Golf ? Polo ? 1302 ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 15-02-04 16:23

Jeg har en svaghed for de gamle VW 1302 / 03 og har kigget lidt på
bilbasen hvor det fremgår at det ikke er komplet umuligt at finde sådan
en for 20 - 25.000 kr. Jeg har gode kontakter i tyskland der evt. kan
hjælpe
med reservedele og lignende.

Men nu er spørgsmålet .. er det en dum ide?

Budre jeg hellere gå efter en polo eller en golf i den prisklasse ?

Jeg er ( i denne omgang ) ligeglad med HK og lir bare det kan køre.

--
Før du spørger: http://www.google.com/grphpr

Regards http://www.arning.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 16:37

On Sun, 15 Feb 2004 16:23:06 +0100, "J.K.Arning"
<spam@_remove_arning.dk> wrote:

>Men nu er spørgsmålet .. er det en dum ide?
>
>Budre jeg hellere gå efter en polo eller en golf i den prisklasse ?
>
>Jeg er ( i denne omgang ) ligeglad med HK og lir bare det kan køre.

>--

Hvis det er til dagligt brug, synes jeg at "boblen" er en skidt idé.
en har en alvorlig sikkerhedsbrist qua bensintankens placering, for
ikke at tale om komfortrelaterede ting. F.eks. varme om vinteren.

Er det "bare" noget du vil gå og rode med, så er det jo en bil der er
nem at have med at gøre.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 17:03

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

> [...]
>ikke at tale om komfortrelaterede ting. F.eks. varme om vinteren.

>Er det "bare" noget du vil gå og rode med, så er det jo en bil der er

Jeg ville så indskyde, at det er en langt større fornøjelse for øjet
at se en pæn bobble, frem for de 2 andre valgmuligheder.

Den har da i det mindste charme.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 17:09

On Sun, 15 Feb 2004 17:02:38 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jeg ville så indskyde, at det er en langt større fornøjelse for øjet
>at se en pæn bobble, frem for de 2 andre valgmuligheder.
>
>Den har da i det mindste charme.

>--

Jeg er helt enig med dig, men ellers har jeg vel ikke sagt noget
forkert?

PS:
Hils bussemanden

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 18:08

>Jeg er helt enig med dig, men ellers har jeg vel ikke sagt noget
>forkert?

Næehhh .... så havde jeg måske <grin> kommenteret det ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-02-04 17:20

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvis det er til dagligt brug, synes jeg at "boblen" er en skidt idé.

Den skal køre hver dag .. til og fra arbejde .. der er dog ikke tale
om lange afstande.

> en har en alvorlig sikkerhedsbrist qua bensintankens placering, for
> ikke at tale om komfortrelaterede ting. F.eks. varme om vinteren.

Komfort er jeg afklaret omkirng da jeg kender lidt til bilen og hvad
kulden
angår er det jo først til næste vinter det når at blive et problem.

Om sikkerheden er et problem ? Det må jeg tage dit ord for det ved jeg
intet om.

> Er det "bare" noget du vil gå og rode med, så er det jo en bil der er
> nem at have med at gøre.

Det skal skam være dagligdags bilen der skal starte når der er brug for
den og da jeg ikke har de store muligheder for at rode med bilen skal
den gerne være lige til at gå til hvis der er noget der skal ordnes og
der mener jeg jo at boblen har sin store fordel .. den kan vel næsten
skildes af med et par gode skruetrækkere og et godt topnøgle sæt ?

Det der bekymrer mig er vel i bund og grund det der burde bekymre alle
der køber gamle biler .. rusten!

Jeg har lagt mig lidt fast på at det skal være en tysker og da der ikke
kan blive råd til min personlige favorit ( audi a3 ) overvejer jeg nu
boblen da jeg altid har været lun på den lille og som Jan også udtrykker
det charmerende bil.

Men charme eller ej så skal der også fornuft med i billledet, det er
ikke
længe siden jeg brændte fingrene på en 86`er Audi 100 og det er der
altså ikke råd til i længden.

Jeg er godt nok i tvivl her .. Golfen er en dejlig bil og Poloen er vist
det
mest fornuftige valg.

P.S.: Mangler en eller anden en 86`er Audi 100 2.3 Liter uden dansk
afgift så sig til

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 17:24

On Sun, 15 Feb 2004 17:19:30 +0100, J.K.Arning wrote:

> P.S.: Mangler en eller anden en 86`er Audi 100 2.3 Liter uden dansk
> afgift så sig til

Du siger du har brændt fingrene på den... hvad er der galt med den?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-02-04 17:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du siger du har brændt fingrene på den... hvad er der galt med den?

Jeg købte den da jeg stadig borde i sverige .. derfor ingen dansk afgift

Det er problem et.

Nummer 2 : den skal have ny servostyring

derudover er det småting

Håndbremsen virker ikke ( den tager fat men ikke meget )
Koblings kabel er knækket

bilen har rullet i nærheden af 300 KKm ( måske mindre husker det ikke
lige )
og er faktisk i god stand både indvendigt og udvendigt .. lakken er ikke
pæn
men der er ikke meget rust at finde i bilen.

Motoren starter og kører til UG+ ( Var det ikek det det hed førhen ? )

Regards

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 18:06

On Sun, 15 Feb 2004 17:30:22 +0100, J.K.Arning wrote:

> Jeg købte den da jeg stadig borde i sverige .. derfor ingen dansk afgift

Hvad mon Riv&Krat vil have der?

> Nummer 2 : den skal have ny servostyring

Kan være dyr, men mon ikke den er at finde hos en hugger?

> Håndbremsen virker ikke ( den tager fat men ikke meget )
> Koblings kabel er knækket

Småting.

> [...]
> pæn
> men der er ikke meget rust at finde i bilen.

Er det ikke den 5E-motor? Den med 136hypper? Eller er det 2,2 liters
udgaven?

> Motoren starter og kører til UG+ ( Var det ikek det det hed førhen ? )

Jeg ved det ikke, jeg er ikke fra den årgang

Fra : Rasmus

Dato : 15-02-04 19:49

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote in message

> [...]
> der mener jeg jo at boblen har sin store fordel .. den kan vel næsten
> skildes af med et par gode skruetrækkere og et godt topnøgle sæt ?

Ja, den er rimelig nem at gå til, men kræver en del vedligeholdelse....
Jeg kender en som havde en 1302, jeg kan ikke lige huske årgangen, men han
var nu glad for hans Falck abonnement...., den blev hentet mindst 5 gange på
de 2 år han havde den. Og der var forskellige fejl/defekter hver gang....
Desuden havde den problemer med at starte når det var koldt....

mvh
Rasmus