kun et levn i gamle ford'er
osv der ikke kan tælle så langt.

Om det er fordi producenten ikke troede de kunne køre mere end det, skal jeg
lade være usagt

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Gnistn

Dato : 15-02-04 21:23

Kim Lehmann Poulsen wrote:

> Om det er fordi producenten ikke troede de kunne køre mere end det,
> skal jeg lade være usagt

Tja hvem ved.

Min Ford Fiesta 1987 har kørt knap 193.000 KM. Jeg har nogle problemer med
"kengurubenzin" for tiden som jeg skal have overvundet. Jeg har prøvet med
karburatorsprit, det afhjalp ikke problemet. Jeg satser på at skifte
benzinpumpen, idet jeg havde samme problem med en 1983 Ford Fiesta, og da
jeg skilte pumpen ad og rensede filteret indeni forsvandt problemet
(filteret var fyldt med slam bestående at rustpartikler).

Benzinpumpen på 1987 modellen kan ikke skilles som på 1983'eren så jeg må
prøve at udskift hele pumpen.

Tak for svaret

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-02-04 21:19

Sun, 15 Feb 2004 20:45:38 +0100, skrev Gnistn, på 11 linier, i
<x%PXb.1500$GJ7.47@news.get2net.dk>, :

> [...]
>
>Jeg har kun råd til gamle biler, så derfor følgende spørgsmål: går KM
>tælleren på biler produceret i dag over 100.000?

BTW. gu ved om de 2 mil. miles den P1800 i USA, har kostet et
speedometer eller 2
http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=149949
efter så mange omgange må det være godt slidt.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : KASO

Dato : 16-02-04 13:43

"Gnistn" skrev d. 15-02-04 20:46 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg har kun råd til gamle biler, så derfor følgende spørgsmål: går KM
> tælleren på biler produceret i dag over 100.000?

Jeps - det har den gjort i årevis på de fleste biler, men min gl. MB
280S fra 1977 havde da også 6 cifre at gøre godt med (stod på 278.000km,
da jeg solgte den). Jeg tror også, at Volvo tidligt tog konsekvensen og
satte et ekstra ciffer på km-tælleren - siden fulgte de øvrige. Jeg
mener også, at min gl. BX fra '87 havde 6 cifre.... (havde kørt
210.000km, da jeg solgte den).

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 18:26

> [...]
> satte et ekstra ciffer på km-tælleren - siden fulgte de øvrige. Jeg
> mener også, at min gl. BX fra '87 havde 6 cifre.... (havde kørt

suk....hvor ærgelig at folk sælger deres køretøjer før de er kørt til

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 16-02-04 20:22

On Mon, 16 Feb 2004 18:25:30 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>suk....hvor ærgelig at folk sælger deres køretøjer før de er kørt til

Hvad betyder det?
Du skifter da regelmæssigt stumper i din bil - er det ikke
det samme

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:29

> Hvad betyder det?
> Du skifter da regelmæssigt stumper i din bil - er det ikke
> det samme

Så er det vel nu jeg skal sige at Ford også l*rt )

Fra : Mogens...

Dato : 16-02-04 20:31

On Mon, 16 Feb 2004 20:29:09 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så er det vel nu jeg skal sige at Ford også l*rt )

Hva' køwer du så næste gang?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:35

> Hva' køwer du så næste gang?

hmmm...lige nu er jeg meget i tvivl. Måske en Focus cosworth eller en stor
Audi men det varer MAAAANGE år endnu hvis ikke jeg går hen og skader
mondeo'en

Fra : KASO

Dato : 17-02-04 11:28

"" skrev d. 16-02-04 18:26 dette indlæg :

> suk....hvor ærgelig at folk sælger deres køretøjer før de er kørt til

> --
> Tom

Ja - men når man nu gerne vil sælge mens den stadig lugter af ny bil....

(Faktisk ganske imponerende: Ingen af ovennævnte havde et måleligt
olieforbrug på de 10.000km, jeg kørte ml. service - så jeg tror, at du
har ret i, at de kun var lige ved at være kørt til... )

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-02-04 16:29

"Gnistn" <email@com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kun råd til gamle biler, så derfor følgende spørgsmål: går KM
> tælleren på biler produceret i dag over 100.000?

Har set en Kadett D med det samme antal cifre...
Men den gik også kun 95000km før motoren stod af og
min kammerat måtte ofre en anden så det passede meget godt

Venligst