elektroniske søkort tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 17:34

hej gruppe findes der elektroniske søkort der dækker
længere sydpå end det levende søkort altså som kan bruges til en pc med
tilsluttet gps

claus v

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 15-02-04 18:47

Se www.maptech.com

De kan købes over nettet eller hos den lokale bådpusher.

/Svend

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-02-04 19:11

Ja, og så findes der jo også søkortsprogrammer fra de store navigator
fabrikater...

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 19:26

> Ja, og så findes der jo også søkortsprogrammer fra de store navigator
> fabrikater...

jeg tænkte nærmere på noget ala dlsk2

claus v

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 15-02-04 21:11

> jeg tænkte nærmere på noget ala dlsk2

Ja, det gjorde jeg også.

Så jeg bestilte 3 cdrom med tilhørende ca. 50 søsportskort, som dækker alt
fra Skagen til Flensborg og over til Polen og op til Gøteborg.......selv
Fyn, Bornholm og Sjælland var med på både CDrommen og kortene.
Samtidigt fik jeg en havnelods med panorama billede af alle anløb i de samme
havne/områder.

.....og der er opdatering af kort og CDrom 1 gang om året ved indsendelse af
disse.

Og med hensyn til seriøsitten af disse kort/program skal det nævnes at ca.
20.000 skibe sejler med dette navigationssystem kommercielt over hele
verden.

......og prisen var også høj (smile) kr. 1.500,00 for hele skidtet.....og det
virker.

/Svend

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:51

"Svend Brandt Jensen" <brandt@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> verden.
>
> .....og prisen var også høj (smile) kr. 1.500,00 for hele skidtet.....og

så er det nok fordi jeg kigger det forkerte sted de kort jeg sådan lige
kunne se på linket kostede næsten alle 149 dollar for et stk
jeg må jo studere siden lidt nærmere

claus v

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 15-02-04 23:39

> så er det nok fordi jeg kigger det forkerte sted de kort jeg sådan
> lige kunne se på linket kostede næsten alle 149 dollar for et stk
> jeg må jo studere siden lidt nærmere

Ring til Olav Hansen i Studstrup på tel. 8699 1510 eller bestil dem i
Norge på link
http://www.nautisk.com/cgi-bin/shop/scan/MM=e44f8521e915212b9e8d528cf8761497:50:60:50?mv_session_id=raj8Rewt&mv_pc=1&mv_more_ip=1&mv_nextpage=results

De danske hedder T1-T2 osv. og beskrives på hjemmesiden således:

Kombipakke med både sejlsportskort i papir og tilsvarende i BSB format til
brug i bla PC. Kortene kan bruges i alle BSB kompatible programmer.
Maptech's navigationsprogram "Cruising Navigator Light" ligger også med i
pakken. Dette er en lidt enklere version af "Maptech Offshore Navigator".

/Svend

Fra : Calle.

Dato : 15-02-04 23:44

Svend Brandt Jensen wrote:

> [...]
> verden.
>
> .....og prisen var også høj (smile) kr. 1.500,00 for hele

hvilke pakker var det du købte, da jeg ikke syntes at kunne finde dem

--
Calle

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 16-02-04 01:31

> [...]
> verden.
>
> .....og prisen var også høj (smile) kr. 1.500,00 for hele skidtet.....og

De kort du taler om er det Maptech´s indskannede kort, der leveres i BSB
format.?

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 16-02-04 08:37

> De kort du taler om er det Maptech´s indskannede kort, der leveres i
> BSB format.?

Yes.

/Svend

Fra : SFTSinternational

Dato : 26-02-04 13:27

Når du køber et sæt af de tyske søkort fra NAUTISCHE VERÖFFENTLICHUNGEN
følger der en CD-rom med. Denne indeholder MAPTECH programmet og der søkort
i den serie du har købt i BSB format.

Hvis du så vil Spare penge skal du såmænd finde nogle CD rom med kort i BSB
format, da disse læses af Maptech programmet, Svar hvis du vil høre nærmere.
Christof